Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Dat laatste inderdaad Luco.
Ik vind het te gek voor woorden die bedragen. Ik gun iedereen de 'handel' enzo en het is ook economie etc, maar dit gaat nergens over tov de row.
Ik vind het te gek voor woorden die bedragen. Ik gun iedereen de 'handel' enzo en het is ook economie etc, maar dit gaat nergens over tov de row.
-
Ze heeft een punt, maar hoor geen oplossing…
Bekijk deze reel https://www.facebook.com/reel/823162126 ... e&s=TIeQ9V
- Martijn_bmw
Ik vraag mij altijd wel af hoe dat gaat met bouw aanbestedingen voor de overheid en die enorme overschrijdingen.Luco schreef: 23 dec 2023, 10:205,5 keer het budget, ze kunnen nog steeds niet rekenen bij rijkswaterstaatJoop schreef: 23 dec 2023, 10:04 Miljard ja. Onderhoud was aanvankelijk ook op zo’n 360 miljoen begroot, maar het wil in ons land wel een gorter gaan dan de DF verdubbelaar.![]()
![]()
Maar je ziet het overal, ook al die bedragen in mjop's klopt geen ruk van.
Vaak doen ze het ook bewust, laag opgeven anders krijg je geen goedkeuring van de volksvertegenwoordiging, an achteraf een overschrijding, ach, niet meer doen he![]()
Bij autolease hebben wij ook wel wat overheid in de portefeuille maar als je daar een euro buiten de inschrijfprijs komt wordt je afgeslacht. Ookal komt die prijsstijging uit bijvoorbeeld rente of onderhoud kosten stijging die buiten ons invloed ligt je zal de kosten zelf moeten slikken ookal wordt je deal daarmee verlieslatend je bent ook nog eens leveringsplichtig zolang het tender contract loopt
- Luco
@Martijn, in vergelijking met grote bouwwerken is een leasecontract heel erg simpel, auto, kilometers, onderhoud en afschrijving, dan heb je het zon beetje gehad.Martijn_bmw schreef: 23 dec 2023, 12:23Ik vraag mij altijd wel af hoe dat gaat met bouw aanbestedingen voor de overheid en die enorme overschrijdingen.Luco schreef: 23 dec 2023, 10:205,5 keer het budget, ze kunnen nog steeds niet rekenen bij rijkswaterstaatJoop schreef: 23 dec 2023, 10:04 Miljard ja. Onderhoud was aanvankelijk ook op zo’n 360 miljoen begroot, maar het wil in ons land wel een gorter gaan dan de DF verdubbelaar.![]()
![]()
Vaak doen ze het ook bewust, laag opgeven anders krijg je geen goedkeuring van de volksvertegenwoordiging, an achteraf een overschrijding, ach, niet meer doen he![]()
Bij autolease hebben wij ook wel wat overheid in de portefeuille maar als je daar een euro buiten de inschrijfprijs komt wordt je afgeslacht. Ookal komt die prijsstijging uit bijvoorbeeld rente of onderhoud kosten stijging die buiten ons invloed ligt je zal de kosten zelf moeten slikken ookal wordt je deal daarmee verlieslatend je bent ook nog eens leveringsplichtig zolang het tender contract loopt
Bij grote bouwwerken maak je een bestek, of laat je een bestek maken, maar in zon bestek zitten altijd juridische mazen en hiaten, en heel kort door de bocht is het zo dat de grote consortiums hele goede en dure juristen in dienst hebben die het tot de laatste letter uitpluizen en elk dingetje wat er niet in staat of niet goed instaat niet afprijzen.
Dan is de aanbesteding waarbij vantevoren punten worden toegekend aan bv prijs, snelheid, kwaliteit, duurzaamheid en noem het allemaal maar, al deze criteria moeten vantevoren gemeld worden en ook hoeveel punten je ervoor krijgt.
Dus de winnaar is degene die de meeste punten heeft, dan volgt een gesprek, wachttijd en nog meer geneuzel.
De dag nadat de opdracht is verstrekt komt de aannemer met alle hiaten in het bestek, zowel technisch als juridisch en dan lopen de kosten gigantisch uit de klauw.
Aaannemers hebben namelijk betere kostendeskundigen en betere juristen in dienst dan de overheid.
Een bestek van een heel groot bouw of civiel werk kan goed meer dan 1000 paginas bevatten, de overheid heeft het zichzelf veel te moeilijk gemaakt met de aanbestedingsregels.
- Martijn_bmw
Klinkt idd logisch, dat deel van punten bij aanbesteding is met lease ook deels prijs deels dienstverlening etc maar inderdaad in bouw zal je veel meer factoren hebben waar je uiteindelijk met de vork kan schrijven en een deal winstgevend wordt waar je dat met auto’s niet hebt.
