ff een schijfje aftikken ...

Dit is ons algemene autoforum.
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 okt 2007, 22:50

Valt dit niet onder fabrieksgarantie? Hessing zegt wel "eigen fout", maar bij normaal gebruik heb je gewoon garantie natuurlijk.

Gewoon uurloon in rekening brengen en niet zeuren.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 okt 2007, 23:01

Misschien issie gechipt? Ben je meteen de garantie kwijt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 okt 2007, 23:01

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2007, 23:18

[img:350:262]http://www.petrolhead.nl/CIMG0699-thumb.JPG[/img]
Het lijkt of er gewoon een stukje is afgeknapt van het mixcarbon? als dat door laat ik zeggen een steentje is gebeurd met hoge snelheid?? dan is het jammer pech...trouwens zou het erg zijn dat kleine stukkie? is dat al onbalans?

anyway, als het echter door grof sleutelen komt van een monteur die er dus per ongeluk met het uitschieten van gereedschap een stukje heeft uitgeslagen? of de schijf heeft laten vallen? tja dan heeft meneer peridon recht van spreken lijkt me.

maar wat is de oorzaak en hoe en of wie ontdekte dit stukje eruit?

en is het mogelijk dat er een stukje uit knapt als je die schijf laat vallen of er hard op tikt met gereedschap dat uitschiet? immers het lijkt me niet dat meneeer peridon zelf eraan sleutelt en tja dan ligt het aan degene die er wel aan sleutelde toch? :roll:

RVV

Bericht door RVV » 22 okt 2007, 23:37

Wat een zeikerd die Peridon :?

Had ik trouwens als eens verteld dat ik mijn dealer voor het gerecht heb getrokken vanwege een steenslagputje in de lak ?

10 ruggen zal hem wel wat tegenvallen..nou welkom in de hard geneukt worden wereld die miljonairs zelf over zich uitroepen. zou die persoonlijk stampij hebben staan te maken voor de sevicebalie bij Hessing ?

Aan de andere kant zeg ik gelijk dat Hessing net zo min moet zeiken. maar 10 ruggen is wel een bedrag om als servicegevalletje te schokken :shock:

HSR

Bericht door HSR » 23 okt 2007, 15:24

Arthur schreef:
hugo schreef:Die 10K zal perridon een rotzorg zijn. Lijkt mij eerder een principe kwestie. Als ik al zo stom ben 1.8miljoen uit te geven aan zo'n auto dan wens ik goedverdoemme een complementary blowjob van de secretaresse als ik wacht op mijn bolide. En verwacht ik al helemaal niet dat zo'n nep 2dehands autoverkoper mij gaat zeggen dat ik zelf die schijf gesloopt heb.
I'm with stupid... :roll:
Dus als je geld hebt ben jij de koning?
Je ware aard komt hier naar naar voren :arrow:
Nee, maar als je geld hebt en het ook daadwerkelijk spendeert dan kan je wel eisen stellen. Noem me een hufter maar wie betaald die bepaald, natuurlijk met enige nuance.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 okt 2007, 17:48

Ik vind het een rare beschadiging.

Als het een Astra was geweest binnen de garantie termijn dan had de Opel dealer ze ook gewoon vervangen onder garantie. Perridon loopt zelf niet aan z'n auto te rommelen en een dergelijke beschadiging ontstaat niet bij het rijden lijkt me. Hessing moet niet zeiken en eindelijk eens een keer wat service gaan verstrekken voor die schandalige bedragen :shock:

Knot

Bericht door Knot » 23 okt 2007, 18:29

Bert, die monteur moet ook nog op training a 2000 euro per dag he ;)

markk

Bericht door markk » 23 okt 2007, 20:56

Hoeveel geld je hebt maakt toch helemaal niet uit ???

Remschijfje van 10k is natuurlijk waanzin, helemaal carbon spul dat een "leven" mee hoort te gaan.

Bedrag van het schijfje (10k of 10 euri) en/of het vermogen van de eigenaar maakt geen drol uit. Zou gewoon garantie moeten zijn.

Beetje dubbelle moraal hier. Als iemand z'n deur tegen jouw "meer dan modale" bolide aanstoot en reageert in de vorm van "ach, die heeft toch geld zat" dan zijn de threats te kort. En terecht. Dus nu ook niet gaan zeveren over het vermogen van Dhr. Peridon...

Mark.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 okt 2007, 22:03

Amen.

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 23:31

markk schreef:Hoeveel geld je hebt maakt toch helemaal niet uit ???

Remschijfje van 10k is natuurlijk waanzin, helemaal carbon spul dat een "leven" mee hoort te gaan.

