idd wel bijzonder... had de titel van het artikel al wel voorbij zien komen op telegraaf.nl zie nu dat het in "mijn" dorp isOpa schreef: 20 feb 2024, 15:33 Wat ik me wel afvraag is wat voor figuren hun hond uitlaten met een mes op zak?![]()

idd wel bijzonder... had de titel van het artikel al wel voorbij zien komen op telegraaf.nl zie nu dat het in "mijn" dorp isOpa schreef: 20 feb 2024, 15:33 Wat ik me wel afvraag is wat voor figuren hun hond uitlaten met een mes op zak?![]()
Ik kan me voorstellen dat als jij, of je hond, vaker is lastig gevallen door een andere hond je daarop gaat voorbereiden.Opa schreef: 20 feb 2024, 15:33 Wat ik me wel afvraag is wat voor figuren hun hond uitlaten met een mes op zak?![]()
En dan is het "het nieuwe normaal" om maar gelijk een mes mee te nemen?
Ik heb pas ergens gelezen dat er tegenwoordig veel meer mensen standaard met een mes op zak lopen, vandaar "het nieuwe normaal" wat daarom ook tussen aanhalingstekens staat.Elise schreef: 20 feb 2024, 16:58 Om dat gelijk te bestempelen als "het nieuwe normaal" is weer het andere uiterste.
Voor wat betreft je eigen ervaring wel een kleine kanttekening, een Duitse herder of soortgelijk is heel wat anders dan een zo'n klein speelgoedhondje. Vroeger hadden we thuis een Dobermann en een Groenendaeler, dat is toch heel anders uitlaten.
Nee hoor, de kleine gaat elk conflict uit de weg en de andere vind alles leuk, en als die een knauw krijgt is die ook weg, Als je een hond hebt die je niet bij andere honden kan laten (hebben we ook gehad) dan zorg je dat die altijd aangelijnd is.Arthur schreef: 20 feb 2024, 12:31 Niet best…
Maar als ik een beetje tussen de regels door lees liep de hond los. En kregen de honden ‘een beetje mot, zoals wel vaker gebeurt bij honden’.
Mss mocht het daar, mss niet. En wat er gebeurd is, is niet goed. Maar als je je hond aan de lijn houdt heb je toch wat meer controle.
En ja, Luco, ik weet dat de jouwe 180kg weegt en niet te houden is![]()
Hey Martin!Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Precies, zo hoort het.Luco schreef: 20 feb 2024, 17:55 Als je een hond hebt die je niet bij andere honden kan laten (hebben we ook gehad) dan zorg je dat die altijd aangelijnd is.
en als je hem niet kan houden een korf om.
En ook al zijn ze vriendelijk, altijd even vragen, dus eerst aan de lijn en als beide eigenaren het goed vinden pas los.
Ach, heb meer dan 10 jaar in de africhting gezeten en 2x op de Nederlandse Kampioenschappen gestaan en wij deden dat heel anders dan Martin!Elise schreef: 20 feb 2024, 18:26Hey Martin!Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Ah, 10 jaar in de africhting gezeten en geen begrip hebben voor smurfenhondjes, dan heb je er in die 10 jaar geen ene flikker van begrepen.Opa schreef: 20 feb 2024, 18:51Ach, heb meer dan 10 jaar in de africhting gezeten en 2x op de Nederlandse Kampioenschappen gestaan en wij deden dat heel anders dan Martin!Elise schreef: 20 feb 2024, 18:26Hey Martin!Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Maar ik hoor het al, jij weet het toch wel weer beter, dus ik hou erover op.![]()
Deze wijsneus leest dat jij schrijft er mensen zijn die hun smurfenhondje optillen als jij er met Pipo aan komt of dat die mensen omdraaien en de andere kant op lopen.
Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op
Elise schreef: 20 feb 2024, 23:02 Blijkbaar is er aanleiding om actie te ondernemen als jij en Pipo eraan komen.
Heel verstandig JP.JP schreef: 20 feb 2024, 23:49 Als me een BMW nadert, dan pak ik de truttenschudder ook altijd op de arm![]()
En jij veroordeeld mensen op een afstand omdat die hun smurfenhondje (denigrerende term!!!) oppakken of omdraaien en een andere kant op lopen. Ik ga ervan uit dat de desbetreffende eigenaar zijn eigen hond het beste kent, dus die zal zelf het beste weten hoe zijn hond reageert. Wie weet is het een hond die, als een andere hond komt snuffelen, gelijk van zich afbijt en dan zijn de poppen aan het dansen.Opa schreef: 21 feb 2024, 00:52 Jij noemt mij Martin, maar ik denk dat je beter jezelf zo kunt noemen.....jij kunt zelfs vanachter je toetsenbord zien wat onze hond doet.![]()
Wie zegt dat een andere hond ervan gediend is dat jouw Pipo effe wil snuffelen?Opa schreef: 21 feb 2024, 00:52 Als ik typ dat het soms en weleens is dan bedoel ik dat ook, de meeste mensen met zowel kleine als grote honden reageren wel normaal en zeker als ik(of m'n vrouw) ze vaker zijn tegen gekomen met de hond, want dan weten ze dat er totaal geen kwaad in zit en dat ie alleen effe wilt snuffelen.
Heb je daar geen tekort meer aan inmiddels?
Nou, iig mbt het denigrerende ben ik het met Elise eens. Omdat jij een herder hebt is een klein hondje geen smurfen hondje. Dat je het nu later wat nuanceert geeft al aan dat je eerste reactie je natuurlijke was en dat je dat wss echt denkt over zo’n hondje. En dat terwijl je een Fiesta rijdt (en dát is wél een grapjeOpa schreef: 21 feb 2024, 09:48 @Elise, jij noemt het denigrerend, ik noem het een komische bijnaam.
De rest ga ik niet meer op in(welles, nietes), alleen dat jij honden teveel 'vermenselijkt' en daar ga je de fout in.
Wil nog wel zeggen dat Pipo inmiddels ruim 13 is en nog nooit betrokken is geweest bij een echt gevecht, of een bijtincident en ook onze vorige 4 Duitse Herders hebben nog nooit een klein hondje gebeten.
Daar gaan we weer, Hey Martin!Opa schreef: 21 feb 2024, 09:48 alleen dat jij honden teveel 'vermenselijkt' en daar ga je de fout in.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 2 gasten