Dirt Rally
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dirt Rally
@Robin, Met een langzame sluitertijd(shutter) krijg je bewogen beelden, dus 1/100 à 1/200 moet je gebruiken om de beweging van de auto in je foto te zien.
In fotografie-termen moet je dan pannen, dat is het meetrekken van de camera met (in dit geval) de auto, zodat de auto scherp in beeld komt en de achtergrond(en de wielen) bewogen is.
Trek je met een langzame sluitertijd niet mee met de auto en hou je de camera stil dan is juist de achtergrond scherp en is de auto(en ook de wielen ) onscherp en dat kan soms ook een leuk effect opleveren.
Maar ik denk dat als jij je shutter hier op 200 of nog lager zet dat ze de camera automatisch meetrekken met de auto....ik zou niet weten of je dat ook nog apart in kunt stellen?
Zet je je sluitertijd op 2000 of hoger dan bevries je alles in je beeld en wordt alles dus scherp(als je niet een groot diafragma gebruikt en een groot diafragma(aperture) is een laag getal, dus bijv. F/2.8) en meestal is dat niet zo'n spannend beeld, of de actie zelf moet wel heel spectaculair zijn.
In fotografie-termen moet je dan pannen, dat is het meetrekken van de camera met (in dit geval) de auto, zodat de auto scherp in beeld komt en de achtergrond(en de wielen) bewogen is.
Trek je met een langzame sluitertijd niet mee met de auto en hou je de camera stil dan is juist de achtergrond scherp en is de auto(en ook de wielen ) onscherp en dat kan soms ook een leuk effect opleveren.
Maar ik denk dat als jij je shutter hier op 200 of nog lager zet dat ze de camera automatisch meetrekken met de auto....ik zou niet weten of je dat ook nog apart in kunt stellen?
Zet je je sluitertijd op 2000 of hoger dan bevries je alles in je beeld en wordt alles dus scherp(als je niet een groot diafragma gebruikt en een groot diafragma(aperture) is een laag getal, dus bijv. F/2.8) en meestal is dat niet zo'n spannend beeld, of de actie zelf moet wel heel spectaculair zijn.
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
@Robin: je moet tevens de setting Attach to Car op ON zetten.
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Prachtig! Even geen tijd gehad, vanavond wat proberen. Welke stage(s) zijn dit Rick?
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
Was via de GRF Daily club van Global Rally Fans (GRF).
Even teruggekeken.
De Hyundai is op Bio Bío Rally Chile - Laja
De Focus was op Akropolis Rally Greece via GRF Amateur
Sowieso een aanrader om een Club te joinen via Racenet. De telemetry op Racenet is echt fantastisch. Je kunt comparisons bekijken van jouw stage i.v.m. iemand anders en daar een filmpje van zien van de lijnen die je rijdt.
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Mooie info dank Rick!Rivanov schreef: ↑07 nov 2023, 07:51Was via de GRF Daily club van Global Rally Fans (GRF).
Even teruggekeken.
De Hyundai is op Bio Bío Rally Chile - Laja
De Focus was op Akropolis Rally Greece via GRF Amateur
Sowieso een aanrader om een Club te joinen via Racenet. De telemetry op Racenet is echt fantastisch. Je kunt comparisons bekijken van jouw stage i.v.m. iemand anders en daar een filmpje van zien van de lijnen die je rijdt.
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
Dit zijn de officiële clubs van WRC zelf:
https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/11
https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/12
https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/11
https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/12
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dirt Rally
Wat is hetgeen je ziet in de 2e foto, bovenin in het midden, met die zwarte 'strepen' erin verwerkt?
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
Je bedoelt mijn foto met de Hyundai? Dat zijn takken van de bomen.
Morgen de eerste patch!
https://answers.ea.com/t5...Patch-Notes/td-p/13178581
The latest update for EA SPORTS™ WRC is available to download from November 8, 11:00 UTC, and includes several improvements and bug fixes across many areas of the game.
For a full summary of the update, check out the patch notes below.
New Feature
Added support for User Datagram Protocol (UDP) on PC.
Please visit this link for further information and documentation.
Key Fixes
Added support for Unreal PSO Caching (shader pre-compiling) to address and reduce the amount of shader stuttering experienced on PC.
Made several improvements to framerate in key areas of gameplay on all platforms.
Made a number of graphical fixes and improvements across the game on all platforms.
Resolved multiple issues that would cause the game to crash or soft lock during gameplay on all platforms.
EA SPORTS™ WRC can now be launched on Steam Deck.
Accessibility
Made a number of Speech to Text fixes across the game.
Animation
Resolved an issue where the co-driver was t-posing in the Ford Escort RS Cosworth.
Resolved an issue where in the Ford Fiesta WRC 2019 the driver would pull the handbrake instead of the paddles to shift gears
.
Audio
Improved the doppler pitch speed shifting in replays.
Made a number of corrections to voiceover across the game.
Made several minor audio adjustments and improvements across the game.
Boot Flow
Game should no longer boot in Full-Screen Mode when Windowed Mode is selected on EA App.
Builder
Made a number of User Interface improvements to Builder.
Made a number of minor adjustments to Builder.
Career
Made a number of corrections to voiceovers within Career.
Made a number of text tweaks in Career.
Resolved a number of User Interface issues in Career.
Cars
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Alpine Renault A110 1600 S.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Ford Puma Rally1 HYBRID.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Ford RS200.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Ford Sierra Cosworth RS500.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Lancia Stratos.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Peugeot 205 T16 Evo 2.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Peugeot 309 GTI.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the SEAT Córdoba WRC.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the SEAT Ibiza Kit Car.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the ŠKODA Fabia Rally2 Evo.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the SUBARU Impreza 1995.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the SUBARU Impreza 1998.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Volkswagen Golf GTI.
Resolved a number of vehicle art and model issues with the Volkswagen Polo 2017.
Made improvements to vehicle damage on the Mitsubishi Lancer Evolution X.
Made improvements to vehicle damage on the ŠKODA Fabia Rally2 Evo.
Made a number of lighting improvements to the Mitsubishi Lancer Evolution X.
Made a number of lighting improvements to the SUBARU Impreza 1995.
Made a number of lighting improvements to the SUBARU Impreza 1998.
Made a number of physics fixes to the Lancia Delta S4.
Made a number of hybrid regen calibration fixes to the Ford Puma Rally1 HYBRID.
Made a number of hybrid regen calibration fixes to the Hyundai i20 Rally1 HYBRID.
Made a number of hybrid regen calibration fixes to the Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Alpine Renault A110 1600 S.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Audi Sport quattro S1 (E2).
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the BMW M1 Procar Rally.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Citroën Saxo Super 1600.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Ford Escort Mk 6 Maxi.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Ford Escort MK2 McRae Motorsport.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Ford Escort RS Cosworth.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Ford RS200.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Lancia Fulvia HF.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Lancia Stratos.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the MG Metro 6R4.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Mitsubishi Lancer Evolution X.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Porsche 911 SC RS.
Fixed a number of HUD and dashboard issues on the Volkswagen Golf GTI.
Championship Mode
Made a number of text tweaks across Championship Mode.
Resolved a number of User Interface issues across Championship Mode.
Clubs
Made a number of stability and performance improvements across Clubs.
Resolved a number of User Interface issues across Clubs.
Co-Driver
Made a number of fixes to specific co-driver calls at Portugal - Baião.
Made a number of fixes to specific co-driver calls at Japan - Lake Mikawa.
Made a number of fixes to specific co-driver calls at Japan - Nenoue Plateau.
Made a number of fixes to specific co-driver calls at Iberia - Santes Creus.
Made a number of fixes to specific co-driver calls at Sardinia - Rena Majore.
Made a number of fixes to specific co-driver calls at Sweden - Vargasen.
Input Devices
Added support for User Datagram protocol (UDP) on PC.
Added handbrake axis binding for the Logitech Pro.
Added throttle and brake vibration functionality to Fanatec pedals on PlayStation and PC.
Made some balancing changes to pedal and wheelbase vibration for a more consistent experience.
Made a number of fixes to button bindings.
Added a warning message for when a player resets bindings due to an actionmap update.
Livery Editor
Fixed a number of issues with specific decals.
Made a number of usability improvements to the livery editor.
Added ability to paint the window strip on the MINI Cooper S.
Fixed an issue where decals could not be correctly placed on the rear of Junior WRC cars.
Fixed an issue where Builder Cars could not have paintable mirrors.
Fixed an issue where decals applied to the rear bodywork Style #2 and Style #5 on Builder would not apply correctly.
Fixed an issue where inputting a long name for a livery file would overflow the available on-screen space.
Resolved an issue regarding empty pop-ups while using the livery editor.
Improved transition effect that occurs when exiting the Paint Hub menu.
Improved transition effect that occurs when saving liveries.
Made a number of stability and performance improvements to the livery editor.
Resolved a number of User Interface issues with the livery editor.
Localisation
Made a number of localisation corrections across the game.
Locations
Made a number of collision fixes to various locations and stages.
Made a number of stability fixes to various locations and stages.
Made a number of visual improvements to various locations and stages.
Made a number of performance improvements to various locations and stages.
Made a number of gameplay improvements to various locations and stages.
Moments
Made a number of gameplay fixes to The Flying Finn of Monte-Carlo.
Made a number of gameplay fixes to The Successor.
Made a number of gameplay fixes to First Hybrid Win.
Made a number of stability improvements to Moments.
Resolved a number of User Interface issues with Moments.
Options & Settings
Corrected a number of User Interface errors within the Options & Settings menus.
Made a number of User Interface improvements within the Options & Settings menus.
Quick Play
Made several stability and performance improvements to Quick Play Solo.
Made several stability and performance improvements to Quick Play Multiplayer.
Made a number of User Interface improvements to Quick Play Solo.
Made a number of User Interface improvements to Quick Play Multiplayer.
Made a number of collision fixes in Quick Play Solo.
Implemented several network and connectivity improvements to Quick Play Multiplayer
Rally School
Made several stability and performance improvements to Rally School lessons.
Made a number of User Interface improvements to Rally School lessons.
Resolved an issue where interrupting the starting countdown would cancel out the instructor’s voiceover.
Made improvements to the gravel zone detection on Rally School Lesson 3 (Gravel).
Fixed an issue that occurred after several restarts of Rally School Lesson 3 (Gravel).
Fixed an issue with the handbrake restriction on Rally School Lesson 6 (Gravel).
Fixed an issue with the handbrake detection on Rally School Lesson 9.
Regularity Rally
Made a number of stability improvements to Regularity Rally.
Made a number of gameplay improvements to Regularity Rally
Replays
Made a number of visual improvements to replays.
Made a number of stability improvements to replays.
Fixed an issue where the driver would not appear during replays.
Fixed an issue where collision effects would constantly be re-played during replays.
Added the ability to change camera angle when a replay is paused.
Smoothened the transition effect when vehicle parts are loosened from the car.
Removed foliage obstructions from certain replay camera angles.
Time Trial
Added missing collision detection to Rally Estonia.
Made a number of stability improvements to Time Trial.
Resolved a number of User Interface issues with Time Trial.
Ultrawide Monitors
Resolved an issue where some background textures appeared stretched within various menu screens.
Resolved an issue where trees on the edge of ultrawide displays appeared in low resolution.
Resolved an issue where the resolution option was greyed out when launching the game with AMD Eyefinity disabled.
Thank you for providing feedback and bug reports on EA SPORTS™ WRC.
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Tóch 1.32Gb! Al en paar minuten aan het dl-en hier...
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
Helaas heeft het de performance issues op o.a. Monte Carlo stages bij mij nog niet verholpen. De game crashed nog op exact hetzelfde punt op Moissiere stage. Direct in het begin als je na de start uit het dorpje rijdt.
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dirt Rally
Die foto bedoelde ik inderdaad, dat stukje ziet er een beetje vreemd uit, zo zou het er bij een echte foto niet zo uit komen te zien, zijn in vergelijk met de bomen ervoor ook wel erg hoge bomen en dat stukje dan plots weer heel onscherp, terwijl de naaldbomen die er net voor staan wel redelijk scherp zijn.
De rest van de foto's zien er wel goed uit.
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
Kan misschien komen doordat ik Chromatic Abberation op 10 had gezet. Dat geeft zo'n "vertekend" beeld misschien?Opa schreef: ↑08 nov 2023, 16:24Die foto bedoelde ik inderdaad, dat stukje ziet er een beetje vreemd uit, zo zou het er bij een echte foto niet zo uit komen te zien, zijn in vergelijk met de bomen ervoor ook wel erg hoge bomen en dat stukje dan plots weer heel onscherp, terwijl de naaldbomen die er net voor staan wel redelijk scherp zijn.
De rest van de foto's zien er wel goed uit.
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dirt Rally
CA(chromatische aberratie) zijn de paarse en groene randjes die je weleens ziet in een foto op plekken waar het contrast heel erg groot is, dus bijv. rondom de tak van een boom die je in tegenlicht hebt gemaakt.....ze noemen het ook weleens "het paarse spook".
CA komt tegenwoordig steeds minder voor in de fotografie, omdat de hedendaagse lenzen allerlei coatings hebben die o.a. ook CA tegen gaan.
CA komt tegenwoordig steeds minder voor in de fotografie, omdat de hedendaagse lenzen allerlei coatings hebben die o.a. ook CA tegen gaan.
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Na de update nog steeds stuttering, het is leuk om door de stages te knallen dus dat zit wel goed, maar dat gestotter in de replays vind ik EA onwaardig en ik ben óók van de replays en mooie screenshots en daar laat WRC zovéél liggen bij MIJ. Ik heb Rick's/Joost's/Ron's raad opgevolgd betr aperture en sluitertijden.
Dit is eentje met de grootste diafragma/aperture(22?) , atached to car ON, chromatic abberation 15% voor de beleving, en met de 'laagste' shutter van '60':
Geen 'motion' whatsoever qua wielen die draaien......pfff
Dan exact dezelfde met het kleinste(?) diafragma (1.2? ofzo?) en de rest als bovenstaand:
Exact hetzelfde toch?
Ik maak in Assetto Corsa in Photo Mode de dikste screenshots in motion /stilstaand, wielen vol draaiend, of één wiel blokkerend ander wiel naar gelang sneller of trager draaiend, piece of cake? Maar dit? Wat doe ik verkeerd jongens? Ik heb géén idee....
EDIT, hier dit niet al te bewerkte screenshot maken duurt misschien een halve minuut, met shutter 100:
En met shutter 250:
Dit is eentje met de grootste diafragma/aperture(22?) , atached to car ON, chromatic abberation 15% voor de beleving, en met de 'laagste' shutter van '60':
Geen 'motion' whatsoever qua wielen die draaien......pfff
Dan exact dezelfde met het kleinste(?) diafragma (1.2? ofzo?) en de rest als bovenstaand:
Exact hetzelfde toch?
Ik maak in Assetto Corsa in Photo Mode de dikste screenshots in motion /stilstaand, wielen vol draaiend, of één wiel blokkerend ander wiel naar gelang sneller of trager draaiend, piece of cake? Maar dit? Wat doe ik verkeerd jongens? Ik heb géén idee....
EDIT, hier dit niet al te bewerkte screenshot maken duurt misschien een halve minuut, met shutter 100:
En met shutter 250:
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
Druk je rechtsonderin wel op PROCESS MOTION BLUR? Want enkel het instellen van de Shutterspeed en Aperture zorgt niet direct voor motion blur. Je moet dat wel even "triggeren".
En heb je bij Graphics Settings en Accesibility ook Motion Blur aanstaan?
En heb je bij Graphics Settings en Accesibility ook Motion Blur aanstaan?
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Ik ga vanavond kijken. Dank voor de tips Rick, wordt serieus gewaardeerd!
Volgens mij heb ik Motion Blur uitgezet in Graphics Settings , want FPS vreter(dacht ik?)
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Dirt Rally
Ja in Need for Speed: Most wanted was dat relevant; nu moet je gewoon een knappe pc hebben om alles volledig te draaien Popma
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
matthyssie schreef: ↑09 nov 2023, 10:32 Ja in Need for Speed: Most wanted was dat relevant; nu moet je gewoon een knappe pc hebben om alles volledig te draaien Popma
Mijn Commodore 64 kén nog heel lang mee Thys:)
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Maar even voor de beeldvorming. Assetto Corsa met Pure en CSP en vele grafische upgrades ziet er skitterend uit bij mij:
Met '10 autootjes' op de baan zit ik vaak op een FPS van minimaal 110-120 en in de replays 80-90.
Kan ik prima mee leven.
Motion Blur geen fan van:)
Met '10 autootjes' op de baan zit ik vaak op een FPS van minimaal 110-120 en in de replays 80-90.
Kan ik prima mee leven.
Motion Blur geen fan van:)
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: Dirt Rally
@Robin Heb jouw simrig setup eigenlijk nog niet gezien volgens mij. Care to share?
- Opa
- Berichten: 6289
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dirt Rally
Het is precies andersom......F/1.2 is het grootste diafragma en F/22 is het kleinste.
-
- Berichten: 51592
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirt Rally
Ha is m'n bureau/tafel en daar klem ik de G923 op. Niks bijzonders.
Nog proficiat Ron btw.
Nouja ik begreep 'hoe het werkt' ook aan de hand van dit verhaal uit die tutorial, link op vorige pagina:
In bold: Dit is wat 'ik'wil toch? Een lager F nummer (1.2, blijkbaar grootste diafragma?) tov '22' (kleinste?)Aperture
The aperture on a camera is essentially the opening that allows light in. A fully open aperture (lower f-stop numbers) lets more light in and creates more background and foreground blur – the quality of which is known as bokeh. A more closed aperture (higher f-stop numbers) results in the whole image being much more in focus.
Dus ik moet een lager F nummer hebben , meer licht en dus meer blur.
^^^^^^^
Klopt dit jongens?
Maar ben er nog niet aan begonnen, wordt dit weekend. In AC veel teveel te doen/data modden:
934 TT RSR Pfalzdriver heeft versie 1.6 met 4 speed ipv 5 speed uit, ding onderstuurt enorm (onrealistisch imho) en heeft veel te lange gearing, dus daar ben ik mee bezig in data...geneuzel is een understatement , gelukkig kan ik terug naar versie 1.3.1 die wel heel lekker rijdt
https://www.gtplanet.net/forum/threads/ ... sr.423216/
Versie 1.3.1 met fix is imo sweet spot, wat een geweldige kar!
Tot zover, nu koffie!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten