Motorblok e30 m20b25

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Sjef

Motorblok e30 m20b25

Bericht door Sjef » 23 okt 2007, 14:22

Na vorig weekend ring dus een foutje in de motor van de e30.

De situatie:
met 210 op de teller opeens geratel uit het vooronder. Kijk nog eens in de spiegel en de nieuwe paus was gekozen. Vanaf flugplatz tot schwedenkreuz stond alles blank van de witte rook. Motor afgezet en auto uit laten bollen in het gras naar aremberg toe. Motorkap open en alle koelvloeistof blijkt in een paar seconde uitgeblazen. Blok staat verder droog en je ziet nix van de schade. Wel goed balen, afslepen, etc.

De auto staat nu weer in NL en heb gisteravond het carter leeg laten lopen en het kleppendeksel er af gehaald.

Carter zat zeker nog een halve liter koelvloeistof in, kleppendekselpakking zit vol met aankoeking, bruine smurrie mayonaise stijl. Ga deze week de kop uitbouwen om te kijken, kleppen etc ziet er allemaal wel fatsoenlijk uit dus misschien is het alleen de koppakking. Iemand eerder ervaring met dit geintje bij een e30?

Wat ik me overigens afvroeg, hoe krijg je al die smurrie uit je blok? Echt een zooi en lijkt me niet dat dit bij eerste keer starten als ie weer in elkaar zit er uit gaat toch?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 okt 2007, 14:59

Meteen maar een S38 of S50 erin? ;)

Sjef

Bericht door Sjef » 23 okt 2007, 15:20

Nope, 325ichallenge volgend jaar, legt wat moeilijk uit met wat meer cilinders of individuele gaskleppen bij de keuring :)

Is die zooi dr nog uit te krijgen? :)

frankv

Bericht door frankv » 23 okt 2007, 19:18

hoe krijg je je auto dan weer in NL vraag ik me af?

ANWB bellen?

heb trouwens wel twee keer een nieuwe kop op een M20B25 moeten kopen [bij 2 verschillende BMW's], een keer vanwege een klein scheurtje waardoor er koelvloeistof in de cilinder mee werd verbrand en een keer vanwege een versprongen snaar en kromme kleppen, maar nooit omdat de hele pakking er uit lag

frank

Sjef

Bericht door Sjef » 24 okt 2007, 00:04

hee frank, zullen zien. Als de kop eraf is weet ik wat er aan de hand is.

ANWB bellen? nope :) niet met wa-tje

netjes de sleepkosten betalen en zo snel mogelijk vanuit NL met autoambulance van kennis de auto op gaan halen. Voortaan neem ik de e30 alleen nog op trailer mee :)

Plaats reactie