[19-07-2024] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XXXVI *VOLGEBOEKT*

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[19-07-2024] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XXXVI *VOLGEBOEKT*

Bericht door Peter Tunissen » 30 dec 2023, 22:10

Afbeelding

Op vrijdag 19 juli organiseert Driving-Fun.com voor de 36e keer, samen met onze Belgische vrienden van Skylimit Events, een circuitdag op de Nürburgring Nordschleife.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
07:00 - 08:00 | Inschrijven
08:00 - 16:30 | Open pitlane rijden

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €895 per auto voor leden en €925 voor niet-leden.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €20 extra.
Passagiers betalen eveneens €20 per persoon.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Let op: U bent alleen van een plek verzekerd als deze minstens 7 dagen van tevoren is betaald!
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking heeft over een DFTrackdays lidmaatschapskaart betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €80, is geldig tot het einde van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op deze dag op de Nordschleife maximaal 132dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
*) Kinderen onder de 18 jaar mogen niet meerijden op de Nordschleife.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
De Nordschleife werd tussen 1925 en 1927 gebouwd en was tot en met 1976 het decor van vele spectaculaire Formule 1 races. Het circuit dankt zijn bijnaam 'de groene hel' aan Jackie Stewart, een verwijzing naar de schitterende bosrijke omgeving.
Het circuit is 20,832km lang en het ronderecord staat op naam van Stefan Bellof die in 1983 in zijn Porsche 956 een briljante rondetijd van 6.11.13 neer zette.

Rondje Nordschleife
Voor een bocht tot bocht verslag van de Nordschleife zijn er verschillende documenten op internet te vinden, onder andere een zeer goed PDF bestand met een beschrijving van de ideale lijn en belangrijke punten van BMW Motorsport.
Wij verwijzen hier naar een filmpje van Driving Fun huiscoureur Andre de Vries die ons een rondje meeneemt in zijn BMW 1M en live zijn lijnen becommentarieerd.



Belangrijk op de Nordschleife
* De Nordschleife heeft zijn bijnaam 'Grüne Hölle' niet zomaar cadeau gekregen. Het circuit wordt gekenmerkt door blinde bochten, extreme hoogteverschillen en moeilijke verkantingen.
Bouw je tempo dus rustig op en laat je niet verleiden om snellere rijders te volgen als hun tempo eigenlijk nog te hoog voor je ligt. De Ring is waarschijnlijk het moeilijkste circuit ter wereld om te leren en de vangrail staat nooit ver weg, dus hou overal voldoende marge. Ervaring om echt hard te gaan komt hier pas na honderden rondes ervaring en niet eerder.

* De ideale lijn leren is één ding, de Ring in de regen rijden is iets heel anders. Door alle verschillende soorten asfalt en verkantingen zijn regenlijnen soms heel anders dan je zou verwachten. Het circuit kan dan op sommige punten spekglad zijn, dus hou overal nog meer marge dan normaal. In de regen over de Ring rijden is niet gevaarlijk, mits je de baan met respect benadert.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Oliver Söhnel - Renault Clio Cup
3. Arjen Klok - BMW E46 M3 - (ARR)
4. Rogier van Epen - BMW Z3 Coupé - (ARR)
5. Naud Hunink - BMW E90 M3 - (ARR)
6. Oliver Söhnel - Renault Clio RS
7. Gert Jan Derksen - ?
8. Gert Jan Derksen - ?
9. Gert Jan Derksen - ?
10. Jürgen Bär - MINI Challenge - NIET
11. Jaco Velders - BMW
12. Herman Aerts - Porsche 911 turbo - (+1ui)
13. Wilbert Groenewoud - BMW E92 M3
14. Laurens van Alphen - Porsche Cayman GT4
15. Knoet Tazelaar - ?
16. Menno Jongma - Ford Mustang
17. Nick van der Valk - Porsche 911 GT3
18.
19.
20.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten