Pagani Zonda F sets new ‘Ring record
-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
Pagani Zonda F sets new ‘Ring record
Long recognized as one of the holy grails of motorsport, being the fastest around the daunting Nurburgring Nordschleife is not just a claim to fame - it’s a claim to superiority. The Porsche Carrera GT supercar last held the title of fastest production car around the Green Hell, but no longer.
The Pagani Zonda F Clubsport has shaved nearly two tenths of a second off the Carrera GT’s time to post a sizzling lap in 7:27:82. It may not sound like much of a margin, but when you’re in the stratosphere, every inch counts.
If you’re not familiar with the Zonda (shame on you!) you can catch a video of it here http://www.motorauthority.com/news/supe ... i-zonda-f/.
[img:510:323]http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 435402.jpg[/img]
Comprised of more carbon fiber than just about anything this side of a Formula 1 car, the Zonda F has proven it’s the ultimate race car for the street. Statistics like 1.5G lateral acceleration - thanks to its massive downforce generation, a 7.3L V12, and 2700 man-hours to complete construction help back up that claim. We are of the opinion that the lap time speaks for itself, as do the 20.6km and 73 turns of the North Course. And they’re all saying:
The Pagani Zonda F Clubsport has shaved nearly two tenths of a second off the Carrera GT’s time to post a sizzling lap in 7:27:82. It may not sound like much of a margin, but when you’re in the stratosphere, every inch counts.
If you’re not familiar with the Zonda (shame on you!) you can catch a video of it here http://www.motorauthority.com/news/supe ... i-zonda-f/.
[img:510:323]http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 435402.jpg[/img]
Comprised of more carbon fiber than just about anything this side of a Formula 1 car, the Zonda F has proven it’s the ultimate race car for the street. Statistics like 1.5G lateral acceleration - thanks to its massive downforce generation, a 7.3L V12, and 2700 man-hours to complete construction help back up that claim. We are of the opinion that the lap time speaks for itself, as do the 20.6km and 73 turns of the North Course. And they’re all saying:
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Het kan ook in 6,55
http://nl.youtube.com/watch?v=dfqrHY_JEcQ
De radical is wel een straat toe gelaten auto, maar dat zal 99% van de gevallen niet van toepassing zijn. De Zonda is daar (iets) beter voor geschikt
http://nl.youtube.com/watch?v=dfqrHY_JEcQ
De radical is wel een straat toe gelaten auto, maar dat zal 99% van de gevallen niet van toepassing zijn. De Zonda is daar (iets) beter voor geschikt
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
[quote="Roman"][quote="funnyname"]Als ik zo naar de specs. kijk vind ik het eigenlijk tegenvallen:
Zonda F
605 pk (7.3l)
760 Nm
1230 kg
Porsche CGT
612 pk (5.7l)
590 Nm
1380 kg
Als je de prijs meerekend helemaal ..[/quote]
De zonda heeft dus ietsje minder pk, maar 170nm meer koppel, en 150kg minder!
En exclusiever 8)[/quote]
Je moet niet vergeten dat de CGT veel meer toeren maakt. De motor van de Pagani is van AMG. En die maakt max 7000 toeren. De CGT 9000. Het wielkoppel zal dus vergelijkbaar zijn. Motorkoppel zegt zo weinig.
Zonda F
605 pk (7.3l)
760 Nm
1230 kg
Porsche CGT
612 pk (5.7l)
590 Nm
1380 kg
Als je de prijs meerekend helemaal ..[/quote]
De zonda heeft dus ietsje minder pk, maar 170nm meer koppel, en 150kg minder!
En exclusiever 8)[/quote]
Je moet niet vergeten dat de CGT veel meer toeren maakt. De motor van de Pagani is van AMG. En die maakt max 7000 toeren. De CGT 9000. Het wielkoppel zal dus vergelijkbaar zijn. Motorkoppel zegt zo weinig.
- funnyname
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01
Daarom, eigenlijk het enige dat van belang is, is de PK/gewicht verhouding en die is een stuk gunstiger van de Pagani.
Ik zou juist van een klein onafhankelijk bedrijf verwachten dat ze Porsche verslaan, hoe denk je dat Porsche groot is geworden. Dit heeft overigens niets met een 'traag hok' te maken. Het is slechts een mening die ik erop na houdt t.o.v. de cijfers.
Ik zou juist van een klein onafhankelijk bedrijf verwachten dat ze Porsche verslaan, hoe denk je dat Porsche groot is geworden. Dit heeft overigens niets met een 'traag hok' te maken. Het is slechts een mening die ik erop na houdt t.o.v. de cijfers.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Video: http://www.supercarmovies.com/html/interface.html
Is het gek als ik denk dat dit nog een stuk sneller kan? Ik vind het een onrustige rijder. Handje los op Dottinger Hohe....
Grt. Obbe
Is het gek als ik denk dat dit nog een stuk sneller kan? Ik vind het een onrustige rijder. Handje los op Dottinger Hohe....

Grt. Obbe
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Top link!!Obbe schreef:Video: http://www.supercarmovies.com/html/interface.html
Is het gek als ik denk dat dit nog een stuk sneller kan? Ik vind het een onrustige rijder. Handje los op Dottinger Hohe....![]()
Grt. Obbe
Ziet er aardig onrustig uit, maar dat kan ook aan de setup van de auto liggen.
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMeinders, Forza, Geertmans, Gisae, Google Adsense [Bot], HarryC, JvH, nielsdf, Spinazie, Ti-Tourist (Erik), WillemBoer en 4 gasten