Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 27 feb 2024, 20:44

Philipoo schreef: 27 feb 2024, 16:49 Marengo-proces is geweest, levenslang voor Taghi en z'n 2 vriendjes. belachelijke uitspraak van die linkse D666 rechters!!!!!
Wat een fop straffen man :roflol:

JP

Bericht door JP » 28 feb 2024, 01:11

Robin schreef: 27 feb 2024, 14:19 ^^^^De rekensom had ik dus goed doh,, alleen de 8.09 had nu.nl fout getypt en was 8.9:)
Dat die Ahmet maar zorgt dat zijn vrouw niet uitgerekend is :coffee:

1+1 = 3, tenzij die 1.3% kans dat het een onsje meer is....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 feb 2024, 05:30

Oh ja Marengo:)
https://nos.nl/collectie/13809/artikel/ ... ebeurt-dat

Vanwege te weinig capaciteit krijg je dit dus. Maakt mij niet uit, maar Flip en Bram hadden een punt, voor velen pakt de straf véél lager uit...

Afbeelding

:coffee:

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 feb 2024, 09:16

Vraag me wel eens af hoeveel % van de gevangenen in gevangennissen is blank want ik zie steeds, ook bij opsporing verzocht mensen met een kleurtje voorbij komen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 28 feb 2024, 15:00

Dat zijn toch al die bruingebakken kaaskoppen uit Marbella en Málaga?

JP

Bericht door JP » 29 feb 2024, 00:55

:coffee: met een eetlepel gemalen suikerbiet en een kloddertje berta-melk

Stelletje imbecielen
Moet ik er nog een mening over hebben?
Die reclame van Wakker Dier?
Je weet wel.
Sloopmelk.
Is eigenlijk jammer van mijn tijd.

De onwetende burger trapt er in.
Maar de nuchtere boer begint zich gelijk achter zijn oren te krabben.

"Vroeger gaf een koe 5000 liter melk."
Daar begint het reclamespotje mee.
Ik heb het nagekeken.
Hun "vroeger" is 1950!!
Toen gaf de koe hier inderdaad 5000 liter melk.
Dat is verdorie 75 jaar geleden!

Zo lust ik er nog wel een paar!
Gaan we hier in dit bezopen kikkerlandje nu alles vergelijken met 1950?
Oké dan.
Hun zijn begonnen.

We hadden hier toen net 10 miljoen inwoners. Met 139 duizend auto's.
De helft van de Nederlanders ging toen zo'n beetje op vakantie. Hoofdzakelijk binnen Nederland zelf.

Het aantal koeien is dan net zoveel als nu. Circa 1,5 miljoen.
Maar sinds 1950 is het areaal grasland wel met 30% verminderd.
Woningbouw, industrie, wegen en "zelf gecreëerde natuur" zijn in de afgelopen jaren dus best aan het snoepen geweest.

Ook zijn we nu met 18 miljoen inwoners en 9,4 miljoen auto's.
Dat is sinds 1950, een toename van 98,5 % aan auto's!
Je hoort er niemand over.
En die vakanties sinds 1950?
Weekendjes weg, stedentrips, sportreizen, backpacken, wintersport en dan ook nog de "gewone" zomervakanties.
Het is allemaal de gewoonste zaak van de wereld geworden.
Zijn we nog soms thuis?

Inderdaad.
De koe geeft nu gemiddeld 9000 liter.
Maar dat is te danken aan betere huisvesting, betere voeding, betere gezondheidszorg en topfokkerij.
Een boer weet nu exact wat hij doet.
Wat hij de koeien geeft en hoe hij ze moet verzorgen.
Iets dat in 1950 niet precies het geval was.

Wil Wakker Dier de vooruitgang soms tegenhouden.
Ze mogen het proberen.
Maar laat ze, Wakker Dier en zijn steunende burgers, dan ook eens in de eigen buidel tasten!
Maar dat durven ze niet.
Dan kom je ze teveel aan het "gevoel".

