





Progresso;Als EV met 156 of 240 pk
Ook op benzine met 136 pk.
Onderhuids vergelijkbaar met Avenger, 2008, Ypsilon
(...)
De elektrische Alfa Milano heeft net als de genoemde modellen een accupakket van 54 kWh, gekoppeld aan een voorin geplaatste elektromotor met 156 pk. Net als bij de Ypsilon komt er ook een tweede, krachtigere optie, die 240 elektrische pk’s biedt en bij Alfa ‘Veloce’ wordt genoemd. Het rijbereik komt in het gunstigste geval op 410 kilometer, snelladen gaat met maximaal 100 kW. Dat is genoeg, zo zegt Alfa Romeo, om in minder dan een halfuur van 10 naar 80 procent te gaan.
De in drie segmenten onderverdeelde, horizontale verlichtingsunits kennen we van andere Alfa’s, maar zijn hier wel op een nieuwe manier uitgevoerd en geïntegreerd. Dat geldt ook voor de Scudetto-grille, waarvan de uitvoeringsafhankelijke invulling minstens zo opvallend is als de kenmerkende vorm. 'Leggenda' brengt een erg traditionele invulling met sierlijk Alfa Romeo-schrift, 'Progresso' toont een moderne interpretatie van het Alfa Romeo-logo als opvulling van de grille. Uniek voor een moderne Alfa is dat de kentekenplaat weer gewoon in het midden zit: Alfa vond er een plekje voor ónder de grille, helemaal onderin de bumper.
https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-al ... id-6873629Breek: Alfa verandert naam van de Milano onder druk van de overheid
Zoals we vrijdag al schreven is de Italiaanse overheid niet blij met de naam Milano. Volgens minister Adolfo Urso is dit misleiding, omdat de auto helemaal niet in Milaan gebouwd wordt, maar in het Poolse Tychy. De Alfa Romeo Stelvio wordt trouwens ook niet gebouwd op de Stelviopas, maar dat is blijkbaar geen probleem.
We hadden niet verwacht dat Alfa Romeo voor deze kritiek zou zwichten, maar wat schetst onze verbazing? Alfa maakt zojuist bekend dat de Milano een nieuwe naam krijgt. Dit doen ze middels een passief agressief persbericht met de strekking ‘Is Milano niet goed? Oké, we hebben nog genoeg andere leuke namen.’
De grote vraag is: hoe gaat de Milano dan wél heten? Dat zullen we meteen verklappen: Alfa Romeo Junior.
Die komen ook daadwerkelijk uit Italië. De Stelvio uit de provincie Frosinone, de Roma weet ik niet precies maar Ferrari heeft nog nooit buiten Italië geproduceerd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten