Dan pas jij makkelijk in een Elise!

Dan pas jij makkelijk in een Elise!
Ik heb een elise gehad!
De dag dat het geld van m'n elise op m'n rekening stond, heb ik een nd mx5 gekocht. Was echt een veel leukere en meer bruikbare auto!Tom schreef: 23 feb 2024, 10:19 MX5 is echt een leuke auto als je uit een hothatch komt en iets lichters/cabrio/lager bij de grond wilt.
Komende uit een Elise zou ik het niet doen, tenzij je minder wilt besteden en/of bewust iets Japans (betrouwbaarheid) of toegankelijks wilt. Met meer te besteden (en wetend dat het niet zo spartaans is) is een Boxster een logischere opvolger.
Als je er niet in past dan houd het sowieso op![]()
Ik werk lijstjes altijd van boven naar beneden af
ik kom nu regelmatig zo'n CX60 tegen op mijn woon-werk ritje in zo'n beetje donkerrode kleur echt een mooie dikke auto! (zonder patserig te zijn)ErikS schreef: 23 feb 2024, 10:10 Gisteren spontaan even MX5 wezen kijken. Zou het wat zijn tov de Elise?
Niet realiserend dat ik een showroom inliep met Kia, Mazda en nog 2 merken.
Ik ben nu al vaker bij een X5 wezen kijken ed. maar op de één of andere manier voelt dat als 'teveel' auto voor een modale jongen zoals ik.Al langer op de shortlist staat de CX60, zou dat wat kunnen zijn voor een fervent BMW gek als ik?
Wat een mooie auto zeg, tuurlijk is een X5 dikker, maar dit 'past me meer' ofzo. Weet niet wat het is, maar het voelt wat 'normaler'.![]()
Nog even bij de nieuwe KIA EV9 kijken. DE TANDJES, die is groot. Iets teveel bio plastic naar mijn mening, maar de kids werder er helemaal lijp van. Echter is die absoluut niet kleiner dan de 6 serie, en mocht ik wat doen is het vooral omdat m'n vrouw iets 'minder groot' wil.
EV6 GT. 585 PK.
Gaaf interieur, acceptabele prijzen, heerlijk stoelen.
Echter is zo'n gek ding gewoon breder dan de 6 serie..... De CX had ik dat gevoel absoluut niet bij.
Toch wat dikker dan een 'modale auto'?
Je koopt een fucking Mazda of Kia, het zou een modale auto moeten zijn in Nederland, toch?![]()
Ohja, waar het om ging; een MX5 is nog vele malen kleiner dan een Elise, en ik pas er niet in. Boxster blijft boven aan het lijstje.
100% is de Boxster de betere opvolger. Veel meer 'sportwagen'.Tom schreef: 23 feb 2024, 10:19 MX5 is echt een leuke auto als je uit een hothatch komt en iets lichters/cabrio/lager bij de grond wilt.
Komende uit een Elise zou ik het niet doen, tenzij je minder wilt besteden en/of bewust iets Japans (betrouwbaarheid) of toegankelijks wilt. Met meer te besteden (en wetend dat het niet zo spartaans is) is een Boxster een logischere opvolger.
Als je er niet in past dan houd het sowieso op![]()
Voor de pensionado is de CX5 nog de steeds de nr 1 auto. Die hebben die ruimte niet nodig als de caravan erachter hangt. Verder zijn er weinig mensen die 53k kunnen stukslaan op een auto.ErikS schreef: 23 feb 2024, 12:37 Ik vond zwart echt dik
Maar WTF, waarom verkoopt een nieuwe auto van 67K/ ish voor 53K bij Smeeing niet?
Ding is gewoon nieuw?
Zakelijk is deze niet gek, scheelt ook gewoon 10K kenteken waarde.![]()
Hoeveel % korting zit er op een nieuwe, trek dat eerst even van die 68.343 af. En dan is deze al ruim een jaar oud. Dat hij pas 29km op de teller heeft staan maakt niet uit, maar dat merk je vaak pas als je er vanaf wilt.ErikS schreef: 23 feb 2024, 12:37 Ik vond zwart echt dik
Maar WTF, waarom verkoopt een nieuwe auto van 67K/ ish voor 53K bij Smeeing niet?
Ding is gewoon nieuw?
Zakelijk is deze niet gek, scheelt ook gewoon 10K kenteken waarde.![]()
Zeker dik zo! En tja waarom verkoopt het niet... heel veel bedrijven hebben een EV policy tegenwoordig en Mazda was zakelijk al jaren niet heel sterk vertegenwoordig meer.ErikS schreef: 23 feb 2024, 12:37 Ik vond zwart echt dik
Maar WTF, waarom verkoopt een nieuwe auto van 67K/ ish voor 53K bij Smeeing niet?
Ding is gewoon nieuw?
Zakelijk is deze niet gek, scheelt ook gewoon 10K kenteken waarde.![]()
Proefrit mee gemaakt, maar kolere wat 'n zenuwachtige auto. Dat was de nekslag.JP schreef: 28 feb 2024, 01:27 Wat is er eigenlijk geworden van het idee om een Mini Cooper JCW Cabrio S Works te kopen ?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... et=unknown
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... et=unknown
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... et=unknown
Ik bedoel de gewone. Zal komen dat ik de 6 gewend ben, maar mij veels te zenuwachtig.sitechris schreef: 28 feb 2024, 15:07 Kun je beter de Cooper S cabrio kopen. Rijdt veel prettiger en scheelt wat centjes.
https://driveaholic.nl/rijtest-mini-joh ... brio-2021/
Wielbasis is ook bijna de helft.Martijn_bmw schreef: 28 feb 2024, 18:13 6 serie is een comfortabel zeeschip als je dan in een kart stapt is het logisch dat dat idd dag en nacht verschil is qua rijdenen als de 6 bevalt dan is zo’n kart niks en andersom
![]()
Ik las overal formaat polo, en dat is 'ie zeker niet.Martijn_bmw schreef: 28 feb 2024, 20:14 Meen je dat van die Ex30? Ik vond het maar een lullig goedkoop ogende autootje wat zeker niet Volvo waardig vind…xc60 en 90 beide heel gaaf idd
Staat niet te koop verder, geen zin in.
Is dat zo ja?
Hoe kom ik van m'n geld af? Dat lukt je al niet erg goed, maar de dag waarop jij een Volvo koopt gaat het gebeuren. Die heb je binnen no-time weer ingeruild op een BMWErikS schreef: 28 feb 2024, 20:05 Vandaag in ieder geval bij de BMW dealer geweest, en later op de dag bij Volvo.
De EX30 leek mij de perfecte familiebak voor mijn vrouw, lekker niet te groot, modern. Gaaf ding.
Irl?
Super gaaf ding. Op alle fronten geweldig, waar kan ik tekenen?
Oh fuck, er past niemand op de achterbank. Zelfs een kind niet fatsoenlijk. Anders meen ik het serieus; ik had 'm besteld.
Dussss, XC60, ja, lekker. Maar, ik weet 't niet. Prijs/kwaliteit iig een erg goede wagen.
XC90? Pohhhhh, daar kan ik me toch wel in vinden hoor. M'n vrouw wat minder.
Geen verhaal over BMW?
Nee, eigenlijk niet.![]()