zeker niet nieuw in de BMW wereld en verschillende modellen gehad O.A. F11 530D LCI, F31 335D en nog wel een paar. Maar m'n laatste aanwinst is deze 325D LCI. Ik wou al best wel lang een N57 e9X maar helaas blijken deze best zeldzaam te worden in goede staat. Nadat ik geheel onverwachts m'n F11 goed kon verkopen kon de zoektocht naar een nieuwe (dikke) diesel beginnen. De knoop eigenlijk al door gehakt om een F31 330D lci te kopen maar helaas bleek de verkopende particuliere partij er een rare verkoopwijze op na te houden. Tsja dan zoek je toch een beetje verder en zomaar op een zaterdagmiddag rond een uur of één kwam deze e91 te koop. Hij voldeed aan m'n wensen dus gebeld heen gegaan en direct gekocht. Wat is het dan precies?
E91 325D Lci uit de laatste facelift met toen 233.000 km gelopen. De eerste eigenaar heeft deze naar Nederland gehaald en tot mei 2023 stipt door de dealer laten onderhouden zelfs consequent door dezelfde monteur gezien de handtekening. Ook opvallend was dat de olie iedere 20.000 gewisseld werd. Geen schade's gehad en er was niks aan verbouwd gelukkig.
opties:
Zwart lederen sportstoelen met verwarming.
Panoramadak.
Lci Flippers.
Breedbeeld navi.
Adaptieve xenon met automatisch grootlicht.
Keyless entry en start.
M-pakket & onderstel.
Gelukkig geen X-drive.
Automaat XHP stage 2.
Elektrisch inklapbare spiegels.
En verder al het standaard spul wel.
Ik heb zelf alle artikelen gelezen over de 325D van een Autoblog lid dit is deels als inspiratie gebruikt voor deze auto.
Mods reeds voldaan:
Zwarte nieren
VVT stage 1 (314 PK & 690 NM)
Origineel Shadowline raamlijsten
Bilstein B12 Pro-Kit
Winterset 193M Ferric grey
Zomerset 194M met nieuwe PS4 banden
3D uitlijnen
K&N inlegfilter
XHP stage 2
Zwarte knipperlichten zijscherm
nieuwe remblokken rondom
Spacers 10 MM voor en 15MM voor
To-do:
BBS CH-R 104/106 zomerset in Satin Black (ligt reeds klaar voor montage)
Wagner Intercooler.
XHP stage 3
Blinderen.
Trekhaak monteren.
Piano zwart interieurlijsten.
Herbekleed stuur.
En boven alles genieten!!!
Auto bij aankoop:

Auto zoals die nu staat.