GT5 Prologue draadje
- Roman
GT5 Prologue draadje
Kijk eens wat een lijst met autos je in de demo krijgt 8)
BMW 135i, Daihatsu OFC-1 (?), Lexus IS-F, Mazda Atenza (Mazda6), Mitsubishi Lancer Evolution X GSR, Nissan GT-R and the 2008 Subaru Impreza WRX STI.
Leuk!!
Enigste track voor de demo is Suzuka.
Je moet het met de demo doen tot 11 november wanneer de volle Prologue versie uit komt.
En daar moet je het mee doen (met tussentijdse updates) tot de volle Gran Turismo 5 uitkomt (met 500+ autos). Die word verwacht maart 2008. Maar zou ook zomaar iets later kunnen.
Ik kan niet wachten tot morgen om met de 135i, nieuwe STI en Evo X rond suzuka te knallen 8)
BMW 135i, Daihatsu OFC-1 (?), Lexus IS-F, Mazda Atenza (Mazda6), Mitsubishi Lancer Evolution X GSR, Nissan GT-R and the 2008 Subaru Impreza WRX STI.
Leuk!!
Enigste track voor de demo is Suzuka.
Je moet het met de demo doen tot 11 november wanneer de volle Prologue versie uit komt.
En daar moet je het mee doen (met tussentijdse updates) tot de volle Gran Turismo 5 uitkomt (met 500+ autos). Die word verwacht maart 2008. Maar zou ook zomaar iets later kunnen.
Ik kan niet wachten tot morgen om met de 135i, nieuwe STI en Evo X rond suzuka te knallen 8)
Laatst gewijzigd door Roman op 15 apr 2008, 16:19, 4 keer totaal gewijzigd.
- Roman
Denk maar zo, Xbox360 is leuk en aardig voor nu, de PS3 moet er nog in komen.
Maar de PS3 heeft veel, en dan bedoel ik VEEL meer capaciteit.
PS3 heeft te kampen gehad met het probleem dat de Xbox eerder uit was en dus meer spellen te bieden had, maar dat is nu wel zo'n beetje over. Alles wat voor de Xbox uit komt is ook verkrijgbaar voor de PS3.
Tel daarbij op dat de Xbox bekend staat om hardware problemen, en ik heb meerdere met eigen ogen gezien, en de PS3 is uiterst robuust.
En kijk dit eens 8)
PS3 is 1000x beter. In het begin was er niet veel voor, maar zeker als autoliefhebber is de PS3 het waard, denk aan Gran Turismo 5 bijvoorbeeld.
Maar de PS3 heeft veel, en dan bedoel ik VEEL meer capaciteit.
PS3 heeft te kampen gehad met het probleem dat de Xbox eerder uit was en dus meer spellen te bieden had, maar dat is nu wel zo'n beetje over. Alles wat voor de Xbox uit komt is ook verkrijgbaar voor de PS3.
Tel daarbij op dat de Xbox bekend staat om hardware problemen, en ik heb meerdere met eigen ogen gezien, en de PS3 is uiterst robuust.
En kijk dit eens 8)
Ik heb zowel de PS3 als de Xbox360. Xbox heb ik alleen maar om sommige spellen met andere te kunnen spelen online die geen ps3 hebben. Ik had hem goedkoop overgenomen anders had ik het nooit gedaan.Cell's immense power is largely undisputed by the scientific community. Folding@Home is just one example of how Cell and the PS3 can compute massive amounts of data for the sake of scientific research. An astrophysicist recently linked eight PS3 systems together and was able to compute the same amount of data as 200 supercomputers. After Gaurav Khanna created code optimized for the PS3, Sony took attention and donated a few systems to his research.
"Basically, it's almost like a replacement," he told Wired. "I don't have to use that supercomputer anymore, which is a good thing." While one PS3 costs $500, a single supercomputer can cost $5000. The cost of eight PS3s is incredibly negligible compared to the massive cost of traditional supercomputers.
