Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 15 jan 2024, 10:27

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7265143 ... -op-school

Binnenkort ook op de school van uw kinderen :coffee:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2024, 10:54

https://www.youtube.com/watch?v=2Lkt3CXV7p0

Afgelopen zaterdag in Arnhem. Paar honderd jurken die proberen Pegida voorman Edwin (uit en in het politiebusje) Wagensveld te 'islamitiseren'. Er gebeurt in korte tijd heel zo veel dat ik het nog even moet verwerken.

Hoe duiden we dit?

Edit: Powned gaf natuurlijk ook acte de presence.

https://www.youtube.com/watch?v=3G8ittWi-80

1.05; Een baard geeft uitleg: Vrijheid van meningsuiting en demonstratie stopt met verbranden (hun) heilig boek.
1.58; Dezelfde baard wordt door een een lid van een afwijkende factie binnen de broederschap met een stuk terrasmeubilair in contact gebracht.
3.43; Wederopstanding van de baard. Op z'n witte schoentjes en in z'n ukkie zet ie 3 ME-ers en een stel 'stillen' op de verkeerde voet en weet ie de brandstofman (of was het water?) van de Pegida voorman naar de aarde te werken.

Entertainment puur. :D
Laatst gewijzigd door Hielke op 15 jan 2024, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 jan 2024, 11:10

Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2024, 11:18

Philipoo schreef: 15 jan 2024, 11:10 Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?
Ja, dat ben je.

Verschil is dat er bij de verbranding van de bijbel, een boedha beeldje, of de veda niemand komt. Denk dat ie dat nog maar weer eens wilde laten zien. En inderdaad, ze kwamen.

Elise

Bericht door Elise » 15 jan 2024, 11:34

Philipoo schreef: 15 jan 2024, 11:10 Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 jan 2024, 14:04

Wat mensen die denken alles te kunnen doen onder "vrijheid van meningsuiting", vergeten één belangrijk punt. Nee, het allerbelangrijkste punt. Want ja, vrijheid van meningsuiting is beslist een ding en daarin mag 'alles'.

Echter, er is geen "vrijheid van consequenties".

Acties geven reacties. Of je het nou leuk vind of niet. En de ene geeft een extremere reactie dan de andere.

JP

Bericht door JP » 15 jan 2024, 15:15

Hielke schreef: 15 jan 2024, 11:18
Ja, dat ben je.

Verschil is dat er bij de verbranding van de bijbel, een boedha beeldje, of de veda niemand komt. Denk dat ie dat nog maar weer eens wilde laten zien. En inderdaad, ze kwamen.
Ok, wie gaat er mee de bijbel verbranden? Je mag kiezen, in Staphorst of Urk :coffee:
Wel graag op een zondag…..

Bokkepoot

Bericht door Bokkepoot » 15 jan 2024, 15:53

JP schreef: 15 jan 2024, 15:15
Hielke schreef: 15 jan 2024, 11:18
Ja, dat ben je.

Ok, wie gaat er mee de bijbel verbranden? Je mag kiezen, in Staphorst of Urk :coffee:
Ik denk alsnog dat de reactie wel anders en minder georganiseerd is daar.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2024, 16:00

Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?

JP

Bericht door JP » 15 jan 2024, 16:05

Dat was Marco Bakker in zijn X5 :coffee:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2024, 16:15

JP schreef: 15 jan 2024, 15:15
Ik niet. Als atheïst neem ik geen aanstoot aan de bijbel, noch aan de mensen die aanhangers van de verkondigde onzin uit dat sprookjesboek zijn. Die moderne christenen streven niet naar werelddominantie, ze zijn tolerant naar andersdenkenden, mannen en vrouwen hebben er over het algemeen dezelfde rechten, leven en laten leven.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2024, 16:23

tomgtr schreef: 15 jan 2024, 16:00 Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?
Ach ja, krijgen een stel Hollanders een trap onder hun kont als ze net buiten de kerk de kerkgangers moraliserend toespreken. Of worden ze van een eiland getrapt als ze voor de zoveelste keer proberen een oud Nederlandse gebruik de nek om te draaien. Ego gebutst, volgende week is het weer voorbij.

Laat diezelfde provocateurs hun stunt eens bij het hek van een moskee uithalen. Denk dat de kop eraf gaat.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 jan 2024, 16:31

JP schreef: 15 jan 2024, 15:15...
Dan zitten ze allemaal in de kerk.

Beter op zaterdag als ze in hun zuipketen aan het cokesnuiven zijn.

Tom

Bericht door Tom » 15 jan 2024, 17:58

tomgtr schreef: 15 jan 2024, 16:00 Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?
Verschil is dat wij in het staartje van de verlichting zitten, met een paar dorpjes/regio's waarin ze nog wat achterlopen. Dat probleem lost zich vanzelf op.

Dat provoceren met een koranverbranding hoeft van mij ook niet, maar van verlichting merk ik weinig bij moslims. Op de hoger opgeleide na begrijpen ze over het algemeen weinig van een scheiding tussen kerk en staat, van de multiculturele samenleving, van vrouwenrechten, van homo's, van wenselijk gedrag richting hulpverleners. En dankzij de immigratie lijkt het probleem alleen maar groter te worden. Bij publieke moslims (zie hierboven filmpje met Hans Teeuwen of de columns van Emine Uğur) ontdek ik zelden een vorm van zelfreflectie, dat blijft toch hangen in het slachtofferdenken. Juist dergelijke moslims die in de media treden (en een goede baan bij een landelijke omroep of krant hebben, dan ben je toch goed geïntegreerd) zouden bepalend kunnen zijn richting hun achterhoede.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 15 jan 2024, 19:39

MParallel schreef: 15 jan 2024, 16:31
JP schreef: 15 jan 2024, 15:15...
Dan zitten ze allemaal in de kerk.

Beter op zaterdag als ze in hun zuipketen aan het cokesnuiven zijn.
Wel even kiezen. Of zuipen of cokesnuiven.

Elise

Bericht door Elise » 15 jan 2024, 19:40

De toespraak van Hans Teeuwen, ter ere van onthulling standbeeld Theo van Gogh, was aanleiding voor dat stukje van de meiden van halal.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 15 jan 2024, 22:58

Fernando

Bericht door Fernando » 16 jan 2024, 00:01

Tom schreef: 15 jan 2024, 17:58
Verschil is dat wij in het staartje van de verlichting zitten, met een paar dorpjes/regio's waarin ze nog wat achterlopen. Dat probleem lost zich vanzelf op.

Dat provoceren met een koranverbranding hoeft van mij ook niet, maar van verlichting merk ik weinig bij moslims. Op de hoger opgeleide na begrijpen ze over het algemeen weinig van een scheiding tussen kerk en staat, van de multiculturele samenleving, van vrouwenrechten, van homo's, van wenselijk gedrag richting hulpverleners. En dankzij de immigratie lijkt het probleem alleen maar groter te worden. Bij publieke moslims (zie hierboven filmpje met Hans Teeuwen of de columns van Emine Uğur) ontdek ik zelden een vorm van zelfreflectie, dat blijft toch hangen in het slachtofferdenken. Juist dergelijke moslims die in de media treden (en een goede baan bij een landelijke omroep of krant hebben, dan ben je toch goed geïntegreerd) zouden bepalend kunnen zijn richting hun achterhoede.
Ontzettend mee eens Tom 👍🏼

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jan 2024, 01:58

Ook mee eens hoor Tom. Maar is het bij de meeste fanatiekelingen (hier in het westen) echt religie wat ze doet rellen?? Als ik hier in 010 om me heen kijk zie ik maar weinig vrome moslims. Ik zie vooral gasten die alles doen wat Allah verboden heeft. Maar wel opeens fanatiek moslim als er iets te rellen valt over de profeet of hun moeder? Volgens mij is het meer afzetten van niet wit tegen wit.

Van mij mogen ze de islam verbieden maar van mij mogen ze elke religie verbieden. Er komt niks goeds uit welke vorm van religie.

Maar volgens mij zijn de vrome moslims niet het grootste probleem hier. Het grootste probleem is een hele grote groep moslims die zich continu misdragen. Behalve hun criminele en onaangepaste gedrag rellen ze continu. Of het nou bij voetbalwedstrijden is, of corona rellen of rellen ter verdediging van de profeet. Het gaat om het rellen. Afzetten tegen de maatschappij. Van mij mag dat tuig allemaal op een bootje terug de middelandse zee op gestuurd worden.

Ik heb in verschillende moslim landen gewerkt en de laatste 20 jaar van mijn carrière met heel veel klanten in AG te maken gehad. Zonder enig gedoe of ellende. Er zijn daar ook wel zeer fanatieke stromingen maar net als hier is het vooral sociale ongelijkheid die de voedingsbodem is voor gedoe. Moslims die het financieel goed hebben zijn over het algemeen zeer ruimdenkend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 jan 2024, 05:55

Tom schreef: 15 jan 2024, 17:58

Inderdaad dit en wat Hielke zegt. Kijk om ons heen en zie dat in door Islam geregeerde landen de democratie zoals wij dat kennen eigenlijk niet bestaat. Kun je er wel jamaar Gristendom en Urk en Staphorst en dat soort klein bier bij halen lol. M'n oom is toen hij daar werkte gevlucht uit Jemen, 25j terug ongeveer....

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 16 jan 2024, 08:07

tomgtr schreef: 16 jan 2024, 01:58 Ik heb in verschillende moslim landen gewerkt en de laatste 20 jaar van mijn carrière met heel veel klanten in AG te maken gehad. Zonder enig gedoe of ellende. Er zijn daar ook wel zeer fanatieke stromingen maar net als hier is het vooral sociale ongelijkheid die de voedingsbodem is voor gedoe. Moslims die het financieel goed hebben zijn over het algemeen zeer ruimdenkend.
Pak een willekeurige plaats in de biblebelt en je ervaart, door de weeks, fijne ruimdenkende mensen zonder enig gedoe of ellende.
Totdat het zondag is en ze op weg naar, of op de terugweg van de kerk zijn, dan komt de ware aard naar boven. Dan zien ze niets of niemand meer, steken zonder te kijken de weg over en alle infidels moeten even vrij baan maken.
De mensen die het geloof met de paplepel ingegoten hebben gekregen transformeren op de zondag tot extremisten, ook buiten Staphorst of Urk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 jan 2024, 08:23

Elise schreef: 16 jan 2024, 08:07
tomgtr schreef: 16 jan 2024, 01:58 Ik heb in verschillende moslim landen gewerkt en de laatste 20 jaar van mijn carrière met heel veel klanten in AG te maken gehad. Zonder enig gedoe of ellende. Er zijn daar ook wel zeer fanatieke stromingen maar net als hier is het vooral sociale ongelijkheid die de voedingsbodem is voor gedoe. Moslims die het financieel goed hebben zijn over het algemeen zeer ruimdenkend.
Pak een willekeurige plaats in de biblebelt en je ervaart, door de weeks, fijne ruimdenkende mensen zonder enig gedoe of ellende.
Totdat het zondag is en ze op weg naar, of op de terugweg van de kerk zijn, dan komt de ware aard naar boven. Dan zien ze niets of niemand meer, steken zonder te kijken de weg over en alle infidels moeten even vrij baan maken.
De mensen die het geloof met de paplepel ingegoten hebben gekregen transformeren op de zondag tot extremisten, ook buiten Staphorst of Urk.
Vreselijk volk, maar zonder kijken de weg over te steken etc vs op z'n zachtst gezegd oproerkraaierij/totaal ander wereldbeeld en alle aanslagen de laatste decennia, dat is toch geen vergelijk?

Nederland/West Europa IS een Christelijk/Joodse cultuur van oudsher door de eeuwen heen: om nu te gaan vingerwijzen naar dat stelletje religie-debielen terwijl we het over iets veel en veel kwalijker hebben(wat we zelf hebben geimporteerd helaas) vind ik bijzonder....

Elise

Bericht door Elise » 16 jan 2024, 08:40

Robin schreef: 16 jan 2024, 08:23 Vreselijk volk, maar zonder kijken de weg over te steken etc vs op z'n zachtst gezegd oproerkraaierij/totaal ander wereldbeeld en alle aanslagen de laatste decennia, dat is toch geen vergelijk?
Mijn posting was gericht op het min of meer samenwerken met Moslims zonder enig gezeik en ik wilde maar aangeven dat dat hier in Nederland ook geen probleem is, totdat de dag van het geloof is aangebroken, dan is het ineens anders.
Ik kan me zo voorstellen dat Moslims tijdens het vrijdaggebed ook niet echt te pruimen zijn.

Uiteraard heb ik het niet over aanslagen etc., daarin zit er wel een verschilletje tussen de christenen en moslims en is het vergelijk ver te zoeken. :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 16 jan 2024, 08:46

Advies staatscommissie: beperken migratie nodig om welvaart te behouden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5816869 ... e-behouden

350 Z

Bericht door 350 Z » 16 jan 2024, 09:36

Goh no shit Sherlock dat wist het klootjes volk nog niet, nee daarvoor moet je gestudeerd hebben en vele rapporten maken.

Plaats reactie