https://www.ad.nl/binnenland/fiscus-is- ... ~a2e5b4ee/
De beleving van die autonomen is wat van te zeggen(heb eens een lezing bijgewoond, een vriendin(drs. notabene en werkzaam in een ziekenhuis) lokte ons daar naartoe. In theorie kon ik me er wel in vinden: we zaten tussen Corona lockdown in, koren op de molen van die 'autonomen' (en die van mij ook natuurlijk eerlijk gezegd)
Maar ik filosofeer er vaker over dan ik wil. Enorme belastingdruk in dit vroeger zo mooie landje, politiek luisterde al niet, nu al helemaal niet meer, verdeel en heers wordt totaal toegepast. Afleidingsmanouevres, nepnieuws en info(mede van overheids/banken kant en gefaciliteerd door de main stream media vaak) ,
Maargoed dan ben ik maar een wappie en bestaan complotten dus niet. Complotten hebben nooit bestaan. Dat is een verzinsel.
De overheid heeft door de eeuwen/duizenden jaren heen het beste met z'n burgers voor. Dat houd ik voor ogen.(sarcasmemeters aan jongens)
Als je in deze westerse maatschappij geboren wordt, mag je blij zijn. Het is maar waar je wieg heeft gestaan nietwaar? Al heb je eerder een BSN(burgerservicenummer) dan een voornaam en kan het scenario beginnen.
We zagen de laatste weken weer een conflict: Hamas -Israel. De laatste bijna twee jaar het Ukraine conflict. In de basis kun je zoiets landjepik noemen. Gevolgd door conflicten en oorlogen. Iets waar de mensheid al 10.000den jaren aan doet. Met vaak en op momenten vreselijke gevolgen voor ons 'de gewone burger'.
Kom ik op 't punt: Landjepik /omver gooien van regimes. De meest bekende de Franse Revolutie. Kwam niet uit de lucht vallen. De Russische Revultie idem dito. Ik zeg niet dat de burger daarmee wat opschoot. Vaak van de regen in de drup....
En dan zitten we hier, West Europa altijd trots op onze geschiedenis geweest(mag niet meer!) , Nederland zo ongeveer het beste landje wat je je kon wensen. Kon. We glijden af. Complexe shit.
Maar toch landjepik, ook Nederland. Koningshuis, persoonlijk niet echt moeite mee, maar de manier waarop ze de hand boven het hoofd worden gehouden terwijl wij burgers in deze semi Marxistische samenleving ons moeten conformeren aan enorme inflaties gestuurd van buitenaf, oorlogen ver van ons bed, Corona lockdowns en dergelijke. Voor het zogenaamde Algemeen Belang dus. Ja het belang van politici en bestuurders dus.
Landjepik, Nederland dus ook in de geschiedenis, en dan word je hier geboren en kom je erachter 'autonoom' te worden, moeilijk.
Westerse landen(ook Rusland hoor) vallen andere landen binnen 'for the good cause' zogenaamd, de belangen, energie(olie) goud weetikveel, logistiek etc....nee hoor : Het was ons land blabla.
Hoe ver moet je teruggaan in de geschiedenis dan? ons land? Van wie dan?
Moord en brand bij de Palestijnen betr de kolonisten Zionisten/Israelis die 'hun land' inpikten..
Gedoe bij de Indianen, oorspronkelijke bewoners van de Americas
Gedoe bij de Aboriginals in Australie, Maori in New Zealand etc.
Inlijving van...
Wetten/Normen en waarden, democratie voor een samenleving met WELZIJN en welvaart. Daar gaat 't imho om.
Terugkomend op de landjepik en conflicten in vooral in het Midden Oosten, vaak begonnen en ontwricht door Westerse mogendheden:
Dat geeft 'any' Midden Oosten ingezetene een argument/kans/vrijbrief om bijv naar hier, West Europa en voorál Nederland te komen.
En daar plukken wij als NL maatschappij de wrange vruchten van. Zie Ter Apel, het COA wat dictatoriaal niets ontziend doordendert in gemeentes.
Wie bepaalt wat van wie is qua grond en land? Dat is eeuwenlang een bloedvergieten geweest en de sterkste won. Meer niet. En nu moeten wij burgers ons maar conformeren aan het land waarin we ter wereld gekomen zijn. En anders donder je maar op. Maar waar naartoe?
Anarchie geen voorstander van, verre van, maar meten met twee maten ook niet. Wat een zootje is 't. En de belastingdruk. Voor wat? Een mooi land waarin we leven? Nou laat onze centen hier en niet verdelen over EU en oorlogen en linkse hobbies.
Want we leven in a Culture of Fear met aannames, hel verdoemenis en nogmaals :Verdeel en Heers.
Even een liedje:
Muziek houdt mij op de been. En koffie. En bier en nog wat meer hobbies. God(?) zijdank.