De hele wereld komt hier om van onze landbouwkennis te leren.
Om stappen voorwaarts in het houden van landbouwhuisdieren te maken.
En dan moeten we nu ineens terug naar 1950?
Iemand snapt hier iets niet.

En inderdaad.
Vroeger bestond Wakker Dier ook nog niet.
Dus op dat punt krijgen ze van mij gelijk.
Dat was dan vroeger in ieder geval,
wel stukken beter....

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 12:08

Beetje rare rant. Dat een koe zoveel meer is gaan produceren zegt niet per se iets over de koe als geheel. Als ik een turbo op m'n auto frommel, dan komt er meer vermogen uit. Als de rest van de auto er niet tegen opgewassen is, het diff kapot loopt en ik door de remmen trap ist een beetje een ongeleid projectiel. Vervolgens pakt ie er nog een aantal totaal andere onderwerpen bij om zijn frustraties te uiten.

Bram

Bericht door Bram » 29 feb 2024, 12:44

Die koeien moeten ook meer opleveren. Want de grond waar ze op grazen kost grofweg €70.000,- per hectare. Dat was in 1950 niet zo lijkt me.

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 12:56

Als we beter betalen voor melk levert de koe voor de boer prima op.

Bram

Bericht door Bram » 29 feb 2024, 12:58

Wij betalen daar wel prima voor in de winkel volgens mij. Campina moet maar wat meer betalen aan de melkveehouderijen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 feb 2024, 13:02

Booooeeeh!

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 13:07

Bram schreef: 29 feb 2024, 12:58 Wij betalen daar wel prima voor in de winkel volgens mij. Campina moet maar wat meer betalen aan de melkveehouderijen.
Wie precies bij campina zou dat moeten betalen?

JP

Bericht door JP » 29 feb 2024, 13:13

Litertje Campina LangLekker doet nu €1.75 bij de Appie. Dat was in 2019 nog €1.09. Kan me niet indenken dat de boer maar 1 cent meer ontvangt nu.... :coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 feb 2024, 13:16

Kweenie of je de recente winstcijfers van campina hebt gezien…

Kadett

Bericht door Kadett » 29 feb 2024, 13:24

Ik koop nooit Campina, dure meuk.

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 13:32

Nou, ben benieuwd wie in deze keten gezien wordt als het probleem..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 feb 2024, 13:33

De EV!
:coffee:

JP

Bericht door JP » 29 feb 2024, 13:41

Te makkelijk Arthur ! TimmerFrans komt eerst :hungry:

Robin

Bericht door Robin » 29 feb 2024, 13:59

TLRS schreef: 29 feb 2024, 13:32 Nou, ben benieuwd wie in deze keten gezien wordt als het probleem..
https://www.wakkerdier.nl/over-wakker-d ... financien/
Verder ontvangen wij jaarlijks een vaste bijdrage van 0,5 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij.
:zwijntje:

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 14:03

Robin schreef: 29 feb 2024, 13:59 https://www.wakkerdier.nl/over-wakker-d ... financien/
Verder ontvangen wij jaarlijks een vaste bijdrage van 0,5 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij.
Ik snap je niet Robin..

