Ik was benieuwd wat 'men' ervan vindt, maar vooralsnog kennelijk niet zo heel veel.
Hoe dan ook is vandaag de nieuwe Bayon onthuld. Wat wil je nog meer in 2021 ?
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ross-over/De 84 pk en 118 Nm sterke 1.2 MPi is net als bij de i20 de basismotor, een turboloze viercilinder die alleen met een handgeschakelde vijfbak wordt geleverd. Met de 1.2 MPi bereikt de Bayon in 13,5 seconden de 100 km/h en haalt -ie een topsnelheid van 165 km/h. Daarboven staat de 100 pk sterke 1.0 T-GDI, die zowel met handgeschakelde zesbak als met 7DCT-automaat wordt geleverd. Hij is er overigens ook met een 48V mild-hybridesysteem. In deze uitvoering wordt de gewone handgeschakelde zesbak vervangen door de iMT-zesbak die zich van de motor ontkoppelt zodra je het gaspedaal loslaat. Een automaat is eveneens leverbaar. De Bayon haalt met beide 100 pk-motoren - met handbak - in 10,7 tellen de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 183 km/h. De versies met automaat hebben een seconde meer voor die spurt nodig en houden het bij 180 km/h voor gezien.
De krachtigste benzinemotor is de 120 pk 1.0 T-GDI, een altijd van mild-hybride techniek voorziene driecilinder die eveneens met de iMT-zesbak en de DCT7-automaat is te bestellen. In 10,4 seconden staat een snelheid van 100 km/h op de klok. De topsnelheid ligt op 185 km/h.