Best netjes voor die X3 trouwens!Bombadil schreef: 27 nov 2023, 09:24 Die hoge carrosserie sloopt je gewoon. Mijn X3 diesel (3.0d uit 2004) haalde ik ook net 1:12, met korte ritjes was 1:10 ook in zicht.
En ik vermoed dat voor de uitstootverlaging zo snel mogelijk alles opwarmen ook het verbruik niet helpt
BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [Is te koop...]
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
-
Online
- Berichten: 6761
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Techniek heeft niet stilgestaan, volgende keer opzoek naar een B48 motor die zijn een klap zuiniger zeker die van de laatste generatie.
Maar zoals hiervoor ook al gezegd, 1:10 of 1:12 maakt weinig uit als je niet veel kilometers maakt.
Maar zoals hiervoor ook al gezegd, 1:10 of 1:12 maakt weinig uit als je niet veel kilometers maakt.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Elke liter telt!
Of was het nou "elke cm telt" ?
Of was het nou "elke cm telt" ?

-
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Korte stukjes doet die hoogte niet zoveel, dat ie 1500kg droog weegt, dat doet veel meer met het verbruik. Verder is de ZF 6HP niet zo efficient als de 8HP.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
In de X3 bedoel je? Mijn X1 heeft al de ZF8 (is van 2014), alleen de 2010/2011 sDrive18i (NA) en de 6cyl hadden de ZF6.
- Arthur
- Berichten: 43104
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
De B48 is gewoon zuinig te noemen, zeker de ritten met 100 op de cc. Dan kom je makkelijk boven de 1:15 waar Knot het over heeft. Dat redt zelf de/mijn B58 wel. Nu het wat kouder is blijft ‘ie er wel net wat onder hangen. Alleen hebben we het dan wel over een 3-serie, de koets van een X1 zal ook niet voordeliger werken. En stadsverkeer is eigenlijk voor elke motorisering wel killing natuurlijk.Richardt. schreef: 27 nov 2023, 10:22 Techniek heeft niet stilgestaan, volgende keer opzoek naar een B48 motor die zijn een klap zuiniger zeker die van de laatste generatie.
Maar zoals hiervoor ook al gezegd, 1:10 of 1:12 maakt weinig uit als je niet veel kilometers maakt.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Die B48 deed het goed idd, al heb ik met de 120i niet een heel goed vergelijk omdat ik die ook vaak op zn staart trapte en daarna gechipt naar 286pk etc.
Toch is de N20 in het leven geroepen omdat de N52/N53 niet de meest zuinige motoren waren.
Toch is de N20 in het leven geroepen omdat de N52/N53 niet de meest zuinige motoren waren.
-
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Moderne shizzleKnot schreef: 27 nov 2023, 10:55 In de X3 bedoel je? Mijn X1 heeft al de ZF8 (is van 2014), alleen de 2010/2011 sDrive18i (NA) en de 6cyl hadden de ZF6.

X1 is natuurlijk niet heel oud.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Denk 12.000km per jaar ongeveer, bij 1,90 per liter scheelt je dat toch € 31,67 per maand, 2 kratten pils of 4 flessen wijn "gratis".Richardt. schreef: 27 nov 2023, 10:22 Maar zoals hiervoor ook al gezegd, 1:10 of 1:12 maakt weinig uit als je niet veel kilometers maakt.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6729
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Hoeveel scheelt het als je water gaat drinken in plaats van bier of wijn.....
Plezier kost nu eenmaal geld....
Plezier kost nu eenmaal geld....
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Of 35 pakken appel-framboos fruitdrank van 1,5 liter... da's meer dan een pak per dag! 

- RJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
De N53 in 325i E92 van maatje van mij vind ik juist erg zuinig. Zeker op de snelweg. Stadsverkeer of trappen natuurlijk ander verhaal.Knot schreef: 27 nov 2023, 14:35
Toch is de N20 in het leven geroepen omdat de N52/N53 niet de meest zuinige motoren waren.
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Nee, elke kuub was het toch ?

- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Geen kuub verbruikt nog vandaag, wel dik 10kwh.
N53 is directe injectie, zuiniger maar ook meer kans op vervuiling toch?
N53 is directe injectie, zuiniger maar ook meer kans op vervuiling toch?
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Heb je de trekhaak al gebruikt ?
-
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
De N53 is juist een zuingiheids wonder voor een 6 cil... Als je ook kijkt hoe die motor is opgebouwd is er echt aan van alles gedacht om dat ding een zuiniger te krijgen. Als je op spritmonitor een 320 met een 325i vergelijkt (e90/92 LCI) dan is het verschil 1 op 12 voor de 320 en 1 op 11 voor de 325. slechts 1 L / 100km. in jouw eigen berekening scheelt dit dus 10L per maand. 2 tientjes per maand voor een smeuige 6 in lijn. Ik zou het wel weten...
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Alleen iedereen heeft het er altijd over dat je juist de N52 moet hebben en de N53 moet laten staan....
De trekhaak al 2x gebruikt, voor de fietsendrager welteverstaan.
De trekhaak al 2x gebruikt, voor de fietsendrager welteverstaan.
-
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Iedereen zegt ook dat je geen N20 moet kopen...
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Eigenlijk niet als er meer dan 80.000km op staat, maar een B48 is niet geleverd in de E84 en de opvolger is FWD en vind ik er niet fraai(er) uitzien.
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
voor betrouwbaarheid de N52, voor zuinigheid de N53...Knot schreef: 28 nov 2023, 18:47 Alleen iedereen heeft het er altijd over dat je juist de N52 moet hebben en de N53 moet laten staan....
De trekhaak al 2x gebruikt, voor de fietsendrager welteverstaan.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
De 528i staat inmiddels op 246.000km, still going strong! Het is dat ik wat meer ruimte en 4WD zoek (X5 F15 here we come), en de N20 klinkt voor geen meter, maar verder wel een relatief zuinig en sterk blok.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Ketting ook gedaan rond de 120k en bij 240 weer?
Jij moet gemiddeld ook iets van 1 op 11 doen dan?
Jij moet gemiddeld ook iets van 1 op 11 doen dan?
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Bij 85k vervangen door een gemodificeerde en sindsdien niet weer. Idd gemiddeld zo rond de 1 op 11, langere ritten op de cruise gaat naar de 1 op 14. Best prima voor zo’n groot ding.Knot schreef: 28 nov 2023, 22:07 Ketting ook gedaan rond de 120k en bij 240 weer?
Jij moet gemiddeld ook iets van 1 op 11 doen dan?
-
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Ik doelde er ook op dat er wel meer geroepen wordt. de N53 is ook geen drama blok alleen duur als er een injector bijvoorbeeld stuk gaat. Er staan er ook genoeg te koop met hoge km standen voor zowel de N20 als N53.Erik dB schreef: 28 nov 2023, 22:05De 528i staat inmiddels op 246.000km, still going strong! Het is dat ik wat meer ruimte en 4WD zoek (X5 F15 here we come), en de N20 klinkt voor geen meter, maar verder wel een relatief zuinig en sterk blok.
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW E84 X1 sDrive20i High Executive xLine [1 op 10,4...]
Heb ooit met een f10 528i gereden, vond de N53 maar een futloos blok. N20 veel krachtiger en vlotter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten