Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Tom

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 24 aug 2023, 11:27

smiley schreef: 23 aug 2023, 17:34 Met passagier zit je ongeveer aan 2300 kilo in die S plaid.
Hoe kun je daar nog plezier mee hebben op het circuit, ongeacht de pk's?
Denk voor een groot deel kroegpraat, als je op een recht stuk met je miljoen ev-pk's een Porsche of Ferrari inhaalt.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 aug 2023, 11:50

Denkt ie Hamilton op De Ring te kunnen verslaan? (zal die passage wel in een context moeten zien. Bij minuut hoeveel?)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 24 aug 2023, 13:19

Ik ben overigens wel benieuwd hoe de F1 coureurs het in bijv. de 24H van de Nurburgring, desnoods na een goede voorbereiding.
Zo hard rijden, onder alle omstandigheden, slalommend tussen het overige verkeer door. Ook dat is een kunde die echt niet iedereen heeft, ook niet zomaar een Hamilton of een Verstappen.

Hetzelfde geld voor bijv. WRC. Raikkonen heeft het hobbymatig een tijdje geprobeerd, maar kwam er toch ook niet echt aan te pas.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 aug 2023, 10:06

Richardt. schreef: 24 aug 2023, 13:19 Ik ben overigens wel benieuwd hoe de F1 coureurs het in bijv. de 24H van de Nurburgring, desnoods na een goede voorbereiding.
Zo hard rijden, onder alle omstandigheden, slalommend tussen het overige verkeer door. Ook dat is een kunde die echt niet iedereen heeft, ook niet zomaar een Hamilton of een Verstappen.

Hetzelfde geld voor bijv. WRC. Raikkonen heeft het hobbymatig een tijdje geprobeerd, maar kwam er toch ook niet echt aan te pas.
Alonso lijkt mij daar de uitgelezen persoon voor met z'n staat van dienst met WEC en twee keer winst op Le Mans bijvoorbeeld.

Ook Kubica liet zien het baantje na 'niet al teveel rondjes' wel te snappen in die M4 van Apex toendertijd. Maar da's geen 24H natuurlijk he.

En Max is een baas in simracing ook in die xx uur toestanden doet ie aardig mee. Ook al is dat geen vergelijk met real life hij lijkt mij een snelle leerling op LM en N24

Jan Lammer, middenmoter in F1 toendertijd won Le Mans in 1988 met die skitterende Silk Cut Jaguar.

JP

Bericht door JP » 26 aug 2023, 10:13

Kubica had die M4 flink afgetrapt, daar hebben ze bij Apex nog wat kosten aan gehad :coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 aug 2023, 10:57

JP schreef: 26 aug 2023, 10:13 Kubica had die M4 flink afgetrapt, daar hebben ze bij Apex nog wat kosten aan gehad :coffee:
Klopt, maar hij liet wel even zien hoe 't moest op een zeer relaxede manier. En dan zie je Misha 'Ringmeister' met 'honderdduizend' laps klungelen....

Kadett

Bericht door Kadett » 26 aug 2023, 11:39

JP schreef: 26 aug 2023, 10:13 Kubica had die M4 flink afgetrapt, daar hebben ze bij Apex nog wat kosten aan gehad :coffee:
Alle wiellagers en de naven achter verrot in nog geen 25 rondjes toch? En banden kaal :)

JP

Bericht door JP » 26 aug 2023, 11:43

En achterbumper delen weggesmolten door de uitlaat, nee echt een topmerk dat BMW :tooth: :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 26 aug 2023, 13:51

Die wiellagers en navenschade is dat niet gewoon door te hard over curve Stones te gaan?

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 27 aug 2023, 14:07

De tribute band vd Rolling Stones!

Erminio

Bericht door Erminio » 27 aug 2023, 19:19

Als een echte racer echt hard gaat dan gaan alle zogenaamde straatrace auto's echt hard slijten :mrgreen:

Rnd

Bericht door Rnd » 27 aug 2023, 19:44

Topic op Autoblog waar een 918 Spyder een Brit raakt:

https://www.autoblog.nl/nieuws/man-roep ... 18-3538381

Volgens mij is het gewoon de schuld van de Porsche, maar als ik het goed begrijp kan het eindigen in gedeelde schuld waarbij de totale kosten gedeeld worden en dat de verzekeraar van de Brit het op hem verhaalt. Duitser zal waarschijnlijk wel verzekerd zijn.

Dit is waarom ik ook geen TF meer durf te rijden op de Ring. Financieel risico is gewoon te groot. Vooral als je wel volledig schuldig bent. Ik denk trouwens dat die Brit vrijuit gaat, want het is toch duidelijk dat die Porsche op hem knalt.

Emiel

Bericht door Emiel » 27 aug 2023, 20:20

De discussie die volgens mij loopt is dat de bmw na het inhalen aan de kant had moeten gaan.

Las op FB dat het een rijke Duitser is en de politie hem wel wat voordeel leek te geven.

Benieuwd hoe het afloopt.

Voor mij ook geen TF meer. Hopelijk volgend naar trackday daar.

Kadett

Bericht door Kadett » 27 aug 2023, 20:36

In/voor die bocht nog in willen halen.... vindt dat Porsche eigenaar hier fout zat die had kunnen weten/anticiperen dat je die bocht nooit ging redden tenzij je 100% zeker weet dat je voorligger je ruimte geeft.

Zed240

Bericht door Zed240 » 27 aug 2023, 20:45

Dat bericht is geschreven door Dale Lomas van BTG, die heeft al wel vaker hoog van de toren geblazen/geruchten de wereld in gebracht die niet zo erg waren achteraf volgens mij.

Ik zie hier niet hoe de BMW ook maar een procent schuldig kan zijn, maar tegelijkertijd denk ik oprecht dat je tegen een rijke Duitser als Nederlander of Brit wel een puntje achter staat mocht het bij de rechter komen. Zo modern is Duitsland niet.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 aug 2023, 20:50

Maakt allemaal weinig uit, beiden fout. De 1 haalt in, de ander blijft niet rechts. Wordt zeker 50/50.

Heel goed dat een “bekende” als Dale het nu eens durft te zeggen. Zal wel een shitload over zich heen krijgen nu….

Je bent niet verzekerd. Je kan er failliet aan gaan en dat kan door het lulligste kleine dingetje dat je gewoon kan overkomen. Is je leven voorbij op financieel vlak….

Ik verbaas me erover dat iedereen dat risico schijnbaar achteloos neemt. In “mijn” tijd was het nog gewoon gedekt (met name het WA-deel). Dat is het deel dat bijna onneindig uit de hand kan lopen. (Tonnen/miljoenen, en ja dat gebeurd echt in een massacrash met gewonden/arbeidsongeschikten etc etc) Je eigen schade is overzichtelijk, je weet wat je auto waard is en wat je max risico dus is.

Ik ben direct gestopt toen duidelijk werd dat de voorwaarden van de verzekeraars aangescherpt waren. Teveel gezien waardoor ik dondersgoed weet welk risico je absoluut niet moet willen nemen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 aug 2023, 21:01

Fabian schreef: 27 aug 2023, 20:50 Maakt allemaal weinig uit, beiden fout. De 1 haalt in, de ander blijft niet rechts. Wordt zeker 50/50.

Heel goed dat een “bekende” als Dale het nu eens durft te zeggen. Zal wel een shitload over zich heen krijgen nu….

Je bent niet verzekerd. Je kan er failliet aan gaan en dat kan door het lulligste kleine dingetje dat je gewoon kan overkomen. Is je leven voorbij op financieel vlak….

Ik verbaas me erover dat iedereen dat risico schijnbaar achteloos neemt. In “mijn” tijd was het nog gewoon gedekt (met name het WA-deel). Dat is het deel dat bijna onneindig uit de hand kan lopen. (Tonnen/miljoenen, en ja dat gebeurd echt in een massacrash met gewonden/arbeidsongeschikten etc etc) Je eigen schade is overzichtelijk, je weet wat je auto waard is en wat je max risico dus is.

Ik ben direct gestopt toen duidelijk werd dat de voorwaarden van de verzekeraars aangescherpt waren. Teveel gezien waardoor ik dondersgoed weet welk risico je absoluut niet moet willen nemen.
100% eens, ook de reden waarom ik geen TF durf te rijden.

Knot

Bericht door Knot » 27 aug 2023, 21:44

Porsche toch 100% fout.... je kunt in een bocht niet inhalen/iemand aan de kant beuken, wachten tot degene voor je je gezien heeft en aan de kant gaat. Anders kan je de hele baan wel extreem rechts blijven rijden voor het geval iemand je in zou willen halen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 28 aug 2023, 01:35

Ik heb in verleden ook wel gedacht ik ga die baan niet meer op.

Maar dan ben je daar en dan gaat het toch kriebelen.
En dan weeg je risco vs reward af.
Al is het voor mij liever op een doordeweekse dag dan weekend een uur voor sluiten.

Knot

Bericht door Knot » 28 aug 2023, 09:41

Ik ben al jaren niet meer geweest, zou denk toch ook wel gaan rijden maar eerst even kijken wat voor volk er loopt en rijdt.

JP

Bericht door JP » 28 aug 2023, 09:46

Gewoon gaan als het regent dat het giet. Dan heb je geen overpower'de Porsches op semi's, geen motoren, en veel meer tijd voor je geld, minder in je spiegels hoeven kijken, lekker regenlijnen leren rijden, en altijd met genoeg marges, #het hoeft toch niet altijd hard te gaan ?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 aug 2023, 09:48

JP schreef: 28 aug 2023, 09:46 Gewoon gaan als het regent dat het giet. Dan heb je geen overpower'de Porsches op semi's, geen motoren, en veel meer tijd voor je geld, minder in je spiegels hoeven kijken, lekker regenlijnen leren rijden, en altijd met genoeg marges, #het hoeft toch niet altijd hard te gaan ?
Regen is zeker een stuk prettiger :)

markk

Bericht door markk » 28 aug 2023, 09:51

Fabian schreef: 27 aug 2023, 20:50 Maakt allemaal weinig uit, beiden fout. De 1 haalt in, de ander blijft niet rechts. Wordt zeker 50/50.

+1

Ik ben meer dan een decennia geleden gestopt toen ik de updates op mijn polis voorbij zag komen waarin expliciet stond dat rijden op de ring tijdens touristenfahrt werd uitgesloten.

Kom er nog wel. Route ernaartoe, wegen eromheen, kijken langs de baan, schnitzel happen met vrienden. Geeft genoeg lol voor een dagje zonder op de ring zelf te rijden.

Mark

Rnd

Bericht door Rnd » 28 aug 2023, 10:03

Trackday op de Ring zal ik nog wel eens doen, maar geen TF meer. Je hoeft maar 1 keer pech te hebben. Als je bijvoorbeeld koelvloeistof lekt en een paar GT3's rijden de boel plat achter je, dan heb je ook een mega probleem. Daar bedank ik voor. Kleine kans dat het gebeurt, maar als het gebeurt, dan ben je zuur.

Knot

Bericht door Knot » 28 aug 2023, 10:14

Toch blijft het als een avondje op de wallen lopen en uiteindelijk nergens naar binnen stappen.

Plaats reactie