Lotus Evora S
- frankie
Re: Lotus Evora S
Hoewel een beperkt aantal toch eindelijk wat foto's
Echt een mooi apparaat, wat ik vooral knap vind is dat ze de Elise look over hebben kunnen brengen naar de toch destijds een stuk grotere Evora zonder dat de proporties daaronder hebben geleden. Mooi getekend, tijdloos design. Ik vind het echt een hebbeding en zou hier ook eerder voor gaan dan bijvoorbeeld een 911 o.i.d.

- HJ2
My thoughts exactly 

-
Prachtig apparaat. Lijkt mij een heerlijke rijdersauto. 

- Martijn_bmw
Waanzinnig mooie auto! Daar ga je vast heel veel plezier mee hebben 

- JP
Gaat de Evora in de winter gewoon gebruikt worden of gaat die warm en droog de berging in ?
- HJ2
Iig niet de weg op als er zout ligt. Dan blijft hij lekker binnen.
- HJ2
Nu ik de Evora wat meer aan de tand durf te voelen gaan me ook wat meer zaken opvallen. De belangrijkste is dat er meer onderstuur is dan goed voor een mens is. Nu zijn de banden ook niet meer de jongste (10 jaar!) maar echt keihard zijn ze ook niet. Eerst maar een afspraak bij Beek gemaakt om de uitlijning te controleren en om de voorkant gelijk iets agressiever te zetten qua camber. Dat zal 'm leren!
Leuk om even wat gezichten te zien achter de forumgenoten bij de coffee run in Zaandam
Leuk om even wat gezichten te zien achter de forumgenoten bij de coffee run in Zaandam

Laatst gewijzigd door HJ2 op 19 sep 2023, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Standaard Lotus commentaar na aanschaf: eerst onderstuur eruit 
Meestal gevolgd door nieuwe instelbare schokdempers, nieuwe anti rollbar voor, onderstel revisie, vermogen upgrade, remmen upgrade, andere stoelen, gordels, etc etc etc

Meestal gevolgd door nieuwe instelbare schokdempers, nieuwe anti rollbar voor, onderstel revisie, vermogen upgrade, remmen upgrade, andere stoelen, gordels, etc etc etc

- HJ2
Ho ho hoooooo!
- JP
Die moet je dat vragen, de kerstman !
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
10 jaar oude banden zou ik toch wel vervangen voordat de Kerstman er is.
- Baboulah
Tja die banden, zoals ik aangaf zaterdag al, zou ik die zsm vervangen, ik zou sws op een sportwagen met niks ouder dan 5 jaar oud erop willen hebben... de andere set velgen voor de F430 heeft banden van 7 jaar oud erop, no way in hell dat ik daarop ga rijden, voorkomen is beter dan genezen, en het is je enige contactvlak tussen weg en auto... die banden zijn de kosten niet op de aanschaf/waarde vd auto
-
Ik heb dit draadje gemist, gefeliciteerd met deze mooie aanschaf 

- HJ2
Uiteraard worden de banden ook vervangen, alleen eerst uitlijnen.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
is uitlijnen op nieuwe banden niet handiger? weet niet hoe het zit als je bijvoorbeeld schuin afgesleten banden hebt dat, dat je "0 meting" verpest?
- HJ2
Alles is recht gesleten, en anders weet ik niet het verschil tussen voor-en na. (Is het nu banden, uitlijning, of beiden?
- HJ2
Zo, ik kom zojuist terug van Beek en het uitlijnen lijkt zich zeker geloond te hebben. Niet alles stond op spec. Wat zeker het insturen zou hebben verslechterd.
De achterkant staat nu op een standaard S uitlijning en de voorkant op een Evora 410 spec. Die zich kenmerkt door meer camber. Het stuurt lekker in nu en voelt allemaal weer een stukkie beter. Nu hij van voren wel wil moet ik me aan de achterkant wat meer beheersen, maar ik moest toch al helemaal opnieuw leren rijden.
De M100 was immers een voorwielaandrijver met de motor voorin en ook nog op plakkerige semi’s.
Nu is het vooral alsof ik heel hard achteruit rijd dus!
De achterkant staat nu op een standaard S uitlijning en de voorkant op een Evora 410 spec. Die zich kenmerkt door meer camber. Het stuurt lekker in nu en voelt allemaal weer een stukkie beter. Nu hij van voren wel wil moet ik me aan de achterkant wat meer beheersen, maar ik moest toch al helemaal opnieuw leren rijden.
De M100 was immers een voorwielaandrijver met de motor voorin en ook nog op plakkerige semi’s.
Nu is het vooral alsof ik heel hard achteruit rijd dus!
-
Top gear heeft nu een Lotus special in de boekhandel liggen ober de hele geschiedenis van lotus. Wellicht heb je m al, maar moest tijdens het lezen meermaals aan dit (en je vorige) topic denken
-

Is wel knap met dat beperkte zicht naar achter.
- HJ2
Thnx! Mijn 84 jarige vader was de Topgear speciaal voor me gaan halen in 't Durp
De video van JayEmm heb ik toevallig gisterenavond laat nog gekeken. Niet slecht zo'n Evora toch?
@Emiel: Gelukkig heb ik niet zo'n lelijke Carbon achterklep met van die louvres
Ik ga nog wat oefenen met achteruit rijden. Misschien maar weer een rij-training meepakken.

De video van JayEmm heb ik toevallig gisterenavond laat nog gekeken. Niet slecht zo'n Evora toch?
@Emiel: Gelukkig heb ik niet zo'n lelijke Carbon achterklep met van die louvres

Ik ga nog wat oefenen met achteruit rijden. Misschien maar weer een rij-training meepakken.
-
De video die ik postte is van "No27" en ook positief over de EvoraHJ2 schreef: 12 okt 2023, 09:04 De video van JayEmm heb ik toevallig gisterenavond laat nog gekeken. Niet slecht zo'n Evora toch?

- HJ2
Ah ja, No27, die bedoelde ik ook 

- HJ2
Intussen ben ik me aan het oriënteren of ik een 3e kat-vervanger koop, of toch maar een pijpje laat buigen en een flens aanlassen…. Bijna de knoop gehakt om iets te bestellen, toch eerst maar eens met een lampje naar binnen geschenen achter (bij de Evora jongens!) en blijkt er al een katvervanger op te zitten.
Cheap upgrade!
Cheap upgrade!
- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Alleen de vroegere hadden de 3e kat volgens mijn.
Nu we het daar over hebben, ik weet niet of je van plan bent om te gaan vlammen met dat ding, maar het is niet ongebruikelijk dat de katalysatoren in de spruitstukken stuk gaan. Just a heads-up
Nu we het daar over hebben, ik weet niet of je van plan bent om te gaan vlammen met dat ding, maar het is niet ongebruikelijk dat de katalysatoren in de spruitstukken stuk gaan. Just a heads-up