Voor de Jaguar heb ik besloten een compleet onderhoudje te doen met alles en iets meer dan wat ie nodig heeft.
Voor nu had ik even tijd om de lichtfilters links en rechts te vervangen, net als de multiriem en de supercharger riem. Jeetje wat een K klus was dat, je kunt gewoon vrijwel niet bij die riemen, maar goed na een avond pielen gelukt en alles weer in orde.
Verder de olie en het filter vervangen, ik had hem ietsjes op temperatuur gereden alvorens dat te doen, dat deed je vroeger zodat alle olie eruit kwam…nou alles kwam eruit hoor…ik hield de opvangbak bijna horizontaal om de hogedrukstraal tegen te houden en werkelijk ALLES zat onder de olie. Die dunne meuk 0w20 komt er met geweld uit. Ik had de vuldop ook eraf, misschien dat er een soort werveling in kwam, voelde alsof het geforceerd eruit kwam
Verder de bougies en interieurfilter nog klaar liggen, die doe ik later, bougies is ook echt een K klus…
Voor nu veel te weinig gereden, maar tis wel écht een heeeeerlijke afwisseling op de Atom. Zo lekker om met de éne naar de opslag te rijden en met de ander terug, ongeacht de volgorde krijg ik een dikke smile op de terugweg, vooral voor de Jag truck een groot compliment!