Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
350 Z

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 17 jan 2024, 11:06

VVD = D66 ze zitten samen in 1 partij in de EU en nu is echt wel gebleken dat ze hetzelfde stemmen en zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 jan 2024, 11:07

Klopt hoor.
Ze zitten samen in dit nogal bedenkelijke verhaaltje:
📸 Bekijk dit bericht op Facebook https://slaynews.com/news/wef-member-co ... 84TzxKiCQo

https://www.rebelnews.com/harvard_profe ... s_in_davos

Deze 'dame' kwam een aantal jaren terug in opspraak betr climate change en haar zelfbedachte/zelfingenomen manier van percentages voor/tegen aan elkaar prutsen. Met als doel natuurlijk climate change /consensus toe te dragen aan 'de mens'.....

Zolang dit mormel free speech als 'fascism' ziet denk ik dat we er goed aan doen een andere manier te vinden dit soort parasieten der maatschappij op één of andere manier in de kiem te smoren(understatement).

Want ik ben intolerant tegen intolerantie.Punt.

:coffee:
Laatst gewijzigd door Robin op 17 jan 2024, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 jan 2024, 11:15

350 Z schreef: 17 jan 2024, 11:02 Gewoon nieuwe verkiezingen…
Ja, dat riep Wilders ook toen ze in de oppositie zaten. “Laat het volk spreken!” Nou, dat heeft het volk gedaan en nu is het weer niet goed? “Gewoon nieuwe verkiezingen”? Hoe vaak nog en wanneer is wel goed dan? Wanneer niet meer “gewoon nieuwe verkiezingen”?

350 Z

Bericht door 350 Z » 17 jan 2024, 11:18

Heel simpel omdat veel VVD stemmers zich genaaid voelen en terecht. Helaas gaat dat niet gebeuren want de VVD heeft echt wel door dat ze dan gemarginaliseerd worden.

Arthur

Bericht door Arthur » 17 jan 2024, 11:19

Er bestaat alleen een VVD? Beetje te makkelijk zo. Hier moeten we het mee doen, tenminste, als het ze lukt te formeren. Zien we dan wel verder.

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2024, 11:20

Arthur schreef: 17 jan 2024, 11:15
350 Z schreef: 17 jan 2024, 11:02 Gewoon nieuwe verkiezingen…
Ja, dat riep Wilders ook toen ze in de oppositie zaten. “Laat het volk spreken!” Nou, dat heeft het volk gedaan en nu is het weer niet goed? “Gewoon nieuwe verkiezingen”? Hoe vaak nog en wanneer is wel goed dan? Wanneer niet meer “gewoon nieuwe verkiezingen”?
Wanneer Wilders premier wordt en vele zaken weer terugdraait:)

Arthur

Bericht door Arthur » 17 jan 2024, 11:22

Duidelijk :tooth:

JP

Bericht door JP » 17 jan 2024, 11:24

Hoogspanning in formatie na zeperd van Yesilgöz, Wilders: ‘We hebben een probleem’
https://www.ad.nl/politiek/hoogspanning ... ~af854ef6/

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 17 jan 2024, 11:26

Robin schreef: 17 jan 2024, 11:20 Wanneer Wilders premier wordt en vele zaken weer terugdraait:)
:mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 jan 2024, 12:46

Het politieke stelsel van ons heeft niet veel raakvlakken meer met democratie.
1x in de 4 jaar op een partij stemmen, die zijn programma deels verkwanselt bij een coalitie vorming, en verder in die 4 jaar besluiten neemt die vaak ver weg liggen van de geest van de partij.
Alleen het Zwitserse model met directe democratie en referenda op alle belangrijke dingen die spelen zou ik nog serieus nemen.
Die van ons is gewoon stuk.

TLRS

Bericht door TLRS » 17 jan 2024, 13:06

Robin schreef: 17 jan 2024, 11:07 Deze 'dame' kwam een aantal jaren terug in opspraak betr climate change en haar zelfbedachte/zelfingenomen manier van percentages voor/tegen aan elkaar prutsen. Met als doel natuurlijk climate change /consensus toe te dragen aan 'de mens'.....
Er is voor elk persoon een invalshoek te bedenken waardoor ze slecht uit de verf komen..

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2024, 13:17

TLRS schreef: 17 jan 2024, 13:06
Robin schreef: 17 jan 2024, 11:07 Deze 'dame' kwam een aantal jaren terug in opspraak betr climate change en haar zelfbedachte/zelfingenomen manier van percentages voor/tegen aan elkaar prutsen. Met als doel natuurlijk climate change /consensus toe te dragen aan 'de mens'.....
Er is voor elk persoon een invalshoek te bedenken waardoor ze slecht uit de verf komen..
OK klopt , ze kwam daardoor wel in opspraak in een tijd waarin alles maar dan ook alles ten gunste van climate change door de mens als 'goed' werd/wordt gezien PLUS de 'macht' die ze heeft(zie nu op het WEF). Zeer kwalijke zaak dat krapuul.

EDIT: Hoe kun je in godsnaam 'free speech' een vorm van fascisme noemen? Of is dat ook op zichzelf weer free speech? Dacht 't niet als puntje bij paaltje komt. Mijn punt is dat die schooier macht heeft....

TLRS

Bericht door TLRS » 17 jan 2024, 13:50

Robin schreef: 17 jan 2024, 13:17 OK klopt , ze kwam daardoor wel in opspraak in een tijd waarin alles maar dan ook alles ten gunste van climate change door de mens als 'goed' werd/wordt gezien PLUS de 'macht' die ze heeft(zie nu op het WEF). Zeer kwalijke zaak dat krapuul.

EDIT: Hoe kun je in godsnaam 'free speech' een vorm van fascisme noemen? Of is dat ook op zichzelf weer free speech? Dacht 't niet als puntje bij paaltje komt. Mijn punt is dat die schooier macht heeft....
Kom je alleen achter als je met die persoon levelled.

Welke mensen op dat soort plekken horen daar wel? :)
smiley schreef: 17 jan 2024, 12:46 Het politieke stelsel van ons heeft niet veel raakvlakken meer met democratie.
1x in de 4 jaar op een partij stemmen, die zijn programma deels verkwanselt bij een coalitie vorming, en verder in die 4 jaar besluiten neemt die vaak ver weg liggen van de geest van de partij.
Alleen het Zwitserse model met directe democratie en referendum op alle belangrijke dingen die spelen zou ik nog serieus nemen.
Mooi toch, die illusie dat stemmen het verschil maakt :) Het voorrecht dat zoveel andere mensen rond de wereld niet hebben! En meer van dat soort vergane glorie taal. Referendum hebben we 20 jaar terug gehad toch. En iedereen weet wat daar mee gebeurt is.. toedeledokie!

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2024, 15:20

Ha^

dus is 'free speech' etc een van de belangrijkste zaken in een moderne samenleving.
De democratie is inderdaad tot een nepverhaal verworden.

Elise

Bericht door Elise » 17 jan 2024, 15:31

TLRS schreef: 17 jan 2024, 13:50
smiley schreef: 17 jan 2024, 12:46 Het politieke stelsel van ons heeft niet veel raakvlakken meer met democratie.
Alleen het Zwitserse model met directe democratie en referendum op alle belangrijke dingen die spelen zou ik nog serieus nemen.
Mooi toch, die illusie dat stemmen het verschil maakt :) Het voorrecht dat zoveel andere mensen rond de wereld niet hebben! En meer van dat soort vergane glorie taal. Referendum hebben we 20 jaar terug gehad toch. En iedereen weet wat daar mee gebeurt is.. toedeledokie!
Doordat er door Rutte en consorten vele afspraken zijn gemaakt en verdragen zijn getekend in de EU, wordt het voor een nieuwe regering een stuk lastiger. Kijk naar de immigratie, het inperken of terugsturen, de oplossing lijkt haast onmogelijk tenzij..... :angel:

Wat betreft referendum, zolang je de wil van het volk naast je neer kunt leggen met een inlegvelletje is er geen sprake van een referendum. De term "raadgevend referendum" is in mijn ogen ook echt iets uit de polder en slaat helemaal nergens op.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 17 jan 2024, 15:35

Elise schreef: 17 jan 2024, 08:15
MParallel schreef: 16 jan 2024, 09:58
Robin schreef: 16 jan 2024, 09:54 Ha inderdaad:)

Sinds Salman Rushdie's publicatie van zijn boek De Duivelsverzen heb ik iets ander beeld van die 'cultuur' dan velen (hier).
Dat is een mooi voorbeeld van "vrijheid van meningsuiting" vs "geen vrijheid van consequenties".
Hand in hand lopen door homo's geeft ook 'consequenties', dus dat moeten ze maar niet meer doen?
Je geeft het antwoord zelf al. Als je niet in elkaar geslagen wilt worden, dan weet je wat (niet) te doen.

Ik zeg niet dat het goed is of niet, maar welkom op deze wereld vol gekken.

TLRS

Bericht door TLRS » 17 jan 2024, 18:36

Elise schreef: 17 jan 2024, 15:31 Doordat er door Rutte en consorten vele afspraken zijn gemaakt en verdragen zijn getekend in de EU, wordt het voor een nieuwe regering een stuk lastiger. Kijk naar de immigratie, het inperken of terugsturen, de oplossing lijkt haast onmogelijk tenzij..... :angel:

Wat betreft referendum, zolang je de wil van het volk naast je neer kunt leggen met een inlegvelletje is er geen sprake van een referendum. De term "raadgevend referendum" is in mijn ogen ook echt iets uit de polder en slaat helemaal nergens op.
Geen idee wat rutte gesjouwd heeft. Maar wat je schrijft past in het bredere stramien van alles klemregelen. Logisch dat ie daar uit wil :)

Misschien hebben ze ingezien dat mensen weinig vertrouwen hebben in de politiek. En dat dat ervoor zorgt dat mensen bij een referendum sneller voor nee kiezen.

350 Z

Bericht door 350 Z » 17 jan 2024, 20:25

Alleen het Zwitserse model met directe democratie en referenda op alle belangrijke dingen die spelen zou ik nog serieus nemen.
Klopt helemaal.

Luco

Bericht door Luco » 17 jan 2024, 22:28

Elise schreef: 17 jan 2024, 15:31
TLRS schreef: 17 jan 2024, 13:50
Doordat er door Rutte en consorten vele afspraken zijn gemaakt en verdragen zijn getekend in de EU, wordt het voor een nieuwe regering een stuk lastiger. Kijk naar de immigratie, het inperken of terugsturen, de oplossing lijkt haast onmogelijk tenzij..... :angel:

Net als je baas die zegt: ik hoor wat je zegt maar ik doe er lekker niks mee.

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2024, 08:02

Wat is dat toch voor gejammer om de Koning belasting te laten betalen?
Als het doorgaat wordt het een broekzak/vestzak verhaal, dus compleet nutteloos om daar tijd aan te spenderen.
Ga wat nuttigs doen.

Arthur

Bericht door Arthur » 19 jan 2024, 09:59

En een druppel op een gloeiende plaat.

Robin

Bericht door Robin » 19 jan 2024, 10:03

Elise schreef: 19 jan 2024, 08:02 Wat is dat toch voor gejammer om de Koning belasting te laten betalen?
Als het doorgaat wordt het een broekzak/vestzak verhaal, dus compleet nutteloos om daar tijd aan te spenderen.
Ga wat nuttigs doen.
Exact wat ik dacht inderdaad. Nu vangt Prins Pils netto 5 ton ofzo , verhogen ze dat een tikkie ivm belasting betalen, niemand die 't merkt en hij zit weer op 5 ton(ik weet niet of 't 5 ton is hoor)

Het is een behoorlijke kostenpost dat koningshuis, maar er eten wel xxx gezinnen en aanverwante van.

Wat IK wél wil is dat die club 'meteen' ceremonieel wordt: Geen wetten meer ondertekenen en geen lid meer van Raad van State, geen adviserend medium meer in pittige politieke zaken. Want dat vind ik waardeloos aan ons koningshuis/de koning:

Die sukkel weet 't verschil tussen stuur- en bakboord niet eens, maar Maxima weet wél hoe een vliegtuigdeur openen in flight werkt. :P

Arthur

Bericht door Arthur » 19 jan 2024, 10:07

:mrgreen:
Ceremonieel lijkt mij idd ook de beste optie. Ze zullen vast ergens op voorbereid worden maar om mee te beslissen of te adviseren lijkt mij niet meer van deze tijd (als het dat ooit was). Je kunt ook zo maar koning of koningin worden :lol:

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2024, 12:52

Robin schreef: 19 jan 2024, 10:03 Het is een behoorlijke kostenpost dat koningshuis, maar er eten wel xxx gezinnen en aanverwante van.
Ik meen dat ik 7 miljoen voorbij zag komen, 6 voor hofhouding etc. en 1 miljoen zakgeld voor willem.
Kortom, dit gaat echt helemaal nergens over.

Van wat ik ervan begrijp komt de wens om de koning & aanverwanten belasting te laten betalen uit de koker van D66 :coffee:

Oh ja, saillant detail...... wie belasting betaald mag ook aftrekposten opvoeren :whistle:

JP

Bericht door JP » 19 jan 2024, 13:01

Die S8 Lang doet genoeg in de mrb voor WimLex…

Plaats reactie