With his PS3s at hand, Khanna will be researching gravitational waves.
[Via Digg]
PS3 is 1000x beter. In het begin was er niet veel voor, maar zeker als autoliefhebber is de PS3 het waard, denk aan Gran Turismo 5 bijvoorbeeld.
-
Ik zal ook zeker een PS3 kopen als GT5 uit is, maar voorlopig zie ik nog geen enkele reden zo een ding te kopen.
Er zijn gewoon geen spellen op te noemen die de aanschaf van het apparaat rechtvaarden. De spellen die multiplatform zijn speel ik wel op mijn Xbox360 en unieke spellen heeft de PS3 gewoon nog niet en de 360 juist wel!
Koop straks voor €399 wel een mooie GT5 pack met 2 joysticks, etc etc.
Er zijn gewoon geen spellen op te noemen die de aanschaf van het apparaat rechtvaarden. De spellen die multiplatform zijn speel ik wel op mijn Xbox360 en unieke spellen heeft de PS3 gewoon nog niet en de 360 juist wel!
Koop straks voor €399 wel een mooie GT5 pack met 2 joysticks, etc etc.
- Roman
Koop de bundle wanneer GT5 uitkomt, logitech komt dan met de opvolger van de G25.
Ik zal morgen GT5 Prologue demo op de G25 uitesten, kan niet wachten!
Vanaf begin volgend jaar zal de PS3 de Xbox voorbij gaan, iedere developer zegt dat de Xbox de PS3 nu achterhoud omdat de PS3 zoveel meer aankan dan de Xbox.
De nieuwe generatie bluray schijfjes die eraan komen gaan over de 100gb, terwijl microsoft vast zit aan een paar gig
Ik zal morgen GT5 Prologue demo op de G25 uitesten, kan niet wachten!
Vanaf begin volgend jaar zal de PS3 de Xbox voorbij gaan, iedere developer zegt dat de Xbox de PS3 nu achterhoud omdat de PS3 zoveel meer aankan dan de Xbox.
De nieuwe generatie bluray schijfjes die eraan komen gaan over de 100gb, terwijl microsoft vast zit aan een paar gig

-
-
- Roman
GT5 is geen arcade meer met stuur. Probeer het maar eens.k33z schreef:Ik speel GT5 niet met een stuur. GT5 zie ik gewoon als leuk tijdverdrijf. Een goed arcadespel speel je niet met een stuur.
De G25 staat lekker boven en die gaat alleen aan met sims als GTR2, RACE07 en GPL.
Arcade is Forza, PGR4. Daar staat Gran Turismo ver boven.
Het is ongekend veel lol met de G25.
Met name GT5 heeft veel meer weg van een sim dan van een Arcade spel. Zeker als je kijkt met hoeveel detail ze de handling en physics van de wagens gedaan hebben.
GTHD demo met de G25 was al echt veel plezier, 1000x beter dan met de gamepad. En die demo liep nog op de oude engine.
Wil niet zeggen dat GT5 100% simulatie is, maar het absoluut geen arcade. De gulden middenweg lijkt me passender.
-
Ik denk dat niemand nog de mogelijkheid heeft gehad GT5 te testen? Die GTHD demo is leuk om te spelen met stuur, zelf ondervonden, maar het heeft gewoon niets met een simulatie te maken.
Natuurlijk heeft GT5 meer weg van een simulatie dan PGR4, alleen denk ik niet dat GT5 meer simulatie zal zijn dan Forza2.
Het is een feit dat GT5 een sim wil zijn, maar dat op geen enkel vlak is. Dat is ook logisch, want als GT5 een echte sim zou zijn zouden er nooit veel van verkort worden.
GT5 zal een schitterend spel worden, ik zie er ook erg naar uit, maar een simulatie zal het nooit worden en dat wil het ook niet zijn. Het komt niet eens in de buurt van een simulatie, staat veel dichter bij een arcadespel (wat het mijns inziens is) dan bij een simulatie.
