Wat is het volgende ? Verplicht vegamicrotariër worden, zittend plassen, kleding delen met de vrouw, je eigen drinkwater filteren uit regen ?

Fixed!
Ik probeerde (als DF-er met dikke ICE historie) alleen wat eigen ervaring, kennis en marktontwikkeling uit eerste hand te delen in dit EV topic. Heeft niks te maken met iemand willen “omlullen”.JP schreef: 07 apr 2024, 15:30 Natuurlijk is er geen haat, er is hoogstens een beetje afkeur voor iets wat je door hogerhand door de strot gedouwd gaat worden en waarbij toch wat DF'ers met een pk-historie zich nu hier bekeerd voelen en de rest proberen om te löllen om ook aan deze transitie mee te doen.
Wat is het volgende ? Verplicht vegamicrotariër worden, zittend plassen, kleding delen met de vrouw, je eigen drinkwater filteren uit regen ?![]()
Niemand van de ev rijders hier probeert er een ander in te lullen, maar als je hier voor een ev kiest wordt je als een paria behandeld en jij werkt daar behoorlijkj hard aan mee, en na elke post dat kinderachtige bakje koffie helpt dan niet hoor.JP schreef: 07 apr 2024, 15:30 Natuurlijk is er geen haat, er is hoogstens een beetje afkeur voor iets wat je door hogerhand door de strot gedouwd gaat worden en waarbij toch wat DF'ers met een pk-historie zich nu hier bekeerd voelen en de rest proberen om te löllen om ook aan deze transitie mee te doen.
Wat is het volgende ? Verplicht vegamicrotariër worden, zittend plassen, kleding delen met de vrouw, je eigen drinkwater filteren uit regen ?![]()
Samen bij die stevige laadpaal in een donkere hoek.. ff lekker laden.RS-Ron schreef: 08 apr 2024, 00:12 Toch zou het wel wat voor JP .zijn die buurtpaalapp met zijn buurvrouw(en), komt daar ook eens een beetje schot in. Een beetje DuwFun blijft ook DF als je het afkort. Beetje gas op die lollie JP !
Gr Ron
Ja, dit was je reactie:Martijn_bmw schreef: 08 apr 2024, 20:49 Toch nog maar een paar reacties dan:
- onderzoek heb ik wel op gereageerd, mijn praktijk ervaring is dat van onze 25.000 bestellingen per jaar elke jaar weer meer EV’s zijn en inmiddels zitten we over de 50% EV heen, trend omhoog dus ipv naar beneden. En wij zijn niet de enige maar volgen de hele zakelijke markt is 90% van alle nieuw leveringen in NL. kortom ik herken het onderzoek totaal niet in de actualiteit.
Sensatie zoekers, onderzoekje...... met dat soort termen klinkt niet alsof je het onderzoek erg serieus neemt.Martijn_bmw schreef: 05 apr 2024, 16:27 Geen idee waar de sensatie zoekers hun onderzoekje op doen maar bij ons (en elke LM) is de order intake voor EV's hoger dan ooit dit jaar... en lease/zakelijke aankoop is bijna alle nieuw verkoop.
De particulier die van eigen centen een geheel nieuwe auto koopt is op 1 hand te tellen.
Ah duidelijkMartijn_bmw schreef: 08 apr 2024, 20:49 (...)
- @JP laden in parkeergarages kan zeker wel niet elke VVE laat het toe maar grootste deel wel en in openbare garages zijn ook vaak laadpalen aanwezig. Wbt financiële afhandeling laden (dat vroeg je volgens mij ergens) je geeft in de laadpaal je tarief op wat je betaald aan jou energie leverancier. De KWh’s die je dan oplaad via jou laadpaal/aansluiting (incl je laadtag) krijg je maandelijks gestort op je rekening. Op die manier worden je stroomkosten van leaseauto betaald gelijk aan je vroeger kon tanken met tankpas die bij de auto hoort.
Dat denk ik ook ja. Alhoewel, de 'overheid' had ook eens een regel bedacht voor ev-busjes, dat je die met b-rijbewijs kon rijden niet tot 3500kg maar 4250kg (ivm accu's die de busjes zwaarder maken) Dat bleek opeens een tijdelijke maatregel die de nek werd opgedraaid....Arthur schreef: 09 apr 2024, 11:10 Geloof er niets van dat dit gaat gebeuren. Ze zullen het blijven stimuleren. En gewicht van de batterij eraf trekken is toch veel te omslachtig? Ik ga ervan uit dat er een EV categorie komt, zoals bij LPG en diesel. Maar dan met korting
(...)
Dat is vrij normaal.. ik heb nog nooit anders gezien dan 1:1 naar de berijder. En natuurlijk komt er een ev tarief.. De MRB voor ice gaat iig zeker omhoog.Arthur schreef: 09 apr 2024, 11:10 Geloof er niets van dat dit gaat gebeuren. Ze zullen het blijven stimuleren. En gewicht van de batterij eraf trekken is toch veel te omslachtig? Ik ga ervan uit dat er een EV categorie komt, zoals bij LPG en diesel. Maar dan met korting
@EvdP; ik denk dat maatregelen opgelegd door de regering, zoals belasting, doorgevoerd worden door een leasemij.
Mini Cooper SE voor erbij prive gekocht. Maar wel gedaan op basis van zakelijke voordelen (laadpaal geinstalleerd aan huis, betaald door werk, etc). Dan is het vrij snel interessant om 2e auto ook elektrisch te gaan rijden. En daar komt bij dat Cooper SE best leuk rijdt voor het gebruik wat wij hebben (niet warmrijden, weinig tot geen langere stukken, instant torque, etc).Andre schreef: 09 apr 2024, 11:12 Hoeveel mensen zitten hier die met prive geld een EV hebben gekocht?
Weinig, hoeveel mensen zitten hier die privé nieuw een auto kopen? Het is vooral lease of ouder spul. Pas sinds dit jaar komt de 2ehands ev markt echt los..Andre schreef: 09 apr 2024, 11:12 Hoeveel mensen zitten hier die met prive geld een EV hebben gekocht?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten