Verschil met eerdere oorlogen die wat verder weg van ons bed waren, is dat we nu direct de gevolgen proeven. Zodra wij het in de portemonnee voelen is het voor ons pas erg. Dan nog eens het feit dat alles aangegrepen wordt om prijzen te laten stijgen. Het lijkt wel of alles uit Ukraine kwam. Waarom kunnen wij geen land zijn waar graanhandel levendig tiert? Boeren zat ! Dan nog de brandstofprijzen, gasprijzen, vluchtelingen die onze huizen inpikken. Tuurlijk is het een must om een opvang te creëren voor de misere waar Ukraine onder lijdt, maar waarom is er geen opvang richting het midden-oosten?
Ukraïne is een metaalschredder, het doet me dan ook pijn/krijg er een vreemd onderbuikgevoel van, dat we massaal 'ons' legermaterieel daar doneren, maar er niet echt vervanging plaats vindt. Ja ik zag dat DAF deze week tientallen nieuwe trekkers had geleverd voor 'logistieke werkzaamheden in vredestijden". Als hier de pleuris uitbreekt zijn we een sitting-duck, want ook in Amerika is er met Trump weinig Navo-steun te verwachten, en dat is ook nog wel te begrijpen als we niet aan die 2% voldoen. Hoe kan het dat in Polen er tegen de 4% uitgegeven gaat worden? Ja ze zitten dichter bij het vuur, maar dan moet je er toch het geld voor (over) hebben ?
RS-Ron schreef: 31 mar 2024, 10:42
Ik vind het wel een goede eye opener dat stuk van die militair. In Rusland draait inmiddels een oorlog-economie/industrie die in een moordend tempo wapens produceert. Ik zie daar wel een parallel met ons buurland 90 jaar terug. Ik denk dat het realistisch is om te stellen dat het niet de bedoeling is om al die wapens en het materieel te parkeren op de toendra’s in Rusland. Die gaan ingezet worden. Of we moeten Chaimberlain de tweede naar Rusland sturen om afspraken te maken ? Maar dat geeft mij niet echt een prettig gevoel. De onwelkome boodschap dat we als de sodemieter op moeten schalen met betrekking tot onze wapen productie, ons leger en onze mentaliteit is natuurlijk tegen het zere been van de weekdieren die veel praten maar nog nooit uit hun bubbel zijn geweest. Zolang je denkt dat je hier in Nederland veilig bent als je in een kring kumbaya gaat zitten zingen en dat op TikTok zet wandelt de tegenpartij zo naar de grootste Europese haven. De zingende kring rent naar huis, collobateren met de bezetter, zetten je suis Nederland op social media en zaten allemaal in het verzet nadat echte burgers de bezetten eruit hebben gewerkt.
Gr Ron
+1