Als een spel moeilijker is dan de gemiddelde arcaderacer is het nog geen sim, daar is VEEL meer voor nodig. GT5 speelt erg goed en het is een ideale mix. Alleen er is gewoon niets realistisch aan.
Natuurlijk heeft GT5 meer weg van een simulatie dan PGR4, alleen denk ik niet dat GT5 meer simulatie zal zijn dan Forza2.
Het is een feit dat GT5 een sim wil zijn, maar dat op geen enkel vlak is. Dat is ook logisch, want als GT5 een echte sim zou zijn zouden er nooit veel van verkort worden.
GT5 zal een schitterend spel worden, ik zie er ook erg naar uit, maar een simulatie zal het nooit worden en dat wil het ook niet zijn. Het komt niet eens in de buurt van een simulatie, staat veel dichter bij een arcadespel (wat het mijns inziens is) dan bij een simulatie.
Als een spel moeilijker is dan de gemiddelde arcaderacer is het nog geen sim, daar is VEEL meer voor nodig. GT5 speelt erg goed en het is een ideale mix. Alleen er is gewoon niets realistisch aan.
- Roman
GT5 zal Forza2 veel verder voorbij gaan als simulatie. GTHD was nog gebaseerd op Gran Turismo 4. Alleen de graphics waren geupdate.k33z schreef:Ik denk dat niemand nog de mogelijkheid heeft gehad GT5 te testen? Die GTHD demo is leuk om te spelen met stuur, zelf ondervonden, maar het heeft gewoon niets met een simulatie te maken.
Maar jij vind Forza 2 meer sim dan GTHD? Ik juist andersom, Forza is achterlijk simpel om gigantische drifts neer te zetten en races te winnen. Bij GTHD is het veel meer werk en vereist het meer finesse. (vinden wij hier dan)
We zullen het zien dan, op verscheidene fora heb ik nu verhalen gelezen en alles is super positief. Het gevoel schijnt met GT5 echt helemaal in orde te zijn. Hopenlijk nu eindelijk het geluid ook.
Subaru en Mitsubishi schijnen zelf hun nieuwe Evo X en STI uitvoerig getest om de feeling over te krijgen naar de game.
Zal mij benieuwen, kan niet wachten op morgen die Evo X en STI en ook de 135i eens uit te proberen. Toch wel een debuut in de game wereld.
Het schijnt dat de nadruk lag op de gameplay en het gevoel van het rijden. Daarom hebben de auto's geen schade etc etc. Ze gaven de voorkeur aan de besturing dan daaraan.
Wacht met smart af 8)
PGR4 is trouwens echt lachen, het rijden in de sneeuw, mist, ijs en nat wegdek is soms komisch gewoon op Xbox live. Je ziet dan gewoon 7 man in de eerste bocht eruit knallen.
Met de power van de PS3 zal Gran Turismo 6 wel helemaal goed zijn

-
- Roman
Availability:
* Available to download from Oct. 20th, 2007 to Nov. 11th, 2007
Content:
* Demo will include 7 playable cars as follows:
o Lexus IS-F
o Nissan GT-R
o Mazda Atenza
o Subaru Impreza WRX STI
o Mitsubishi Lancer Evolution X GSR
o Daihatsu OFC-1
o BMW 135i Coupe
* Demo will include 1 course - Suzuka
* Player mode:
o Single player mode with races up to 16 cars.
o No online play for the demo.
* In coordination with the 40th Tokyo Motor Show, new cars will be unveiled in game between Oct. 23 to Oct. 25
* In game video contents included:
o Gran Turismo TV with previews and reports.
o Show floor reports direct from the 40th Tokyo Motor Show through Gran Turismo TV.
o Motor Sport related news.
Dus zullen nog paar dagen extra moeten wachten op de GT-R en STI dan...
* Available to download from Oct. 20th, 2007 to Nov. 11th, 2007
Content:
* Demo will include 7 playable cars as follows:
o Lexus IS-F
o Nissan GT-R
o Mazda Atenza
o Subaru Impreza WRX STI
o Mitsubishi Lancer Evolution X GSR
o Daihatsu OFC-1
o BMW 135i Coupe
* Demo will include 1 course - Suzuka
* Player mode:
o Single player mode with races up to 16 cars.
o No online play for the demo.
* In coordination with the 40th Tokyo Motor Show, new cars will be unveiled in game between Oct. 23 to Oct. 25
* In game video contents included:
o Gran Turismo TV with previews and reports.
o Show floor reports direct from the 40th Tokyo Motor Show through Gran Turismo TV.
o Motor Sport related news.
Dus zullen nog paar dagen extra moeten wachten op de GT-R en STI dan...

-
Of Forza 2 of GTHD nu meer of minder sim is maakt niet uit, ze zijn het namelijk beide niet.Roman schreef:GT5 zal Forza2 veel verder voorbij gaan als simulatie. GTHD was nog gebaseerd op Gran Turismo 4. Alleen de graphics waren geupdate.k33z schreef:Ik denk dat niemand nog de mogelijkheid heeft gehad GT5 te testen? Die GTHD demo is leuk om te spelen met stuur, zelf ondervonden, maar het heeft gewoon niets met een simulatie te maken.
Maar jij vind Forza 2 meer sim dan GTHD? Ik juist andersom, Forza is achterlijk simpel om gigantische drifts neer te zetten en races te winnen. Bij GTHD is het veel meer werk en vereist het meer finesse. (vinden wij hier dan)
We zullen het zien dan, op verscheidene fora heb ik nu verhalen gelezen en alles is super positief. Het gevoel schijnt met GT5 echt helemaal in orde te zijn. Hopenlijk nu eindelijk het geluid ook.
Subaru en Mitsubishi schijnen zelf hun nieuwe Evo X en STI uitvoerig getest om de feeling over te krijgen naar de game.
Zal mij benieuwen, kan niet wachten op morgen die Evo X en STI en ook de 135i eens uit te proberen. Toch wel een debuut in de game wereld.
Het schijnt dat de nadruk lag op de gameplay en het gevoel van het rijden. Daarom hebben de auto's geen schade etc etc. Ze gaven de voorkeur aan de besturing dan daaraan.
Wacht met smart af 8)
PGR4 is trouwens echt lachen, het rijden in de sneeuw, mist, ijs en nat wegdek is soms komisch gewoon op Xbox live. Je ziet dan gewoon 7 man in de eerste bocht eruit knallen.
Met de power van de PS3 zal Gran Turismo 6 wel helemaal goed zijn![]()
Auto's voelen in GT gewoon erg leuk aan, niet realistisch maar gewoon veel fun. Het verhaal over het schade e.d. weglaten om zich op de wegligging te concentreren is natuurlijk een marketingverhaal. Probeer iets negatiefs (eigenlijk het uitmelken van een oud spel) een positieve draai te geven.
Mijn grote angst is ook dat de AI gewoon weer vreselijk slecht is. Als ze niets aan de AI gedaan hebben, geen schademodel e.d. maar wel schitterende graphics en iets ander weggedrag dan is het toch eigenlijk schandalig?
Begrijp me niet verkeerd, ook ik zie erg uit naar GT5 en denk dat het fantastisch wordt. Probeer het alleen niet als realistisch neer te zetten want dat is het gewoon totaal niet.
Probleem bij GT vind ik altijd dat de langzame (lees normale) auto's erg leuk rijden. Bijvoorbeeld een M3 op straatbanden is gewoon fun. Zodra je naar de raceauto's gaat, of zet een set racebanden op een straatauto dan slaat het ECHT nergens meer op.
- Roman
Ja ik hoop ook dat de AI goed in elkaar steekt. Bij Forza was het best goed geregeld. Denk dat GT5 het zich niet kan permiteren om het niet om z'n minst net zo te maken.k33z schreef: Of Forza 2 of GTHD nu meer of minder sim is maakt niet uit, ze zijn het namelijk beide niet.
