Ik zie dat ik nooit meer de resultaten van mn winterprojectjes heb laten zien! Nou de braces en het subframe zijn gepoedercoat en daar knapt zo'n bodem dan zooooo van op, nadeel is dat alles vooraf nieuw leek ineens gebruikt lijkt...dus full stipt erop gegaan en dat geeft zo snel zoveel resultaat, heerlijk. Uitlaatje ook weer eens gepoetst, alleen antiblu en een oude t-shirt gebruikt en toch helemaal shiny weer.
Verder de schijven voor even laten afdraaien, daar kon je aan zien dat ze gebruikt waren en als alles nieuw is dan vind ik de schijf mooi fris ook wel weer lekker. Daarnaast had ik een ultralichte trilling in het stuur die er met balanceren wielen niet uitging, alleen bij het aanremmen. Na het afdraaien bleek dit, geheel tegen de verwachting van de draaier, geheel verdwenen, lekker toch.
Maar toen kwam het, ik dacht ik ga hem eens kleien, dat had ik eens bij de witte clio gedaan en dat maakte hem zo lekker glad, maar die was uni wit....wat blijkt, als je op een diep metallic pearl lak gaat kleien, dan ga je met een lampje erboven alles inspecteren...en dan zie je dingen die je nooit zag...en dan ga je een polijstkit bestellen, want zo moeilijk kan het niet zijn als elke 2de puber een detail bedrif start...nou dat klopt, maar het is TERING veel werk zeg...je valt werkelijk van het 1 in het ander, je gaat filmpjes kijken en dan ga je geloven dat je al die stappen moet doen...onder het mom "als je het dan doet, doe het dan goed anders krijg je spijt"
dus eerst 2x wassen met ph neutrale zeep, dan met non ferro de ijzerdeeltjes eraf, dan weer wassen, dan kleien (toen ik zag dat de klei schoon bleef, dacht ik dat alles eigenlijk soort van voor niks was), toen reiniger, toen medium polish...he naast de wielkasten zitten allemaal witte spikkels die ik nooit gezien heb...tip, ga nooit met een auto op een brug de skirts met een lampje bekijken...polijsten is fucking lastig daar en je gaat 100% dingen zien. dus daar met de hardere polish bezig, daarna weer medium, daarna shine polish.
als je dan heel de auto 900x gehad hebt, dan ga je nog waxen met de machine, ik had voor een polymeren was gekozen, die blijft wat langer zitten zeggen ze. Die laatste stap was wel echt satisfying, want die gaat snel en levert mega resultaat op natuurlijk.
Lang verhaal kort, zo'n 20 uur poetsen later was ik klaar, wat een shit job en dan was deze auto als nieuw om mee te beginnen.
wel echt mega resultaat, denk dat de meeste geen verschil zien, maar alle poetsswirls die je pal in de zon kon zien zijn natuurlijk 100% weg, maar ik heb ik ook een foto bij gevoegd van voor en na van de achterzijde van de auto waar de wielen alle steentjes tegenaan gooien, die was bijna wit van de hagel (dat was absoluut niet zo, maar dat denk je als je met een lampje op ooghoogte ernaar kijkt, met gewoon wassen was het me nooit opgevallen) en dat is echt als sneeuw voor de zon verdwenen en vrijwel nieuw eronderuit gekomen.
Heb ook een filmpje van de motorkap toegevoegd, dit is nog voor wax en na reiniger, dus je ziet echt de naakte lak zoals ie is zonder vullers of shiners. Raar hoe dat zo'n groot verschil kan zijn, zonder dat ik het idee had dat de lak niet al superstrak was. Nu is ie zooooo zacht, ik wil hem telkens aaien als ik er voorbij loop.
Ik wil eigenlijk de logo's op de klauwen nog even vervangen/ herplaatsen, maar ik krijg maar niet gevonden online hoe dat moet. Ik vind alleen stickers, maar dat kan toch geen stickertje zijn op iets dat zo heet wordt?