EV auto's (elektrische)
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
@zmb:
Audi E-Tron GT toch? Tov een 540i ofzo? Dat kan prima. Denk ik.
Was ik Oprah dan riep ik nu: Everybody an E-Tron GT! Everybody!:)
Maarja.....
Audi E-Tron GT toch? Tov een 540i ofzo? Dat kan prima. Denk ik.
Was ik Oprah dan riep ik nu: Everybody an E-Tron GT! Everybody!:)
Maarja.....
-
OnlineOpa
- Berichten: 6745
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: EV auto's (elektrische)
En vergeet vooral deze niet:Robin schreef: 08 feb 2024, 13:13Is inderdaad 't meest opzwepend!Opa schreef: 08 feb 2024, 13:07
Ja, Highway to Hell is ook leuk, maar ik vind Whole lotta Rosie veel beter, zeker deze langere album-uitvoering.![]()
Thunderstruck heeft de mooiste melodie zegmaar. Skitterend.
It's a long way to the top hou ik ook erg van(mooie video)
Maar dit is DE meezinger in m'n stamkroeg:
![]()
Ik ben meer van de Bon Scott periode, hoewel ze met Brian Johnson ook wel een aantal leuke nummers hebben gehad.
Inderdaad wel heel toevallig dat jij en Ron hetzelfde nummer postten.

-
- Berichten: 8585
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Geen denken aan dat er hier een EV in de garage komt te staan, als het echt moet dan buiten met die instabiele zelfontbranders.Robin schreef: 08 feb 2024, 13:04 Ik heb bijv ook nog een appartement met een dichte parkeergarage onder het appartementencomplex, daar steek ik een stokje voor dat daar laadpalen komen in de VVE . Mij niet gezien.
Hier nog een keer dat filmpje wat Andre eerder poste.
Geen zin om de hele 30 minuten te kijken? Kijk dan even naar dat stepje op 17:20
https://www.youtube.com/watch?v=AIXTP-TgPEw&t=1030s
-
OnlineLuco
- Berichten: 29314
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
is toch precies wat ik zeg, jouw realiteit is dat het in jouw situatie niks is (of vind)Robin schreef: 08 feb 2024, 12:57Mwoah dat bedoel ik dus met wegwuiven Luco. Of is het de discussie aanwakkeren? Realiteit als in 'algemeen' wat de + en - van een EV is tov een ICE. Heb je een laadpaal bij huis, rijd je A naar B of juist veel meer, is een Zoe in je budget of een Plaid, woon je in NL of in Canada dat soort zaken.Luco schreef: 08 feb 2024, 12:47 welke realiteit Robin? de jouwe? dat hoeft niet de realiteit van een ander te zijn.
Je zegt zelf dat als de leaseprijs van de volgende EV of ICE doorslaggevend kan zijn voor jou.
een andermans situatie is het een prima oplossing en dat is zijn realiteit.
dus jij stipt jouw realiteit aan, niet die van een ander.
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Klopt Luco.
Het woord realiteit is door mij verkeerd gekozen in dit geval.
In het algemeen zullen velen wereldwijd geen EV willen/kunnen kiezen vanwege hun eigen 'realiteit'.
Kortom er zal veel moeten veranderen om de rest van de wereld in een EV te krijgen. Dan zijn wij al lang dood.
En daar ben ik 'blij' mee.
Het woord realiteit is door mij verkeerd gekozen in dit geval.
In het algemeen zullen velen wereldwijd geen EV willen/kunnen kiezen vanwege hun eigen 'realiteit'.
Kortom er zal veel moeten veranderen om de rest van de wereld in een EV te krijgen. Dan zijn wij al lang dood.
En daar ben ik 'blij' mee.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6745
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: EV auto's (elektrische)
De één z'n dood is de ander z'n EV.Robin schreef: 08 feb 2024, 16:36 Kortom er zal veel moeten veranderen om de rest van de wereld in een EV te krijgen. Dan zijn wij al lang dood.
En daar ben ik 'blij' mee.