Robin

Bericht door Robin » 29 feb 2024, 14:15

TLRS schreef: 29 feb 2024, 14:03
Robin schreef: 29 feb 2024, 13:59 https://www.wakkerdier.nl/over-wakker-d ... financien/
Ik snap je niet Robin..
De National Postcode Loterij:
Dat is namelijk al het geval als u bent aangesloten bij één van de Nationale Goede Doelen Loterijen; de Nationale Postcode Loterij, de BankGiroLoterij of de VriendenLoterij. Per jaar gaat er ruim €500 miljoen naar in totaal meer dan 100 ontvangende partijen. Daar zitten clubs bij die absoluut niet uw belangen dienen. Activistische organisaties Zo heeft Urgenda al €8,3 miljoen mogen opstrijken. Voor dat geld is de organisatie hard gaan vechten om via de rechter af te dwingen dat de uitstoot van broeikasgassen met tenminste 25% verminderd moet worden in 2020. Als u uw portemonnee trekt om die warmtepomp te kopen, dan weet u wie u daarvoor mag bedanken. VluchtelingenWerk kreeg over de laatste 30 jaar maar liefst €295 miljoen. Meer dan de helft van hun operationele budget krijgen ze van uw geld. Daardoor is een asielindustrie ontstaan die baat heeft bij het op grote schaal binnenhalen van vluchtelingen. Om onder meer dat tempo van massa-immigratie nog wat te versnellen, ging een bedrag van €377,5 miljoen naar Artsen zonder Grenzen, een partij die haar hand niet omdraait voor het opzetten van een veerdienst tussen Afrika en Europa. Ook Oxfam Novib mocht zich verheugen op €404,3 miljoen. Het is te hopen dat het dit keer niet opgaat aan seksfeestjes met kindprostituees, na een dag van noeste arbeid om onrechtvaardigheid in de wereld aan te pakken. Nauw verbonden daaraan is de Clinton Foundation, die €31,4 miljoen kreeg. Deze steenrijke stichting, onder bezielende leiding van Bill en Hillary Clinton, heeft te maken met een leegloop van donateurs doordat er sterke verdenkingen zijn dat dit een pay-to-play vehikel is voor de verrijking van voornoemd echtpaar. Greenpeace kreeg €70,7 miljoen. Zouden ze hiervan nog wat delen met Extinction Rebellion, een organisatie die oproept het overtreden van de wet zelfs tot een revolutie waarin 'sommige mensen zouden kunnen sterven'? En hoe zit het met Human Rights Watch, goed voor €13,6 miljoen, een enthousiast ondersteuner van de anti-Israël Boycot, Divest and Sanctions (BDS) campagne? De voorheen redelijke organisatie Amnesty International (€90,7 miljoen) houdt zich nu vooral bezig met progressieve stokpaardjes zoals LHBT en migranten. Zelfs in uw eigen huiskamer wordt u geraakt door het bestedingspatroon van de Nationale Postcode Loterij. Wakker Dier (€3,9 miljoen) wakkert uw schuldgevoel over het eten van vlees aan. De Dierenbescherming (€43 miljoen) voert actief campagne om vlees uit te bannen. Milieudefensie (€35,8 miljoen) doet niets liever dan u uw auto uitjagen. Activisme bedrijven De Nationale Goede Doelen Loterijen maken structureel ongelukkige of bewust kwaadaardige keuzes in het kiezen van hun goede doelen. Geld geven aan goede doelen is iets wat menig Nederlander aan het hart gaat. Natuurlijk wil iedereen mensen helpen die het hard nodig hebben. Niemand heeft een hart van steen en het steunen van goede doelen hoort bij onze cultuur. Des te wranger dat een dergelijk nobel sentiment misbruikt wordt om politiek te bedrijven. Het is hoog tijd dat de selectie van goede doelen wordt gedepolitiseerd. Het loterijgeld van de Nederlandse burgers is niet bedoeld om activisme mee te bedrijven. Help mensen die het nodig hebben, maak mensen blij. Hoe anders is het te verklaren dat het schrijfsel 'Het water komt' van onheilsprofeet Rutger Bregman wordt gesponsord door de Nationale Postcode Loterij? Bregman is een notoir activist en klimaatalarmist die met zijn recente werk een feitenvrij relaas heeft gepubliceerd. Wat heeft de Postcode Loterij met dit activistische materiaal te schaften? Geen goede deal Mocht u los van de steun aan activistische doelen denken dat de Postcode Loterij nog steeds een goede deal voor u is, rekent u dan even mee. De Nationale Postcode Loterij ontving in 2018 ruim één miljard euro aan inkomsten. Daarvan werd €500 miljoen (50%) besteed aan goede doelen. Het gigantische bedrag van €200 miljoen (20%) ging op aan de organisatie en verkoopkosten. Directeur Poelmann mocht zelf een riant salaris van €240.000 per jaar opstrijken. Door slim inkopen en giften kon weliswaar de gevoelswaarde van de prijzen opgedreven worden, maar in essentie gaat nog steeds maar 30% van de inkomsten terug naar de kopers van de loten. Stelt u zich eens voor dat u een loterij met tien vrienden organiseert. U brengt met zijn allen €100 bij elkaar. Eén van de vrienden, de organisator, geeft aan dat hij helaas €20 aan administratiekosten in rekening moet brengen. €50 gaat naar lokale goede doelen, waaronder het inbrekersgilde, de lokale knokploeg en de activist die eindeloos procedures voert, gewoon omdat het kan. Met een toss-up wordt de winnaar bepaald en die gaat met slechts €30 - en een croissantje van het lokale bakkertje, die het wel een sympathiek initiatief vindt - naar huis. Klinkt dit u als een goede deal? Dit is wel wat u krijgt als u deelneemt aan de postcode loterij. In scherpe tegenstelling, keerde de Staatsloterij maar liefst 66% uit in 2018, oftewel €66 in het voorbeeld hierboven. Als u de beste kansen wilt hebben, kunt u veel beter daaraan deelnemen. Mocht u na het lezen van dit artikel uw lidmaatschap van de Postcode Loterij willen opzeggen, dan kan dat via hun website.
Oh ja de bron is natuurlijk FvD, dus dan is 't allemaal gelogen. :P

Philipoo

Bericht door Philipoo » 29 feb 2024, 14:35

Robin schreef: 29 feb 2024, 14:15 De National Postcode Loterij:
blablabla
Oh ja de bron is natuurlijk FvD, dus dan is 't allemaal gelogen. :P
Het is wel een heeeeel klein beetje politiek gekleurd. Los daar van; pak er even het jaarverslag van wakker dier bij en je ziet exact wat er binnen komt en uit gaat..

He fuck, reageer ik toch weer in dit k topic

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 14:47

Dat is de complexiteit van een maatschappij toch Robin.. Het werkt hetzelfde met belastinggeld toch? Daarvan gaat een deel naar mensen waar je van kunt vinden dat ze er geen recht op hebben. Zo werkt dat in een samenleving.

Vind het raar om het activisme als een probleem te presenteren. Het lijkt me een consequentie van het fanatisme in de hele maatschappij.

Robin

Bericht door Robin » 29 feb 2024, 14:50

TLRS schreef: 29 feb 2024, 14:47 Dat is de complexiteit van een maatschappij toch Robin.. Het werkt hetzelfde met belastinggeld toch? Daarvan gaat een deel naar mensen waar je van kunt vinden dat ze er geen recht op hebben. Zo werkt dat in een samenleving.

Vind het raar om het activisme als een probleem te presenteren. Het lijkt me een consequentie van het fanatisme in de hele maatschappij.
Weet ik, maar ik heb niks met dat activisme ook al aangehaald in 'mijn' stuk over de National Postcode Loterij, ik vertrouw die stichtingen en hun 'good cause' eigenlijk gewoon niet.

A ben ik wel pro koe!

TLRS

Bericht door TLRS » 29 feb 2024, 15:02

Robin schreef: 29 feb 2024, 14:50 Weet ik, maar ik heb niks met dat activisme ook al aangehaald in 'mijn' stuk over de National Postcode Loterij, ik vertrouw die stichtingen en hun 'good cause' eigenlijk gewoon niet.

A ben ik wel pro koe!
Maakt me heel nieuwsgierig naar de oorsprong van je wantrouwen..

Plaats reactie