Gecamoufleerde X6 (M?) en 7-serie (?) in de Dolomieten
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Gecamoufleerde X6 (M?) en 7-serie (?) in de Dolomieten
Tijdens mijn vakantie in de Dolomieten vorige week (7 t/m 14 oktober) was BMW erg druk met het testen van 3 gecamoufleerde modellen. Een zilvergrijze X6 (niet op de foto gekregen), een zwarte X6 en naar ik vermoed een 7-serie.
Ze zijn bezig geweest op Passo Falzarego, Passo di Gardena, Passo di Sella en Passo Pordoi. De crew zat in een hotel in het dorpje La Villa (Badia).
Aangezien de remschijven en de uitlaatmonden nogal groot zijn bij de X6 moet er een serieus motorblok in liggen. Het model dat op een 7-serie lijkt heeft een 12 pitter onder de kap, want die heb ik ook horen rijden ...
[IMG:1024:681]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... C_2305.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... ing136.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... ing138.jpg[/img]
[IMG:1024:681]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... C_2304.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... ing137.jpg[/img]
[IMG:804:568]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... -kaart.jpg[/img]
SteV6
Ze zijn bezig geweest op Passo Falzarego, Passo di Gardena, Passo di Sella en Passo Pordoi. De crew zat in een hotel in het dorpje La Villa (Badia).
Aangezien de remschijven en de uitlaatmonden nogal groot zijn bij de X6 moet er een serieus motorblok in liggen. Het model dat op een 7-serie lijkt heeft een 12 pitter onder de kap, want die heb ik ook horen rijden ...
[IMG:1024:681]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... C_2305.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... ing136.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... ing138.jpg[/img]
[IMG:1024:681]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... C_2304.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... ing137.jpg[/img]
[IMG:804:568]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... -kaart.jpg[/img]
SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 19 okt 2007, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
iig andere uitlaten als deze
[img:800:536]http://log.autogespot.com/10-2007/x6/DSC_0073.jpg[/img]
dus daar zal wrs wel een dik blok inliggen jah
Leuke spots
[img:800:536]http://log.autogespot.com/10-2007/x6/DSC_0073.jpg[/img]
dus daar zal wrs wel een dik blok inliggen jah
Leuke spots
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
[img:499:325]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/2.jpg[/img]
[img:600:400]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/3.jpg[/img]
[img:600:375]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/4.jpg[/img]
[img:510:263]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/1.jpg[/img]
een nóg krachtigere X5 is dus ook op komst.
In de nichemarkt van de über-SUV’s kunnen we binnenkort een nieuwe speler verwachten: de M-versie van de BMW X5! Deze spyshots, gemaakt in de omgeving van München, laten weinig te raden over. Dikkere voorspoiler met dito luchtinlaten, lage koets en twee paar uitlaten.
Volgens de geruchten zal een 6 liter V12 voor de aandrijving gaan zorgen. Aan de andere kant heeft BMW ook een heerlijke V10 in de schappen liggen, dus dat wordt nog even afwachten. Om een beetje mee te kunnen doen met de concurrentie, in de vorm van de Porsche Cayenne Turbo en de Mercedes ML63 AMG, is een vermogen van meer dan 520 pk niet ondenkbaar.
In cijfers: de Cayenne moet per pk 4,71 kg verslepen en de ML 4,33. Wil BMW dus een statement maken, dan is voor een vermogen-massa verhouding van laten we zeggen 4,3 meer dan 520 pk nodig. Een dieet is ook een optie, door bijvoorbeeld het toepassen van carbon. Een carbon dak op een X5 zou niet gek zijn, al lijkt dit aan de foto’s te zien niet het geval. Wanneer de eerst officiele foto's zullen verschijnen en BMW wat meer informatie loslaat over dit model is onbekend. Wij kunnen in ieder geval niet
[img:600:400]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/3.jpg[/img]
[img:600:375]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/4.jpg[/img]
[img:510:263]http://log.autogespot.com/10-2007/x5m/1.jpg[/img]
een nóg krachtigere X5 is dus ook op komst.
