Je bijrijder de dood in rijden...
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Enige persberichten over dit voorval:
1: Persbericht van Bild
2: Recent persbericht over vooraankondiging strafzaak tegen de drie betrokken personen
3: Interview met een politiewoordvoerder over illegale wedstrijden in het algemeen
4: Politie bericht
Raymond
1: Persbericht van Bild
2: Recent persbericht over vooraankondiging strafzaak tegen de drie betrokken personen
3: Interview met een politiewoordvoerder over illegale wedstrijden in het algemeen
4: Politie bericht
Raymond
Laatst gewijzigd door raymondw op 18 okt 2007, 12:51, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
dank je wel.alpinab10biturbo schreef:Het persbericht over dit ongeval: http://www.bild.t-online.de/BTO/news/20 ... 54914.html
dus geen rolkooi-hoofdwond-geval
Der Wagen war gegen die Leitplanke gekracht und in Flammen aufgegangen. Beide Insassen wurden aus dem Golf geschleudert. Der Fahrer überlebte, Jean-Pierre S. war sofort tot. In den Trümmern fanden Helfer die Videokamera.
volgende keer toch maar gordels om als je 220 rijdt?
TRiest en zet me "eventjes" weer met beide benen op de grond..
Tis hiero bijna gebruikelijk dat er onderling geraced wordt.. rijden hier in Drachten en omgeving de wereld aan snelle projectjes rond, en dan ook serieus snel spul... dus wordt er volop nog "geprobeerd" tegen elkaar..
Net vorige week zelf nog even een stukje gedaan tegen een Porsche rijder die er zin in had... snelheden ook weer 200+ op stukken waar het eigenlijk lang niet kan en niet mag... en dan kom je weer thuis met een stoer verhaal en wordt er gelachen en zoooo dit was VET!
Totdat idd!!!!!!!! Dit soort shit gebeurd..
Toch ben ik van mening dat de familie van overledene niet moet zeuren, jongen is oud genoeg om in te stappen, en er wat van te zeggen als het naar zijn gevoel te raar gaat... Al zal dit in de praktijk weinig gebeuren..
Zit ook vaak genoeg iemand naast mij in de auto als we stukkie sportief gaan rijden.. moet er ook niet aan denken als het fout zou gaan..Maar dan toch diegene weet dat we stukje gaan knallen en is oud genoeg om de risicos te weten daarvan....en heeft dus voordat we weggaan de keuze om mee te gaan.......
Tis hiero bijna gebruikelijk dat er onderling geraced wordt.. rijden hier in Drachten en omgeving de wereld aan snelle projectjes rond, en dan ook serieus snel spul... dus wordt er volop nog "geprobeerd" tegen elkaar..
Net vorige week zelf nog even een stukje gedaan tegen een Porsche rijder die er zin in had... snelheden ook weer 200+ op stukken waar het eigenlijk lang niet kan en niet mag... en dan kom je weer thuis met een stoer verhaal en wordt er gelachen en zoooo dit was VET!
Totdat idd!!!!!!!! Dit soort shit gebeurd..
Toch ben ik van mening dat de familie van overledene niet moet zeuren, jongen is oud genoeg om in te stappen, en er wat van te zeggen als het naar zijn gevoel te raar gaat... Al zal dit in de praktijk weinig gebeuren..
Zit ook vaak genoeg iemand naast mij in de auto als we stukkie sportief gaan rijden.. moet er ook niet aan denken als het fout zou gaan..Maar dan toch diegene weet dat we stukje gaan knallen en is oud genoeg om de risicos te weten daarvan....en heeft dus voordat we weggaan de keuze om mee te gaan.......
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Paul,Paul schreef:Zit ook vaak genoeg iemand naast mij in de auto als we stukkie sportief gaan rijden.. moet er ook niet aan denken als het fout zou gaan..Maar dan toch diegene weet dat we stukje gaan knallen en is oud genoeg om de risicos te weten daarvan....en heeft dus voordat we weggaan de keuze om mee te gaan.......
Ik weet niet of je zelf een vader bent, maar ik heb twee jonge jongens van 5-en 3 jaar oud en dat veranderd de wereld enorm. Je voedt ze op, je ziet de ontwikkeling en houdt van ze. Dan na vele jaren staat er een politieagent op je stoep. Niet om je auto beslag te nemen omdat je met 2x legaal over de Axx bent geknald, .... Maar om je te vertellen dat je kind is overleden bij een auto ongeval waarbij sprake is van een misdrijf waarbij je kind ook nog eens betrokken is geweest.
Als vader moet ik er niet aan denken dit ooit mee te moeten maken. In een soortgelijke situatie zou ik ook de schuld geven aan de situatie, de aanleiding en de personen in kwestie.
Raymond
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
dat is ook zo, maar eigenlijk ook je eigen risico vind ik, immers je hoeft niet te scheuren, je hoeft geen "plezier" te hebben, vroeger was het zo van eigen schuld dikke bult, als je een ander doodrijd door roekeloos gedrag vind ik wel erg, maar als je bewust aan "races" meedoet of halsbrekende toeren uithaalt loop je een risico waar jezelf verantwoordelijk voor bent, hoe hard dat ook klinkt en hoe ik ook met de nabestaanden meeleef voor hen klote zeker! maar ik heb het puur over degene die dat risico zelf genomen hebben zeg maar.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@GTRene
I dissagree. Je kan zoveel gezond verstand hebben als je wil, maar op een bepaald moment neemt ons testosterongehalte het denkwerk over en dan wordt er niet bij de gevaren en risico's stilgestaan.
Iedereen doet het, zelfs mijn pa laat zich niet graag op z'n donder als m'n moeder er niet bij zit. Dan snokt ie de 320i of gsx-f ook wel even tot de rev-limiter terwijl hij mij altijd probeert te becritiseren of aanzetten tot rustig rijgedrag...
ik wil dus zeggen dat je zulke risico's niet altijd even bewust neemt...
I dissagree. Je kan zoveel gezond verstand hebben als je wil, maar op een bepaald moment neemt ons testosterongehalte het denkwerk over en dan wordt er niet bij de gevaren en risico's stilgestaan.
Iedereen doet het, zelfs mijn pa laat zich niet graag op z'n donder als m'n moeder er niet bij zit. Dan snokt ie de 320i of gsx-f ook wel even tot de rev-limiter terwijl hij mij altijd probeert te becritiseren of aanzetten tot rustig rijgedrag...
ik wil dus zeggen dat je zulke risico's niet altijd even bewust neemt...
Natuurlijk geven ze de situatie en de anderen de schuld want hun kind is dood... dit is natuurlijk ook een logische reactie... zeeeer zeker in het begin...bijna 4 jaar geleden is er ook een vriend van me overleden na een ongeval.. zaten met zijn 3en in een golfje cabrio.. in de berm gekomen, frontaal op een tegenligger... geen gordels om en hij op de achterbank, allemaal eruit gevlogen... 1 door een verkeersbord heen op een vluchtheuvel...
Wel of niet de schuld van de bestuurder, wel iets te hard gereden of niet te hard gereden.. de bestuurder wordt nog iedere dag met de nek aangekeken door de familie van het slachtoffer.. triest! maar begrijpelijk...
Maar nu een ander verhaal.. ik rijdt heerlijk op een zondagmiddag naar voetbal... e36, dikke motor erin... rolkooi, grote wielen, dikke Porsche remmerij... Eisenmann SS uitlaat en supersprintkatvv.. dus herrie gegarandeerd.. bij 50km... bij 80km... herrie...
Ik rij 70 waar je 80 mag, ik zit even te prutsen met de radio.. let even niet op.. en hopsakee vol op een boom,en morsdood... Weet precies hoe het dan gaat... oh die kerel in de bmw heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te hard gereden...
Wel of niet de schuld van de bestuurder, wel iets te hard gereden of niet te hard gereden.. de bestuurder wordt nog iedere dag met de nek aangekeken door de familie van het slachtoffer.. triest! maar begrijpelijk...
