Renault Clio 3 RS tracktool

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
PeterM
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11

Renault Clio 3 RS tracktool

Bericht door PeterM » 08 nov 2023, 21:27

Zoals in mijn M3 topic al te lezen was, heb ik onlangs een Clio 3 RS in Zweden gekocht. Het gaat om een als tracktool opgebouwde auto, die nog nooit op het circuit is gebruikt. Ik heb de auto gekocht omdat door mijn ongeval en het gebrek aan tijd, het nog wel even gaat duren voor de M3 klaar is, en ik in de tussentijd wel graag het circuit op wil.

Kritisch als ik ben moeten de puntjes nog wel op de i worden gezet. Ook moet er een zitplaats bijkomen in de auto en wil ik nog wat aan de veiligheid doen.

Zo kocht ik de auto.
Afbeelding

Er zit gewoon een kenteken bij de auto, ik wilde deze dan ook op Nederlands kenteken hebben, dus op naar de RDW.
Afbeelding

Ik kocht de auto met één gemonteerde Sparco kuipstoel, dus zo ben ik er ook zo mee naar de keuring gegaan. Resultaat, de RDW wilde maar één zitplaats op het kenteken zetten. Dit klopt natuurlijk wel. Ik wilde alleen twee zitplaatsen op kenteken hebben, ook al zal de auto in principe worden geschorst en op een trailer naar het circuit worden vervoerd. Hier had ik niet over nagedacht. Dus nadat de auto op Nederlands kenteken stond, de originele stoelen en gordels die ik bij de auto in had onderhandeld, maar weer gemonteerd en opnieuw een afspraak bij de RDW gemaakt. Dat is allemaal goed gegaan, en de auto is nu netjes goedgekeurd voor twee zitplaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Nu de auto binnenkort even wassen, ruimte maken in de garage en een lijst maken met alles wat ik nog aan de auto wil doen. Die punten zullen de komende maanden worden aangepakt, zodat ik in het voorjaar eindelijk kan beginnen met het rijden van trackdays. Ik zal de vorderingen bijhouden in dit topic...

R.Wiggel

Re: Renault Clio 3 RS tracktool

Bericht door R.Wiggel » 08 nov 2023, 23:17

Ziet er uit als een heel mooi opgebouwde tracktool, altijd al een zwak gehad voor de Clio 3 RS.
Benieuwd wat je er nog aan gaat upgraden en mooi dat je hem gewoon op kenteken hebt staan !
Wellicht kom ik je volgend jaar nog weleens tegen op een trackday :df:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 nov 2023, 00:38

Ik verheug me nu alweer op updates in dit topic, jij beschrijft altijd zo uitvoerig met beeldmateriaal erbij wat je aan je auto's doet, echt leuk om te lezen :)

Succes met alles Peter, inclusief je herstel uiteraard.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 09 nov 2023, 08:15

Keuring verder dus soepel verlopen? Mooi! Ben benieuwd wat je er nog mee gaat doen, auto ziet er aardig af uit :)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 09 nov 2023, 08:26

Gaaf ding en heb enorm veel plezier gehad tijdens oa de 500 rondje Ring die ik met mijn Clio 3 RS heb gereden :df:. Veel plezier ermee maar dat gaat vast lukken :thumbup:
Ring.jpg
Ring.jpg (674.36 KiB) 2075 keer bekeken

Yannik Schmidt
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS

Bericht door Yannik Schmidt » 09 nov 2023, 09:55

Echt enorm gave auto dit, het is gewoon een cup auto met kentekens zo, prachtig. Dat verhaal met die twee standaard stoelen er in is wel hilarisch, haha.

Veel plezier met de Clio en de ombouw, ik ben erg benieuwd wat er gaat komen!

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 09 nov 2023, 10:08

Heel gaaf nogmaals Peter. Heb je er ook veel onderdelen bij, danwel de originele onderdelen? Tip; mocht je wat nodig zijn, RS Dynamics heeft losse spareparts en anders veel uit Frankrijk zelf halen.

PeterM

Bericht door PeterM » 09 nov 2023, 20:26

Martijn M schreef: 09 nov 2023, 08:15 Keuring verder dus soepel verlopen? Mooi! Ben benieuwd wat je er nog mee gaat doen, auto ziet er aardig af uit :)
Ja, de beide keuringen stelden niet zoveel voor. Alleen dus een stoel die ontbrak, maar dat is nu opgelost.
Eeuwe schreef: 09 nov 2023, 10:08 Heel gaaf nogmaals Peter. Heb je er ook veel onderdelen bij, danwel de originele onderdelen? Tip; mocht je wat nodig zijn, RS Dynamics heeft losse spareparts en anders veel uit Frankrijk zelf halen.
De vorige eigenaar had alle originele onderdelen er bij, tot aan het laatste boutje en kapje. Ik heb alleen de zaken van waarde zoals het originele stuur, voorstoelen, achterbank en nog wat kleiner spul meegenomen. De rest heb ik achtergelaten in Zweden. RS Dynamics had ik al voorbij zien komen. Ik heb ook een webshop in Frankrijk gevonden. Maar als je gaat zoeken naar upgrade parts, kom je toch vaak in Engeland uit valt me op...

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 09 nov 2023, 22:19

Goede herinneringen aan de 3RS :)

Maar waarom een kenteken en daarna schorsen? Wat is daar het nut van?

Nivek
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Bericht door Nivek » 09 nov 2023, 22:37

Om geen geld te betalen voor een auto die geparkeerd staat natuurlijk :mrgreen:

De buitenkant ziet er aardig uit als een cup auto, ga je staps gewijs meer dingen toevoegen om hem meer op een cup auto te laten lijken? (dash, motor/bak, ophanging etc)

Bjeffindividual
Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep

Bericht door Bjeffindividual » 09 nov 2023, 23:01

Gaaf ding!

Ik heb nog een Clio 3 cup kuipstoel origineel Renault sport. Mocht je belangstelling hebben pb.

mark1974

Bericht door mark1974 » 10 nov 2023, 08:23

Eeuwe schreef: 09 nov 2023, 10:08 Heel gaaf nogmaals Peter. Heb je er ook veel onderdelen bij, danwel de originele onderdelen? Tip; mocht je wat nodig zijn, RS Dynamics heeft losse spareparts en anders veel uit Frankrijk zelf halen.
Voor (cup) onderdelen ben je bij Martijn Kool uit Nijverdal ook aan het juiste adres.

PeterM

Bericht door PeterM » 10 nov 2023, 09:55

Thomasss schreef: 09 nov 2023, 22:19 Goede herinneringen aan de 3RS :)

Maar waarom een kenteken en daarna schorsen? Wat is daar het nut van?
De auto zal alleen op het circuit worden gebruikt en daar op een trailer naar toe gaan, vandaar de schorsing. Er zat een kenteken bij de auto, daarom heb ik hem op ook papier ingevoerd. De BPM is 100 euro, dus dat zijn de kosten niet. En maakt de auto denk ik wel meer waard. Een volgende eigenaar wil misschien wel rijdend naar het circuit kunnen. Zodra de M3 klaar is zal de RS worden verkocht.
Nivek schreef: 09 nov 2023, 22:37 Om geen geld te betalen voor een auto die geparkeerd staat natuurlijk :mrgreen:

De buitenkant ziet er aardig uit als een cup auto, ga je staps gewijs meer dingen toevoegen om hem meer op een cup auto te laten lijken? (dash, motor/bak, ophanging etc)
Het is niet de bedoeling om een cup replica of iets dergelijks te creëren. De vorige eigenaar heeft er qua uiterlijk natuurlijk wel een cup auto van gemaakt, maar verder vindt ik het prima zo. Ik wil gewoon een goed rijdende circuit Clio, dus met dat in het achterhoofd zullen de keuzes qua verdere updates ook worden gedaan.
Bjeffindividual schreef: 09 nov 2023, 23:01 Gaaf ding!

Ik heb nog een Clio 3 cup kuipstoel origineel Renault sport. Mocht je belangstelling hebben pb.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb twee dezelfde stoelen nodig.
mark1974 schreef: 10 nov 2023, 08:23
Voor (cup) onderdelen ben je bij Martijn Kool uit Nijverdal ook aan het juiste adres.
Thanks voor de tip!

LaurensM

Bericht door LaurensM » 24 nov 2023, 17:20

Soepel door de keuring, dat is een mooi begin!

Naast het helemaal naar je eigen zin maken (hoe mooi een auto is gemaakt/opgebouwd, mijn ervaring is dat je er altijd toch nog wat aan wilt doen/verbeteren/mooier maken etc), wat ga je ermee doen? Trackdays?

PeterM

Bericht door PeterM » 25 nov 2023, 21:22

LaurensM schreef: 24 nov 2023, 17:20 Soepel door de keuring, dat is een mooi begin!

Naast het helemaal naar je eigen zin maken (hoe mooi een auto is gemaakt/opgebouwd, mijn ervaring is dat je er altijd toch nog wat aan wilt doen/verbeteren/mooier maken etc), wat ga je ermee doen? Trackdays?
De auto is puur voor het circuit gekocht, ik zal er inderdaad enkel trackdays mee gaan rijden.

Joost

Bericht door Joost » 26 nov 2023, 21:13

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb twee dezelfde stoelen nodig
Volgens mij heb ik er ook nog ergens eentje staan uit mijn Clio RS tijdperk.

1+1=2 😁

LaurensM

Bericht door LaurensM » 26 nov 2023, 21:49

Gaaf aparaat voor trackdays.... En een keer wat anders dan de vele bmw's.

PeterM

Bericht door PeterM » 27 nov 2023, 10:24

LaurensM schreef: 26 nov 2023, 21:49 Gaaf aparaat voor trackdays.... En een keer wat anders dan de vele bmw's.
Thanks, maar het is tijdelijk, tot de bmw klaar is ;-)

LaurensM

Bericht door LaurensM » 27 nov 2023, 17:15

haha

Plaats reactie