Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3304
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martijn M » 18 sep 2023, 10:31

Lekker hoor JP! Veel plezier ermee :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 18 sep 2023, 15:20

Dank !!

Normaal zie je vaak mooi gepoetste hoogglans velgen, en dan een bandje wat verkleur is. Dat is echt geen porum en dan vallen ze weg in de wielkast. Van foto's zou ik deze ook niet kiezen, maar irl ziet het er veel dikker en groter uit. Kan ook komen dat niet alle spaken tot aan de rand lopen. Er zit juist best diepte in die velg. Misschien ook voor door de echt grote remschijven erachter, lijkt het echt alsof het 20” is….de velgen dan….:coffee: ik herken de afkeer tegen die uitgemolken diamond kut-velgen !

De bandjes, Goodyear, zou ook niet mijn keuze zijn maar ik vind ze véél minder afrolgeluid maken dan de ContiSport 6. Grip verrast me ook wel.

Trouwens deze auto doet me wel 20jaar jonger voelen. Bedoel in sport-stand…..dat lijken wel rotjes die uit de uitlaat geschoten worden bij gaslos boven de 2500tpm :tooth: Laten we nou net van die vervelende tunneltjes hier hebben in Mestreeeeech….. :)

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Thomasss » 18 sep 2023, 17:09

En de omstanders van de tunnel maar mopperen, 'daar gaat weer zo'n drugsrunner' ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 18 sep 2023, 19:56

Je moet toch ergens je geld mee verdienen, toch ? Bedoel, gigolo levert ook niet meer zo veel op als vroeger :coffee:

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martin* » 18 sep 2023, 21:25

Ik vind de zwarte velgen best stoer staan, zeker bij de rode lak kleur en andere zwarte accenten.
Die plofjes uit de uitlaat kan ik wel waarderen, zolang het niet te luidruchtig wordt tenminste. Die kleine elektrische schakelaar voor de automaat vind ik wel een mooie uitvinding.
Even een vraag JP over de start/stop uitschakeling, als je deze bij de start uit zet en rijdend switcht van normaal naar sport en andersom, staat de start/stop dan nog steeds uit of schakelt die dan weer in?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 18 sep 2023, 21:45

Het viel me wel op dat als je in Sport de motor uitzet, deze gelukkig wel ook in Sport weer opstart na motor uit. Het is me niet opgevallen bij switchen van modus dat start/stop weer inschakelt. Zoals eerder gemeld, kun je het hoofdmenu gewoon omlaag sliden en meteen die start/stop uitzetten. Het is niet eerst door diverse menu's scrollen.
Bij Sport loopt die ook hoger stationair, maar schakelt pas boven de 3000tpm, dat wil zeggen 50 (bebouwde kom) in zijn 3. Dat vind ik teveel geluid, je gaat dan opvallen. Bij andere modellen GTi die ik gehad heb met dsg, had je de dsg-scheet met opschakelen, dat heb ik nu niet. De plofjes in de uitlaat kun je opwekken door boven de 3000tpm gas los te laten, tik je dan nog eens het gas aan, doet die het nogmaals. Ach het is nieuw, dus misschien nog uit de categorie "spielerei".... :coffee:

Afbeelding

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martin* » 18 sep 2023, 21:57

Fraaie foto! :thumbup: :beer:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 19 sep 2023, 13:20

Martin* schreef: 18 sep 2023, 21:25 (...)
Die kleine elektrische schakelaar voor de automaat vind ik wel een mooie uitvinding.
Even een vraag JP over de start/stop uitschakeling, als je deze bij de start uit zet en rijdend switcht van normaal naar sport en andersom, staat de start/stop dan nog steeds uit of schakelt die dan weer in?
Het schakelpookje is wel mooi, vind ik ook, echter zit die vlak voor de elektrische handrem. Wil je onder het rijden eens van D naar S (of andersom, moet je goed opletten. De handrem reageert goed zal ik maar zeggen :tooth:
Heb vanmorgen eens opgelet, als ik schakel tussen Sport of Individueel schakelt s/s niet uit. Wel als je Eco selecteert, maar dan lijkt het me niet meer dan logisch met dat eco-geneuzel.

