Te koop: de goedkoopste auto om te rijden die ik ooit heb gehad. Op zich voor een EV best plezier van gehad, tijdens project huis & tuin wel lekker zo’n doosje wat totaal geen aandacht nodig heeft. Hier ff de tekst van autoscout:
Te koop Seat Mii electric.. Auto staat vrijwel ongebruikt in de garage na een switch van werkplek. Heb de Mii gekocht bij Hoogenboom Rotterdam, zit nog een jaar fabrieksgarantie op. Auto is prima voor de kortere ritten, range in de winter (realistisch) 200km en in de zomer rond de 300-320km op een volle accu. Kan je een beetje mee spelen door de eco instellingen. Ik heb een eigen laadpunt Walbox 11KwU en dat gaat prima. Met 220V en de gewone stekker duurt het wat langer, maar is ook te doen. Maak je veel kilometers, geen plek in de buurt om te laden of eigen gelegenheid om op het erf of in de garage te laden ? verder kijken voor een plug in hybride of gewone benzine Mii !
De Mii is een lekker vlot autootje met 83 PK en 200nm koppel vanaf 0 toeren. Alleen heb ik hem wat aangepast om hem een wat betere wegligging te geven:
ST X schroefset, de versie speciaal voor de Mii Electric/E-Up ontwikkeld. Hij is een stuk zwaarder. Dus goede schokdempers en bijpassende veren.
Velgen lichtmetaal. Na een zoektocht gekozen voor de Autec velgen 16 inch. Niet te groot en samen met band hetzelfde gewicht als de originele stalen velgen met eco banden
Banden Goodyear Performance 195/45/16. Bewust deze band gekozen in verband met de lage rolweerstand en lage geluidsniveau.
Auto is veranderd in een goed sturende kleine vlotte EV. Door het laag liggende accupakket is het een verrassend snel ding in de bochten. Je kan hem zelf hoger of lager zetten, sleutels zitten erbij.
Ik heb er zelf ook een verstelbare bodem voor de kofferbak ingezet, daaronder liggen de twee laadkabels
Ik heb nog een origineel lederen stuur, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Dan het voordeel van een EV Mii. Nagenoeg geen onderhoudskosten en met zonnepanelen kost het nu vrijwel niets.
Vraagprijs is € 17.000,-
Als je een Alfa Romeo Giulia 952 2.0T van 2017 in de kleur wit/rood/grijs hebt met rond de ton op de teller is inruil bespreekbaar, anders niet.

Gr Ron