Ik heb meegemaakt dat ik bij omvallen energieleverancier 800 euro kwijt was.Luco schreef: 20 dec 2023, 11:26 Bij ons heeft het te maken dat we van 450 naar 80 euro gingen, maar als de saldering erafgaat zouden we weer omhoog gaan, dan betaal ik liever gewoon elke maand hetzelfde zodat als het dduurder is niet meteen weer bij moeten betalen.
Dus is het nodig, nee, maar wel gewenning dat de vaste lasten niet teveel fluctueren.
Ik snap dat ook nooit en zou in Luco's geval die keuze ook niet maken. In ons geval kan het echter niet anders want maandbedrag kan niet lager dan 5€. Je kunt vergeten dat ze je maandelijks x bedrag terugbetalen dus het is toch iedere keer wachten op de eindafrekening. Eerste helft van dit jaar leverde 3,5k op door hoge TLV, maar komende jaar kom ik naar verwachting op de 1,5k teruggave uit doordat TLV nu "slechts" 25 ct is in mijn jaarcontract.Knot schreef: 20 dec 2023, 08:49 Idd, ik heb dat "sparen" bij de energiemaatschappij ook nooit gesnapt, mensen die daarvan dan lekker een weekendje weg gaan/kunnen. Dan heb je je zaken financieel niet goed onder controle vind ik als dit nodig is.
Dat zei ik tochGijzert schreef: 20 dec 2023, 12:17 Ik heb meegemaakt dat ik bij omvallen energieleverancier 800 euro kwijt was.
Zet nu maandelijks het verschil op een andere bankrekening.
Beter zelf regelen dan de stroomboer bank laten zijn.
Hoi KnotLuco schreef: 20 dec 2023, 13:56 we hebben geen hondenhok, ik zet de thermostaat wel op 16 graden, levert meer op.![]()
Centimeters of inches?
Ik zit daar net iets boven met m’n vaste contract, 1,24. Daar wil ik niet dynamisch voor zitten met alle onzekerheid van dien. Dat ligt mij gewoon niet, als ik weet wat ik kwijt ben in de maand dan voel ik me daar fijner bij. En soms heb je mazzel en soms heb je pech, maar dat neem ik op de koop toe.Roy RS schreef: 19 dec 2023, 22:14 ik heb nog altijd zo'n dynamisch contract en gas kost me nu zo'n 1,05 per m3, gemiddeld over heel 2023 zit ik op 1,21. Dikke prima wel. De grote aanbieders zijn zo fanatiek vaste contracten aan het aanbieden dat ik zeker weet dat zij in ieder geval denken dat het goedkoper wordt...
69 cent nog hierArthur schreef: 21 dec 2023, 13:43Ik zit daar net iets boven met m’n vaste contract, 1,24. Daar wil ik niet dynamisch voor zitten met alle onzekerheid van dien. Dat ligt mij gewoon niet, als ik weet wat ik kwijt ben in de maand dan voel ik me daar fijner bij. En soms heb je mazzel en soms heb je pech, maar dat neem ik op de koop toe.Roy RS schreef: 19 dec 2023, 22:14 ik heb nog altijd zo'n dynamisch contract en gas kost me nu zo'n 1,05 per m3, gemiddeld over heel 2023 zit ik op 1,21. Dikke prima wel. De grote aanbieders zijn zo fanatiek vaste contracten aan het aanbieden dat ik zeker weet dat zij in ieder geval denken dat het goedkoper wordt...
Nou ja het was hier wel 3800m3 per jaar en na het isoleren zitten we op 1200m3, dus dat scheelt best nog wel wat, ook bij 69 cent.Arthur schreef: 21 dec 2023, 13:49 Da’s heel lekker. Als ik dat had zou ik nooit (meer) aan verduurzamen doen![]()
Die €1,24 van jou is incl. € 0,59 belasting, zonder belasting betaal je €0,65Arthur schreef: 21 dec 2023, 13:49 Da’s heel lekker. Als ik dat had zou ik nooit (meer) aan verduurzamen doen![]()