Al met al een paar dagen best al veel veren in deze Golf zijn dikke titianium-poeperd geduwd, maar er zijn ook wel dingen die "minder" zijn. Flippers gebruiken in D reageert niet altijd, en deze flippers voelen wat goedkoper aan. Ik had al eerder bedacht om misschien de grotere van de "R" te monteren. In Sport zie je trouwens welke versnelling de bak slecteert, bij D zie je dat niet. Vind ik normaal juist wel fijn om te zien waar die in draait. Blijkt met vagcom wel in te schakelen zijn. Knopjes op het stuur zijn goed te bedienen doch wel wat klein, of ik ben gewoon groot gescha.....uh....heb dikkere vingers. Kan ik ook niets aan doen..... :ongeveer als:



Ik had eerst Dynaudio en vind tot nu de Herman en Kardon iets tegenvallen. De bass is minder dan voorheen.

De eco-tips heb ik nog niet uit kunnen zetten vinden hoe en wat. Ik hoef niet elke keer als ik het schuifkantelopendichtdakje gebruik erop gewezen te worden dat dit niet ten goede komt voor de klimatisering, hetzelfde met een zijraampje openen.
Ik had gedacht dat die een achteruitkijkcamera zou hebben, maar dat dus niet. Kan komen dat in de corona-tijd er veel opties niet leverbaar waren en ze gewoon zonder werden afgeleverd, al weet ik niet meer wanneer corona was. Deze is ooit in 6-"22 geleverd geworden.
Misschien combineren met de flippers om de camera alsnog te monteren.

Op kenteken staat die trouwens als rood/zwart. Dacht dat de basis rood zou zijn..... :coffee:
Deze is trouwens op kenteken 53kg zwaarder dan de 7.5. Volgens de fiscus zou de nieuwwaarde boven de €70k liggen, en dat voor een Golfje :shock:

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martin* » 21 sep 2023, 21:18

De flippers van een R zien er gelikt uit en lijken mij ook wat praktischer dan die standaard dingen. Achteruitrijcamera achteraf monteren is ook wel fijn, maar is denk ik een prijzig dingetje.
Met vagcom de versnelling laten zien in D zou ik sowieso doen. Het zijn de kosten niet, en misschien zijn er nog meer handige dingen die je kunt aanpassen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 23 sep 2023, 09:14

Eerste tankje 98 is er doorheen gegaan met een gemiddelde van 8.2/100km. Dat heb ik wel eens zuiniger gedaan met de Golf 7.5, maar het is nog nieuw en speciaal. Ik heb nu al meer in de sport-stand gereden dan de vorige in 50kkm. Gisteren nog een ietsiebitsie klein deukje uit het dak laten halen, nu is die strakker dan Doutzen in een Speedo.... :coffee:

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martin* » 24 sep 2023, 13:04

Mwoah... 1:12 zou ik prima mee kunnen leven. Nu heb je in de sportstand ook water lopen spelen met het uitlaatgeluid, en dus het gaspedaal wat dieper ingetrapt. Verbruik zal ongetwijfeld wat beter worden op langere trajecten.
Mijn Puma ST staat alleen maar in de sportstand, dan maar iets vaker tanken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 25 sep 2023, 08:57

De Laufkultur van een 6 in lijn, het geluid van een Audi 5 pitter en de smeuïgheid van de EA888-4 4 pitter......

Een zondags rondje door het Heuvelland, waar je meer in de file rijdt dan dat je de plaatselijk geldende maximumsnelheid maar tot op 20km/h kan bereiken. Borden die aangeven dat de Epenerbaan geen racebaan is. Als je er door het Vijlenerbos rijdt, je meldingen krijgt dat er een fu*king trajectcontrole is. Oom agent met een lasergun die zich verstopt achter een wegkruis. Je durft geen downshift te maken, want de bewoners met borden en banners in de tuin, klagen dat ze rust willen hebben, stukjes bebouwde kom van max 30km/h, en hier en daar een drempel. Het wordt niet meer gewaardeerd als je hier ergens gewoon een stukje met je gemotoriseerde 2 danwel 4 wielert wil maken. Als je dan een stukje vrije baan hebt met een pittige enduromotor in de nek, ga ik er wel even voor zitten. Tussen Noorbeek en Hoogcruts liggen enkele leuke bochtjes met ook nog flink hoogteverschil en we geven even samen gas. Bij het inhalen van een fietser laat ik het gas even los, die schrikt zich een hoedje en als ik het gaspedaal dan binnen een seconde nog licht aantik, doet die knalpijp het nog eens lichtjes over. Daar heb je toch geen i30N voor nodig :coffee: Na een paar km en de eerste kruising scheiden onze wegen, een duimpje krijgende van de motorrijder :thumbup:
Als ik mijn weg in ouwelullentempo hervat, rij ik in alle rust door de volgende dorpjes, zelfs als ik daar 'stil' doorheen cruise, krijg ik van een jongen een duimpje. Kenners herkennen pareltjes :ken ik jou: Is er dan toch nog jeugd die wel van auto's houdt ipv tiktop, snapchat of snuf ? Ja tussen al die zwarte grijze familiecontainers wil die rooie nogal opvallen.

Na de 4e wasbeurt in een week tijd (de auto, ikzelf pas 2x....) Eindelijk heb ik een goede wasbox gevonden waar je ook nog flink kan foamen. Lekker dikke slagroomlaag met de geur van aardbeien. Daarna met een kwastje de multispokes ff soppen want die grote rempannekoeken genereren veel stof. Komt doordat in versnelling D de auto meer uitloopt in een soort eco en je gevoeld meer moet bijremmen. In Sport door het eerder terugschakelen rem je veel meer af op de motor. Dus ergens is die 'herrie' dus ook nog ergens goed voor.
In het stadse verkeer zuipt die als een Maleier. Daar lijkt het wel op de 3.0 uit mijn 325i. 1100tpm stationair, elke hoek een fietser met zonder voorrang die die toch pakt, een zebrapad, je weet wel zo'n stuk met zwarte vlakken op een witte weg, en hier en daar een stop/verkeerslicht.

Bij de laatste Belgische tankbeurt had ik nog 70km range over, maar er ging toch maar een 45litertjes in. Hebben ze die tanks ook kleiner gemaakt? De soundengineers van VW hebben alleen het knipperlichtherkengeluid aangepast. Dat klinkt, vergeleken met de 5,6,7 en 7.5 nu nergens naar. Niet dat BMW-rijders die problemen hebben....... :zwijntje:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26849
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martijn_bmw » 25 sep 2023, 10:30

leuk geschreven weer JP en wat je zegt leuk stukje rijden daar in z-limburg.
mooiste vind ik epenerbaan maar die is afgelopen 20jr wel aardig verpest door exact wat jij zo mooi omschrijft :)

Wouter81
Berichten: 9079
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Wouter81 » 25 sep 2023, 10:54

Mooi verhaal JP en er is nog hoop inderdaad. Ik krijg meerdere keren per week wel een (positieve) opmerking over mijn auto, ook van volwassen mensen. De keren dat jeugdige carspotters mijn GR86 op de foto hebben gezet kan ik niet meer tellen. Vorige week stonden er zelfs 2 jongetjes met hun telefoons foto's te maken bij mij op de oprit. Heb ze even plaats laten nemen in de auto, ze vonden het fantastisch. Eerder dit jaar met mijn zoon naar Goodwood Festival of Speed geweest, ook afgeladen vol met jong en oud. Gister was ik op Assen, rijden tijdens een stampvolle trackday.

Er zijn gelukkig meer liefhebbers dan we soms denken.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3885
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Emiel » 25 sep 2023, 10:55

Beter de afslag nemen richting de Eiffel, is om de hoek: betere wegen, eten en geen wielrenners :bag:

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martin* » 25 sep 2023, 11:46

Je hebt er duidelijk zin in met deze GTI zo te lezen. Groot gelijk hoor, rustig rijden als je dat wilt en een beetje de hooligan uithangen als je daar af en toe zin hebt en waar het kan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 25 sep 2023, 14:37

Rustig doen we wel op woon-werk verkeer. Dan is het toch 110km/h max. Mijn 4daagse weekend mag die wat losser gaan. Trouwens kwam een collega me zeggen dat het een Golf R is…..op zijn kentekenapp blijkbaar…. :hmmm: Op rdw is het een Golf maar weet wel dat andere CS45 voor bijvoorbeeld verzekeraars door het leven gaan als “R”.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 13 okt 2023, 21:16

Nu officieel de herfst is aangebroken buiten, en ik voorbereid wil zijn voor de apocalyptische winter die ons al jaren beloofd wordt, moest ik op zoek naar een leuk setje wintervanBommels voor de rode koets.
Aangezien ebay-kleinanzeigen af en toe pareltjes herbergt, kon ik vandaag deze “gebruikte” set halen onder Köln. 19” van het merk Rial met Toyo Snowprox rubberschijven. Pas bij de eerste vrachtwagen met strooi-jozo zal ik ze monteren maar het zal vast dik staan. Trouwens is 18” de minimum ivm de grote schijfremschijven.


Afbeelding
Afbeelding

Berrie
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
Auto: Volkswagen Golf

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Berrie » 13 okt 2023, 21:36

Mooie set winterbanden, en verder een mooie auto in een topkleur!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6176
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door EvdP » 13 okt 2023, 21:36

Ik denk dat ik deze mooier vind dan je zomervelgen

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10446
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door tomgtr » 13 okt 2023, 23:41

Hoe vind je nou uiteindelijk de 7,5 vs de 8? Zijn er grote verschillen? Deze kleur is echt superfraai. Geloof niet dat ik deze kleur al tegen ben gekomen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 14 okt 2023, 00:54

Mijn 7.5 was een 230pk, non-performance. Dus stock-remmen en geen xds-sper op de voorwielen. De huidige 8 heeft dit wel allemaal en waar de grootste remschijven onder een 7.5 een 340mm waren, heeft deze 356mm rempannekoeken. Je merkt dat de hele digitale kermis zo uitgebreid is, dat het ergens ook niet vreemd is dat er iets niet goed gaat. Ja, ook ik krijg wel eens een foutmelding en dat is altijd travel-assist. Bij manoeuvreren met bijvoorbeeld een hand (achteruit parkeervak in) dan begint die te pingelen om vervolgens weer uit te gaan. Blijkbaar zitten er zoveel sensoren in het stuur, dat die dan van de wap is. Hier ga ik nog mee naar Duitsland voor of een update of een nieuw stuurwiel (wat wel 4-6maanden levertijd kan zijn) Travel assist zouden ze me ook mogen uitschrijven, want het is een optie die je kan inschakelen en dan heb je adaptive cruisecontrol icm laneassist, maar ook bordenherkenning waarbij de auto zelf afremt/accelereert zou die ergens een bord zien met veranderende snelheid. Als ik het goed begrijp standaard op de nieuwe Prius maar hier bij VW nog uit te zetten.
Voor de rest heb ik 0 problemen met de haptische stuurwielbedieningen en sliders voor temperatuurinstellingen op het middenconsole.
Ik begrijp dat het voor de gemiddelde lompe journalist met 2 linkerhanden te veel aanpassing is in zijn brein, maar na een paar uur/dagen is er echt oprecht niets mis mee. Moet wel zeggen dat VW in modeljaar 2022 hier nog een softwarematige gevoeligheids-aanpassing heeft gedaan.
Verder is het interieur in een 30 kleuren instelbaar, waarbij je je klokkenspel samen met de deurpanelen boven, onder en voetenruimte alle 3 apart kan verkermissen.
Ik opteer nu even een paar dagen het instrumentarium in de kleur Tiffany green. Deuren blauw.

Ik merk trouwens alsof de instap, je in een volwassenere aanvoelendere auto zit. Gevoeld zit je of lager of de deuren zijn iets hoger. Bij elke voorgaande Golf die ik gehad heb (6) leek het alsof je een Oger-pakje aantrok en dat zat goed. Nu voel ik me kleiner, of de auto juist groter. Zal ook wel komen door de grote flaporen met spiegels aan de buitenkant.

Het rijden is zo anders dan de 7.5 maar dat kan komen a) door de Akra en b) (zit dat erop?) motorgeluid via de speakers soms? De motor heeft een rauwer geluid, stationair loopt die in "sport" een 1100tpm waarbij die wel meer zuipt dan Bonny die buitenspeelt met zwarte Dino in het brandende zand van Anneke Groenloh. Boven de 3000tpm klinkt het net als een dikke 5 cylinder. Al vond een collega dat de auto van buiten echt luid is, beetje RS-achtig. Ja moeilijk beoordelen als je acht het stuur zit, maar het bevalt wel.

Bij voorgaande modellen was de sport-stand zo'n schreeuwmodus. Dan ging de bak pas bij 5k schakelen of zo, deze niet, bij normaal rijden doet die bij een 2900tpm pas overschakelen, waar in D je dan al zeker 3 verzetjes door de derailleur hebt gehad.
Val je in Sport naar ±2500tpm schakelt die al terug, en ik merk dat je zo veel meer op de motor kan afremmen. In D rolt die veel te lang door in een hoge versnelling waardoor je veel meer moet bij/afremmen. Hence afremmen, het is me bij de 7.5 nooit opgevallen maar als je adaptieve cruise gaat afremmen, trekt die het rempedaal zelf een cm of zo mee. zou je dan onverhoopt toch zelf nog extra willen bijremmen, heb je meteen al volle remdruk en veel minder pedaalweg. In het begin voelt dat wel vreemd aan, je neus tegen het stuurlogo, maar de volgende keer raak je er aan gewend om dit niet meer te laten voor komen.

Vandaag een flink stukje duitse snelweg gereden en moet zeggen, de motor die blijft doortrekken, maar omdat het vrijdagmiddag was niet voorbij de 180km/h geweest, wetende dat die op de klok dàn nog 100km/h over heeft....;)

Bij de 7.5 had ik ook led-koplampen, en vond ik de automatische grootlichtassistent echt gaaf om mee te werken, alhoewel hier op wat bochtigere boerenweggetjes het systeem altijd later reageert dan je zelf zou doen. Voor de 8 was voor mij een eis dat die de IQ-lights (voor/achter) zou hebben. Buiten dynamische knipperlichten heeft die een uitgebreidere en nog slimmer werkende grootlichtassisitent. Al beken ik toch dat ik te bang ben dat die toch iets verblindt, dus vaak knip ik het grootlicht zelf al veel eerder uit dan dat de systemen dit zouden doen.

Veel gehoorde klacht is dat de kwaliteitsbeleving in de 8 minder is dan de 7.5. Op sommige stukjes plastic onderin het middenconsole kan ik dat beamen, trouwens zag ik dat die stukjes in de oem-market klik in hoogglans kan uitwisselen waar het nu dof plastic is.
Onder de motorkap is bezuinigd op de motorkap-openhoud-cylinders en moet je weer die oude stok gebruiken. Aj als dat het enige is? Oh nee, in veel modellen is de motorafdekking zoals deze wegbezuinigd. Ik ben nog niet onder de kap gedoken om te kijken of ik die heb, al lees ik ook van duitsers dat je dit kan eisen. Misschien was het wel een deel wat niet leverbaar was ten tijde van corona. Dat gebeurde met meer delen, maar ook bij andere merken. Ik mis wel linksonder een vakje, bij de knie. Dat was voorheen in de 7.5 wel handig voor de parkeermuntjes en schijf.

Ja al met al ben wel enigszins tevreden, maar het belangrijkste partypiece is de uitlaat. Het is gewoon verslavend om bij 2500tpm terug te flipperen want alles aan gas los boven de 3k aan toeren resulteert in vuurwerk. Misschien toch maar eens een boulevard in Rotjeknor aandoen :coffee: Dat is dan ook dat ik de rijbeleving wel wat weg vond hebben van mijn 3.0 6pitter. Je bent veel meer genegen om iets verder door te trekken dan voorheen waar ik turbolui al bij 2000 toeren stond op te flipperen. De powerband van de ea888 en dan deze gen4 is nu eenmaal erg breed.

Is er nog iets wat ik mis? JA voor €599 kun je een oem-camera laten monteren en verder voor is het voor mij een gewenning om de head-up meer te gebruiken.
Ondanks dat het gewoon recht voor je snufferd staat, merk ik dat ik automatisch elke keer naar de klokken kijk voor de snelheid. Ach, first-world-problemen toch ? :coffee:

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Thomasss » 14 okt 2023, 08:48

Hebben we al een filmpje gehad van die knalpijp? :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Knot » 14 okt 2023, 08:57

Fraaie wielen al vind ik wel dat er erg weinig band op zit, mag van mij een inch kleiner.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4482
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door sitechris » 14 okt 2023, 09:59

Grootste irritatie van de haptische knoppen bij VW is dat je bij stevig sturen onbedoeld de stuurverwarming nog wel eens aanzet. Het is overigens niet voor niets dat VW weer gewone knopjes op het stuur gaat invoeren. Waarom iets moeilijker maken als het ook makkelijker kan. Maar ik snap dat het went en uiteindelijk klein leed is. Zeker als de auto verder top rijdt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, BMWDennis, e30touring1990, Erik dB, GRzep, HarryC, k33z, Peter-Paul, sebas16v, Wimo, zuidnl en 14 gasten