Martijn_bmw schreef: 21 feb 2024, 14:31
Aanschaf is hoog maar afschrijving laag en onderhoud reparatie bijna verwaarloosbaar. Die auto’s hebben uiteindelijk echt een lage km prijs.
Ik heb zo'n ding, rij er altijd volgas mee (ook met koude motor), heb er nooit wat mee. Verbruik is door hybride ook redelijk laag, met mijn rijstijl haal ik er altijd nog prima 1l op 16km mee. Ding doet wat 'ie moet doen, nooit verassingen, helemaal prima. Rijd niet speciaal maar daar heb ik 'm ook niet voor. Restwaarde is echt intens, je begrijpt bijna niet waarom mensen zo'n ding nog tweedehands kopen (heb mijne ook nieuw).
Alleen onderhoudsbeurt om de 15.000 km vind ik wat aan de vroege kant. Verder wel redelijk fan van Toyota geworden doordat ze simpelweg zo ontzettend voorspelbaar betrouwbaar zijn.
Heel eerlijk, heb vorig jaar een splinternieuwe 320e LCI gehad voor een korte termijn, interieur etc veel mooier, maar qua rijden was daar echt niets BMW meer aan. Het was niet speciaal meer, het is gewoon vervoer geworden. En als het USP van BMW er af is en het een gewone auto geworden is, dan kan het net zo goed een Peugeot of Toyota zijn bij wijze van. Zeker in het geval van Toyota gewoon stuk betrouwbaarder en betaalbaarder.