e46 M3 CS houden of toch de 135i.
-
- RVV
romo schreef:Rico..............................ik snap je even niet.
In alle posten geef je aan; een turbo mot ik niet....................................en nu is de tii een serieus alternatief?????
Da geloof je zelf toch niet of wel....................................................
Goeie opmerking, zal er even op in gaan.. Een turbo is nog steeds niet mijn ding, nu niet straks denk ik ook niet. Maar wat is het alternatief ? De 3 liter 6 in lijn, maar die brengt BMW niet uit in de coupe zolas het er nu naar uit gaat zien. En ik wil niet terug naar de 130i hatchback, dan had ik die op voorhand nooit weg hoeven te doen.
Een V8 in een 3 serie ? Wil ik ook niet, ik heb ook nooit een e39 M5 willen hebben en ik hoef ook geen e90/e92 M5.
Kijk ik ga echt geen standaard 1 serie coupe met 240pk turbo motor kopen. MAAR als het het een auto is zoals getoond als deze concept, een soort van CSL 1 serie coupe met allemaal de juiste goodies erop zoals stoelen,wielen, remmen, carbon toestanden, interieur etc.. (de stickers ben ik niet over uit) Dan zeg ik dat ik wel over die turbo motor heen wil stappen, want een andere keus heb ik toch niet. Wat BMW hier presenteerd is toch een uniek concept ? Zo willen we het allemaal. Een lichtere auto, met een vlotte motor verpakt in 1 brok sportiviteit. ALS die nu uit zou komen zou ik niet mijn M3 CS er zo maar zomaar voor weg doen, en later mischien ook niet MAAR als er een alternatief voor mij op de markt komt dan is het wel zoals deze concept.
@Robin ik praat Dre niet na, ik ga gewoon af op mijn eigen ervaringen met deze auto's, jij kunt ook beamen dat de 120d de fijnste balans en agilteit heeft/had, alleen die motor was het niet, netzo min als een 120i motor.
Voor agile en handling hoef je natuurlijk geen Andre de Vries heten om dat prettig te vinden.
Een 135i zal vast een hele fijne auto zijn en ik zou het daar prima mee kunnen doen.. Maar die auto bied denk ik niet datgene wat ik in de toekomst als alternatief zoekt voor de M3 CS. Die toekomst kan nog ver weg liggen, 2 jaar 3 jaar mischien wel nog langer wie zal het zeggen. Ik brand de 135i ook niet af, ik heb alleen altijd mijn bedenkingen geuit over deze auto. En niet onder stoelen of banken gestoken, en dat terwijl ik juist een groot fan ben van een 1 serie coupe. Nu lees ik kritische testen dezelfde punten naar voren komen die ik als bedenkingen zag. Dan zie ik geen voorruitgang om over te stappen van een e46 M3 CS naar een 135i coupe. Dan kan ik netzo goed overstappen naar bv de 335i sedan die dan gelijk weer meer auto is. De overstap van een e46 M3 CS is dan voor mij logischer.
-
De 135i is een iets sportievere auto dan een 335i dus voor robin zou het wel iets zijn. Er gaan ook geruchten dat je een LSD kan bestellen bij de dealer voor dit ding.
Maar voor jou rico met een M3 is het geen optie denk ik.
Ik ben ook nog steeds tevreden met me 130i. Ik zie even geen voordeel om 55k uit te geven voor iets wat niet beter rijdt dan me 130i. Een lichtere 4 cil turbo zou wel iets kunnen zijn alleen vindt ik 240pk te schraal als je ziet wat de concurrentie doet met 4 cil turbo s
Nieuwe sti 308pk evo s 280pk.
Dus als bmw met een Tii komt dan moet ie Tii waardig zijn en op zijn minst de pk s van een 130i halen of nog mooier de pk van een evo die 280pk heeft.
Maar voor jou rico met een M3 is het geen optie denk ik.
Ik ben ook nog steeds tevreden met me 130i. Ik zie even geen voordeel om 55k uit te geven voor iets wat niet beter rijdt dan me 130i. Een lichtere 4 cil turbo zou wel iets kunnen zijn alleen vindt ik 240pk te schraal als je ziet wat de concurrentie doet met 4 cil turbo s
Nieuwe sti 308pk evo s 280pk.
Dus als bmw met een Tii komt dan moet ie Tii waardig zijn en op zijn minst de pk s van een 130i halen of nog mooier de pk van een evo die 280pk heeft.
Laatst gewijzigd door Andre op 25 okt 2007, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja de 120d op 17"205 serie banden stuurde stuk scherper al dan mijn ex M3. Daarom was ik ook meteen verkocht. En een 1er is geen 3er, 't zijn wel broers, dat dan weer wel. En een E46 is dan weer de oom die in Rusthuis 'Grafzicht' met het kunstgebit in een glas water zit na te genieten van z'n driftbare leven en nogmaals kuchend een sigaar opsteekt om het CO2 gehalte op peil te houden. 
Maar waarom zou een 135i geen auto voor Rico zijn, Andre?
Ding is net zo snel en sneller in veel dingen/beter dan z'n E46...
Nu ben ik hier niet de profi coureur, I know.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Ja de 120d op 17"205 serie banden stuurde stuk scherper al dan mijn ex M3. Daarom was ik ook meteen verkocht. En een 1er is geen 3er, 't zijn wel broers, dat dan weer wel. En een E46 is dan weer de oom die in Rusthuis 'Grafzicht' met het kunstgebit in een glas water zit na te genieten van z'n driftbare leven en nogmaals kuchend een sigaar opsteekt om het CO2 gehalte op peil te houden.
Omdat ie zelf gezegd heeft dat een turbo geen optie is......................

- Michel P
Ben ik het niet mee eens, balans, dynamiek, agiel rijden dat geeft de pret, dat een lullo in TDI een Elise op de autobaan bij kan houden, who cares, diesel meuk jegens uber stuur pret............ ofwel DF jegens economisch van A naar B hobbelenRobin schreef:Nee idd Michel, maar ondertussen wel. Rij maar eens een 120pk Elise. Dan kom j er na een paar dagen wel achter als elke 110pk tdi je 't leven al zuur maakt.
edit: Daarom is de 320Si met die homologatiemotor 't ook net niet. 175pk, kom nou.

Michel
- Michel P
De meeste mensen zijn niet eens in de gelegenheid dat te voelen, laat staan dat het voor mensen een bewuste keuze zal zijn. 0-100 PK's en top dat praat lekker op een verjaardag. 99,9999% van de mensen snapt de mensen die op Malmedy een hele dag pret hebben niet. Zelfs mensen die autogek zijn blaten vaak autobladen na, i.p.v. vanuit hun eigen ervaring een mening te volgen. Zie verhaal van jou of Hielke waar ik meer waarde aan hecht dan welk autoblad ook.Andre schreef:De 4cil sturen beter that s a fact. Die mensen die dat voelen zijn echt er maar een paar.
Zie Arnoudt met zijn e36 318is op CPZ of de 318is op Malmedy. Vermogen is leuk, mitt het in een niet nose heavy verpakking word geleverd.
Michel
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Je hebt trackday auto's en a naar b auto's. DAN is de tii ook maar een compromis...zoals 9 van de 10 auto's. Waarom heeft een Scuderia TOCH 20(?) pk meer en is 100kg lichter dan een F430? Waarom had de CSL beetje meer pk's dan de normale E46 M3, waarom waarom. Hoe kan een 240pk 4 pitter(zal de USA leuk vinden, NOT) nou de koningsauto zijn tov een 135i. Ja qua agiliteit op Hockenheim Kurz is ie net zo snel en dat met 66pk minder.
Da's knap.
Ik snap je agiliteitverhaal wel, mee eens, maar agiliteit flikkert inmekaar als er geen potente motor inzit. Allemaal aan de 116i, LOL.
Kortom 240pk is sneu voor een 'speciale BMW 'anno 2007, dat chassis kan 500 of meer aan. Subaru en Mitsu hebben al rond de 300pk stockversies en elke VAG TFSI zit daar met een handomdraai ook al op....
Da's knap.
Ik snap je agiliteitverhaal wel, mee eens, maar agiliteit flikkert inmekaar als er geen potente motor inzit. Allemaal aan de 116i, LOL.
Kortom 240pk is sneu voor een 'speciale BMW 'anno 2007, dat chassis kan 500 of meer aan. Subaru en Mitsu hebben al rond de 300pk stockversies en elke VAG TFSI zit daar met een handomdraai ook al op....
- RVV
Natuurlijk is een 135i in absolute zin een optie MAAR ik zie daar geen voordeel in tov mijn oom in Rusthuis "graftzicht" bezoeken
Dan nog 1 keer voor ALLE duidelijkheid.. die Tii concept is niet alleen de motor hé.. als er gewoon een 240pk liter turbo uitkomt zeg maar een stock model dan hoef ik hem ook niet..
MAAR als er een auto uitkomt die ALA e46 M3 CSL style met deze goodies en een bij behorende gewichtsbesparingen. Carbon etc.. Dan is het gewoon een serieuze optie.
Wat hier staat is toch een juweeltje ? Mee eens of niet ? Er van uitgaand dat BMW een passend pakket neer zet, maar gezien de ervaringen in het verleden met ondermeer de e46 M3 CSL die ook zo als concept werd gepresenteerd zie ik het wel zitten.
Het allerliefst natuurlijk een M1 of 1-M met 320pk high reving 6 in lijn.. maar die gaat er niet komen ben ik bang. Of wel maar dat ligt nog echt ver weg, dan zou zo'n Tii prima weer kunnen als tussenstap.
Maar nogmaals het hoeft niet, het is gelukkig niet echt behelpen *kuch arogant kuch* met de mooiste M3 van NL. Ik ben ook blij dat dit allemaal nog even gaat duren en ik kan de 135i naast me neerleggen omdat BMW "bewijst" dat er nog sportievere uitvoeringen van de 1 serie coupe gaan komen..
Heeft iedereen zich overigens al eens afgevraagd waarom BMW de 135i steeds in dat saaie ouwe lullen Sedonarood presenteerd ? Omdat ze de auto geen boy racer imago mee wil geven.. Wat ze juist WEL weer doen in het extreme met de Tii concept.
Ik wil een boy racer