In de nichemarkt van de über-SUV’s kunnen we binnenkort een nieuwe speler verwachten: de M-versie van de BMW X5! Deze spyshots, gemaakt in de omgeving van München, laten weinig te raden over. Dikkere voorspoiler met dito luchtinlaten, lage koets en twee paar uitlaten.
Volgens de geruchten zal een 6 liter V12 voor de aandrijving gaan zorgen. Aan de andere kant heeft BMW ook een heerlijke V10 in de schappen liggen, dus dat wordt nog even afwachten. Om een beetje mee te kunnen doen met de concurrentie, in de vorm van de Porsche Cayenne Turbo en de Mercedes ML63 AMG, is een vermogen van meer dan 520 pk niet ondenkbaar.
In cijfers: de Cayenne moet per pk 4,71 kg verslepen en de ML 4,33. Wil BMW dus een statement maken, dan is voor een vermogen-massa verhouding van laten we zeggen 4,3 meer dan 520 pk nodig. Een dieet is ook een optie, door bijvoorbeeld het toepassen van carbon. Een carbon dak op een X5 zou niet gek zijn, al lijkt dit aan de foto’s te zien niet het geval. Wanneer de eerst officiele foto's zullen verschijnen en BMW wat meer informatie loslaat over dit model is onbekend. Wij kunnen in ieder geval niet
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik wacht met spanning af. Ik ben sinds ik er een aantal dagen mee heb mogen rijden, erg groot fan geworden van de X5. Was ik voorheen niet echt. Althans, niet bij de eerste X5. Het nieuwste model is in mijn ogen vele malen fraaier.
Zelf heb ik een hele dag met de nieuwe X5 4.8 mogen rijden, en daar was ik echt diep van onder de indruk. Wat een geluid produceerd dat ding. Raampjes open, zonnedak open, en brullend de Schipholtunnel door, priceless
.
Ik ben zeer benieuwd welke motor BMW hier in gaat leggen, en wacht dus met spanning af. Ik vertrouw er op dat dit een ware beul gaat worden en ben benieuwd of ze de motor daarna ook in de X6 zullen gaan leggen.
Zelf heb ik een hele dag met de nieuwe X5 4.8 mogen rijden, en daar was ik echt diep van onder de indruk. Wat een geluid produceerd dat ding. Raampjes open, zonnedak open, en brullend de Schipholtunnel door, priceless

Ik ben zeer benieuwd welke motor BMW hier in gaat leggen, en wacht dus met spanning af. Ik vertrouw er op dat dit een ware beul gaat worden en ben benieuwd of ze de motor daarna ook in de X6 zullen gaan leggen.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Nu weet ik ook wie die ontzettende idioot was in een Mercedes AMG, met daarachter een (nieuwe) M3, R8 en oranje Gallardo ... Die hufter sneed namelijk blinde bochten af waardoor ik bijna slachtoffer ben geworden van een frontale klapper. Gelukkig kon ik die gast nog net ontwijken terwijl hij op mijn weghelft zat. Het was een autojournalist!!!AutoVisie schreef:Leuk moment toen ik vorige week op weg was voor de Supertest. Net op het moment dat ik bovenop de zoveelste Italiaanse bergtop stond uit te blazen na tientallen bochten op toptempo, stopte er een mysterieuze BMW naast me. Achter het stuur een jonge, lachende man die me, uit zijn raampje hangende, enthousiast begroette met de woorden: “De bestuurder van de M3 in jullie groepje zal wel ziek zijn, want ik had hem zo voorbij gekund”. Stoere taal, maar in dit geval geen tekst die de werkelijkheid geweld aandeed. De man achter het stuur bleek namelijk een BMW-testrijder die was aangehaakt bij ons groepje dat bezig was met de Supertest in de Dolomieten. De nieuwe 420 pk sterke M3 was op dat moment de hekkensluiter en daarom de natuurlijke tegenstander van de achterop komende testrijder.
Omdat zowel wij als de BMW-piloot aan een pauze toe waren, stopten we iets verder op een parkeerplaats. Wat volgde, was een gesprek waarbij de testrijder zijn enthousiasme voor onze superauto’s toonde en wij op onze beurt nieuwsgierige vragen stelden over zijn testauto. Dat was overduidelijk een hele dikke versie van de nieuwe BMW X6. De allerdikste zelfs, concludeerden wij aan de hand van het rijtempo en het geluid dat dit zwarte kanon produceerde. De X6 zal zijn typeaanduiding eer aan doen en de X5 niet alleen dynamisch, maar ook in de vermogensrangorde overtreffen.
Na een bijna vriendschappelijk kruisverhoor kunnen we u melden dat de door ons getroffen dikste-versie (een M?) tussen de 500 en 600 pk zal meekrijgen. Mogelijk dus zelf meer dan de bij onze test aanwezige Lamborghini Gallardo Superleggera, die de favoriet bleek van de man in black. En dat bleef ook na een ritje zo. Tevreden ging hij daarna weer aan het werk. Met dezelfde gedachte als ik waarschijnlijk: mooier kan het niet…
Jaco Bijlsma
Maar goed, ik heb het waarschijnlijk bij het rechte eind m.b.t. de gespotte X6

SteV6
-
- Berichten: 9474
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Dat moest 'ie blijkbaar wel doen om met z'n beperkte rijkunsten bij te blijven.SteV6 schreef:Nu weet ik ook wie die ontzettende idioot was in een Mercedes AMG, met daarachter een (nieuwe) M3, R8 en oranje Gallardo ... Die hufter sneed namelijk blinde bochten af waardoor ik bijna slachtoffer ben geworden van een frontale klapper. Gelukkig kon ik die gast nog net ontwijken terwijl hij op mijn weghelft zat. Het was een autojournalist!!!AutoVisie schreef:Leuk moment toen ik vorige week op weg was voor de Supertest. Net op het moment dat ik bovenop de zoveelste Italiaanse bergtop stond uit te blazen na tientallen bochten op toptempo, stopte er een mysterieuze BMW naast me. Achter het stuur een jonge, lachende man die me, uit zijn raampje hangende, enthousiast begroette met de woorden: “De bestuurder van de M3 in jullie groepje zal wel ziek zijn, want ik had hem zo voorbij gekund”. Stoere taal, maar in dit geval geen tekst die de werkelijkheid geweld aandeed. De man achter het stuur bleek namelijk een BMW-testrijder die was aangehaakt bij ons groepje dat bezig was met de Supertest in de Dolomieten. De nieuwe 420 pk sterke M3 was op dat moment de hekkensluiter en daarom de natuurlijke tegenstander van de achterop komende testrijder.
Omdat zowel wij als de BMW-piloot aan een pauze toe waren, stopten we iets verder op een parkeerplaats. Wat volgde, was een gesprek waarbij de testrijder zijn enthousiasme voor onze superauto’s toonde en wij op onze beurt nieuwsgierige vragen stelden over zijn testauto. Dat was overduidelijk een hele dikke versie van de nieuwe BMW X6. De allerdikste zelfs, concludeerden wij aan de hand van het rijtempo en het geluid dat dit zwarte kanon produceerde. De X6 zal zijn typeaanduiding eer aan doen en de X5 niet alleen dynamisch, maar ook in de vermogensrangorde overtreffen.
Na een bijna vriendschappelijk kruisverhoor kunnen we u melden dat de door ons getroffen dikste-versie (een M?) tussen de 500 en 600 pk zal meekrijgen. Mogelijk dus zelf meer dan de bij onze test aanwezige Lamborghini Gallardo Superleggera, die de favoriet bleek van de man in black. En dat bleef ook na een ritje zo. Tevreden ging hij daarna weer aan het werk. Met dezelfde gedachte als ik waarschijnlijk: mooier kan het niet…
Jaco Bijlsma
Maar goed, ik heb het waarschijnlijk bij het rechte eind m.b.t. de gespotte X6![]()
SteV6

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bokkepoot, dave van marion, Erik dB, JdvPolo en 11 gasten