997 GT2 officieele beelden, in detail

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 22 okt 2007, 16:15

Jelmer850i schreef:Who :shock: dat zijn veel centjes, maar de GT3 is toch stukken goedkoper....gezien de prijs dan toch maar een GT3
Exclusiever zal die wel zijn denk ik. Hoeveel GT3's zie je bij de ring wel niet.

Niet dat het mij veel zou uitmaken, maar mensen die in die prijsklasse autos kopen vaak wel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 okt 2007, 16:36

Als je een GT3 of GT2 koopt, interesseert je de exclusiviteit niet. Enige wat telt zijn de rij-eigenschappen.

Ferrari en Lambo's zijn meer om te poshen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 okt 2007, 19:20

Tristan schreef:Als je een GT3 of GT2 koopt, interesseert je de exclusiviteit niet. Enige wat telt zijn de rij-eigenschappen.

Ferrari en Lambo's zijn meer om te poshen.
Dat ben ik met je eens Tristan, veel Ferraririjders rijden om te poshen, bij Lamborghini vind ik dat al weer iets minder. Maar natuurlijk is het daar ook zo.

Alleen als je kijkt naar de GT2's in Nederland. Maar 4!! dan zie je dat er 3 gewoon als straatauto worden gebruikt, en ook de hele tijd stilstaan. Daar wordt helaas niet een trackday mee gedaan. Dat is toch erg jammer. Want die tijden bewijzen maar weer waar deze auto's toe in staat zijn.

Opvallend detail. Bezitter van een knalgele 996 GT2 is Anky van Grunsven :P

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 22 okt 2007, 20:42

[img:600:409]http://www.autogespot.com/log/images/03 ... kend/7.jpg[/img]
Voor sommigen is deze vrouw een minder bekende BN’er. Deze vrouw heeft haar sporen verdiend in de paardensport. In de dressuur behaalde ze erg veel successen. Op haar 6e begon ze al met paardrijden. Tijdens de Olymische zomerspelen van 2000 en 2004 won ze de gouden medaille. Ze werd gespot in A’dam in deze bijzondere Porsche GT2.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 22 okt 2007, 23:11

funnyname schreef:Volgens Walter moet het in 7:32 kunnen ;-)
Oh, inderdaad, ook al in de nieuwe Autoblid Sportscars: Walter doet een rondje in 7:32,18 (302,1km/h op Döttinger Höhe!) tegen Helmut Dähne met een nieuwe Honda CBR 1000 RR Fireblade (8:12,62 en 257,5km/h).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 24 okt 2007, 15:00

Ik vind de achterkant op de foto's toch echt gewoon lelijk, het onderste gedeelte, vanaf de uitlaten naar links resp rechts. Die vinnen direct ernaast vind ik lelijk, alsmede die andere vinnen ...

Wat looks vind ik de GT3 (RS) veeeeel gaver en het scheelt ook nog eens geld :)

Makkelijke keuze dus :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 okt 2007, 15:04

Vinnen zijn nodig om de warme lucht te laten ontsnappen. Is niet echt mooi, maar ook niet echt storend. Maar geeft wel aan dat er aan werkelijk alles aan gedaan is om zoveel mogelijk prestaties uit te halen. Dus de wat "mindere" delen neem ik graag voor lief. :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 24 okt 2007, 15:06

En anders laat je bij 9ff alsnog een turbo op je GT3 monteren als het zo nodig moet. De "Rennmotor T-8" is nu te krijgen met 910pk en 910Nm, en die willen ze vast ook wel in een GT3 hangen. Zo, klaar, niemand meer wat te zeuren. 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2007, 15:28

Martijn Koevoets schreef:En anders laat je bij 9ff alsnog een turbo op je GT3 monteren als het zo nodig moet. De "Rennmotor T-8" is nu te krijgen met 910pk en 910Nm, en die willen ze vast ook wel in een GT3 hangen. Zo, klaar, niemand meer wat te zeuren. 8)
Je moet alleen wel een behoorlijke zak centen meenemen ;)....de motorombouw kost €108.900

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 24 okt 2007, 18:02

Mark, heren van stand praten niet over geld, die hébben het. :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 okt 2007, 11:39

Rico v Velzen schreef:7.33 op de ring volgens Sportauto (supertest)
Supertest toegevoegd:

Nurburgring: 7:33 --- 163.708 km/h
as fast as the Zonfa F and only a second slower than the CGT, the 530 bhp Porsche GT2 clearly demonstrates what is is capable of, a perfect handling and the highest limits for the road-going and most powerful 911 ever!

