Met goed voer heel weinig.
Behandeling gaat onder narcose.Kadett schreef: 17 feb 2024, 12:18 Dierenarts hier is voor katten i.i.g. nog schappelijk dan ivm hierboven. Wat tandsteen bij mijn kat. Zou 100 euro zijn.
+1000HarryC schreef: 17 feb 2024, 13:15 Eigenlijk zou het afsluiten van een ziektekostenverzekering verplicht moeten worden bij aanschaf van een huisdier. Schrijnend om te zien dat dieren lijden omdat hun baasjes de kosten niet meer kunnen betalen, of maar laten inslapen ipv opereren...
Klopt. Niks voor jou een job switch?JP schreef: 17 feb 2024, 13:30 Er is toch een ook schrijnend tekort aan dierenartsen maar ook trimmers.
Wij zitten ook bij Orha.HarryC schreef: 17 feb 2024, 13:13 Sinds Evidensia en AniCura de dierenarts praktijken aan het overnemen zijn rijzen de prijzen de pan uit. Ohra huisdieren verzekering is wat mij betreft heel goed en vergoed 80% van alle kosten.
Eerste jaar hadden wij verzekering afgesloten voor onze Argentijnse Dog op aanrijden van de fokker en nooit spijt van gehad. Het botje van de pup van Luco, ik denk de lpc, had onze hond ook, operatie 2500 euro... En onze hond had chronisch huidprobleem, krijg daarvoor elke dag medicatie, apoquelle, welke ook door Ohra vergoed werd. In tegenstelling tot andere verzekeraars die chronische problemen uitsluiten.
Maar tanden trekken bij de katten kost gemiddeld ook 800+ euro. Er worden nu Kamervragen over de dieren kosten gesteld. Overheid wil naar een humaan model waarbij prijzen " vast / een maximum" moeten gaan krijgen.
Draadje om zeep helpen.
Maagkanteling?Robin schreef: 17 feb 2024, 11:28 2 j terug kantje boord: een van onze twee Shi-Tzu's die toen net 1 j oud was had een geknoopte/obstructed dunne darm. MdV naar de dierenart in allerijl, net op tijd. Opereren en godzijdank is hij weer 100% de oude na een aantal weken, had geen 'dag' langer moeten duren.
Ik weet 't niet Ron, bovenstaande is wat ik me herinner wat die dokter zei...Opa schreef: 17 feb 2024, 15:17Maagkanteling?Robin schreef: 17 feb 2024, 11:28 2 j terug kantje boord: een van onze twee Shi-Tzu's die toen net 1 j oud was had een geknoopte/obstructed dunne darm. MdV naar de dierenart in allerijl, net op tijd. Opereren en godzijdank is hij weer 100% de oude na een aantal weken, had geen 'dag' langer moeten duren.
Zo'n verzekering klinkt leuk, maar in het geval van gebitsreiniging heb je er niet veel aan.HarryC schreef: 17 feb 2024, 13:15 Eigenlijk zou het afsluiten van een ziektekostenverzekering verplicht moeten worden bij aanschaf van een huisdier. Schrijnend om te zien dat dieren lijden omdat hun baasjes de kosten niet meer kunnen betalen, of maar laten inslapen ipv opereren...
Sluit je dan zo'n Top verzekering af met "Vaccinaties en gebit" ben je (premieberekening onze hond) €48,74 per maand kwijt. Dat is voor iemand met een inkomen van modaal of minder al flink centen. Daarnaast moet je dan ook nog geld bijleggen in het geval dat er wel wat aan de hand is. In ons geval hadden we, als we verzekerd waren geweest, nog steeds +/- 90% van de kosten zelf moeten dragen. Dan is die €200 (€250 - €50 eigen risico) slechts een druppeltje op een gloeiende plaat en dan rekening ik de jaarpremie van een kleine €600 niet eens mee(sigaar uit eigen doos verhaaltje). Verzekeringen klinkt leuk, maar uiteindelijk is er daar maar een die er onder aan de streep aan verdient en dat is de verzekeringsmaatschappij.Vaccinaties en gebit
De maximale vergoeding van deze dekking hangt af van het gekozen ziektekostenpakket. Voor titerbepalingen en/of vaccinaties geldt bij Basis een maximale vergoeding van € 50,– bij Plus € 75,– en bij Top € 100,– per verzekeringsjaar. Verder ben je verzekerd voor medische kosten aan het gebit van je hond. Het gaat dan om het trekken van tanden (extractie), het behandelen van tandbederf (cariës) en behandelingen aan het wortelkanaal. Per type behandeling geldt een maximale vergoeding per jaar van € 150,– bij Basis, € 200,– bij Plus en € 250,– bij Top. Voor de controle/reiniging van het gebit op medische indicatie gelden de volgende maximale vergoedingen per verzekeringsjaar: geen vergoeding bij Basis, € 50,– bij Plus en € 100,– bij Top. Let op voor deze dekking geldt een eigen bijdrage van 20%. Dit betekent dat je 80% vergoed krijgt van de kosten totdat het maximale vergoedingsbedrag is bereikt.
In Putten moet een hele goede kliniek zitten voor operaties.ErikS schreef: 17 feb 2024, 14:46 Gelukkig hebben wij hier nog de nuchtere 'gewone' dierenarts die ook de boerderijen afgaat.
Die doet gewoon voor normale tarieven de boel netjes. (operaties daar hebben we het dan maar even niet over)
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, Joost H., kennethr, Thomas H, Ti-Tourist (Erik), tomgtr, WJ en 12 gasten