Auto's voelen in GT gewoon erg leuk aan, niet realistisch maar gewoon veel fun. Het verhaal over het schade e.d. weglaten om zich op de wegligging te concentreren is natuurlijk een marketingverhaal. Probeer iets negatiefs (eigenlijk het uitmelken van een oud spel) een positieve draai te geven.
Mijn grote angst is ook dat de AI gewoon weer vreselijk slecht is. Als ze niets aan de AI gedaan hebben, geen schademodel e.d. maar wel schitterende graphics en iets ander weggedrag dan is het toch eigenlijk schandalig?
Begrijp me niet verkeerd, ook ik zie erg uit naar GT5 en denk dat het fantastisch wordt. Probeer het alleen niet als realistisch neer te zetten want dat is het gewoon totaal niet.
Probleem bij GT vind ik altijd dat de langzame (lees normale) auto's erg leuk rijden. Bijvoorbeeld een M3 op straatbanden is gewoon fun. Zodra je naar de raceauto's gaat, of zet een set racebanden op een straatauto dan slaat het ECHT nergens meer op.
Nou ja, uitmelken van een oud spel is het natuurlijk niet he. Deze versie is vanaf de grond op opnieuw opgebouwd voor de PS3. GT4 was eigenlijk hetzelfde als GT3 maar dan met de Nurburgring en zonder Complex String course, wat ik erg jammer vond.
Zal morgen de demo eens met de G25 aan de tand voelen. Kijk er erg naar uit. Hopenlijk stelt het me niet teleur, heb erg hoge verwachtingen!
-
Wat betreft de AI ben ik heel erg huiverig. Van wat in de filmpjes heb gezien zijn het nogsteeds blinde tegenstanders die op rails rijden. Verwacht hier niet veel van.
Verwacht ook niet dat dingen die in de prologue niet goed zijn in het echte spel wel ineens goed zijn. Is nooit zo geweest, net als bij demo's, dus dat zal nu ook niet zo zijn.
Ik ben misschien wat kritisch, maar ik verwacht gewoon dat GT5 de zwakke punten van GT4 (AI, schade, etc) niet heeft opgelost. Ze maken wat al mooi was mooier, gooien er een hele vette cockpit view in, goede graphics en melken het weer uit. Dat is waar ik bang voor ben.
Dezelfde hoop en briljantie werd verwacht met GT2, GT3 en GT4 en iedere keer viel het op essentiele punten tegen.
Verwacht ook niet dat dingen die in de prologue niet goed zijn in het echte spel wel ineens goed zijn. Is nooit zo geweest, net als bij demo's, dus dat zal nu ook niet zo zijn.
Ik ben misschien wat kritisch, maar ik verwacht gewoon dat GT5 de zwakke punten van GT4 (AI, schade, etc) niet heeft opgelost. Ze maken wat al mooi was mooier, gooien er een hele vette cockpit view in, goede graphics en melken het weer uit. Dat is waar ik bang voor ben.
Dezelfde hoop en briljantie werd verwacht met GT2, GT3 en GT4 en iedere keer viel het op essentiele punten tegen.
- René
AI zal nu ook wel weer waardeloos zijn maar gelukkig kan je nu online met 16 man.
GT5 zal idd geen echte sim worden maar dat hoeft ook niet, er schijnt overigens wel een professional mode in te zitten die het sim gehalte wat omhoog moet halen.
Voor de demo die nu uit is moet je wel een japans PSN account hebben, voor diegene die geen japans kan lezen: http://www.gtplanet.net/guides/index.ph ... S3_Account
GT5 zal idd geen echte sim worden maar dat hoeft ook niet, er schijnt overigens wel een professional mode in te zitten die het sim gehalte wat omhoog moet halen.
Voor de demo die nu uit is moet je wel een japans PSN account hebben, voor diegene die geen japans kan lezen: http://www.gtplanet.net/guides/index.ph ... S3_Account