Dit is de Mini-killer van Audi A1
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Toen bekend werd dat er weer een kleine Audi zou komen dacht ik eerst nog dat dat wel eens een moeilijke opdracht zou gaan worden. Maar de Audi mannen hebben het duidelijk begrepen en in mijn ogen een prachtige auto neer gezet. Ik hoop dat er niet te veel elementen verdwijnen in het proces van proto tot seriemodel. De plannen om naar één miljoen gebouwde Audi's per jaar te gaan zullen met deze auto in het programma zeker gaan lukken.
- Louis
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Brava schreef:Ik vind hem ook wel cool. Mooi dat er relatief veel glas is met redelijk smalle stijlen. Een beetje terug naar de 60's en 70'.Mark Nauta schreef:Mag ik dan samen met Remy één van de enige zijn die hem top vindt. Ik vind hem echt heel erg mooi!!!
Dat is juist het manco IMO; te veel retro............................ik wil vooruit, niet achteruit..................................next
- Hendrik Kinderman
-
- GTRene
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Het model is 'aardig' leuk voor een klein autootje, maar zet er dan geen 4 ringen van Audi op, maar het VW/Fiat/Toyota/Suzuki/Opel whatever teken.
Zo degradeert Audi zich in mijn ogen tot een 2e rangs merk en niet meer het 'premium merk'wat het is.
Marketingtechnisch wordt dit volgens mij niks. Een New Mini heet ook geen BMW, maar Mini.
Zo degradeert Audi zich in mijn ogen tot een 2e rangs merk en niet meer het 'premium merk'wat het is.
Marketingtechnisch wordt dit volgens mij niks. Een New Mini heet ook geen BMW, maar Mini.
- Tommy
-
Dat dacht men ook toen de 1-serie kwam, maar dat is ook goed afgelopen.Robin schreef:Het model is 'aardig' leuk voor een klein autootje, maar zet er dan geen 4 ringen van Audi op, maar het VW/Fiat/Toyota/Suzuki/Opel whatever teken.
-
Zoals ik ook al in de PB schreef, het maakt niet uit wat voor segment het is.
Toen BMW de 1-serie introduceerde was dit ook een model onder de 3-serie, dus een nieuw segment. Natuurlijk had BMW wel de compact (die was ik op moment van schrijven even vergeten), maar die werd minder massaal ingezet door BMW.
Enige wat ik ermee wil zeggen is dat BMW met de 1-serie ook een volumemodel in het 'Golf' segment heeft neergezet. Dus een groot segment wat lager ligt dan waar ze zich voorheen meer op hebben gericht.
Ik zeg nergens dat ik de 1-serie vergelijk met de A1, want dat zou nergens op slaan. Ik zie het niet zo dat een Audi een minder premium merk wordt door de introductie van de A1.
Toen BMW de 1-serie introduceerde was dit ook een model onder de 3-serie, dus een nieuw segment. Natuurlijk had BMW wel de compact (die was ik op moment van schrijven even vergeten), maar die werd minder massaal ingezet door BMW.
Enige wat ik ermee wil zeggen is dat BMW met de 1-serie ook een volumemodel in het 'Golf' segment heeft neergezet. Dus een groot segment wat lager ligt dan waar ze zich voorheen meer op hebben gericht.
Ik zeg nergens dat ik de 1-serie vergelijk met de A1, want dat zou nergens op slaan. Ik zie het niet zo dat een Audi een minder premium merk wordt door de introductie van de A1.
- RVV
-
- SteV6
- RVV
Tom schreef:Gaat toch om de hele VAG groep? Al die zuinige VW's vangen dat wel op... anders had Bugatti en al die andere dure merken een probleemRico v Velzen schreef: Dat het een Audi is heeft alles met die CO2 toestanden te maken, tegenover een Q7 moeten ze wel een zuinig alternatief zetten.
Jawel Tom, maar er is ook nog zoiets als imago.. en zo'n auto is natuurlijk een imagebuilder bij uitstek als het om zuinige/millieuvriendelijke auto's gaat.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94