Je ultieme driftauto
- Dennis Cavallino
Je ultieme driftauto
Als je nu een sponsordeal van 100.000 euro kon afsluiten en je kon kiezen wat je wilde. Wat voor driftauto zou je dan kopen/samenstellen/tunen?
- Knot
Een E36 M3 gaat best lekker, dat ben ik met je eens, 286pk of 321 met 40% sper, maar dan ben je voor 15k klaar en heb je een leuke driftbak, maar dat is toch echt niet de ultieme... of wel?Wouter schreef:een e36 m3 met 40% sper. en knappe stoelen. en de rest van het geld mooi aan andere dingen uitgeven
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Nee, daarom bedacht ik dit draadje ook.
Paar weken terug bezig geweest met een schadegevalletje: Cadillac CTS sport package met handbak. Helaas was 'ie al te ver heen (niet meer van Cadillac NL én tever onder water gestaan).
Zo'n model auto heeft namelijk potentie om extra sponsoren aan te trekken. Gisteravond zag ik weer Top Gear met die Monaro en daarom kreeg ik het idee voor dit draadje.
Als ik zie in wat voor auto's de meesten rijden, dan zijn het toch vaak de bekende Japanse auto's. Heel af en toe rijdt er iemand met een dikke Amerikaan ofzo. En hier zijn het meestal de bekende BMW's en zo nu en dan een verdwaalde 350z die gebruikt worden.
Alles voor de kijkcijfers uiteraard.
Paar weken terug bezig geweest met een schadegevalletje: Cadillac CTS sport package met handbak. Helaas was 'ie al te ver heen (niet meer van Cadillac NL én tever onder water gestaan).
Zo'n model auto heeft namelijk potentie om extra sponsoren aan te trekken. Gisteravond zag ik weer Top Gear met die Monaro en daarom kreeg ik het idee voor dit draadje.
Als ik zie in wat voor auto's de meesten rijden, dan zijn het toch vaak de bekende Japanse auto's. Heel af en toe rijdt er iemand met een dikke Amerikaan ofzo. En hier zijn het meestal de bekende BMW's en zo nu en dan een verdwaalde 350z die gebruikt worden.
Alles voor de kijkcijfers uiteraard.
- Peter Tunissen
Ik zou om te beginnen geen al te dure auto nemen.
Als je budget 100.000 euro is (wat al ongelofelijk is in de driftwereld, daar kom je heel ver mee in D1 events denk ik), schiet het niet op als je een auto prepareert van 99.998 euro en je na een keer schade rijden thuis kunt blijven.
Verder geen BMW (rijden er te veel van rond, weliswaar met een reden, maar toch) en het moet iets ludieks zijn.
Mijn keuze:
Een Lada 2104 met Chevy V8 in het vooronder, qua onderstel en remmen op de Top Gear manier aangepakt.
Voordelen:
Goedkoop (2104 V8 ombouw stond pas nog op marktplaats voor 5k geloof ik)
Koppel genoeg
Tractiegebrek genoeg 8)
Beetje humor
Underdog positie / symphatiek voor het publiek en sponsors
Lada-reclame-sticker zien te vinden met de tekst 'Genoeg gelachen', die groot op de zijkant en achterraam plakken en dwars ohne Ende met zo'n ding!
Als je budget 100.000 euro is (wat al ongelofelijk is in de driftwereld, daar kom je heel ver mee in D1 events denk ik), schiet het niet op als je een auto prepareert van 99.998 euro en je na een keer schade rijden thuis kunt blijven.
Verder geen BMW (rijden er te veel van rond, weliswaar met een reden, maar toch) en het moet iets ludieks zijn.
Mijn keuze:
Een Lada 2104 met Chevy V8 in het vooronder, qua onderstel en remmen op de Top Gear manier aangepakt.
Voordelen:
Goedkoop (2104 V8 ombouw stond pas nog op marktplaats voor 5k geloof ik)
Koppel genoeg
Tractiegebrek genoeg 8)
Beetje humor
Underdog positie / symphatiek voor het publiek en sponsors
Lada-reclame-sticker zien te vinden met de tekst 'Genoeg gelachen', die groot op de zijkant en achterraam plakken en dwars ohne Ende met zo'n ding!

- Knot
- Jeroen
Stel dat ik in de D1 zou rijden, dan kwam er een Ford Mustang, super driftbak en een mooie entertainer met die dikke V8. Daarnaast biedt het wat tegenwicht aan die Japanse spoilertroep
Als ik zelf moet dokken, dan een E36 M3, maar voorlopig is die me nog echt te duur om plat te rijden in de NL driftseries of op een ander driftevenement. Dan liever een 325i.

Als ik zelf moet dokken, dan een E36 M3, maar voorlopig is die me nog echt te duur om plat te rijden in de NL driftseries of op een ander driftevenement. Dan liever een 325i.
- HansD
Bruut filmpje idd. Ik kende hem nog niet.
Ontopic:
Een Holden Monaro is erg gaaf en zou hoge ogen gooien bij mij. Een skyline R34 is ook niet verkeerd. Dikke amerikanen zijn ook een dikke prima, nieuwe charger, Eleanor, enz.
Kortom ik weet het niet. Waarschijnlijk zou ik voor 25k toch een japans hok kopen en de rest van het geld besteden aan andere leuke dingen (auto's). Zonde om met een 100K hok te driften met alle kans op schade daarbij.
Ontopic:
Een Holden Monaro is erg gaaf en zou hoge ogen gooien bij mij. Een skyline R34 is ook niet verkeerd. Dikke amerikanen zijn ook een dikke prima, nieuwe charger, Eleanor, enz.
Kortom ik weet het niet. Waarschijnlijk zou ik voor 25k toch een japans hok kopen en de rest van het geld besteden aan andere leuke dingen (auto's). Zonde om met een 100K hok te driften met alle kans op schade daarbij.
- Mathieu
DE driftauto voor Cav!
http://www.cadillacfaq.com/faq/video/mo ... n-fox.html
http://www.cadillacfaq.com/faq/video/mo ... drift.html
De ultieme driftauto, doe mij er maar eentje

- Knot
Re: DE driftauto voor Cav!
Ook niet verkeerd zeg, ken wel een andere video waar ze een rolling burnout doen aan het einde van het filmpje, maar dit is ook dik in orde, lekker in de begrenzer, precies zoals ik het graag zie!Mathieu schreef:http://www.cadillacfaq.com/faq/video/mo ... n-fox.html
- Dennis Cavallino
-
- Mathieu
- Jeroen
Mooi, maar ik ben wel benieuwd of zo'n Caddy het volhoudt...het zou me niet verbazen als zo'n ding bijkans uit elkaar flikkert na 3 driftdagen. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de Mustang, met een starre achteras uit het jaar o, maar die er echt op berekend is om burnouts mee te maken en om er op de dragstrips vol mee weg te trekken. Ford USA heeft een dergelijke simpele en stevige constructie speciaal voor dit soort acties gemaakt. Driften moet dan ook geen probleem zijn.