Maar nu een ander verhaal.. ik rijdt heerlijk op een zondagmiddag naar voetbal... e36, dikke motor erin... rolkooi, grote wielen, dikke Porsche remmerij... Eisenmann SS uitlaat en supersprintkatvv.. dus herrie gegarandeerd.. bij 50km... bij 80km... herrie...
Ik rij 70 waar je 80 mag, ik zit even te prutsen met de radio.. let even niet op.. en hopsakee vol op een boom,en morsdood... Weet precies hoe het dan gaat... oh die kerel in de bmw heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te hard gereden...
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Snap trouwens niet wat er zo leuk is aan het "aan elkaar meten". Das tenslote alleen een kwestie van geld, en heeft niets met kunde te maken.
Gefeliciteerd ik of de ander trekt sneller op
Gefeliciteerd de ander heeft een paar stekkers verkeerd zitten en laat stug zijn poot op het gas staan terwijl ik vind dat dat niet kan ... (of omgekeerd)
Belangrijkste is elke keer die ander... Ik ben lekker ego en hou het bij mij zelf
Ik ben tenslote ook zelf verandwoordelijk voor wat ik doe. Laat mij maar lekker in m'n 1tje 4 zwarte strepen door een bocht trekken.
[off topic]
Schrijft van zich af dat ik niet een een /// rij
Gefeliciteerd ik of de ander trekt sneller op
Gefeliciteerd de ander heeft een paar stekkers verkeerd zitten en laat stug zijn poot op het gas staan terwijl ik vind dat dat niet kan ... (of omgekeerd)
Belangrijkste is elke keer die ander... Ik ben lekker ego en hou het bij mij zelf

[off topic]
Schrijft van zich af dat ik niet een een /// rij

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik begrijp dat, maar ik bedoel ook je bent verantwoordelijk voor je eigen inbreng, als ik struikel over een stoeptegel omdat ik m'n poten niet op til of niet oplet vind ik dat niet de schuld van de gemeente, maar meer een risico/pech, had ik maar beter op moeten letten en niet zo moeten slenterenDennis Schroyen schreef: ik wil dus zeggen dat je zulke risico's niet altijd even bewust neemt...

Als ik in een boom klim en ik donder eruit en breek m'n nek, jammer dan, eigen schuld en niet van die boom, zo bedoel ik sommige dingen.
Neemt niet weg dat ik het erg vind als iemand jong of uod overlijd en natuurlijk hoe closer hoe erger je het voelt, maar mijn mening blijft realistisch.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Heren,
Een aantal jaren terug, reed ik met mijn E34S op een zondagmorgen met ~230km/h op de A1 richting Blankenheim toen ik een E39S is mijn binnenspiegel zag. Ondanks dat de E34S en de E39S beide op 250km/h begrensd zijn liet ik hem er langs, ik heb dat ego niet van: "ik moet en zal ervoor blijven". Kort nadat hij mij gepasseerd had, ging ik terug naar links, ik reed immers ook 240-250km/h toen er een veel langzamere Opel Astra station ongeveer 500mtr voor ons opdoemde. Ik laat het gas los, de E39S niet, deze bleef vol doorstomen totdat de Astra naar links uitweek om een nog langzamere voorligger in te halen. De bestuurder van de E39S had er de handen vol aan om af te kunnen remmen. Niet netjes van de bestuurder van de Astra, deze had immers in de spiegels kunnen kijken.
Maar goed, een beoordelingsfout kan iedereen maken, maar dat was voor de bestuurder in de E39S niet voldoende. Deze passeerde de Astra, ging voor hem rijden en gaf een volledige 'brake-test'. Een Astra F heeft al van die waardeloze remmen waardoor de bestuurder naar de vluchtstrook uit moest wijken om een ongeval te voorkomen. Dit criminele gedrag herhaalde de bestuurder van de E39S nog een keer bij een andere auto iets voor Blankenheim.
Moraal van het verhaal is dat je zomaar bij iets betrokken kunt worden zonder dat je er deelnemer in bent, maar ik kan mij indenken dat een aantal van de personen die wij onderweg gepasseerd hebben de indruk hadden dat twee snelle BMW's een race aan het houden waren.
Mvrgr,
Raymond
Een aantal jaren terug, reed ik met mijn E34S op een zondagmorgen met ~230km/h op de A1 richting Blankenheim toen ik een E39S is mijn binnenspiegel zag. Ondanks dat de E34S en de E39S beide op 250km/h begrensd zijn liet ik hem er langs, ik heb dat ego niet van: "ik moet en zal ervoor blijven". Kort nadat hij mij gepasseerd had, ging ik terug naar links, ik reed immers ook 240-250km/h toen er een veel langzamere Opel Astra station ongeveer 500mtr voor ons opdoemde. Ik laat het gas los, de E39S niet, deze bleef vol doorstomen totdat de Astra naar links uitweek om een nog langzamere voorligger in te halen. De bestuurder van de E39S had er de handen vol aan om af te kunnen remmen. Niet netjes van de bestuurder van de Astra, deze had immers in de spiegels kunnen kijken.
Maar goed, een beoordelingsfout kan iedereen maken, maar dat was voor de bestuurder in de E39S niet voldoende. Deze passeerde de Astra, ging voor hem rijden en gaf een volledige 'brake-test'. Een Astra F heeft al van die waardeloze remmen waardoor de bestuurder naar de vluchtstrook uit moest wijken om een ongeval te voorkomen. Dit criminele gedrag herhaalde de bestuurder van de E39S nog een keer bij een andere auto iets voor Blankenheim.
Moraal van het verhaal is dat je zomaar bij iets betrokken kunt worden zonder dat je er deelnemer in bent, maar ik kan mij indenken dat een aantal van de personen die wij onderweg gepasseerd hebben de indruk hadden dat twee snelle BMW's een race aan het houden waren.
Mvrgr,
Raymond
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Uit een van de persberichten (zie een paar posts hierboven):Peric schreef:Wat ik wél raar vind is dat die Golf meerdere keren over de kop geslagen is, uitgebrand, maar blijkbaar is er tóch iemand geweest die die camera uit de auto heeft weten te halen. Waar komen anders die beelden van in de auto vandaan?
"...Die Kamera wurde in den Trümmern des Golfs gefunden...."
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Een sprintje trekken op de Autobahn met een andere auto is mijn inziens niet iets wat erg risicovol zou moeten zijn, mits de bestuurders van beide auto's hun verstand gebruiken. Dit betekent o.a. altijd voorrang verlenen aan voertuigen op de linkerbaan en er niet nog even naar links voor willen schieten.Paul schreef:TRiest en zet me "eventjes" weer met beide benen op de grond..
Zit ook vaak genoeg iemand naast mij in de auto als we stukkie sportief gaan rijden.. moet er ook niet aan denken als het fout zou gaan..Maar dan toch diegene weet dat we stukje gaan knallen en is oud genoeg om de risicos te weten daarvan....en heeft dus voordat we weggaan de keuze om mee te gaan.......
Als passagier heb je niet erg veel invloed op wat er gaat gebeuren. In dit geval is het overduidelijk de Porsche-rijder die schuldig is aan het ongeval, hoewel de bestuurder van de VW ook had kunnen overwegen om te remmen of gas terug te nemen toen bleek dat de Porsche geen vaart minderde voor de Opel.
Dit had kunnen gebeuren bij de CBR'06 als er idioten hadden meegereden.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Ben lui, niet op de persberichten geklikt..E60 M5 schreef:Uit een van de persberichten (zie een paar posts hierboven):Peric schreef:Wat ik wél raar vind is dat die Golf meerdere keren over de kop geslagen is, uitgebrand, maar blijkbaar is er tóch iemand geweest die die camera uit de auto heeft weten te halen. Waar komen anders die beelden van in de auto vandaan?
"...Die Kamera wurde in den Trümmern des Golfs gefunden...."