Dan nog 1 keer voor ALLE duidelijkheid.. die Tii concept is niet alleen de motor hé.. als er gewoon een 240pk liter turbo uitkomt zeg maar een stock model dan hoef ik hem ook niet..
MAAR als er een auto uitkomt die ALA e46 M3 CSL style met deze goodies en een bij behorende gewichtsbesparingen. Carbon etc.. Dan is het gewoon een serieuze optie.
Wat hier staat is toch een juweeltje ? Mee eens of niet ? Er van uitgaand dat BMW een passend pakket neer zet, maar gezien de ervaringen in het verleden met ondermeer de e46 M3 CSL die ook zo als concept werd gepresenteerd zie ik het wel zitten.
Het allerliefst natuurlijk een M1 of 1-M met 320pk high reving 6 in lijn.. maar die gaat er niet komen ben ik bang. Of wel maar dat ligt nog echt ver weg, dan zou zo'n Tii prima weer kunnen als tussenstap.
Maar nogmaals het hoeft niet, het is gelukkig niet echt behelpen *kuch arogant kuch* met de mooiste M3 van NL. Ik ben ook blij dat dit allemaal nog even gaat duren en ik kan de 135i naast me neerleggen omdat BMW "bewijst" dat er nog sportievere uitvoeringen van de 1 serie coupe gaan komen..
Heeft iedereen zich overigens al eens afgevraagd waarom BMW de 135i steeds in dat saaie ouwe lullen Sedonarood presenteerd ? Omdat ze de auto geen boy racer imago mee wil geven.. Wat ze juist WEL weer doen in het extreme met de Tii concept.
Ik wil een boy racer

- Michel P
Ja en die zouden verboden moet wordenRobin schreef:tussen de bochten op een circuit zitten toch ook altijd van die rare dingen, hoe heten ze ook al weer...euh ja rechte stukken

Ik denk dat 240pk en 1250kg boyracer edition een feest zal zijn ondanks zijn maar 240pk. Wellicht maak je de STI rijder op een circuit er wel gek mee

Michel
- RVV
Robin die 240pk is nog niet officieel door BMW bevestigd, ik hoor allerlei verhalen, zelfs dat in de tokiovariant een 340 TT zit.. waarom niet een 306pk ?Robin schreef:Je hebt trackday auto's en a naar b auto's. DAN is de tii ook maar een compromis...zoals 9 van de 10 auto's. Waarom heeft een Scuderia TOCH 20(?) pk meer en is 100kg lichter dan een F430? Waarom had de CSL beetje meer pk's dan de normale E46 M3, waarom waarom. Hoe kan een 240pk 4 pitter(zal de USA leuk vinden, NOT) nou de koningsauto zijn tov een 135i. Ja qua agiliteit op Hockenheim Kurz is ie net zo snel en dat met 66pk minder.
Da's knap.
Het kan ook zo zijn dat BMW met een stock 123i coupe en 240pk uitvoering komt een een Tii met bv 280pk ? Is allemaal gissen maar niet ondenkbaar.
Stel dat het wel een 240pk variant word in de Tii dan hoeft het geen koningsklasse te zijn tov de 135i lijkt me.
Kijk eens naar wat Audi deed.. een 3.2V6 in een A3 en een 2 liter turbo in de S3.. de 3.2V6 is comfort georienteerd en de 2 liter sportief.
BMW gaat mischien wel dezelfde weg bewandelen met de 1 serie coupe. (aanname van mij kant)
- RVV
240pk was toch Scott een insider bij BMW.. maar geen ""hard" verhaal imho.
Hielke heeft het scherp
EERST kijkt BMW of dit datgene is wat het publiek wil, en dan lepelen ze de bijpassende motor er in.
ALLES is mogelijk tussen de 200 en 350pk.
Daarom eerst focussen op het neergezette concept.. dus buiten de motor om. Als ik dan die foto's zie, va ndat interieur, die stoelen, het carbon gebeuren, die remmen/velgen.. MOTHAFOCK .. al ligt er een 116i motor in dan is het nog gaaf
Hielke heeft het scherp
EERST kijkt BMW of dit datgene is wat het publiek wil, en dan lepelen ze de bijpassende motor er in.
Daarom eerst focussen op het neergezette concept.. dus buiten de motor om. Als ik dan die foto's zie, va ndat interieur, die stoelen, het carbon gebeuren, die remmen/velgen.. MOTHAFOCK .. al ligt er een 116i motor in dan is het nog gaaf

- Bert ///M3
- Michel P
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:240pk was toch Scott een insider bij BMW.. maar geen ""hard" verhaal imho.
Hielke heeft het scherp
En dan lepelen ze dr dus een vette 350 pk sterke 6 in lijn in........................................is de agiliteit weer naar zijn grootje, is ie weer nose heavy, is het dus weer niet goed..............................