Manfred stelt zich voor (Bij Mosselman geweest 2015-08-09!)
- Niels
- Auto: Prius+
Die van mij had wel een standaard stuurdemper maar desondanks heb ik er wel eens een enorme tankslapper mee gehadSilent Killer schreef:Hij is wat zwaarder als de 1000, 195kg om 166kg maar dat merk je echt alleen met de tuin uit rijden. Verder zit er geen stuurdemper op wat toch wel erg lekker is op lage snelheden (op hoge snelheden en bij volle acceleratie is het wat anders). En de zithouding is toch nog behoorlijk anders, op de 750 zit je meer met opgetrokken knieen. Ik vind dat persoonlijk wel lekker zitten, meer een aanvalshouding zeg maar. En nee, de 1000 kan (nog) niet weg. Ben toch nog te veel verslaafd aan de pk's.

- Manfred
Gister even op de 'meeting' bij JD geweest. Er was ruimte om mijn wagen ook te laten rollen en men probeerde mij dan ook met 'zachte' hand over te halen om er op te gaan. Ik had echter nog mijn twijfels over de afstelling van mijn wagen omdat de software geschreven is voor 1.2bar continu en ik daar door verdere aanpassingen achteraf wat boven zit. Toen de mensen van JD dit hoorden stelden ze meteen voor dat Jeroen met de meetapparatuur in mijn auto zou gaan rijden om van te voren alles te checken (perfecte service van JD, kan niet anders zeggen dan TOP-bedrijf). Ben wel blij dat ik dat heb laten doen want nu blijkt dat de auto zelfs ruim te rijk loopt en dus nog veel scherper afgesteld moet kunnen worden waardoor hij zeker met tussensprintjes wel alerter op het gas zal reageren. Wat vervelender is dat de ontsteking veel te vroeg staat, in 3e en 4e versnelling loopt ie al heel snel naar de 15 graden, laat staan in hogere versnellingen. Dit moet ie allemaal terugregelen (voorzover hij dat dan nog kan), dit hoor je ook duidelijk boven de 5000 toeren. Dan hoor je hem echt 'wapperen'en inhouden.
Daar zal binnenkort ook even wat aan gedaan moeten worden voordat ik de motor stuk pingel. Een topsnelheidsmeting zit er nu even niet in
Ik ben daarna dus ook niet meer op de bank geweest
Voordeel is wel dat de auto dan afgesteld kan worden op Nederlandse brandstof (software van HGP uit Duitsland is waarschijnlijk op de betere Duitse brandstof afgestemd) en dat de auto nog beter zal gaan rijden dan nu, en ik was al zo tevereden met het rijgedrag 8)
Daar zal binnenkort ook even wat aan gedaan moeten worden voordat ik de motor stuk pingel. Een topsnelheidsmeting zit er nu even niet in

- Niels
- Auto: Prius+
Perfecte service van JD, ik kan het niet anders zeggen. Alles leuk en aardig zo'n meeting en ff rollen maar wel even zeker stellen dat de boel niet kapot loopt. TOP! Iemand die begaan is met het spul dus
Wel jammer dat je geen run hebt kunnen doen want ik was wel heel benieuwd naar de cijfers van jouw monster 8)

Wel jammer dat je geen run hebt kunnen doen want ik was wel heel benieuwd naar de cijfers van jouw monster 8)
- Manfred
Ik ben ook veel benieuwd wat de auto zal doen, ik denk echter niet dat ik de beloofde cijfers zomaar ga halen. Gister was er ook een HGP R32 die 440pk zou moeten hebben volgens HGP en die kwam op 370 uit! Nog steeds genoeg maar niet zoals beloofd. Mijn auto is iets verder aangepast en ik behaal ook een vrij hoge druk dus ik moet daar wel overheen kunnen komen met een goede afstelling.Niels schreef:Perfecte service van JD, ik kan het niet anders zeggen. Alles leuk en aardig zo'n meeting en ff rollen maar wel even zeker stellen dat de boel niet kapot loopt. TOP! Iemand die begaan is met het spul dus![]()
Was wel even een teleurstelling natuurlijk gister want het gooit mijn planning een beetje in de war. Wilde in de loop van volgend jaar eigenlijk eerst koppeling laten doen met stiekum het idee dan meteen een GT35 föhn als de boel dan toch uit elkaar ligt. Daarna opnieuw afstellen. Maar ik kijk wel even wat ik doe, winter komt er toch aan en dan rij ik stuk minder en zo heel erg slecht was de afstelling nou ook weer niet. Ik moet alleen geen (langdurige) hoge toerentallen draaien. Of 30% methanol erbij gooien

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Zou persoonlijk niet voor een GT35 gaan maar voor een GT3076R. Kan makkelijk 550pk maken met een minimale turbo gat. Voor mijn R32 is ook gekozen voor een GT3076R.Silent Killer schreef:Ik ben ook veel benieuwd wat de auto zal doen, ik denk echter niet dat ik de beloofde cijfers zomaar ga halen. Gister was er ook een HGP R32 die 440pk zou moeten hebben volgens HGP en die kwam op 370 uit! Nog steeds genoeg maar niet zoals beloofd. Mijn auto is iets verder aangepast en ik behaal ook een vrij hoge druk dus ik moet daar wel overheen kunnen komen met een goede afstelling.Niels schreef:Perfecte service van JD, ik kan het niet anders zeggen. Alles leuk en aardig zo'n meeting en ff rollen maar wel even zeker stellen dat de boel niet kapot loopt. TOP! Iemand die begaan is met het spul dus![]()
Was wel even een teleurstelling natuurlijk gister want het gooit mijn planning een beetje in de war. Wilde in de loop van volgend jaar eigenlijk eerst koppeling laten doen met stiekum het idee dan meteen een GT35 föhn als de boel dan toch uit elkaar ligt. Daarna opnieuw afstellen. Maar ik kijk wel even wat ik doe, winter komt er toch aan en dan rij ik stuk minder en zo heel erg slecht was de afstelling nou ook weer niet. Ik moet alleen geen (langdurige) hoge toerentallen draaien. Of 30% methanol erbij gooien![]()
![]()
- Manfred
Ik heb nou de HGP R30 turbo, welke een kopie is van de Garrett GT30. Welke versie precies weet ik zo niet. Zou er echt zoveel verschil in opspoelen gaan zitten met een GT35? HGP levert zelf nu ook al een kopie van die GT35, die noemen ze R35. Deze zou op een R32 goed zijn voor bijna 600pk!! Ik denk dat ik eens het verschil in opspoelen ga uitzoeken. Ik ben ooit wel eens op een site geweest waar al dit soort gegevens op stonden. Je kon perfect zien wat een bepaalde turbo deed op verschillende motoren met een verschillende cilinderinhoud. Helaas ben ik de naam van die site kwijt, dus als iemand die weet?
- Tristan
Hoorde zaterdag ook van 1 van de medewerkers van JD dat ze wel de vraagtekens hebben bij de vermogens die HGP opgeeft, dat ze nogal optimistisch zijn. Heb nu 2 HGP R32's op de bank gezien, en beide haalde de opgegeven vermogen's bij lange na niet.
Geld overigens ook voor andere Duitse tuners (lees: ABT en B&B).
-
Is idd het probleem van EIP en HGP.Tristan schreef:Hoorde zaterdag ook van 1 van de medewerkers van JD dat ze wel de vraagtekens hebben bij de vermogens die HGP opgeeft, dat ze nogal optimistisch zijn. Heb nu 2 HGP R32's op de bank gezien, en beide haalde de opgegeven vermogen's bij lange na niet.
Verhoeven beloofd mij dan ook geen pk's

-
Sjah het begint wel op te vallen van HGP....vermeld er wel bij dat die R32 vrij lang op stond te warmen op de bank.Tristan schreef:Hoorde zaterdag ook van 1 van de medewerkers van JD dat ze wel de vraagtekens hebben bij de vermogens die HGP opgeeft, dat ze nogal optimistisch zijn. Heb nu 2 HGP R32's op de bank gezien, en beide haalde de opgegeven vermogen's bij lange na niet.
Bij Wim's RS4 had Jeroen de blazert aangezet,is beter meen ik.
- MartijnGizmo
Zit hem dat niet in dat brandstofverschil?Tristan schreef:Hoorde zaterdag ook van 1 van de medewerkers van JD dat ze wel de vraagtekens hebben bij de vermogens die HGP opgeeft, dat ze nogal optimistisch zijn. Heb nu 2 HGP R32's op de bank gezien, en beide haalde de opgegeven vermogen's bij lange na niet.
- Manfred
Dat scheelt absoluut, ik hoop dan ook dat ook andere merken dan Gulf snel met '100' brandstof komen in Nederland. Maar 70pk verschil zoals bij die R32 die nu bedoeld wordt zal daar niet uit voortkomen. Ik begreep dat die R32 ook behoorlijk te rijk afgesteld stond en als hij inderdaad al wat langer stationair stond te draaien op de bank dan zal dat ook wel weer schelen. Maar ik denk dat men graag met hoge pk-aantallen gooit omdat dat beter verkoopt!Martijn Koevoets schreef:Zit hem dat niet in dat brandstofverschil?Tristan schreef:Hoorde zaterdag ook van 1 van de medewerkers van JD dat ze wel de vraagtekens hebben bij de vermogens die HGP opgeeft, dat ze nogal optimistisch zijn. Heb nu 2 HGP R32's op de bank gezien, en beide haalde de opgegeven vermogen's bij lange na niet.
- Manfred
Vandaag even nieuwe accu in mijn auto laten zetten en meteen even aan mijn zwager (werkt bij autobedrijf) gevraagd of hij mijn auto kon uitlezen. Stonden zoals bekend meerdere foutmeldingen in. Eentje betrof de ontsteking en een andere betrof de LMM. Deze gaf een te lage waarde van de temp aan. De luchttemp. zou volgens de LMM -42 graden zijn terwijl het 6 graden was. Hierdoor liep hij veel te rijk, meteen even een nieuwe LMM besteld en de foutmeldingen gereset. Ik herkende mijn eigen auto niet meer, dat beloofd wat als alles straks opnieuw afgesteld is!!!
- Manfred
Mike schreef:Manfred heb jij ook foto's van de Turbodruk, olietemp. en voltmeter van VDO (met blauwe verlichting)?
Niet zo'n hele beste foto met mijn N73 gemaakt (zonder flits). Zoals je ziet is het niet zo heel fel blauw en valt het in het donker eigenlijk iets te weinig op. Er schijnen ook powerleds te koop te zijn die dezelfde kleur hebben maar veel meer licht geven!
ps: hoe is de stand van zaken rond jouw auto?
Laatst gewijzigd door Manfred op 26 okt 2008, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Manfred
Mike schreef:Dat ziet er mooi uit 8)
De klokjes zitten zeker op de plaats van de asbak?
Mijn auto gaat 12-12-2007 naar Verhoeven voor ca 4 weken.
Laat je trouwens meteen een wideband sensor en/of egt sensor plaatsen als de boel open ligt. Bij mij zit dat er niet in en dat vind ik toch wel jammer, is toch wel zekerder rijden als je de boel in de gaten kunt houden en zo heel duur zijn die sensoren en bijbehorende metertjes niet.
Laatst gewijzigd door Manfred op 26 okt 2008, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zal ik doen, thnx!Silent Killer schreef: Laat je trouwens meteen een wideband sensor en/of egt sensor plaatsen als de boel open ligt. Bij mij zit dat er niet in en dat vind ik toch wel jammer, is toch wel zekerder rijden als je de boel in de gaten kunt houden en zo heel duur zijn die sensoren en bijbehorende metertjes niet.
- Manfred
Re: Ik ook maar even voorstellen!
Ik zag dat de foto´s het niet meer deden in ´mijn´ topic, dat heb ik maar even hersteld. Omdat er natuurlijk nogal wat gebeurd en veranderd is afgelopen jaar ten opzichte van de openingspost zal ik hier even alles opnieuw samenvatten. Ik weet dat alles al vermeld wordt in diverse andere topics maar nu alles even in het kort in 1 topic.
De Golf V6 Turbo heb ik nog steeds, dat is mijn grote trots. Al staat hij in de garage, ik ga hem toch regelmatig even afstoffen (je kan het ook aaien noemen
) Het was de bedoeling om hem begin dit jaar naar JD te brengem om hem helemaal goed af te laten stellen, ook al rijdt hij met de software van HGP ook al fantastisch. Alleen niet langdurig boven de 5500 toeren komen. Eind januari kreeg ik echter een ongeluk waardoor ik een maand niet kon lopen en ik nu nog een deels gevoelloos linkeronderbeen aan heb over gehouden. Dus dat gooide even roet in het eten. Toen ik weer wat beter kon lopen brak het voorjaar aan en daarmee het motorseizoen. Omdat Irene graag achterop mee ging op de motor besloten om eens een Kawasaki ZZR 1400 te proberen. Iets minder sportief maar toch veel vermogen en ruim plaats voor 2 personen.

Maar wat had ik hier een spijt van zeg!!!! Veel te zwaar, niet wendbaar genoeg voor mij en veel te weinig trekkracht onder de 5000 toeren door secundaire gaskleppen die pas bij 5000 toeren helemaal open staan. Na 8 weken maar een andere Kawasaki gekocht. Een hele nieuwe ZX-10R modeljaar 2008. Na een lange proefrit kwam ik met een smile van oor tot oor terug. Wat een mega fiets. Een droom om op te rijden

Meteen een mooi bijpassende outfit erbij, dit doe ik altijd. Kost wel iedere keer wat maar het maakt het plaatje gewoon af. Kan mijn vrouw mooiere foto´s maken
Tja, en toen werd het zaterdagavond 28 juni 2008. Die avond zal ik de rest van mijn leven niet meer vergeten ook al ben ik 17 uur helemaal kwijt. Ik ging mijn ouders even prettige vakantie wensen en was rustig aan het toeren op mijn GSX R-750 op de dijk tussen Monnickendam en Marken. Het laatste wat ik weet is een donkergroene auto die op mij afkomt terwijl ik klaarzit om een flauwe bocht te nemen. En toen werd ik wakker op de intensive care van het AMC te Amsterdam. Met een klaplong, 9 gebroken ribben, gebroken en verlamde linkerarm, en een gekneusde hand. Toen begon een lange lijdensweg om te genezen die nu nog steeds voort duurt en waar misschien nooit een einde aan zal komen
De ZX-10R staat in ieder geval met slechts 720 km op de klok te koop.
De crash-site:

Wat er van de Soes over was:

En dan komen ze op de dag dat ik naar huis mag ook nog even met de mededeling dat ze een paar vreemde plekjes op mijn long gevonden hebben en dat dat over 3 maanden (nu dus) ook nog onderzocht moet worden. En dat terwijl ik nooit gerookt heb, zeer matig gedronken en altijd gezond gegeten en veel bewogen heb! Nog meer onzekerheid erbij! Nou mag het van mij wel eens stoppen dit jaar met al die tegenslag!!!!!!!!!!!
Omdat het herstel van de arm wel heel erg lang zou kunnen gaan duren zijn we alvast gaan zoeken naar een andere auto, geeft ook wat afleiding. Eerst hadden we het idee om de Polo voor Irene te houden en de ZX-10 en de Golf weg te doen voor iets moois met automaat. We hebben heel wat uurtjes op Internet gezocht en diverse auto´s bekeken, o.a. Golf 4 R32 met dsg, C32 AMG, een BMW M3. Maar de meeste ´leuke´auto´s met automatische bak zijn erg duur en ik kon (nog) niet mijn Golfje missen. Omdat de buurjongen erg graag onze Polo GTI wilde overnemen hebben we maar besloten daar een alternatief voor te zoeken. Die hebben we gevonden in een Golf 4 V5 met automaat uit 2000 met 96.000 km op de klok. Een zeer nette auto met de hele onderhoudsgeschiedenis erbij. Er zaten ook een heleboel dingetjes op en aan die ik ook zou willen hebben of laten doen zoals:
-BBS wielen
-Verlaagd
-Alles gespoten in kleur van de auto
-Getinte ramen
-Gechipped
-Witte knippers/andere achterlichten
-Climatronic
-Sportieve stoelen met mooie bekleding

Met deze auto zijn we dik tevreden, hij rijdt heerlijk relaxed en als het moet toch voldoende vlot. En muisstil ook nog eens. Ik wil er wel nog stoelverwarming in hebben (we hebben het allebei snel koud
) en er moeten iets betere dempers onder, ik vind hem nou iets teveel deinen (zeker in vergelijking met de andere Golf).
Tja, dan de toekomst: De neurochirurg in het AMC weet het niet zo goed meer met mij en stuurt me door naar Leiden. Misschien dat daar wat anders uit komt. Hopelijk zien ze het daar minder somber in. Maar voorlopig zijn we wel aan het kijken wat we verder gaan doen op auto- en motorgebied. Ik ga (voorlopig) stoppen met motorrijden en als ik de ZX kan verkopen wil ik dat geld graag steken in een heftige auto. Toevallig kwam ik op internet deze tegen:

Ik ben er echt verliefd op geworden! We hebben er een uurtje of 2 omheen gelopen en erin gezeten en hem zeer goed bekeken. In principe is men wel bereid om de motor en de Golf in te ruilen heb ik het idee. Alleen hadden we de V6 niet mee dus we moeten er nog eens naar toe, hoi hoi. Ik ben benieuwd of we tot elkaar kunnen komen.
Natuurlijk wil ik dan iets uit deze snoeptrommel erin:
http://www.hgp-turbo.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dat is dan van later zorg.
Ook ben ik nog aan het informeren wat de mogelijkheden zijn om mijn V6 aan te passen. Daarmee bedoel ik de ombouw naar DSG. Er moet wel erg veel aangepast gaan worden en erg veel ervaring is er nog niet met zo´n ombouw, zeker niet zo´n hoog vermogen en koppel. Ook ben ik eens aan het kijken of we de V5 kunnen opleuken met een turbo of compressor. Maar ik weet nog niet wat zo´n gewone automaat kan hebben. Zo heb ik tenminste wat afleiding.
Zo, dat is een heel verhaal geworden. Misschien denken sommige van jullie dat zo´n verhaal hier wat zwaarmoedig is maar ik heb gemerkt dat ik, naast mijn naaste familie, hier op dit forum de meeste steun krijg. Dat waardeer ik ten zeerste
Ik hoop dat ik op een van de volgende meetings eens persoonlijk kennis kan maken met jullie.
Groeten,
Manfred
De Golf V6 Turbo heb ik nog steeds, dat is mijn grote trots. Al staat hij in de garage, ik ga hem toch regelmatig even afstoffen (je kan het ook aaien noemen

Maar wat had ik hier een spijt van zeg!!!! Veel te zwaar, niet wendbaar genoeg voor mij en veel te weinig trekkracht onder de 5000 toeren door secundaire gaskleppen die pas bij 5000 toeren helemaal open staan. Na 8 weken maar een andere Kawasaki gekocht. Een hele nieuwe ZX-10R modeljaar 2008. Na een lange proefrit kwam ik met een smile van oor tot oor terug. Wat een mega fiets. Een droom om op te rijden
Meteen een mooi bijpassende outfit erbij, dit doe ik altijd. Kost wel iedere keer wat maar het maakt het plaatje gewoon af. Kan mijn vrouw mooiere foto´s maken

Tja, en toen werd het zaterdagavond 28 juni 2008. Die avond zal ik de rest van mijn leven niet meer vergeten ook al ben ik 17 uur helemaal kwijt. Ik ging mijn ouders even prettige vakantie wensen en was rustig aan het toeren op mijn GSX R-750 op de dijk tussen Monnickendam en Marken. Het laatste wat ik weet is een donkergroene auto die op mij afkomt terwijl ik klaarzit om een flauwe bocht te nemen. En toen werd ik wakker op de intensive care van het AMC te Amsterdam. Met een klaplong, 9 gebroken ribben, gebroken en verlamde linkerarm, en een gekneusde hand. Toen begon een lange lijdensweg om te genezen die nu nog steeds voort duurt en waar misschien nooit een einde aan zal komen

De crash-site:
Wat er van de Soes over was:
En dan komen ze op de dag dat ik naar huis mag ook nog even met de mededeling dat ze een paar vreemde plekjes op mijn long gevonden hebben en dat dat over 3 maanden (nu dus) ook nog onderzocht moet worden. En dat terwijl ik nooit gerookt heb, zeer matig gedronken en altijd gezond gegeten en veel bewogen heb! Nog meer onzekerheid erbij! Nou mag het van mij wel eens stoppen dit jaar met al die tegenslag!!!!!!!!!!!
Omdat het herstel van de arm wel heel erg lang zou kunnen gaan duren zijn we alvast gaan zoeken naar een andere auto, geeft ook wat afleiding. Eerst hadden we het idee om de Polo voor Irene te houden en de ZX-10 en de Golf weg te doen voor iets moois met automaat. We hebben heel wat uurtjes op Internet gezocht en diverse auto´s bekeken, o.a. Golf 4 R32 met dsg, C32 AMG, een BMW M3. Maar de meeste ´leuke´auto´s met automatische bak zijn erg duur en ik kon (nog) niet mijn Golfje missen. Omdat de buurjongen erg graag onze Polo GTI wilde overnemen hebben we maar besloten daar een alternatief voor te zoeken. Die hebben we gevonden in een Golf 4 V5 met automaat uit 2000 met 96.000 km op de klok. Een zeer nette auto met de hele onderhoudsgeschiedenis erbij. Er zaten ook een heleboel dingetjes op en aan die ik ook zou willen hebben of laten doen zoals:
-BBS wielen
-Verlaagd
-Alles gespoten in kleur van de auto
-Getinte ramen
-Gechipped
-Witte knippers/andere achterlichten
-Climatronic
-Sportieve stoelen met mooie bekleding
Met deze auto zijn we dik tevreden, hij rijdt heerlijk relaxed en als het moet toch voldoende vlot. En muisstil ook nog eens. Ik wil er wel nog stoelverwarming in hebben (we hebben het allebei snel koud

Tja, dan de toekomst: De neurochirurg in het AMC weet het niet zo goed meer met mij en stuurt me door naar Leiden. Misschien dat daar wat anders uit komt. Hopelijk zien ze het daar minder somber in. Maar voorlopig zijn we wel aan het kijken wat we verder gaan doen op auto- en motorgebied. Ik ga (voorlopig) stoppen met motorrijden en als ik de ZX kan verkopen wil ik dat geld graag steken in een heftige auto. Toevallig kwam ik op internet deze tegen:
Ik ben er echt verliefd op geworden! We hebben er een uurtje of 2 omheen gelopen en erin gezeten en hem zeer goed bekeken. In principe is men wel bereid om de motor en de Golf in te ruilen heb ik het idee. Alleen hadden we de V6 niet mee dus we moeten er nog eens naar toe, hoi hoi. Ik ben benieuwd of we tot elkaar kunnen komen.
Natuurlijk wil ik dan iets uit deze snoeptrommel erin:
http://www.hgp-turbo.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dat is dan van later zorg.
Ook ben ik nog aan het informeren wat de mogelijkheden zijn om mijn V6 aan te passen. Daarmee bedoel ik de ombouw naar DSG. Er moet wel erg veel aangepast gaan worden en erg veel ervaring is er nog niet met zo´n ombouw, zeker niet zo´n hoog vermogen en koppel. Ook ben ik eens aan het kijken of we de V5 kunnen opleuken met een turbo of compressor. Maar ik weet nog niet wat zo´n gewone automaat kan hebben. Zo heb ik tenminste wat afleiding.
Zo, dat is een heel verhaal geworden. Misschien denken sommige van jullie dat zo´n verhaal hier wat zwaarmoedig is maar ik heb gemerkt dat ik, naast mijn naaste familie, hier op dit forum de meeste steun krijg. Dat waardeer ik ten zeerste

Groeten,
Manfred
- Joy
Re: Manfred stelt zich voor (update v/h verhaal 26-10-2008)
Top Manfred
die Audi A3 is erg fraai. Zeker een goede opvolger mocht een DSG ombouw niet werken.