Bedrag van het schijfje (10k of 10 euri) en/of het vermogen van de eigenaar maakt geen drol uit. Zou gewoon garantie moeten zijn.

Beetje dubbelle moraal hier. Als iemand z'n deur tegen jouw "meer dan modale" bolide aanstoot en reageert in de vorm van "ach, die heeft toch geld zat" dan zijn de threats te kort. En terecht. Dus nu ook niet gaan zeveren over het vermogen van Dhr. Peridon...

Mark.

niet mee eens op een auto van 1,8 miljoen zitten geen remschijven van 300 euro, dat snapt iedere boerenlul.

verder is alles afhankelijk van wat in de garantie voorwaarden staat. In de mijne staat bv dat slijtage onderdelen zoals remblokken en remschijven NIET onder de garantie vallen. Kan me goed voorstellen dat dit ook in de voorwaarden van de Bugatti staat.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 okt 2007, 23:36

Nou ik neem aan dat dat over normale slijtage gaat.

Als jij volgende week een 135i ophaalt en een week later versplintert 1 van je remschijven dan is het hok te klein bij De Beier denk ik als die jou doodleuk vertellen dat schijven niet onder de garantie vallen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 23:49

Bert dat zou dan heel erg afhangen van mijn gebruik daarvoor. Als ik een middag Zandvoort volle polle zou draaien dan zou ik de schuld en verantwoordelijkheid mede bij mezelf leggen. 1001pk gebruiken is heel wat anders dan 300pk ofzo gebruiken.

Zo'n stukje valt er niet zomaar af natuurlijk. En ook niet bij normaal gebruik. De vraag is en blijft hoe is die auto belast ? De prijs is geen garantie voor een duurzame auto. Techniek in zo'n auto is in een bepaalde mate fragile, het is immers geen massaproduct met overeenkomstige duurzaamheids producttesten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 okt 2007, 23:58

Ja tuurlijk. Ik bedoel ook bij normaal gebruik, niet eerst 5 dagen over CPZ racen en dan voor garantie aankloppen.

Als het dus een fabricagefoutje is of er zijn verder geen abnormale dingen met die auto gedaan dan zou ik ook klagen als Veyron eigenaar over zoiets. Zeker als je over "lifetime" ceramische schijven praat.

markk

Bericht door markk » 24 okt 2007, 10:37

niet mee eens op een auto van 1,8 miljoen zitten geen remschijven van 300 euro, dat snapt iedere boerenlul.
Snap ik. Maar 10k voor 1 schijfje is ook wat overdreven. Denk niet dat Bugatti dat schijfje zelf heeft gemaakt maar gewoon heeft ingekocht bij een leverancier. Brembo / Movit ofzo. En echt niet dat die in de 10k per schijfje vraagt.

Natuurlijk zit er iets verschil tussen een schijfje van een Cuore en een Porsche, BMW ///M spul, en helemaal carbon/ceramisch spul van een Bugatti/Ferrari. Maar m.i. is het verschil niet zo groot als hier wordt gesuggereerd en wordt je gewoon een poot uitgedraaid door de dealer. Gebeurd me bijna dagelijks op het gebied van bandjes, remmen, e.d. bij zowel de Porsche als de BMW stealert.
verder is alles afhankelijk van wat in de garantie voorwaarden staat. In de mijne staat bv dat slijtage onderdelen zoals remblokken en remschijven NIET onder de garantie vallen. Kan me goed voorstellen dat dit ook in de voorwaarden van de Bugatti staat.
Klopt ook helemaal. Enkel uitgaande van normaal gebruik en het feit dat het carbon/ceramic schijven met lange levensduur zijn lijkt me dit toch niet echt normale slijtage...

Anyway, de kosten van de schijf en/of het vermogen van Dhr. Peridon doen er niet toe en zijn non-argumenten. Dat is het statement wat ik wilde maken.

Mark.

944 guy

Bericht door 944 guy » 24 okt 2007, 15:30

Aiko schreef:Hugo schreef
Als ik al zo stom ben 1.8miljoen uit te geven aan zo'n auto dan wens ik goedverdoemme een complementary blowjob van de secretaresse als ik wacht op mijn bolide
Dan heb jij die secretaresse van Hessing nog niet gezien zeker ;-)
:lol:
Niels schreef:Ik vind het een rare beschadiging.
Helemaal mee eens. De enige manier waarop iets hard genoeg tegen zo'n schijf aan kan vliegen om er een stuk uit te slaan is als ie keihard zijwaarts een grindbak in gaat, maar dat had je dan wel gehoord. Deze beschadiging is dan ook zeker een materiaalfout.
Misschien beweert hessing wel dat hij het circuit op geweest is. Bij Porsche vervalt dan namelijk ook een deel van je garantie als dat aan is te tonen.

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 00:15

Mark weet je wat een setje velgen kost ex banden ?

50000 euro, geen geintje stond een keer in een autoblad.

Laatst las ik een colum van ik meen >Jay Leno.. Die bij de dealer zijn Mclaren F1 een beurtje gaf.. meneer u heeft een nieuwe ruitenwisserblad nodig... 1600 dollar ..ff aftikken.. Dat ding kwam nota bene nooit naar buiten als het regende :?

Als je in dit soort regionen shopt ben je gewoon heel hard aan de beurt als er wat kosten worden gemaakt.

dan nog even over de schijf.. kijk je betaald niet alleen het ruwe materiaal hé. Dit zijn remschijven die voor slechts 1 auto met de meest bizarre performance die er te koop is ontwikkeld. Die hebben ze ook niet niet bij Brembo zo even uit het "rek" getrokken.

De fabrikant van die schijven/remsysteem zal aan de extreme eissen van VAG moeten voldoen. En daar staat een bijbehorend prijskaartje tegenover.

Ik vind de prijs van de schijf in het licht van de nieuwprijs van de auto zeker niet te duur. En aardig in verhouding staan.

Dar Periodon over de prijs loopt te zeiken komt bij mij over dat die niet helemaal goed zijn aankoop heeft gerealliseerd.

Tom

Bericht door Tom » 25 okt 2007, 02:07

Ik denk niet dat ie over de prijs an sich zeikt, maar wel over het feit dat zo'n remschijf na een kleine drie maanden al moet vervangen.

Je hebt een verwachtingspatroon van je aankoop. Als ik bij jou een matras koop en na een paar weken is dat ding aan alle kanten doorgezakt dan kom ik ook klagen... een matras moet langer dan een paar weken meegaan, net als een keramische remschijf.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2007, 02:46

daarom, en dat stukje eruit zal ie zelf waarschijnlijk niet gedaan hebben, misschien wel een monteur waarvan gereedschap uitschoot tegen de schijf, of iemand eens wilde tikken op zo'n harde carbon schijf omdat carbon zo sterk moet zijn, of dat ding is gewoon uit iemand klauwen gevallen stukje eruit en gewoon weer monteren, in elk geval niet door Perridon zelf lijkt me...die maakt z'n handen niet vuil daaraan, dus misschien heeft ie wel recht van spreken...

Metchu

Bericht door Metchu » 25 okt 2007, 04:05

met dit soort dingen is achteraf praten meestal het makkelijkst :lol:
te weinig info wat mij betreft.

ik zou trouwens zelf zeggen in eerste instantie, probeer tot een concessie te komen (maar misschien is dat al geprobeerd)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 25 okt 2007, 09:12

Rico v Velzen schreef: Dar Periodon over de prijs loopt te zeiken komt bij mij over dat die niet helemaal goed zijn aankoop heeft gerealliseerd.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Ik ken deze man een klein beetje en ik kan je vertellen dat hij nog wel meer supercars bezit. De prijs zal hem daarom Worst wezen. Het gaat hier om het principe dat hij mag verwachten dat zoiets heel bijft. Hoeveel km zou die Veyron nu gelopen hebben onderhand?

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 12:28

Dat ie meerdere supercars heeft weet ik, ik ken hem verder niet ik moet afgaan op hoe hij dit verhaal in de openbaarheid heeft gebracht. EN dan vind ik het weer kinderachtig.

Hessing moet weer door het slijk, terecht of niet doet niet ter zake.. Als je een gentlement ben, dan los je het ook op ene gentlemen's manier op HIJ HAD OOK NAAR DE RECHTER KUNNEN STAPPEN. Nu is het een grote moddersmijterij op het internet geworden, dat had ie zich ook moeten realiseren.

Als ik Hessing nu was zei ik ook doei. zoek het maar uit.

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 12:33

Even een andere vraag ? Hoe erg is dit ? zo'n stukje er uit ?

Zonder er veel verstand van te hebben, lijkt me het nou niet iets heel ergs ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2007, 12:35

Lijkt me niet heel erg an sich. Je ziet geen verdere scheuren of iets dergelijks.

Maar ik weet niet hoe je met zaken als onbalans zit als je 400 km/u rijd :lol:

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 12:40

Zou die hetzelf ontdekt hebben ? of een 16 jarige puisterige nokia fotograaf van autogespot.com :lol:

Plaats reactie