Bedankt, daarom kan ik altijd lekker doorrijden!Knot schreef: 14 nov 2023, 12:29 Die spitsstrook pak ik meestal ook niet vanwege de verhoogde kans dat er zooi ligt en je banden beschadigt of lekrijdt.

Bedankt, daarom kan ik altijd lekker doorrijden!Knot schreef: 14 nov 2023, 12:29 Die spitsstrook pak ik meestal ook niet vanwege de verhoogde kans dat er zooi ligt en je banden beschadigt of lekrijdt.
Zo jammer dat ze niet met die 160+ op een brugpijler klappen.MartijnGizmo schreef: 14 nov 2023, 11:46Ja, ook toen ik ze zag, met 160+ en seinend op brede stuk A1 bij Eemnes, constant vol accelererend ieder gaatje in. Bij Hilversum reed ik erlangs over spitsstrook (die gebruikt verder toch niemand): 3 gasten erin, geen gordels, bijrijder sigaret aan het roken, etc.Fabian schreef: 14 nov 2023, 10:55 erg he.
Valt me ook op dat dit soort crimineeltjes kennelijk ook echt niets te verliezen hebben.
Ze rijden zo opvallend, vaak nog met drugs en weet ik wat voor handel in de auto. Wil je toch juist zo onopvallend mogelijk doen? Maar nee, kennelijk boeit het ze niets. Morgen weer een andere rental ophalen op naam van een ander vriendje, lekker gaan rijden zonder rijbewijs en door waar we gebleven waren.
Kunnen wij doorrijdenMartijnGizmo schreef: 14 nov 2023, 13:02Bedankt, daarom kan ik altijd lekker doorrijden!Knot schreef: 14 nov 2023, 12:29 Die spitsstrook pak ik meestal ook niet vanwege de verhoogde kans dat er zooi ligt en je banden beschadigt of lekrijdt.![]()
Als ze over zijn op de elektrische zooi, dan halen ze de Belgische grens niet eens......Knot schreef: 06 dec 2023, 13:22 Hier weer een mooie, hele stukken lege snelweg om zo'n trage peugeot aan de kant te krijgen, nu rammen ze hem in de bebouwde kom tegen geparkeerde auto's aan en moeten die vent nog uit het water vissen ook..... amateurs...![]()
DIT KAN EN DOET DE AUDI A6 AVANT ALS SNEL INTERVENTIE VOERTUIG POLITIE
De auto met de meeste road presence van het land is het Snelle Interventie Voertuig van de politie. Dat is sinds 2018 de Audi A6 Avant. Wat die allemaal aan boord heeft, en kan, ervaren we tijdens een dag op de achterbank van de dikke diesel waarmee ook spoedtransporten en achtervolgingen mogelijk zijn.
De eerste lichting van de Audi’s voor de politie is nog de Avant nog van de vorige A6-generatie (codenaam C7), de nieuwste lichting is van de huidige (de C8). Bij de oude doet de 272 pk sterke 3.0 TDI-krachtbron dienst in combinatie met quattro-aandrijving, bij de nieuwe is dezelfde V6 gekoppeld aan mild hybride aandrijving en is het vermogen 286 pk. En de vierwielaandrijving uiteraard. Een diesel in een Audi A6 kun je als consument niet krijgen in Nederland, waar het aanbod voor de A6 louter bestaat uit plug-in hybrides en viercilinder benzines, de diesel die de politie nu rijdt kon je alleen in het eerste jaar van de huidige generatie A6 Avant krijgen. Waarom de politie wel in diesels rijdt? “Het traject van een Europese aanbesteding duurt vrij lang. Rond het moment dat de gunning van de aanbesteding voor de eerste SIV werd gedaan, kwam de dieselmotor in een kwaad daglicht te staan. Toen de eisen werden opgesteld, werd er vooral gekeken naar de economische voordelen en bedrijfszekerheid van een dieselmotor. Bij het inschrijven voor een Europese aanbesteding verplicht de fabrikant zich tot levering van dit (of een gelijkwaardig) voertuig voor de afgesproken looptijd”, luidt het antwoord op de vraag die we al stelden voordat we een dag mee mochten kijken bij het Team Verkeer van de politie-eenheid Rotterdam. Operationeel Edwin neemt ons samen met senior Bas een dag mee rond en door Rotterdam en omgeving.
Het volledige verhaal:De motor en het onderstel worden ongemoeid gelaten.
Dat is een gemis op 2100kg“De nieuwe mist het sportdifferentieel op de achteras, waardoor de auto anders aanvoelt.(...)"
Vraag me wel af hoe ze dat verantwoorden als er ergens in de wet (wetboek ligt op zolder) staat dat ze op de snelweg 'maar' 50km/h boven de aldaar geldende maximum snelheid mogen rijden.Nog indrukwekkender is, de gedecideerde wijze waarop de Audi met snelheden boven de 200 km/h over de A20 gaat tussen het Schieplein en het Kethelplein, waar we zelf nog nooit harder dan 110 hebben gereden
vond ik ook idd
JP schreef: 13 dec 2023, 15:00 je kan ook op die grote luchttank tussen de achterwielen mikken. Staat die ook zo stil en als hij de gordel niet om heeft, komt die vanzelf door het voorraam naar buiten![]()
Gebruikers op dit forum: Kadett en 33 gasten