-
OnlineLuco
- Berichten: 29314
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
Toch kan je met een rwd ev best lol hebben, driften gaat vrij makkelijk, hoef je er niet eens wanli bandjes voor onder te leggen 
Maar wel eens met je Robin dat ik voor prive ook liever ice blijf rijden, maar dat heeft meer te maken dat ik van oude meuk hou

Maar wel eens met je Robin dat ik voor prive ook liever ice blijf rijden, maar dat heeft meer te maken dat ik van oude meuk hou

-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Ha, het wordt de 'dood' van Europa als we geen maatregelen nemen tegen China en hun EV productie.
Ik hou ook van old skool. Van A naar B snap ik een EV nog, maar niet als alternatief voor iets echts.
Ik hou ook van old skool. Van A naar B snap ik een EV nog, maar niet als alternatief voor iets echts.
- Joy
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: EV auto's (elektrische)
Toevallig heeft Harry Metcalfe er net een video over online gezet.
https://youtu.be/nZysvgm2_Aw?si=CFD0Azy-ARuRG5zG
https://youtu.be/nZysvgm2_Aw?si=CFD0Azy-ARuRG5zG
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: EV auto's (elektrische)
Net gekeken. Toch wel aardig spot on. Misschien wat kleine verschillen met UK en NL privé markt (subsidies), maar hij maakt echt wel een paar rake statements. Interessant waar het heen gaat, maar 100% elektrisch lijkt (gelukkig) toch ver weg.Joy schreef: 08 feb 2024, 19:06 Toevallig heeft Harry Metcalfe er net een video over online gezet.
https://youtu.be/nZysvgm2_Aw?si=CFD0Azy-ARuRG5zG
Laatst gewijzigd door DFJEF op 08 feb 2024, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2450
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: EV auto's (elektrische)
WEF ook actief in harry's feedback:

Dat diesel daar nog rendabel is joh..

Dat diesel daar nog rendabel is joh..
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
DFJEF schreef: 08 feb 2024, 20:45Net gekeken. Toch wel aardig spot on. Misschien wat kleine verschillen met UK en NL privé markt (subsidies), maar hij maakt echt wel een paar rake statements. Interessant waar het heen gaat, maar 100% elektrisch lijkt (gelukkig) toch ver weg.
Ik neem een koffie:)@1541543545451
@1541543545451
8 uur geleden (bewerkt)
Harry, you're a LegendThis video needs to go viral!
36
Beantwoorden
in de toekomst, om verdere discussie en irritatie onderling te voorkómen, verwijs ik naar deze video: In een half uurtje weet je het.
-
- Berichten: 2450
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
-
Online
- Berichten: 4314
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Zodra de Type-L uitkomt

- Arthur
- Berichten: 42891
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: EV auto's (elektrische)
Is niet meteen de lelijkste sedan ooit gemaakt 

-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Is dit sarcastisch? Die VW ID7 is lelijk:)
-
OnlineBram
- Berichten: 16557
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: EV auto's (elektrische)
Maar wel Sjinees. Weg ermee 

-
- Berichten: 9407
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- sitechris
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: EV auto's (elektrische)
Paywall, das jammer.
- Joy
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: EV auto's (elektrische)
FRANKRIJK GAAT CO2-UITSTOOT BIJ PRODUCTIE MEENEMEN BIJ EV-SUBSIDIE
Frankrijk wil de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie en het transport van een EV meenemen bij de toekenning van EV-subsidies. Daarmee lijken lokaal geproduceerde EV's een voordeel te krijgen boven exemplaren die in bijvoorbeeld China worden gemaakt.
Frankrijk heeft een riante subsidieregeling voor EV’s, waarbij EV-kopers tot wel 7.000 euro aan tegemoetkoming kunnen opstrijken. De voorwaarden werden na uitgebreid misbruik al eens aangescherpt, maar de subsidie bestaat nog steeds. Tot nu toe kijkt de overheid, net als bij alle andere EV-subsidies die wij kennen, alleen naar de uitstoot van broeikasgassen tijdens het gebruik. Lees: als die nul is, dan zit je goed, eventueel nog aangevuld met een criterium op het gebied van aanschafprijs.
Het Franse ministerie van Energietransitie is dat kennelijk een doorn in het oog. Binnenkort neemt Frankrijk bij de toekenning van de EV-subsidie daarom ook de ecologische voetafdruk van een EV in aanmerking tijdens het productieproces. Dat lijkt verre toekomstmuziek, maar volgens dit door Automotive News onder onze aandacht gebrachte document zijn de plannen al heel concreet. De beoordelaars meten de productie-uitstoot aan de hand van een zogenoemde milieuscore, die zij opstellen volgens een nieuwe methode die is ontwikkeld door L’Agence de l'environnement et de la maîtrise de l'énergie, letterlijk vertaald ‘Het Agentschap voor Milieu- en Energiebeheer’. Bij het opstellen van die score houdt de overheid rekening met het volgende:
De productie, inclusief de gebruikte materialen
De assemblage en de bijbehorende fabrieken, en het energieverbruik aldaar
De batterij: type en technologie
Transport en logistiek: de milieu-impact van het transport.
China
Het woord ‘China’ valt in het nieuwe Franse plan niet letterlijk, maar de EV’s uit dat land lijken wel een belangrijke reden voor deze nieuwe aanpak. Met een groter aandeel niet-groene energie, productie zonder veel oog voor het milieu en het transport over grote afstand, lijkt een uit China afkomstige EV bij de nieuwe normen immers lastig in aanmerking te kunnen komen voor een subsidie. Het zou dan mogelijk niet alleen auto’s van Chinese merken raken, maar bijvoorbeeld ook Tesla’s en Dacia’s (Spring!) die in China worden gebouwd.
In december weten we het zeker, want dan publiceert het Franse ministerie een ‘decreet’ waarin staat welke modellen voor subsidie in aanmerking blijven komen. De Franse overheid denkt de ecologische voetafdruk van het land door deze maatregel met het equivalent van 800.000 ton CO2 te kunnen verlagen. De economische overwegingen worden niet genoemd, maar spelen ongetwijfeld ook een rol.
Bron
Overkapte importbelasting op Chinese producten, ik vind het een goede zaak. Géén producten kopen uit een land waar de mensenrechten zo ernstig worden geschonden én een loopje neemt met het behouden van haar flora en fauna, en uiteraard ook geen subsidie verlenen.
Frankrijk wil de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie en het transport van een EV meenemen bij de toekenning van EV-subsidies. Daarmee lijken lokaal geproduceerde EV's een voordeel te krijgen boven exemplaren die in bijvoorbeeld China worden gemaakt.
Frankrijk heeft een riante subsidieregeling voor EV’s, waarbij EV-kopers tot wel 7.000 euro aan tegemoetkoming kunnen opstrijken. De voorwaarden werden na uitgebreid misbruik al eens aangescherpt, maar de subsidie bestaat nog steeds. Tot nu toe kijkt de overheid, net als bij alle andere EV-subsidies die wij kennen, alleen naar de uitstoot van broeikasgassen tijdens het gebruik. Lees: als die nul is, dan zit je goed, eventueel nog aangevuld met een criterium op het gebied van aanschafprijs.
Het Franse ministerie van Energietransitie is dat kennelijk een doorn in het oog. Binnenkort neemt Frankrijk bij de toekenning van de EV-subsidie daarom ook de ecologische voetafdruk van een EV in aanmerking tijdens het productieproces. Dat lijkt verre toekomstmuziek, maar volgens dit door Automotive News onder onze aandacht gebrachte document zijn de plannen al heel concreet. De beoordelaars meten de productie-uitstoot aan de hand van een zogenoemde milieuscore, die zij opstellen volgens een nieuwe methode die is ontwikkeld door L’Agence de l'environnement et de la maîtrise de l'énergie, letterlijk vertaald ‘Het Agentschap voor Milieu- en Energiebeheer’. Bij het opstellen van die score houdt de overheid rekening met het volgende:
De productie, inclusief de gebruikte materialen
De assemblage en de bijbehorende fabrieken, en het energieverbruik aldaar
De batterij: type en technologie
Transport en logistiek: de milieu-impact van het transport.
China
Het woord ‘China’ valt in het nieuwe Franse plan niet letterlijk, maar de EV’s uit dat land lijken wel een belangrijke reden voor deze nieuwe aanpak. Met een groter aandeel niet-groene energie, productie zonder veel oog voor het milieu en het transport over grote afstand, lijkt een uit China afkomstige EV bij de nieuwe normen immers lastig in aanmerking te kunnen komen voor een subsidie. Het zou dan mogelijk niet alleen auto’s van Chinese merken raken, maar bijvoorbeeld ook Tesla’s en Dacia’s (Spring!) die in China worden gebouwd.
In december weten we het zeker, want dan publiceert het Franse ministerie een ‘decreet’ waarin staat welke modellen voor subsidie in aanmerking blijven komen. De Franse overheid denkt de ecologische voetafdruk van het land door deze maatregel met het equivalent van 800.000 ton CO2 te kunnen verlagen. De economische overwegingen worden niet genoemd, maar spelen ongetwijfeld ook een rol.
Bron
Overkapte importbelasting op Chinese producten, ik vind het een goede zaak. Géén producten kopen uit een land waar de mensenrechten zo ernstig worden geschonden én een loopje neemt met het behouden van haar flora en fauna, en uiteraard ook geen subsidie verlenen.
-
OnlineBram
- Berichten: 16557
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: EV auto's (elektrische)
Eens, hoop dat de EU dit overneemt en iedereen dit dus moet doen.
-
- Berichten: 9407
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: EV auto's (elektrische)
https://www.autovisie.nl/nieuws/duitsla ... sche-auto/
Duitsland besloot in december abrupt een einde te maken aan de stimuleringsmaatregelen voor elektrische auto’s. En dat is een maand later te zien aan de verkoopcijfers.
Wie in Duitsland een elektrische auto kocht, kon van de overheid een subsidie van 4500 euro krijgen. Die maatregel is eind vorig jaar echter plotseling gestopt, omdat de regering moest bezuinigen.
Verkopen elektrische auto’s
Dat heeft over de grens echter meteen effect op de verkopen van elektrische auto’s. In vergelijking met december zijn er in januari 55 procent minder EV’s verkocht.
Duitse automarkt onderuit
De Duitse automarkt had het in januari sowieso niet gemakkelijk. Er werden weliswaar meer benzine- en dieselauto’s op kenteken gezet (respectievelijk plus 9,1 en 9,5 procent), maar dat had weinig effect.
De algehele markt ging met 11,7 procent onderuit, ook omdat er 20 procent minder plug-in hybrides werden verkocht.
Zwakke Duitse economie
Overigens zette de daling van de EV-verkopen al in december in. Experts denken dat de hoge rente, de zwakke Duitse economie en de politieke spanningen op het wereldtoneel ook een rol spelen.
Subsidie in Nederland
In Nederland is de SEPP-subsidie met stapjes verlaagd, van 4000 euro een paar jaar terug naar 2950 euro nu. Het effect ervan is zichtbaar, want de subsidiepot raakt steeds minder snel leeg.
Betaalbaardere modellen
Elektrische auto’s zijn relatief duur (alle nieuwe auto’s zijn duur, maar dat terzijde…) en voor relatief weinig Nederlanders bereikbaar. Gelukkig komen er dit jaar en volgend jaar betaalbaardere modellen.
Denk aan de Citroën ë-C3, met een vanafprijs van 24.290 euro, en later de Volkswagen ID.2. Op dit moment is de ‘goedkoopste’ EV op de Nederlandse markt de 21.750 euro kostende Dacia Spring.
-
- Berichten: 18925
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: EV auto's (elektrische)
Nieuwe EQS van 153k nu voor 116k. 


Dan krijg je wel 'n serieus dikke slee voor de centen hoor. (@hedin mercedes)
Dan krijg je wel 'n serieus dikke slee voor de centen hoor. (@hedin mercedes)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten