Binnenkort ook op de school van uw kinderen

Ja, dat ben je.Philipoo schreef: 15 jan 2024, 11:10 Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?
Philipoo schreef: 15 jan 2024, 11:10 Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?
Ok, wie gaat er mee de bijbel verbranden? Je mag kiezen, in Staphorst of UrkHielke schreef: 15 jan 2024, 11:18Ja, dat ben je.Philipoo schreef: 15 jan 2024, 11:10 Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?
Verschil is dat er bij de verbranding van de bijbel, een boedha beeldje, of de veda niemand komt. Denk dat ie dat nog maar weer eens wilde laten zien. En inderdaad, ze kwamen.
Ik denk alsnog dat de reactie wel anders en minder georganiseerd is daar.JP schreef: 15 jan 2024, 15:15Ok, wie gaat er mee de bijbel verbranden? Je mag kiezen, in Staphorst of UrkHielke schreef: 15 jan 2024, 11:18Ja, dat ben je.Philipoo schreef: 15 jan 2024, 11:10 Los van wat je vindt van de islam. Je bent toch ook gewoon een idioot als je op een plein andermans heilige boek gaat verbranden?
Verschil is dat er bij de verbranding van de bijbel, een boedha beeldje, of de veda niemand komt. Denk dat ie dat nog maar weer eens wilde laten zien. En inderdaad, ze kwamen.
Wel graag op een zondag…..
Ik niet. Als atheïst neem ik geen aanstoot aan de bijbel, noch aan de mensen die aanhangers van de verkondigde onzin uit dat sprookjesboek zijn. Die moderne christenen streven niet naar werelddominantie, ze zijn tolerant naar andersdenkenden, mannen en vrouwen hebben er over het algemeen dezelfde rechten, leven en laten leven.JP schreef: 15 jan 2024, 15:15
Ok, wie gaat er mee de bijbel verbranden? Je mag kiezen, in Staphorst of Urk
Ach ja, krijgen een stel Hollanders een trap onder hun kont als ze net buiten de kerk de kerkgangers moraliserend toespreken. Of worden ze van een eiland getrapt als ze voor de zoveelste keer proberen een oud Nederlandse gebruik de nek om te draaien. Ego gebutst, volgende week is het weer voorbij.tomgtr schreef: 15 jan 2024, 16:00 Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?
Dan zitten ze allemaal in de kerk.JP schreef: 15 jan 2024, 15:15...
Ok, wie gaat er mee de bijbel verbranden? Je mag kiezen, in Staphorst of Urk
Verschil is dat wij in het staartje van de verlichting zitten, met een paar dorpjes/regio's waarin ze nog wat achterlopen. Dat probleem lost zich vanzelf op.tomgtr schreef: 15 jan 2024, 16:00 Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?
Wel even kiezen. Of zuipen of cokesnuiven.
Ontzettend mee eens TomTom schreef: 15 jan 2024, 17:58Verschil is dat wij in het staartje van de verlichting zitten, met een paar dorpjes/regio's waarin ze nog wat achterlopen. Dat probleem lost zich vanzelf op.tomgtr schreef: 15 jan 2024, 16:00 Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?
Dat provoceren met een koranverbranding hoeft van mij ook niet, maar van verlichting merk ik weinig bij moslims. Op de hoger opgeleide na begrijpen ze over het algemeen weinig van een scheiding tussen kerk en staat, van de multiculturele samenleving, van vrouwenrechten, van homo's, van wenselijk gedrag richting hulpverleners. En dankzij de immigratie lijkt het probleem alleen maar groter te worden. Bij publieke moslims (zie hierboven filmpje met Hans Teeuwen of de columns van Emine Uğur) ontdek ik zelden een vorm van zelfreflectie, dat blijft toch hangen in het slachtofferdenken. Juist dergelijke moslims die in de media treden (en een goede baan bij een landelijke omroep of krant hebben, dan ben je toch goed geïntegreerd) zouden bepalend kunnen zijn richting hun achterhoede.
Inderdaad dit en wat Hielke zegt. Kijk om ons heen en zie dat in door Islam geregeerde landen de democratie zoals wij dat kennen eigenlijk niet bestaat. Kun je er wel jamaar Gristendom en Urk en Staphorst en dat soort klein bier bij halen lol. M'n oom is toen hij daar werkte gevlucht uit Jemen, 25j terug ongeveer....Tom schreef: 15 jan 2024, 17:58Verschil is dat wij in het staartje van de verlichting zitten, met een paar dorpjes/regio's waarin ze nog wat achterlopen. Dat probleem lost zich vanzelf op.tomgtr schreef: 15 jan 2024, 16:00 Volgens mij werden er niet zo heel lang geleden nwat journalisten buiten een kerk mishandeld toen daar tijdens lockdowns de diensten gewoon doorgingen?
Dat provoceren met een koranverbranding hoeft van mij ook niet, maar van verlichting merk ik weinig bij moslims. Op de hoger opgeleide na begrijpen ze over het algemeen weinig van een scheiding tussen kerk en staat, van de multiculturele samenleving, van vrouwenrechten, van homo's, van wenselijk gedrag richting hulpverleners. En dankzij de immigratie lijkt het probleem alleen maar groter te worden. Bij publieke moslims (zie hierboven filmpje met Hans Teeuwen of de columns van Emine Uğur) ontdek ik zelden een vorm van zelfreflectie, dat blijft toch hangen in het slachtofferdenken. Juist dergelijke moslims die in de media treden (en een goede baan bij een landelijke omroep of krant hebben, dan ben je toch goed geïntegreerd) zouden bepalend kunnen zijn richting hun achterhoede.
Pak een willekeurige plaats in de biblebelt en je ervaart, door de weeks, fijne ruimdenkende mensen zonder enig gedoe of ellende.tomgtr schreef: 16 jan 2024, 01:58 Ik heb in verschillende moslim landen gewerkt en de laatste 20 jaar van mijn carrière met heel veel klanten in AG te maken gehad. Zonder enig gedoe of ellende. Er zijn daar ook wel zeer fanatieke stromingen maar net als hier is het vooral sociale ongelijkheid die de voedingsbodem is voor gedoe. Moslims die het financieel goed hebben zijn over het algemeen zeer ruimdenkend.
Vreselijk volk, maar zonder kijken de weg over te steken etc vs op z'n zachtst gezegd oproerkraaierij/totaal ander wereldbeeld en alle aanslagen de laatste decennia, dat is toch geen vergelijk?Elise schreef: 16 jan 2024, 08:07Pak een willekeurige plaats in de biblebelt en je ervaart, door de weeks, fijne ruimdenkende mensen zonder enig gedoe of ellende.tomgtr schreef: 16 jan 2024, 01:58 Ik heb in verschillende moslim landen gewerkt en de laatste 20 jaar van mijn carrière met heel veel klanten in AG te maken gehad. Zonder enig gedoe of ellende. Er zijn daar ook wel zeer fanatieke stromingen maar net als hier is het vooral sociale ongelijkheid die de voedingsbodem is voor gedoe. Moslims die het financieel goed hebben zijn over het algemeen zeer ruimdenkend.
Totdat het zondag is en ze op weg naar, of op de terugweg van de kerk zijn, dan komt de ware aard naar boven. Dan zien ze niets of niemand meer, steken zonder te kijken de weg over en alle infidels moeten even vrij baan maken.
De mensen die het geloof met de paplepel ingegoten hebben gekregen transformeren op de zondag tot extremisten, ook buiten Staphorst of Urk.
Mijn posting was gericht op het min of meer samenwerken met Moslims zonder enig gezeik en ik wilde maar aangeven dat dat hier in Nederland ook geen probleem is, totdat de dag van het geloof is aangebroken, dan is het ineens anders.Robin schreef: 16 jan 2024, 08:23 Vreselijk volk, maar zonder kijken de weg over te steken etc vs op z'n zachtst gezegd oproerkraaierij/totaal ander wereldbeeld en alle aanslagen de laatste decennia, dat is toch geen vergelijk?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bjeffindividual, RS-Ron, Semrush [Bot], Zed240 en 4 gasten