Hockenheim short track: 1:10.0* -- 133.714 km/h
time is only an estimation as not all the sectors were available for testting that day. But this time is abloutely realistic, a 2nd test will show if it is a low 10 or a high 9 at the end.

this would be faster than the Zonda F and nearly as fast as the CGT, Koenisgegg CCR or the TechArt GT street before.

0-200-0 km/h: 16.3 secs.
even w/o launch control is has a lot of traction and so lines up with the even more powerful LP640 and is faster than CLK DTM AMG or Ford GT

aerodynmaics:
cd=0.32
9 kg and 29 kg downforce at 200 km/h in front/rear
very well balanced, even though it produces so much downforce it reaches a top speed of 330 km/h, the aerodynmic setup also explains the perfect handling and stability at sppeds above 200 km/h

max. lat. accelewration: 1.35g
suspension works perfect, it shows absolutexl no obersteer and always alows a perfect control of the car in motion.
1.35g with Michelin Pilot Cup sport tyres is the same level as the CGT, Gallardo SL, F430

specs:
530 PS at 6,500 rpm
680 Nm at 4,500 rpm
3,600 ccm
147.2 PS/litre

Michelin Pilot Cup sport
235/35 ZR 19 and 325/30 ZR 19 in front/rear

380/350 mm ventilated ceramic disk brakes in front/rear

MSRP: 189,496 EUR

1497 kg
357 bhp/ton

0-100 km/h: 3.8 s
0-160 km/h: 7.7 s
0-200 km/h: 11.5 s
Vmax: 329 km/h

18m slalom: 72.6 km/h
36m slalom: 139 km/h
faster and so better handling than the CCR (138 km/h), Zonda F (137 km/h) Gallardo SL (136 km/h)
110m evasion test: 157 km/h

a perfect 10, as good handling and respodning as the CGT, even better than the GT street or LP640, only beaten by the Zonda F (159 km/h), the CCR (158 km/h) and 997 GT3 (158 km/h)

wet handling: 1:29.7
again, a perfect handling but due to turbo boost not as neutral as expected
LP 640 (1:29.2
Z06 (1:30.3)
997 Turbo (1:31.6)
599 GTB (1:31.8)

verdict: 78 out of 80 possible pts.

best result ever, the most powerful and best handling 911 ever opens anew chapter in history, best result ever in sport auto supertest, taking the lead on front of the CGT and GT3 RS (both 77 pts.), the LP650 (76), the Zonda F (75) and the CCR (74)

[img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019a.jpg[/img][img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019b.jpg[/img]
[img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019e.jpg[/img][img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019f.jpg[/img]
[img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019g.jpg[/img][img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019h.jpg[/img]
[img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019i.jpg[/img][img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019j.jpg[/img]
[img:850:1169]http://www.supercars.net/pitlane/pics/768019k.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 okt 2007, 11:45


Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 dec 2007, 22:48

Voor de liefhebbers hier een link naar de schitterende volledige 109 pagina's tellende folder van de GT2.

http://imp.porsche.com/all/media/pdf/911_GT2_gb.pdf

Als ik toch eens 280.000 euro had liggen ;).

Ward
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 mar 2006, 14:01
Locatie: Belgie

Bericht door Ward » 26 dec 2007, 14:58

Moest ik de pecunia hebben en voor deze keuze staan zou ik denk ik nog altijd voor een GT3 gaan! Snel en sportief genoeg voor mij, klinkt beter en ik vind de gewone GT3 mooier dan de RS en de GT2!

[img:1024:768]http://www.onlyporsche.net/images/stori ... _gt3_1.jpg[/img]
Schitterend!

De GT3 zal volgens mij nog dikwijls als 1e / 2e auto gekocht worden waar de GT2 alleen is weggelegd als trackday tool voor diegenen met meer dan 3/4 auto's.

Maar wat een prestaties 8) Je blijft je afvragen hoe ze dit concept kunnen blijven verbeteren!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 dec 2007, 16:42

Wat betreft je 911-keuze kan ik me helemaal in jouw verhaal vinden. Als ik serieus in de markt zou zijn, dan zou ik voor een witte 997 GT3 gaan met PCCB en een paar andere dingetjes. Ik hoef echter geen clubsport pakket. Ik zou er dan veel me willen rijden, en de gewone stoelen bieden dan net iets meer 'comfort'. Maar de GT3 is gewoon één van mijn absolute favo's.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 26 dec 2007, 17:03

Mark Nauta schreef:Als ik toch eens 280.000 euro had liggen ;).
Dan was m'n huis weer voor een leuk deel afgelost... :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 26 dec 2007, 18:32

allen schreef:
Mark Nauta schreef:Als ik toch eens 280.000 euro had liggen ;).
Dan was m'n huis weer voor een leuk deel afgelost... :wink:
Ik zou dan nog geld overhouden voor een leuke nieuwe 911 Carrera S :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 dec 2007, 21:11

Ik vind het toch weer raar als ik naar de wielbasis kijk, met bijbehorende overhang voor/achter, dan denk ik; iets klopt hier niet.........................


Maar ja, hard wil ie wel.................................. :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 26 dec 2007, 21:39

...blijkbaar is het Kever-onderstel nog lang niet uitontwikkeld en hij moet wel wendbaar blijven dat is de kracht van de 911, grotere wielbasis betekend immers inboeten aan agiliteit...

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 18:13

De eerste 2 GT2's zijn ook in het land.

Dit is er één van ;). De andere is van B. Ten Brinke, bekend van de Megane Trophy en van rode Enzo op NL-kenteken. Ook een zwarte, maar dan niet met zwarte velgen. Daarnaast schijnt onze Vijverberg-trofee man een witte GT2 te hebben besteld (nadat hij pas ook al 2x 430 Scuderia kocht).
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/25_02 ... 0048_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/25_02 ... 0048_3.jpg[/img]
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/25_02 ... 0048_2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 26 feb 2008, 19:51

Auto doet me totaal helemaal niets, geluid is zo emotieloos. Ik denk dat een Gt3 meer DF oplevert.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 feb 2008, 21:26

Lees net in de nieuwe sportauto dat de GT2 11 februari op kleiner Kurs Hockenheim nét onder de 1:10 heeft gereden, was nog de vraag of ie er boven of eronder zou zitten: 1:09,7.

Da's netjes(understatement) . Mede debet daaraan zijn: 12 Grad Luft- und 15 Grad Asphalttemperatur, freier Bahn, de Michelin Sport Cups N0(met 2.2BAR vóór en 2.4BAR in de achterbanden voor 't borrelpraat), Dämpfer-Stufe:Normal en Fahrer-Motivation:Hoch.

:lol: Tehrung(...) was ist Deutsch im Autoland eine geile Sprache, ne?

Ding loopt op Zielgerade gewoon 209kmh waar de nieuwe schitterende Aston DBS met 1730kg en 517pk 198kmh loopt (1:13,5)

Dezelfde Aston DBS mastodont loopt dus 2 tiende harder over de kleiner Kurs Hockenheim dan de 997 TURBO die er 1:13,7 over doet!!!

Om maar ff alles in perspectief te plaatsen en niet helemáál voor 997Vollidiot.de versleten te worden alhier. :wink:

Kortom met poen over:
GT2, Aston DBS en E90 M3 kenmijhetskele.

997GT3: 1:11,7(2 sec trager dan de GT2)
997GT3RS: 1:11,1
Corvette Z06: 1:11,7
Carrera GT: 1:08,6(snelste)
Ruf RT12: 1:10,2

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 26 feb 2008, 22:17

kei gaaf apparaat. GT3 vind ik ook mooier op de een of andere manier. Zet die Z06 op sport Cups en het rijtje ziet er opeens heeeel anders uit.

maar voor dat geld liever een porker hoor.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 27 feb 2008, 19:39

Toch geeft het ook wel aan hoe goed een Porsche (gt3) is, met 100pk minder exact dezelde rondetijd als een hightech Z06, wat als de Corvette een opfrisbeurt krijgt, remmen, bladveren er onderuit, directer stuurgevoel enz....

Gr. TF

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 27 feb 2008, 19:41

cx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten