ff een schijfje aftikken ...
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
ff een schijfje aftikken ...
Even je Veyron naar importeur Hessing brengen voor wat onderhoud kost geld. Veel geld. Maar wat als een nieuwe remschijf niet onder de garantie valt?
Dat een Bugatti Veyron niet goedkoop in het onderhoud zal zijn, is natuurlijk geen gewaagde stelling als een auto meer dan een miljoen euro kost. Maar wie 1,1 miljoen euro (of zelfs 1,8 miiljoen als je stoer voor een Nederlands kenteken kiest) aftikt, zal toch niet snel opkijken van een vier of zelfs vijfcijferige garagerekening? Toch is er nu een geschil tussen importeur Hessing en Michel Perridon, de man die de eerste Veyron in Nederland (en ja, op Nederlands kenteken, dus met 451.000 euro aan BPM!) geleverd kreeg. Wat is er aan de hand? Perridons Bugatti staat bij Hessing omdat er schade is aan een remschijf. De prijs van zo'n nieuwe remschijfje? € 6.135,- exclusief btw en exclusief montage. Inclusief alles praten we hier over bijna tien mille en daarvoor krijgt Perridon nu een factuur gepresenteerd, omdat volgens Hessing de schade ontstaan moet zijn 'door een incident.' Perridon betwist dit en daarom is er nu een onafhankelijk onderzoeksburo ingesteld om er naar te kijken. Volgens de fabrikant mag er op de rand van de remschijf geen grotere beschadiging zijn dan een breedte van 8 mm diepte en een breedte van 1 mm. Wordt dus vervolgd
Trouwens, een andere Nederlandse Bugattibezitter kon zijn smurfblauwe Veyron na The Challenge 2007 even naar de winterschilder in Molsheim brengen voor een nieuwe motorkap en grille. Kosten: een dikke twintig mille.
De betreffende remschijf.
[img:350:262]http://www.petrolhead.nl/CIMG0699-thumb.JPG[/img]
Dat een Bugatti Veyron niet goedkoop in het onderhoud zal zijn, is natuurlijk geen gewaagde stelling als een auto meer dan een miljoen euro kost. Maar wie 1,1 miljoen euro (of zelfs 1,8 miiljoen als je stoer voor een Nederlands kenteken kiest) aftikt, zal toch niet snel opkijken van een vier of zelfs vijfcijferige garagerekening? Toch is er nu een geschil tussen importeur Hessing en Michel Perridon, de man die de eerste Veyron in Nederland (en ja, op Nederlands kenteken, dus met 451.000 euro aan BPM!) geleverd kreeg. Wat is er aan de hand? Perridons Bugatti staat bij Hessing omdat er schade is aan een remschijf. De prijs van zo'n nieuwe remschijfje? € 6.135,- exclusief btw en exclusief montage. Inclusief alles praten we hier over bijna tien mille en daarvoor krijgt Perridon nu een factuur gepresenteerd, omdat volgens Hessing de schade ontstaan moet zijn 'door een incident.' Perridon betwist dit en daarom is er nu een onafhankelijk onderzoeksburo ingesteld om er naar te kijken. Volgens de fabrikant mag er op de rand van de remschijf geen grotere beschadiging zijn dan een breedte van 8 mm diepte en een breedte van 1 mm. Wordt dus vervolgd
Trouwens, een andere Nederlandse Bugattibezitter kon zijn smurfblauwe Veyron na The Challenge 2007 even naar de winterschilder in Molsheim brengen voor een nieuwe motorkap en grille. Kosten: een dikke twintig mille.
De betreffende remschijf.
[img:350:262]http://www.petrolhead.nl/CIMG0699-thumb.JPG[/img]
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Lekker flexibel zijn ze bij Hessing. De marge die zij op de Veyron gepakt hebben zal niet mis zijn en Perridon kennende zal hij wel vaker dit soort wagens blijven kopen. Als ze hem als klant verliezen zal dat hard aankomen voor de boekhoudafdeling.
Zoiets regel je toch met gesloten beursen (of vraag een 'schappelijke 2000 euro' voor die schijf, niemand die er wakker over gaat liggen).
Zoiets regel je toch met gesloten beursen (of vraag een 'schappelijke 2000 euro' voor die schijf, niemand die er wakker over gaat liggen).

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Valt me trouwens op hoe dicht Sjoerd bij het Bugatti vuur in NL zit. Hij heeft er al eens een kort stukje in gereden maar een uitgebreide test staat ook op de planning, 3x raden in wiens Bugatti gereden gaat worden
Tuurlijk ligt Perridon niet wakker van die 10k. Maar tering zeg, je zal maar een klein beurtje aan een Veyron uit moeten voeren.
4 nieuwe banden
4 nieuwe blokken
4 nieuwe schijven
Koelvloeistof controlen


Tuurlijk ligt Perridon niet wakker van die 10k. Maar tering zeg, je zal maar een klein beurtje aan een Veyron uit moeten voeren.
4 nieuwe banden
4 nieuwe blokken
4 nieuwe schijven
Koelvloeistof controlen

