Goed begin van de week, aangezien er een tekort aan huizen zijn moet de AOW maar naar 69 (om te beginnen) ....

Ik neem ff een bakkie

Ben er ook bang voor met die AOW gelijk aan wat Elise zegt, wel erg zuur de eerste generatie kreeg hem zonder er ooit voor te betalen (daar ging het eigenlijk dus fout!) en de laatste generatie betaald wel mee maar krijgt het niet...Wimo schreef: 11 dec 2023, 09:03 Vergrijzing is geen Nederlands probleem.. Dat 'mijn' generatie geen AOW meer ging krijgen was jaren geleden al duidelijk. De piramide stort langzaam in..
in 1957 moest je dus als overheid gemiddeld 8jr AOW betalen, als 65 de grens zou blijven is dat inmiddels bijna 17jrIn 1957 toen de AOW werd geïntroduceerd was de gemiddelde levensverwachting 73 jaar. In 2022 was de levensverwachting 81,6 jaar.
Zolang Nederland koploper is met de pensioenleeftijden & per hoofd van de bevolking bij de top van de nettobetalers hoort in Europa denk ik dat we maar even moeten wachten met het verhogen van die pensioenleeftijd.Martijn_bmw schreef: 11 dec 2023, 11:30 Overigens vind ik die leeftijd omhoog niet heel gek, het wordt gewoon onbetaalbaar met de huidige levensverwachting naast het feit dat er te weinig werkende mensen over blijven om NL draaiende te houden. (als je niet wil groeien in totale bevolking)
De meerderheid zal vermogend zijn door overwaarde op de eigen woning, dat stop je niet zomaar in een ouwe sok ofzo.Emiel schreef: 11 dec 2023, 09:30 Of geld in een sok stoppen, goud klompjes kopen, crypto of iets , en anders zorgen dat je rond je 50-60e part time kan gaan werken tot je dood.
Wel een straffeElise schreef: 11 dec 2023, 07:38 AOW-leeftijd naar 69 of 3 miljoen extra arbeidsmigranten
Goed begin van de week, aangezien er een tekort aan huizen zijn moet de AOW maar naar 69 (om te beginnen) ....
Ik neem ff een bakkie![]()
Shakes schreef: 11 dec 2023, 09:28 Tja, mannelijke artsen met duizenden tegelijk binnenhalen is natuurlijk wel bevorderlijk voor de vergrijzing.
AOW, maar ook het pensioen. Met die hervormingen die nu plaats vinden is ook de groep, ruwweg 45-60 jarigen ‘de klos’. Wel betaald (de meestenMartijn_bmw schreef: 11 dec 2023, 11:30 Ben er ook bang voor met die AOW gelijk aan wat Elise zegt, wel erg zuur de eerste generatie kreeg hem zonder er ooit voor te betalen (daar ging het eigenlijk dus fout!) en de laatste generatie betaald wel mee maar krijgt het niet...
Ik weet het idd... (zit helaas zelf ook in de groepArthur schreef: 11 dec 2023, 12:37AOW, maar ook het pensioen. Met die hervormingen die nu plaats vinden is ook de groep, ruwweg 45-60 jarigen ‘de klos’. Wel betaald (de meestenMartijn_bmw schreef: 11 dec 2023, 11:30 Ben er ook bang voor met die AOW gelijk aan wat Elise zegt, wel erg zuur de eerste generatie kreeg hem zonder er ooit voor te betalen (daar ging het eigenlijk dus fout!) en de laatste generatie betaald wel mee maar krijgt het niet...) maar met het invaren is het maar de vraag of het net zo uitkomt als vroegah voorspeld. Laten we de slogan van de belastingdienst er maar weer bij pakken
![]()
Tis maar welke spin men eraan geeft. Andere kop zou zijn "Door vergrijzing geen geld/ huizen meer voor kansarme immigranten".Elise schreef: 11 dec 2023, 07:38 AOW-leeftijd naar 69 of 3 miljoen extra arbeidsmigranten
Ik neem ff een bakkie![]()
Ik vind best hoor de aow leeftijd naar 69Martijn_bmw schreef: 11 dec 2023, 13:12Ik weet het idd... (zit helaas zelf ook in de groepArthur schreef: 11 dec 2023, 12:37AOW, maar ook het pensioen. Met die hervormingen die nu plaats vinden is ook de groep, ruwweg 45-60 jarigen ‘de klos’. Wel betaald (de meestenMartijn_bmw schreef: 11 dec 2023, 11:30 Ben er ook bang voor met die AOW gelijk aan wat Elise zegt, wel erg zuur de eerste generatie kreeg hem zonder er ooit voor te betalen (daar ging het eigenlijk dus fout!) en de laatste generatie betaald wel mee maar krijgt het niet...) maar met het invaren is het maar de vraag of het net zo uitkomt als vroegah voorspeld. Laten we de slogan van de belastingdienst er maar weer bij pakken
![]()
)
Ik begrijp hieruit dat je je nog niet verveelt
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Mark en 7 gasten