-
Interessante uiteenzetting Luco.
Hier was er sprake om het gemeentehuis(uit 1992/93 dacht ik) lelijke schoenendoos met de grond gelijk te maken en voor ik meen 33 miljoen te herbouwen. Daar is een stokje voor gestoken. Onze gemeente stond een jaar of 5-10 geleden nog onder curatele. Idioten.
Hier was er sprake om het gemeentehuis(uit 1992/93 dacht ik) lelijke schoenendoos met de grond gelijk te maken en voor ik meen 33 miljoen te herbouwen. Daar is een stokje voor gestoken. Onze gemeente stond een jaar of 5-10 geleden nog onder curatele. Idioten.
-
Robin z'n vriendin aan het woord.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100080138_584fae38
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100080138_584fae38
-
Ha wat moet ik hier nou weer mee?:)
Al dat feministische woke geneuzel houdt wel op als er een oorlog gevoerd moet worden , dan staan ze niet in de vuurlinie(letterlijk)
Al dat feministische woke geneuzel houdt wel op als er een oorlog gevoerd moet worden , dan staan ze niet in de vuurlinie(letterlijk)
- HJ2
Heul herkenbaar, ik zit er middenin momenteel (aan de kant van de overheid) het is een mijnenveld waarvan je weet dat je er niet zonder schade uitkomt…Luco schreef: 23 dec 2023, 12:39@Martijn, in vergelijking met grote bouwwerken is een leasecontract heel erg simpel, auto, kilometers, onderhoud en afschrijving, dan heb je het zon beetje gehad.Martijn_bmw schreef: 23 dec 2023, 12:23Ik vraag mij altijd wel af hoe dat gaat met bouw aanbestedingen voor de overheid en die enorme overschrijdingen.Luco schreef: 23 dec 2023, 10:20
5,5 keer het budget, ze kunnen nog steeds niet rekenen bij rijkswaterstaat![]()
Bij grote bouwwerken maak je een bestek, of laat je een bestek maken, maar in zon bestek zitten altijd juridische mazen en hiaten, en heel kort door de bocht is het zo dat de grote consortiums hele goede en dure juristen in dienst hebben die het tot de laatste letter uitpluizen en elk dingetje wat er niet in staat of niet goed instaat niet afprijzen.
Dan is de aanbesteding waarbij vantevoren punten worden toegekend aan bv prijs, snelheid, kwaliteit, duurzaamheid en noem het allemaal maar, al deze criteria moeten vantevoren gemeld worden en ook hoeveel punten je ervoor krijgt.
Dus de winnaar is degene die de meeste punten heeft, dan volgt een gesprek, wachttijd en nog meer geneuzel.
De dag nadat de opdracht is verstrekt komt de aannemer met alle hiaten in het bestek, zowel technisch als juridisch en dan lopen de kosten gigantisch uit de klauw.
Aaannemers hebben namelijk betere kostendeskundigen en betere juristen in dienst dan de overheid.
Een bestek van een heel groot bouw of civiel werk kan goed meer dan 1000 paginas bevatten, de overheid heeft het zichzelf veel te moeilijk gemaakt met de aanbestedingsregels.
Echt een super treffende omschrijving Luco
- Luco
Je betere juristen inhuren zou wel heel veel uitmaken, maar ook het overlaten aan de experts en niet dat weer iedere manager eroverheen moet plassen, en dan nog de politiek, er blijft dan ook soms niet veel over van je voorstel gebaseerd op expertise.
Maar goed, de andere kant is dat als men dure juristen inhuurt er ook weer commentaar komt waarom het ambetanerenapparaat zo duur is, dus het is nooit goed.
Maar goed, de andere kant is dat als men dure juristen inhuurt er ook weer commentaar komt waarom het ambetanerenapparaat zo duur is, dus het is nooit goed.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
De overheid moet gewoon een harde grens voor overschrijding stellen van zeg 50% (wat ik nog steeds erg fors vind) , alles boven die grens wordt dan risico van degenen die zich inschrijven op een aanbesteding, dan laten ze het wel achterwege om het heel goedkoop aan te bieden met de geachte dat 100%, 200% of meer overschrijding toch wel geaccepteerd wordt.
Zal best een simpele gedachte zijn maar daar hou ik van, afspraken op een bierviltje, met de juiste intenties zijn die goed genoeg
...
Zal best een simpele gedachte zijn maar daar hou ik van, afspraken op een bierviltje, met de juiste intenties zijn die goed genoeg

-
Aangezien Helsema jouw grote voorbeeld is wilde ik dit stukje jou niet onthoudenRobin schreef: 23 dec 2023, 15:52 Ha wat moet ik hier nou weer mee?:)

Maar over dat feministische woke geneuzel nog een vraag, wat zijn tegenwoordig de gedragsregels bij het verlaten van een zinkend schip?
Vroeger was het simpel, vrouwen&kinderen eerst !
Maar tegenwoordig zullen de queer's als eerste van boord gaan neem ik aan?

-
Halsema is de 'kaptein' van Amsterdam dus zitten blijven helaas.Elise schreef: 24 dec 2023, 10:24
Maar over dat feministische woke geneuzel nog een vraag, wat zijn tegenwoordig de gedragsregels bij het verlaten van een zinkend schip?
Vroeger was het simpel, vrouwen&kinderen eerst !
Maar tegenwoordig zullen de queer's als eerste van boord gaan neem ik aan?![]()
Ongeveer in haar woorden(video) dat vrouwen ook niet competent zouden zijn als burgemeester in vroeger tijden. Zij is 't voorbeeld dat dat nog steeds geldt:)
Kijk eens naar vrouwen in topfuncties/politiek etc. Blinken ze daar in uit tov mannen(die er ook vaak een potje van maken!)?
Ik ken eigenlijk geen vrouw in de geschiedenis noemen die er in een politiek/maatschappelijke(bedrijfsleven) functie toe deed. Helaas
Marie Curie ok dan.
Wél in de muziek/acteurswereld natuurlijk he. Maar da's wat anders!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Thatcher!?
-
Ik durfde het hier niet te zeggen, want ze is voor vele deugneuzen nogal omstreden, maar u gaat door voor de magnetron.

- JP
-
Ze begon redelijk, maar de laatste jaren 'dom' bezig.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
De Cavalho-Heineken?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat is toch de één na belangrijkste vrouw in jouw leven?
- Arthur
-
- Auto: BMW F31 320d
Ik zie die vreselijke naam van dat vreselijke mens in 020 voorbij komen. Ik moet even mijzelf herpakken. Ok, het gaat weer.
Nederland gaat naar de haaien maar de laatste verkiezingen zijn wel hoopvol. Echter ik zal niet rusten voor ik PvdA en hun autohaat op nul zetels ga zien. Timmermans is het gevaar. Ik vind dat er in Nederland een nieuwe partij moet komen die tegenwicht biedt aan die gekken.
Een nieuwe partij moet auto, de ICE auto als nummer 1 levensbehoefte gaan behandelen. Mensen moeten betaalbaar van A naar B. Dus. Weg BPM, MRB naar Duits model. Benzine maar maximaal 1 euro per liter. Over 45 jaar kijken we of er betaalbare EV alternatieven zijn.
Klimaat en co2 uitstoot beperken prima maar school dan koeienboeren om naar bollenboeren en bouw middels noodwetten die ze ook in corona gebruikten, binnen 4 jaar 5 nieuwe kerncentrales. Verder: afschalen overheid, veel makkelijkere belastingregels. Elke asielzoeker binnen 24 uur na aankomst aan het werk zetten. Zoeits. Maar autoregels moeten anders. Zo niet overweeg ik naast een winter-emigratie naar een gehele emigratie naar oorden waar dat anders geregeld is.
Nederland gaat naar de haaien maar de laatste verkiezingen zijn wel hoopvol. Echter ik zal niet rusten voor ik PvdA en hun autohaat op nul zetels ga zien. Timmermans is het gevaar. Ik vind dat er in Nederland een nieuwe partij moet komen die tegenwicht biedt aan die gekken.
Een nieuwe partij moet auto, de ICE auto als nummer 1 levensbehoefte gaan behandelen. Mensen moeten betaalbaar van A naar B. Dus. Weg BPM, MRB naar Duits model. Benzine maar maximaal 1 euro per liter. Over 45 jaar kijken we of er betaalbare EV alternatieven zijn.
Klimaat en co2 uitstoot beperken prima maar school dan koeienboeren om naar bollenboeren en bouw middels noodwetten die ze ook in corona gebruikten, binnen 4 jaar 5 nieuwe kerncentrales. Verder: afschalen overheid, veel makkelijkere belastingregels. Elke asielzoeker binnen 24 uur na aankomst aan het werk zetten. Zoeits. Maar autoregels moeten anders. Zo niet overweeg ik naast een winter-emigratie naar een gehele emigratie naar oorden waar dat anders geregeld is.
- Arthur

En toen werden we wakker

- JP
baaaabroembamsplets schreef: 26 dec 2023, 10:11 Ik zie die vreselijke naam van dat vreselijke mens in 020 voorbij komen. Ik moet even mijzelf herpakken. Ok, het gaat weer.

- JP
Wieberen denkt, "pik in het is winter" 

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... -fijn.htmlHij was er altijd fel tegen: wachtgeld voor politici. Die moesten van hem allemaal meteen in de WW. Vooral linkse types als Frans Timmermans. Maar nu hij niet herkozen is als Kamerlid denkt Van Haga er helemaal anders over.
„Ik vind het nog steeds schandalig dat die regeling bestaat”, zegt hij tegen De Telegraaf. „Als je ervoor kiest om de politiek in te gaan, en je raakt je baan kwijt, dan is dat tough shit. Maar dan zou je onder dezelfde regeling moeten vallen als iedere Nederlander: eerst een WW-uitkering en dan in de bijstand.”
„Maar blijkbaar heeft de politiek besloten om wachtgeld uit te keren. Ik ben nog steeds principieel tegen. Maar als ik het weiger, geeft de overheid het uit aan immorele dingen, zoals het uitroken van boeren, het verplicht stellen van warmtepompen en de oorlog in Oekraïne. Ik bepaal liever zélf waar het naartoe gaat. Bovendien heb ik genoeg belastinggeld betaald in mijn leven”, aldus Van Haga.