








Die nieuwe plug-in hybride wisselt de 1.4 TSI van de vorige stekkerversie om voor een 1.5 en is 204 pk sterk. Het accupakket groeit van zo'n 13 kWh naar 25,7 kWh. Daar perst de Tsjechische plug-in 100 elektrische kilometers uit. Ter vergelijking: de vorige Superb Combi iV (plug-in) schopte het tot een elektrisch bereik van 55 kilometer. Snelladen kan tot 50 kW. De stekker-Superb heeft een zestraps DSG-automaat. Het lijkt er vooralsnog niet op dat ook de Superb Hatchback een plug-in hybride aandrijflijn krijgt. De Passat Variant is er overigens ook als 272 pk sterke plug-in. Over die versie lezen we vooralsnog niets.
Ook de andere aandrijflijnen van de Superb zijn geëlektrificeerd. Zo komt er in elk geval een 150 pk sterke mild-hybride Superb 1.5 e-Tec met cilinderuitschakeling. Net als elke andere Skoda Superb heeft deze motorversie altijd een DSG-automaat, al heeft de stekkerloze Superb een DSG-bak met zeven verzetten.