-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Wat ik dan niet snap: Beide Golf-inzittenden zijn uit de auto geslingerd volgens het persbericht.Metchu schreef:dank je wel.alpinab10biturbo schreef:Het persbericht over dit ongeval: http://www.bild.t-online.de/BTO/news/20 ... 54914.html
dus geen rolkooi-hoofdwond-geval
volgende keer toch maar gordels om als je 220 rijdt?Der Wagen war gegen die Leitplanke gekracht und in Flammen aufgegangen. Beide Insassen wurden aus dem Golf geschleudert. Der Fahrer überlebte, Jean-Pierre S. war sofort tot. In den Trümmern fanden Helfer die Videokamera.
1) Stoelen (wat ervan over is) staan zo te zien nog normaal in het voertuig, dus niet afgebroken o.i.d.
2) Bestuurdersdeur zit zo te zien nog gewoon "dicht"
Inderdaad dus geen gordel gedragen beide? In dit geval denk ik dat ze overigens beide dood waren geweest wanneer ze niet uit het voertuig waren geslingerd, volgens het persbericht vatte de auto meteen vlam na de crash.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ook mensen die niet als "idioot" te kwalificeren zijn kunnen fouten maken Femme.Femme schreef:Een sprintje trekken op de Autobahn met een andere auto is mijn inziens niet iets wat erg risicovol zou moeten zijn, mits de bestuurders van beide auto's hun verstand gebruiken. Dit betekent o.a. altijd voorrang verlenen aan voertuigen op de linkerbaan en er niet nog even naar links voor willen schieten.Paul schreef:TRiest en zet me "eventjes" weer met beide benen op de grond..
Zit ook vaak genoeg iemand naast mij in de auto als we stukkie sportief gaan rijden.. moet er ook niet aan denken als het fout zou gaan..Maar dan toch diegene weet dat we stukje gaan knallen en is oud genoeg om de risicos te weten daarvan....en heeft dus voordat we weggaan de keuze om mee te gaan.......
Als passagier heb je niet erg veel invloed op wat er gaat gebeuren. In dit geval is het overduidelijk de Porsche-rijder die schuldig is aan het ongeval, hoewel de bestuurder van de VW ook had kunnen overwegen om te remmen of gas terug te nemen toen bleek dat de Porsche geen vaart minderde voor de Opel.
Dit had kunnen gebeuren bij de CBR'06 als er idioten hadden meegereden.
@All: denk nu nog maar eens goed na voordat je gaat racen tegen anderen op de BAB. (vind dat sowieso de meest onzinnige "activiteit" die dit forum onderneemt, maargoed da's mijn mening)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Elk weldenkend mens zou in staat moeten zijn om in te schatten dat het zeer risicovol is om met snelheden van meer dan 200km/h in een gaatje van enkele meters te knijpen tussen een auto op de rechterbaan die vrijwel gelijk tempo rijdt en een auto voor je die 80km/h langzamer is.Martijn schreef:
Ook mensen die niet als "idioot" te kwalificeren zijn kunnen fouten maken Femme.
@All: denk nu nog maar eens goed na voordat je gaat racen tegen anderen op de BAB. (vind dat sowieso de meest onzinnige "activiteit" die dit forum onderneemt, maargoed da's mijn mening)
Dat was een "fout" van de Porscherijder die erg makkelijk te voorkomen was geweest. Iemand die niet kan inschatten dat de actie van de Porscherijder te grote risicio's heeft is een idioot.
Mijn inziens was de bedoeling van de CBR-meetings niet het houden van races op de Autobahn. Ik meen dat we met elkaar hadden afgesproken dat er geen competitie-element was. Het oprijden met auto's van andere DF'ers op de Autobahn is wel een tamelijk unieke ervaring die niet zo makkelijk buiten de openbare weg is te organiseren. Er zou dan een circuit met een zeer lang recht stuk moeten worden afgehuurd (bijvoorbeeld dat testcircuit van Volkswagen).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot], SlowCo en 5 gasten