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik zie het ze zo doenBert ///M3 schreef:Iets anders. 6200 voor een nieuw schijfje.
Dat is 7500 met BTW.
Willen ze beweren dat Hessing 2500 euro rekent voor het verwisselen van 1 remschijf

Maar wat een story zeg ...... even lekker opblazen. Maar hoor de laatste tijd veel geluiden over Hessing (nog meer dan vroeger) dat er links en recht wel eens wat steekjes worden laten vallen. Maar daar tegenover staat dan weer dat ik ook mensen heb gehoord die zweren bij Hessing.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Hoe is het gebeurd.?
Waar is het gebeurd?
Waarom is het gebeurd?
Na hoeveel km's is het gebeurd?
Omdat er nu een vent met veel poen z'n rekening niet wil betalen en gelijk maar een reporter erbij haalt gelijk te geven gaat mij te ver.
Als ik m'n spullen verneuk moet ik ook op de blaren zitten.
OF het een goede aktie is van Hessing is weer iets anders.
Maar maak je iets (bewust) stuk betaal dan ook gewoon en wees een vent.
Waar is het gebeurd?
Waarom is het gebeurd?
Na hoeveel km's is het gebeurd?
Omdat er nu een vent met veel poen z'n rekening niet wil betalen en gelijk maar een reporter erbij haalt gelijk te geven gaat mij te ver.
Als ik m'n spullen verneuk moet ik ook op de blaren zitten.
OF het een goede aktie is van Hessing is weer iets anders.
Maar maak je iets (bewust) stuk betaal dan ook gewoon en wees een vent.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
10 ruggen
Als je stoer wil doen en zo n te duur ding wil rijden moet je ook niet gaan mekkeren over 10 ruggen.
Gewoon dokken en weer door patsen.
Die mensen willen toch bedonderd worden. Een auto die zoveel geld kost heeft niks meer te maken met hoe goed ie is maar wat het is. Dat weet je toch als je zo n ding koopt.
Dus gewoon niet zeuren. Toen je zo n ding kocht en 1.8 miljoen overmaakte wist je dat je ook genaaid wordt bij een beurtje.
Als je stoer wil doen en zo n te duur ding wil rijden moet je ook niet gaan mekkeren over 10 ruggen.
Gewoon dokken en weer door patsen.
Die mensen willen toch bedonderd worden. Een auto die zoveel geld kost heeft niks meer te maken met hoe goed ie is maar wat het is. Dat weet je toch als je zo n ding koopt.
Dus gewoon niet zeuren. Toen je zo n ding kocht en 1.8 miljoen overmaakte wist je dat je ook genaaid wordt bij een beurtje.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Beter meteen een nieuwe Veyron bestellen 
[img:26:26]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... olipop.gif[/img]

[img:26:26]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... olipop.gif[/img]
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Die 10K zal perridon een rotzorg zijn. Lijkt mij eerder een principe kwestie. Als ik al zo stom ben 1.8miljoen uit te geven aan zo'n auto dan wens ik goedverdoemme een complementary blowjob van de secretaresse als ik wacht op mijn bolide. En verwacht ik al helemaal niet dat zo'n nep 2dehands autoverkoper mij gaat zeggen dat ik zelf die schijf gesloopt heb.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
I'm with stupid...hugo schreef:Die 10K zal perridon een rotzorg zijn. Lijkt mij eerder een principe kwestie. Als ik al zo stom ben 1.8miljoen uit te geven aan zo'n auto dan wens ik goedverdoemme een complementary blowjob van de secretaresse als ik wacht op mijn bolide. En verwacht ik al helemaal niet dat zo'n nep 2dehands autoverkoper mij gaat zeggen dat ik zelf die schijf gesloopt heb.

Dus als je geld hebt ben jij de koning?
Je ware aard komt hier naar naar voren :arrow:
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Tja ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Aan de ene kant vind ik dat ie niet moet zeuren, duur onderhoud hoort erbij en dat weet je als je zo'n auto koopt. Verbaast mij ook niets dat een remschijf zoveel geld moet kosten.
Maar aan de andere kant heb je bij iets wat relatief een flinke berg geld kost een bepaald verwachtingspatroon. Als een Rolex er na een maand mee stopt en je krijgt een dikke rekening, dan ben je ook not amused. Het is geen simpel hema horloge. Dat heb ik bij dit verhaal ook, nu al een nieuwe remschijf op zo'n auto gaat nergens over...ook al is het onderdeel onderhevig aan slijtage... het hoort veel langer mee te gaan natuurlijk (bij een beetje normaal gebruik).
Aan de ene kant vind ik dat ie niet moet zeuren, duur onderhoud hoort erbij en dat weet je als je zo'n auto koopt. Verbaast mij ook niets dat een remschijf zoveel geld moet kosten.
Maar aan de andere kant heb je bij iets wat relatief een flinke berg geld kost een bepaald verwachtingspatroon. Als een Rolex er na een maand mee stopt en je krijgt een dikke rekening, dan ben je ook not amused. Het is geen simpel hema horloge. Dat heb ik bij dit verhaal ook, nu al een nieuwe remschijf op zo'n auto gaat nergens over...ook al is het onderdeel onderhevig aan slijtage... het hoort veel langer mee te gaan natuurlijk (bij een beetje normaal gebruik).
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda