Auto lijkt overal op bahalve op een Subaru....Roderic E34T schreef:Ben ik nou de enige die hem op een Ford Focus vind lijken??![]()
Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
- Erik
- Auto: BMW ///M
Ik kreeg op een nieuwe zwarte showroom 2007 sti een inruilprijs van 25k
Dan mocht ik alle aftermarket eraf halen (Intrax HDA, 18" magnesium speedline velgen en banden, Defi meterset, up/down en rest van de pijp)
Dan is het omgerekend 27k (heel conservatief) terug voor een auto die nieuw 29.995 heeft gekost
Dat is dus idd bijna geen afschrijving
en nu de GTT
Een GTT uit 1999 heeft 24 gekost
Betaal je nu 8 voor (standaard)
Das 16k afschrijving over 9 jaar
Schrijft dus ook echt heel weinig af
Sti die schrijven veel meer af omdat de doelgroep veel kleiner is.
E
Dan mocht ik alle aftermarket eraf halen (Intrax HDA, 18" magnesium speedline velgen en banden, Defi meterset, up/down en rest van de pijp)
Dan is het omgerekend 27k (heel conservatief) terug voor een auto die nieuw 29.995 heeft gekost
Dat is dus idd bijna geen afschrijving
en nu de GTT
Een GTT uit 1999 heeft 24 gekost
Betaal je nu 8 voor (standaard)
Das 16k afschrijving over 9 jaar
Schrijft dus ook echt heel weinig af
Sti die schrijven veel meer af omdat de doelgroep veel kleiner is.
E
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Zo kan ik het ook, met zo'n blik word een BMW/Mercedes ook een klap minder waard.Rico v Velzen schreef:Erik bel maar een autohandelaar op, dan weet je wat ie werkelijk waard is.

De waarde van zo'n ding is in mijn ogen wat de mensen er nog steeds voor willen geven.
Ze verkopen nu nog steeds rond de 10k, dat is zo'n 22000 gulden.
Nieuw waren ze 50000 gulden, en dat zo'n 8 jaar geleden, dus ze zijn na 8 jaar net iets minder dan de helft waard, lijkt mij redelijk waardevast toch?
- RVV
- Roman
[img:1600:1200]http://i22.tinypic.com/20i7z9y.jpg[/img]
- Arthur
- Auto: Nr.51
Doe dat maar niet. Toen ik vorig jaar juli van m'n WRX afwilde van 8 maand oud met 3,5kkm was 22k nog niet te halen, nieuw 35k.Rico v Velzen schreef:Erik bel maar een autohandelaar op, dan weet je wat ie werkelijk waard is.
Inruil heb ik toen nog 27,5k weten te halen.
Maar dat lag vast niet aan de "immense" waarde van die WRX.
Marge op die Focus was vast erg groot en die Forddealer wilde er wel vanaf. Krijg je ook een vertekend beeld van natuurlijk.
WRX stond later te koop voor 29.950,- bij een Subarudealer ergens in of nabij R-dam. Heeft er ook nog heel lang gestaan ook, t/m mei dit jaar.
Nee, restwaardes en WRX gaan voor mij niet meer samen. Dat was na de 555 en GTT wel afgelopen.
- Jan Visser
Alles wat je nieuw koopt en maar kort in rijd kost geld, veel geld. Ik durf te wedden dat een M3 meer afschrijft dan een Impreza. Hoe hoger de nieuwprijs, hoe meer je er op afschrijft. De 1e Impreza's gaan nu onder de 10K, en een M3 van hetzelfde bouwjaar zit nu op 10K of iets er boven. Het enige verschil is dat de M3 nieuw wel even 2 x zoveel kostte. Schrijft dus harder af dan een Impreza.
- Davy MR2DRIFT
Wil je zo weinig mogelijk afschrijven, dan kun je nog het beste een nieuwe japanse sportwagen kopen. Kijk maar eens naar de prijzen van een Supra, NSX, RX7, enz.
Een Impreza brengt wel flink wat op, maar dan moet je denk ik wel een Subaru terugkopen of gaan leuren op Marktplaats. Inruil bij een ander merk levert weinig op, denk ik.
Een Impreza brengt wel flink wat op, maar dan moet je denk ik wel een Subaru terugkopen of gaan leuren op Marktplaats. Inruil bij een ander merk levert weinig op, denk ik.
- Jan Visser
- RVV
Oke Jan maar ik beweer toch nergens dat een M3 niet of minder afschrijft ?Jan Visser schreef:Alles wat je nieuw koopt en maar kort in rijd kost geld, veel geld. Ik durf te wedden dat een M3 meer afschrijft dan een Impreza. Hoe hoger de nieuwprijs, hoe meer je er op afschrijft. De 1e Impreza's gaan nu onder de 10K, en een M3 van hetzelfde bouwjaar zit nu op 10K of iets er boven. Het enige verschil is dat de M3 nieuw wel even 2 x zoveel kostte. Schrijft dus harder af dan een Impreza.
Ik reken me met een M3 absoluut niet rijk, maar mensen die met een "speciale" performance car dit wel doen, staan een beetje ver van de realiteit (no offence)
- Jan Visser
Ik gebruikte de M3 slecht als voorbeeld omdat er er hier zoveel van rondrijden Rico. No offence intended....Rico v Velzen schreef:Oke Jan maar ik beweer toch nergens dat een M3 niet of minder afschrijft ?Jan Visser schreef:Alles wat je nieuw koopt en maar kort in rijd kost geld, veel geld. Ik durf te wedden dat een M3 meer afschrijft dan een Impreza. Hoe hoger de nieuwprijs, hoe meer je er op afschrijft. De 1e Impreza's gaan nu onder de 10K, en een M3 van hetzelfde bouwjaar zit nu op 10K of iets er boven. Het enige verschil is dat de M3 nieuw wel even 2 x zoveel kostte. Schrijft dus harder af dan een Impreza.
Ik reken me met een M3 absoluut niet rijk, maar mensen die met een "speciale" performance car dit wel doen, staan een beetje ver van de realiteit (no offence)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat is ook zoJan Visser schreef:Nee, helemaal fout!! Zo'n ding kopen als ie 8 jaar oud is, en dan lekker weinig afschrijven. Nieuw kopen....??Pfff....ech nieArthur schreef:10 jaar of langer rijden dus
En laten we dat nu net niet doen.

Dat heb ik nog steeds niet geleerd.
En leergeld betaal ik wel...

- Jan Visser
Meer dan genoeg leergeld dacht ik zo....Arthur schreef:Dat is ook zoJan Visser schreef:Nee, helemaal fout!! Zo'n ding kopen als ie 8 jaar oud is, en dan lekker weinig afschrijven. Nieuw kopen....??Pfff....ech nieArthur schreef:10 jaar of langer rijden dus
En laten we dat nu net niet doen.![]()
Dat heb ik nog steeds niet geleerd.
En leergeld betaal ik wel...![]()

- Sander S.
- Kasteel