Verkocht mag op slot!
- Sabberjoch
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Verkocht mag op slot!
Ook hier maar aanbieden, voordat het mooie weer aanbreekt en ik er zelf toch weer lol van krijg
Ongeveer 750 kilo en bijna 250pk, zonder enige bemoeienis van hulpmiddelen, een recept voor
De auto wordt helaas te weinig gebruikt, en ik zou graag zien dat deze naar een eigenaar gaat die hem geregeld even de benen kan laten strekken. Daar is hij namelijk voor gemaakt!
Het onderstel is in de winter van 2020 volledig vernieuwd. Hierbij zijn de draagarmen en fusees gepoedercoat, tevens zijn alle rubbers/kogels en wiellagers vervangen.
In de winter van 2021 is de originele motor vervangen door een Honda K20A, dit betreft de japanse motor met meer vermogen en een kortere versnellingsbak met LSD, hierbij is gebruik gemaakt van de Stark conversiekit. Deze motorsteunen en aandrijfassen zijn gebruikt. Het schakelmechanisme is in 2022 vervangen door een schakelmechanisme van HPE. Tevens is een aluminium upgrade radiateur geplaatst.
Technisch verkeerd de auto dus in goeie staat, het exterieur kan wel wat liefde gebruiken. De achterste clamshell heeft een reparatieplek die niet super is gespoten(geen ongeval, in de garage iets op gevallen), tevens is de rechter sill ook matig gespoten. Verder de te verwachten steenslagplekken en gebruikerssporen. Het interieur vertoont de gebruikelijke Elise gebruikerssporen, denk aan doorgesleten stoelen en krassen op de sills. Verder uiteraard de gebruikelijke piepjes en kraakjes vanuit het interieur en deuren zoals een echte Elise betaamt.
DF vraagprijs voor dit beestje is €26.500,-
Zelf bouwen is gezien de conversiekosten, en kosten van standaard Elise's een stuk prijziger. Prijs is gebaseerd op het feit dat het exterieur en interieur nog wat investering behoeven om spik en span te krijgen. Een buitenkansje voor de juiste koper!
Motorisch
- Stark Honda conversie
- Doctronic ECU
- JDM K20A motor
- RBC inlaatspruitstuk
- RPC Vliegwiel (3,9KG)
- JDM K20A versnellingsbak met LSD
- Afgesteld op Doctronic door Roltec (246pk/250nm)
- Aluminium radiateur
Onderstel
- Nitron Street schroefset
- Eliseshop draagarmlagers
- Eliseshop Fuseekogels rondom
- Team Dynamics pro race 1.2 (16/17”)
- Yokohama advan AD08RS rondom
Remmen
- Eliseparts 2-delige remschijven
- Pagid RS14 remblokken
Ongeveer 750 kilo en bijna 250pk, zonder enige bemoeienis van hulpmiddelen, een recept voor
De auto wordt helaas te weinig gebruikt, en ik zou graag zien dat deze naar een eigenaar gaat die hem geregeld even de benen kan laten strekken. Daar is hij namelijk voor gemaakt!
Het onderstel is in de winter van 2020 volledig vernieuwd. Hierbij zijn de draagarmen en fusees gepoedercoat, tevens zijn alle rubbers/kogels en wiellagers vervangen.
In de winter van 2021 is de originele motor vervangen door een Honda K20A, dit betreft de japanse motor met meer vermogen en een kortere versnellingsbak met LSD, hierbij is gebruik gemaakt van de Stark conversiekit. Deze motorsteunen en aandrijfassen zijn gebruikt. Het schakelmechanisme is in 2022 vervangen door een schakelmechanisme van HPE. Tevens is een aluminium upgrade radiateur geplaatst.
Technisch verkeerd de auto dus in goeie staat, het exterieur kan wel wat liefde gebruiken. De achterste clamshell heeft een reparatieplek die niet super is gespoten(geen ongeval, in de garage iets op gevallen), tevens is de rechter sill ook matig gespoten. Verder de te verwachten steenslagplekken en gebruikerssporen. Het interieur vertoont de gebruikelijke Elise gebruikerssporen, denk aan doorgesleten stoelen en krassen op de sills. Verder uiteraard de gebruikelijke piepjes en kraakjes vanuit het interieur en deuren zoals een echte Elise betaamt.
DF vraagprijs voor dit beestje is €26.500,-
Zelf bouwen is gezien de conversiekosten, en kosten van standaard Elise's een stuk prijziger. Prijs is gebaseerd op het feit dat het exterieur en interieur nog wat investering behoeven om spik en span te krijgen. Een buitenkansje voor de juiste koper!
Motorisch
- Stark Honda conversie
- Doctronic ECU
- JDM K20A motor
- RBC inlaatspruitstuk
- RPC Vliegwiel (3,9KG)
- JDM K20A versnellingsbak met LSD
- Afgesteld op Doctronic door Roltec (246pk/250nm)
- Aluminium radiateur
Onderstel
- Nitron Street schroefset
- Eliseshop draagarmlagers
- Eliseshop Fuseekogels rondom
- Team Dynamics pro race 1.2 (16/17”)
- Yokohama advan AD08RS rondom
Remmen
- Eliseparts 2-delige remschijven
- Pagid RS14 remblokken
Laatst gewijzigd door Sabberjoch op 22 jun 2024, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eeuwe
- Berichten: 4755
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Lotus Elise S2 K20A
GLWS Bas!
- Hitz
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Lotus Elise S2 K20A
Prachtig, GLWS
- Martijn M
- Berichten: 3421
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Lotus Elise S2 K20A
Poh dit moet een feest zijn om te rijden! Wat vet. Succes met de verkoop!
-
- Berichten: 4763
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Lotus Elise S2 K20A
Stuur zit verkeerd
Hoeveel zou je kwijt zijn aan een LHD conversie?
Hoeveel zou je kwijt zijn aan een LHD conversie?
- Sabberjoch
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
- Emiel
- Berichten: 3959
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise S2 K20A
Succes met de verkoop! Dit is wel een hele leuke om van te gaan genieten met deze upgrades.
Vraagje, Vermogen op de wielen of op vliegwiel?
Vraagje, Vermogen op de wielen of op vliegwiel?
- Sabberjoch
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Lotus Elise S2 K20A
Vermogen op het vliegwiel. uitlaatspruitstuk is hier de restrictie.
Als je de kofferbak inlevert kun je een wat efficiënter traject creëren met wat grotere diameter, dan zou je er in principe wel wielpk's van moeten kunnen maken
- Baboulah
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Lotus Elise S2 K20A
Schitterend ding om mee te knallen. zonde dat je er zo weinig mee rijdt.
GLWS, maar dat komt vast wel goed denk ik zomaar
GLWS, maar dat komt vast wel goed denk ik zomaar
- Sabberjoch
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Verkocht mag op slot!
Verkocht, mag op slot!
- Bram
- Berichten: 16083
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten