e46 M3 CS houden of toch de 135i.
- RVV
e46 M3 CS houden of toch de 135i.
Zoals wel bij sommige duidelijk zal zijn volg ik alles nauwgezet omtrend de aankomende 135i. De auto spreekt me qua concept aan, maar ik ben er nog niet voor "gevallen" een kleine coupe met plenty power en moderne techniek. Maar er zijn ook nadelen, ik ken de 1 serie behoorlijk goed en de binnenruimte is een stuk kleiner dan van een e46 coupe. Het gewicht is toch een tegenvaller afgezet tegen het concept van een kleine coupe. Een turbo motor is niet mijn mijn grote favoriet. Maar het is wel een hele smeuige motor en hij bied een stuk meer comfort dan de hitsige S54 M3 motor. De grootste winst zit hem in de modernere stuurinrichting, en achteras ophanging. Een echte sper heeft ie niet maar de sperwerking simuleert wel een sper, daar zou ik waarschijnlijk voldoende aan hebben. Het model vind ik mooi genoeg maar geen schoonheid. Hij valt in ieder geval wel in de catagorie funcar en dat vind ik het belangrijkste.
Grootste pluspunten een nieuwe auto, modernste techniek en samen te stellen naar eigen voorkeur.
Dan mijn huidige e46 M3 CS een droomauto voor mij nog steeds, qua concept niet meer de modernste. Stamt al uit 1999 en de basistechniek is voorgeborduurd op de e36 M3 die al uit 1991 stamt. Niet dat er echt iets mis met die techniek want het functioneert allemaal perfect. De motor is een hitsige sportmotor eentje van de oude stempel die ook nog alles waarmaakt qua karakter en geluid. Vermogen is altijd genoeg, maar in de toeren rijden is noodzakelijk om echte power er uit te halen. De auto voelt niet echt "agile" aan, maar dat zit hem in het basisconcept. Qua uitvoering en uitrusting is de auto helemaal dikke prima, mooier word een e46 M3 niet in mijn ogen. SMG is de kers op de taart.
Nu 2,5 jaar oud en 34000 gereden gedraaid.
Ik denk niet dat ik hem weg wil doen voor een 135i.. tenzij die laatste echt zo goed is dat het ook waard is, afgezet in rijplezier uiteraard.
Het blijft allemaal afwachten totdat straks de 135i er is en ik er een uitgebreide testrit in kan maken, ongezien, ongereden durf ik hem iig niet te kopen.
Voorlopig blijft voor mij M3 cs vs 135i 1-0
Wat is jullie mening ? ik heb er een polletje aan toegevoegd.
Grootste pluspunten een nieuwe auto, modernste techniek en samen te stellen naar eigen voorkeur.
Dan mijn huidige e46 M3 CS een droomauto voor mij nog steeds, qua concept niet meer de modernste. Stamt al uit 1999 en de basistechniek is voorgeborduurd op de e36 M3 die al uit 1991 stamt. Niet dat er echt iets mis met die techniek want het functioneert allemaal perfect. De motor is een hitsige sportmotor eentje van de oude stempel die ook nog alles waarmaakt qua karakter en geluid. Vermogen is altijd genoeg, maar in de toeren rijden is noodzakelijk om echte power er uit te halen. De auto voelt niet echt "agile" aan, maar dat zit hem in het basisconcept. Qua uitvoering en uitrusting is de auto helemaal dikke prima, mooier word een e46 M3 niet in mijn ogen. SMG is de kers op de taart.
Nu 2,5 jaar oud en 34000 gereden gedraaid.
Ik denk niet dat ik hem weg wil doen voor een 135i.. tenzij die laatste echt zo goed is dat het ook waard is, afgezet in rijplezier uiteraard.
Het blijft allemaal afwachten totdat straks de 135i er is en ik er een uitgebreide testrit in kan maken, ongezien, ongereden durf ik hem iig niet te kopen.
Wat is jullie mening ? ik heb er een polletje aan toegevoegd.
Laatst gewijzigd door RVV op 23 okt 2007, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Wat moet je nou met die ouwe E46 CS. We zitten al op E92 man, E46 is nog niet eens de helft. Ouwe meuk, 20K kom ik hem wel bij je halen ben je er vanaf en kan je voor een 135i shoppen.
Lekker houden die E46 M3 CS, het is een unieke auto. Zeg nou zelf gebruik je een auto als een 135i zo tot de max dat je een M3 om gaat ruilen omwille van de techniek in de 1 serie?
Auto's hebben niet het eeuwige leven bij dezelfde eigenaar natuurlijk, maar als je twijfelt dan zou ik hem nog zeker niet weg doen. Of beter nog wacht een jaar tot de eerste 135i's wat gaan afschrijven, en ruil dan je touring in voor zo'n ding.

Lekker houden die E46 M3 CS, het is een unieke auto. Zeg nou zelf gebruik je een auto als een 135i zo tot de max dat je een M3 om gaat ruilen omwille van de techniek in de 1 serie?
Auto's hebben niet het eeuwige leven bij dezelfde eigenaar natuurlijk, maar als je twijfelt dan zou ik hem nog zeker niet weg doen. Of beter nog wacht een jaar tot de eerste 135i's wat gaan afschrijven, en ruil dan je touring in voor zo'n ding.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ga eerst eens rijden. Ik zou m'n 335 niet willen ruilen voor een 135 totnutoe.
Je hebt 'n mooie kar, Rico, topper, behalve die kleur(serieus), maar da's persoonlijk. 8)
Was ie dat lichtblaugrijs van de CSL, AFRIJDEN tot ie uitmekaar flikkert.
Nu vinnik 't een beetje een TE blitzerige kleur die je ook nog vaak moet wassen imho...

Je hebt 'n mooie kar, Rico, topper, behalve die kleur(serieus), maar da's persoonlijk. 8)

Was ie dat lichtblaugrijs van de CSL, AFRIJDEN tot ie uitmekaar flikkert.
Nu vinnik 't een beetje een TE blitzerige kleur die je ook nog vaak moet wassen imho...

-
- RVV
- RVV
-
-
Ik heb gestemd op de 135i.
Ten eerste vind ik de 1-serie coupe op foto's echt heel erg dik, maar dat is jou E46CS ook.
Je huidige auto is schitterend, maar een mens wilt altijd weer wat nieuws. Een nieuwe auto (voor jou nieuw dan) is altijd weer leuker dan een auto waar je al 3 jaar in stuurt.
Financieel gezien is het natuurlijk beter om lekker in de E46 te blijven rijden, maar als dat niet de hoofdgedachte is zou ik lekker voor de verse 135i gaan!
Ondanks de tijdloze schoonheid zou ik dus zeker kiezen (buiten het financiele) voor de 135i. Heb zelf nog nooit een auto gemist ofzo. Als je er iets leuks nieuws voor terug krijgt heb je dat gevoel volgens mij niet.
Ten eerste vind ik de 1-serie coupe op foto's echt heel erg dik, maar dat is jou E46CS ook.
Je huidige auto is schitterend, maar een mens wilt altijd weer wat nieuws. Een nieuwe auto (voor jou nieuw dan) is altijd weer leuker dan een auto waar je al 3 jaar in stuurt.
Financieel gezien is het natuurlijk beter om lekker in de E46 te blijven rijden, maar als dat niet de hoofdgedachte is zou ik lekker voor de verse 135i gaan!
Ondanks de tijdloze schoonheid zou ik dus zeker kiezen (buiten het financiele) voor de 135i. Heb zelf nog nooit een auto gemist ofzo. Als je er iets leuks nieuws voor terug krijgt heb je dat gevoel volgens mij niet.
-
OnlineFabian
Re: e46 M3 CS houden of toch de 135i.
voor mij eerder 5-0.Rico v Velzen schreef:
Niet meer wegdoen die CS. Of je moet hem zat zijn.
-
Een 135i zal uiteraard prima rijden. BMW zal z'n huiswerk wel hebben gedaan ondanks dat het gewicht mij tegenvalt... de rest zal prima zijn (motor, onderstel, etc.). Looks zijn persoonlijk maar ik kan er niet warm van worden, zou em er niet voor laten staan maar 't is gewoon geen schoonheid. Beetje zoals de 1 serie, in juiste uitvoering ziet het er toch wel dik uit maar het is geen nekkendraaier. Qua auto is een 135i een goede keus denk ik, hoef je je niet voor te schamen op DF.
Maar het is zoals de E92 335i en de E92 M3... de 335i is al geweldig, maar de M3 is dankzij z'n hoogtoerige atmo. V8 en dikke uiterlijk toch wel de overtreffende trap. Luister alleen al naar het geluid van die V8 en je weet al genoeg.
Ik zou nog een tijdje doorrijden met de E46 M3 CSL en tzt de auto inruilen voor een E92 M3 (met de kop eraf).
Alleen kan jij niet warm worden van de E92 M3 maar dat komt nog wel denk ik
Maar het is zoals de E92 335i en de E92 M3... de 335i is al geweldig, maar de M3 is dankzij z'n hoogtoerige atmo. V8 en dikke uiterlijk toch wel de overtreffende trap. Luister alleen al naar het geluid van die V8 en je weet al genoeg.
Ik zou nog een tijdje doorrijden met de E46 M3 CSL en tzt de auto inruilen voor een E92 M3 (met de kop eraf).
Alleen kan jij niet warm worden van de E92 M3 maar dat komt nog wel denk ik

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik heb dus hetzelfde met auto's, nadien 0 emotie ermee, het is maar blik. Na disse weer 'n frisse, had ik ook vaak met mokkels in m'n jongere jaren. LOL 8)k33z schreef:Ik heb gestemd op de 135i.
- GTRene
Ik heb voor een mooie 135i gestemd(wel iets aanpassen) omdat je gewoon eens wat anders rijden wil, die M3 CS is natuurlijk een topding, maar ach ik heb ook al aardig wat topdingen gehad, maar weet je wat het leuke is? er zijn nog zeer veel topauto's over om eens te proberen, en of dat nu een 135i is of de nwe te komen M1 of een GT3 RS whatever, neem eens wat anders, da's het mooie van auto's die kun je zo weer verkopen, tis maar een ding(wel leuke dingen maar er is nog genoeg leuks te koop)
-
M3 houden, die 135i spreekt me totaal niet aan.
Als er dan iets anders móet komen: E92 335i met M-sport of nog beter E90/E92M3.
Zie iig echt 0,0 toegevoegde waarde voor jou in zo'n 135i. Andre heeft nu eenmaal een draad los en wil maximaal rammen met een zo klein mogelijke auto, die na talloze tweaks naar ZIJN smaak is. Ik dacht dat jij ook ging voor de looks van een auto NAAST het rijden/totaalpakket: dan kun je niet serieus voor deze keuze staan lijkt mij.
Natuurlijk, de E46 begint te verouderen qua model, maar vervangen door iets wat in alle opzichten gewoon geen mooie auto is?
Als er dan iets anders móet komen: E92 335i met M-sport of nog beter E90/E92M3.
Zie iig echt 0,0 toegevoegde waarde voor jou in zo'n 135i. Andre heeft nu eenmaal een draad los en wil maximaal rammen met een zo klein mogelijke auto, die na talloze tweaks naar ZIJN smaak is. Ik dacht dat jij ook ging voor de looks van een auto NAAST het rijden/totaalpakket: dan kun je niet serieus voor deze keuze staan lijkt mij.
Natuurlijk, de E46 begint te verouderen qua model, maar vervangen door iets wat in alle opzichten gewoon geen mooie auto is?