Nederland gaat naar de haaien
- frankie
Re: Nederland gaat naar de haaien
Goh, nog helemaal niks hier over Omtzigt zijn nieuwe partij? Valt tegen hoor 

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
-
- Auto: Dikke Bmw
Dit is Nederland gaat naar de haaien :pfrankie schreef: 21 aug 2023, 10:29 Goh, nog helemaal niks hier over Omtzigt zijn nieuwe partij? Valt tegen hoor![]()
- JP
1 mus maakt nog geen zomer. Benieuwd wat hij voor zetelzitters gaat uitkiezen.
- MParallel
- Auto: BMW
Pieter is voor mij net te links, maar de beste man is wel een goede politicus die echt voor de mens opkomt en niet voor zijn eigen belang.
En daarmee de luis in de pels was voor het vorige kabinet wat zo enorm aan dat pluche wilde blijven kleven. Dat moet me toch gvd een partij lekker zitten.
En daarmee de luis in de pels was voor het vorige kabinet wat zo enorm aan dat pluche wilde blijven kleven. Dat moet me toch gvd een partij lekker zitten.
-
Onlinesmiley
Met het bij de oprichting al uitsluiten van de PVV en FVD, en geen ambitie om de grootste te worden, waardoor je met pak hem beet 20 zetels aansluit bij de geijkte plucheplakkers die (naar mijn mening) een flink deel van Nederland juist beu is, ben ik nog niet zo onder de indruk van deze CDA 2.0 wederopstanding.
-
Omtzigt zit al 20 jaar in de kamer en het enige waar mensen hem van kennen is het toeslagenschandaal. Kudo's om dat boven te krijgen, maar op dat succesje kun je niet eeuwig teren.
Verder een prima politicus en ik gun hem zeker de nodige zetels. Hij lijkt mij ook eerlijker dan de kliek die er zat en hem buiten wilde werken. Ik denk alleen dat de verwachtingen veel te hoog zijn als ik naar de huidige peilingen kijk.
Verder een prima politicus en ik gun hem zeker de nodige zetels. Hij lijkt mij ook eerlijker dan de kliek die er zat en hem buiten wilde werken. Ik denk alleen dat de verwachtingen veel te hoog zijn als ik naar de huidige peilingen kijk.
-
Hij is mij ook te links en van het type "padvinder". Alles volgens de regeltjes proberen te doen, maar uiteindelijk krijg je dan meestal weinig voor elkaar. Ik hoop dat het hem gaat lukken om iets te veranderen, maar de verwachtingen zijn waarschijnlijk te hoog.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tja, Omtzigt. Zijn stemgedrag (zie hieronder) zegt mij genoeg evenals het op voorhand uitsluiten van andere partijen (blijkbaar is dat het nieuwe sociale contract, nog voordat je begonnen bent alweer een hele groep kiezers wegzetten). En natuurlijk heeft de man goede dingen gedaan in dat toeslagenschandaal maar uiteindelijk is dat ook gewoon zijn werk geweest. De macht controleren als Tweede Kamerlid. Blijkbaar zijn we al zo ver afgedwaald dat we het bijzonder vinden dat iemand daar gewoon zijn werk doet. Iemand die niet zo bijzonder zou moeten zijn is dan ineens heel bijzonder.
Maar als dit helpt om die bolle Limburgse klimaatclown uit het torentje te houden vind ik het helemaal prima.
Maar als dit helpt om die bolle Limburgse klimaatclown uit het torentje te houden vind ik het helemaal prima.

- Martijn_bmw
Alles beter dan dat zou ik momenteel zeggen iddWouter81 schreef: 21 aug 2023, 20:15
Maar als dit helpt om die bolle Limburgse klimaatclown uit het torentje te houden vind ik het helemaal prima.![]()

- tomgtr
Dat lijkt me nogal naïef. Als je de peilingen mag geloven (en mijn logica zei al hetzelfde) haalt Omtzigt de zetels weg bij VVD, BBB, CDA, SP en JA21. Vast ook bij PVDA/GL en D66. Dus als Omtzigt iets zal doen is het de linkse wolk sterker maken, niet zwakker.Wouter81 schreef: 21 aug 2023, 20:15 Tja, Omtzigt. Zijn stemgedrag (zie hieronder) zegt mij genoeg evenals het op voorhand uitsluiten van andere partijen (blijkbaar is dat het nieuwe sociale contract, nog voordat je begonnen bent alweer een hele groep kiezers wegzetten). En natuurlijk heeft de man goede dingen gedaan in dat toeslagenschandaal maar uiteindelijk is dat ook gewoon zijn werk geweest. De macht controleren als Tweede Kamerlid. Blijkbaar zijn we al zo ver afgedwaald dat we het bijzonder vinden dat iemand daar gewoon zijn werk doet. Iemand die niet zo bijzonder zou moeten zijn is dan ineens heel bijzonder.
Maar als dit helpt om die bolle Limburgse klimaatclown uit het torentje te houden vind ik het helemaal prima.![]()
omtzigt.jpg
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik ben toch beetje bang dat Timmermans hoge ogen gaat gooien...
Omtzigt is waarschijnlijk een mild afleidingsmanouevre in het grote geheel wat 'democratie' zou moeten heten.
Ruk naar rechts. PVV
ook al wordt dat gezien als controlled oposition, wat moeten we dan?
Omtzigt is waarschijnlijk een mild afleidingsmanouevre in het grote geheel wat 'democratie' zou moeten heten.
Ruk naar rechts. PVV
ook al wordt dat gezien als controlled oposition, wat moeten we dan?
-
Eerst maar eens de standpunten van Omtzigt afwachten. Qua persoon in ieder geval iemand die je graag in de 2e kamer wilt hebben, kritisch naar eenieder.
Het bij voorbaat uitsluiten van samenwerken met de PVV of FVD lijkt mij geen ramp. Zolang Wilders blijft roepen dat alles wat Islam is gelijk staat aan het kwaad zet hij zichzelf gewoon buitenspel. Jammer vind ik, want de man heeft echt wel goede punten.
FVD... tja, reptielen die ons allemaal willen controleren... Need I say more?
Het bij voorbaat uitsluiten van samenwerken met de PVV of FVD lijkt mij geen ramp. Zolang Wilders blijft roepen dat alles wat Islam is gelijk staat aan het kwaad zet hij zichzelf gewoon buitenspel. Jammer vind ik, want de man heeft echt wel goede punten.
FVD... tja, reptielen die ons allemaal willen controleren... Need I say more?
- jos_br
Weer iets gestolen van Feestboek,
Lees en huiver!! #Stikstof #fouterdanfout
In 2011 werd Dwingelderveld (Drenthe) natura2000 gebied. Een student van UR Wageningen ging daar 1 jaar, begeleid door zijn mentor, onderzoek doen naar de stikstofdepositie en verspreiding van ammoniak op 5 bedrijven langs het natuurgebied. Vier van deze melkveebedrijven hebben gemiddeld honderd koeien en één melkveebedrijf met vijfhonderd koeien.
Hoe?
- ammoniak concentraties meten op 15 verschillende locaties in en rondom de noordkant van het Dwingelderveld.
- 85 dagen in het voorjaar van 2011 de natte en droge depositie meten
- Potten ingezaaid met zomergerst op 26 locaties in het Dwingelderveld
- één locatie met 22 potten op het meteoveld Veenkampen in Wageningen als controlepunt.
Wat waren de bevindingen?
- 75% van de metingen zaten onder kritische waarden
- depositie was meetbaar tot 50 meter rond een bedrijf met 100 runderen.
- in het Natura2000 gebied géén negatieve invloed van stikstofdepositie zoals modellen berekend hadden.
- Het model OPS waarmee gerekend werd door het RIVM is niét geschikt om betrouwbare data te produceren; het overschat de invloed en het neemt de ópname van stikstof niet mee in de berekeningen.
- het model suggereert ten onrechte negatieve invloed.
De conclusie was dan ook dat er géén invloed op het Natura2000 gebied was door de omliggende bedrijven en de waardes beneden de gestelde norm lagen! Perfect zou je denken!
De student en zijn mentor wilden hier uiteraard méér onderzoek naar doen! Ze togen naar Den Haag maar kregen de wacht aangezegd dat DH hun eigen rekenmethode hiervoor had en daarbij de melding dat ze met het onderzoek moesten stoppen. Ze gingen naar UR Wageningen; daar hetzelfde verhaal, geen verder onderzoek, geen metingen, stoppen!
De mentor heeft daarna aan de betrokken boeren* gevraagd om zich stil te houden over dit onderzoek en de uitkomsten.
Nu in 2020 maakt het RIVM nog steeds gebruik van deze modellen en rekenmethode! Ze wéten dat de uitkomsten niet kloppen!
*gegevens bij ons bekend
Onderzoek: https://edepot.wur.nl/328849
https://1drv.ms/b/s!AqZ-Z9t0YO70aTgbb2-AofrBKSU
Jos.
Lees en huiver!! #Stikstof #fouterdanfout
In 2011 werd Dwingelderveld (Drenthe) natura2000 gebied. Een student van UR Wageningen ging daar 1 jaar, begeleid door zijn mentor, onderzoek doen naar de stikstofdepositie en verspreiding van ammoniak op 5 bedrijven langs het natuurgebied. Vier van deze melkveebedrijven hebben gemiddeld honderd koeien en één melkveebedrijf met vijfhonderd koeien.
Hoe?
- ammoniak concentraties meten op 15 verschillende locaties in en rondom de noordkant van het Dwingelderveld.
- 85 dagen in het voorjaar van 2011 de natte en droge depositie meten
- Potten ingezaaid met zomergerst op 26 locaties in het Dwingelderveld
- één locatie met 22 potten op het meteoveld Veenkampen in Wageningen als controlepunt.
Wat waren de bevindingen?
- 75% van de metingen zaten onder kritische waarden
- depositie was meetbaar tot 50 meter rond een bedrijf met 100 runderen.
- in het Natura2000 gebied géén negatieve invloed van stikstofdepositie zoals modellen berekend hadden.
- Het model OPS waarmee gerekend werd door het RIVM is niét geschikt om betrouwbare data te produceren; het overschat de invloed en het neemt de ópname van stikstof niet mee in de berekeningen.
- het model suggereert ten onrechte negatieve invloed.
De conclusie was dan ook dat er géén invloed op het Natura2000 gebied was door de omliggende bedrijven en de waardes beneden de gestelde norm lagen! Perfect zou je denken!
De student en zijn mentor wilden hier uiteraard méér onderzoek naar doen! Ze togen naar Den Haag maar kregen de wacht aangezegd dat DH hun eigen rekenmethode hiervoor had en daarbij de melding dat ze met het onderzoek moesten stoppen. Ze gingen naar UR Wageningen; daar hetzelfde verhaal, geen verder onderzoek, geen metingen, stoppen!
De mentor heeft daarna aan de betrokken boeren* gevraagd om zich stil te houden over dit onderzoek en de uitkomsten.
Nu in 2020 maakt het RIVM nog steeds gebruik van deze modellen en rekenmethode! Ze wéten dat de uitkomsten niet kloppen!
*gegevens bij ons bekend
Onderzoek: https://edepot.wur.nl/328849
https://1drv.ms/b/s!AqZ-Z9t0YO70aTgbb2-AofrBKSU
Jos.
-
-
Onlinesmiley
De term Sociaal Contract en de discussie erover gaat al een tijdje terug, dus ik denk toeval.
Het zal uiteraard wel tegen hem gebruikt worden tijdens de verkiezingen.
Het zal uiteraard wel tegen hem gebruikt worden tijdens de verkiezingen.
- 350 Z
Code: Selecteer alles
Zolang Wilders blijft roepen dat alles wat Islam is gelijk staat aan het kwaad zet hij zichzelf gewoon buitenspel.
Vroeger was heel Noord-Afrika Christelijk nu is het Islamitsch, duik de geschiedenis maar eens in hoe dat is gebeurt.
-
Voorbeeldje:350 Z schreef: 22 aug 2023, 11:17Verdiep je eens in de islam en je zult zien dat Wilders gewoon gelijk heeft.Code: Selecteer alles
Zolang Wilders blijft roepen dat alles wat Islam is gelijk staat aan het kwaad zet hij zichzelf gewoon buitenspel.
Vroeger was heel Noord-Afrika Christelijk nu is het Islamitsch, duik de geschiedenis maar eens in hoe dat is gebeurt.
https://www.ad.nl/buitenland/turkije-ro ... ~a180bfe8/
De linkerkant van NL loopt weg met Islam, want elke immigrant uit die contreien is weer een stem erbij.
- JP
Kijk ze eens stralen, alsof ze samen gewonnen hebben in de Postcodeloterij. Bromance !

-
Islam: dat zo'n beetje elke Noord-Afrikaan een moslim is betekent toch niet dat ze allemaal crimineel zijn?
En hoe dacht je dat het christendom verspreid is in de wereld? Dat bekeren ging echt niet geheel vrijwillig
Dat stukje over het verscheuren van de Koran vind ik nu een mooi voorbeeld van het misbruiken van je vrijheid van meningsuiting. Dit getuigt gewoon van disrespect naar je medemens.
Dat je alles mag zeggen betekent niet dat je alles moet zeggen. Kwestie van fatsoen, en helaas ontbreekt het daar tegenwoordig aan.
En hoe dacht je dat het christendom verspreid is in de wereld? Dat bekeren ging echt niet geheel vrijwillig
Dat stukje over het verscheuren van de Koran vind ik nu een mooi voorbeeld van het misbruiken van je vrijheid van meningsuiting. Dit getuigt gewoon van disrespect naar je medemens.
Dat je alles mag zeggen betekent niet dat je alles moet zeggen. Kwestie van fatsoen, en helaas ontbreekt het daar tegenwoordig aan.
-
Koran verscheuren is natuurlijk provoceren, maar de reactie toont wel iets aan wat betreft het kunnen relativeren van zaken en hoe snel men naar geweld grijpt. Doe hetzelfde met een bijbel en de reactie is heel anders. Het Christendom was niks beter, maar daarover zijn we ook blij dat die verlichting al heeft plaatsgevonden. Koran verscheuren of Wilders' methode is inderdaad niet constructief. Wegkijken en alles bedekken met de mantel der liefde ook niet.
Veel zaken uit de Islam staan gewoon haaks op de vrije en gelijkwaardige maatschappij die we hier hebben opgebouwd. Waarin man en vrouw gelijk zijn. Waarin homo's zichzelf kunnen zijn. Waarin gelovigen naast ongelovigen leven. Waarin we onze kinderen eigen keuzes laten maken zodra het kan. Waarin we het accepteren dat we het soms niet met elkaar eens zijn.
Denk ik aan de Islam, dan denk ik aan tig vormen van vrouwenonderdrukking, tot aan extreme gevallen zoals meisjesbesnijdenis. Geweld richting homo's komt vaak uit die hoek. Geweld richting hulpverleners komt vaak uit die hoek. Hun trouwerij-idioterie in het verkeer. Het hele gebeuren binnen families rondom eerwraak. En het hele mechanisme (dat het Christendom ook heeft gekend) om dat gesloten systeem (onderlinge controle binnen familie's en moskee) in stand te houden en jonge mensen geen eigen keuzes te laten maken. Dan heb je nog de afkeer richting ongelovigen, gevoed door Imam's. Het is inderdaad generaliseren want je hebt tig gradaties binnen aanhangers, maar van binnenuit lijkt die oplossing niet te komen, of het gaat op een tempo dat mij geen vertrouwen geeft.
Veel zaken uit de Islam staan gewoon haaks op de vrije en gelijkwaardige maatschappij die we hier hebben opgebouwd. Waarin man en vrouw gelijk zijn. Waarin homo's zichzelf kunnen zijn. Waarin gelovigen naast ongelovigen leven. Waarin we onze kinderen eigen keuzes laten maken zodra het kan. Waarin we het accepteren dat we het soms niet met elkaar eens zijn.
Denk ik aan de Islam, dan denk ik aan tig vormen van vrouwenonderdrukking, tot aan extreme gevallen zoals meisjesbesnijdenis. Geweld richting homo's komt vaak uit die hoek. Geweld richting hulpverleners komt vaak uit die hoek. Hun trouwerij-idioterie in het verkeer. Het hele gebeuren binnen families rondom eerwraak. En het hele mechanisme (dat het Christendom ook heeft gekend) om dat gesloten systeem (onderlinge controle binnen familie's en moskee) in stand te houden en jonge mensen geen eigen keuzes te laten maken. Dan heb je nog de afkeer richting ongelovigen, gevoed door Imam's. Het is inderdaad generaliseren want je hebt tig gradaties binnen aanhangers, maar van binnenuit lijkt die oplossing niet te komen, of het gaat op een tempo dat mij geen vertrouwen geeft.
-
Exact Tom, dank voor de opsomming.
Het ellendige Gristendom heeft z'n lesje vaak wel geleerd en houdt zich in de westerse wereld anno 2023 veelal koest.
Terwijl de Islam doordendert met hun middelleeuws geneuzel en zich niks aantrekt van wat dan ook wat hier als 'norm' geldt. Al veeg ik m'n kont af met de telegraaf, nrc, bijbel of koran. Als er bij die laatste dodelijke repressailles te verwachten zijn zegt dat genoeg: Islam hoort niet in de westerse wereld thuis. Respect voor je medemens amehoela, kijk naar die cartoons van die Denen en Charlie Hebdo. Een cartoon en hup de tekenaar(s) ter dood veroordelen . Kijk naar Salman Rushdie en De Duivelsverzen. Hij was en is zijn leven niet zeker en moet een oog missen dacht ik.
En dan Wilders/PVV maar niet meeregeren want ze doen sneu tegen die achterlijke cultuur met veel bloedvergieten, genaamd Islam.
Mooie vorm van 'democratie'....pfff.
Om het over een kwestie van fatsoen maar helemaal niet te hebben....
Ayaan Hirsi Ali anybody? Theo van Gogh? Wilders die 24/7 beveiliging nodig heeft.....
Het ellendige Gristendom heeft z'n lesje vaak wel geleerd en houdt zich in de westerse wereld anno 2023 veelal koest.
Terwijl de Islam doordendert met hun middelleeuws geneuzel en zich niks aantrekt van wat dan ook wat hier als 'norm' geldt. Al veeg ik m'n kont af met de telegraaf, nrc, bijbel of koran. Als er bij die laatste dodelijke repressailles te verwachten zijn zegt dat genoeg: Islam hoort niet in de westerse wereld thuis. Respect voor je medemens amehoela, kijk naar die cartoons van die Denen en Charlie Hebdo. Een cartoon en hup de tekenaar(s) ter dood veroordelen . Kijk naar Salman Rushdie en De Duivelsverzen. Hij was en is zijn leven niet zeker en moet een oog missen dacht ik.
En dan Wilders/PVV maar niet meeregeren want ze doen sneu tegen die achterlijke cultuur met veel bloedvergieten, genaamd Islam.
Mooie vorm van 'democratie'....pfff.
Om het over een kwestie van fatsoen maar helemaal niet te hebben....
Ayaan Hirsi Ali anybody? Theo van Gogh? Wilders die 24/7 beveiliging nodig heeft.....
-
Overigens heb ik niks tegen individuen en is het ook niet persoonlijk. Heb prima collega's met moslim-achtergrond. In je eentje verander je het niet. Maar uiteindelijk hoop je wel dat het een richting van verlichting op gaat. Valt mij altijd op dat zo'n Emine Uğur, die best vaak in de media is en een column in een krant heeft, ook hier opgegroeid en bekend met de Nederlandse cultuur, het tegenovergestelde doet wat je verwacht van zo'n invloedrijke moslima die beide kanten van het verhaal kent. Je suikerfeest is een mooi stukje van je geloof en leuk om uit te dragen. Maar zij gaat iets als een hoofddoek verdedigen terwijl over de hele wereld miljoenen meisjes/vrouwen gebukt gaan door onderdrukking.
-
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
Als het allemaal zo geweldig is die islam, waarom komen ze dan hier naartoe? Part of the masterplan, denk ik dan maar….
-
Extremisme in combinatie met welk geloof dan ook is zelden iets goeds.
Maar zeggen dat elke moslim extreem is, is net zo onwaar als zeggen dat elke Nederlander van kaas houdt, op klompen loopt en de hele dag een joint rookt. Ik persoonlijk moet van alle drie niks hebben
Ik ben absoluut vóór een strenger immigratiebeleid, zoals bijvoorbeeld Australië hanteert. Heb je niks toe te voegen dan kom je er niet in. Laat gelukszoekers die lopen te rellen lekker thuis blijven, en als ze hier al zijn, stuur ze terug. Maar dat moet je niet rechtstreeks koppelen aan een bepaald geloof. Dat kun je in een democratie niet doen.
Daarom vind ik het ook jammer dat Wilders niet wat politieker te werk gaat, dan hadden we wellicht nu al stappen gemaakt kunnen hebben op het gebied van immigratiebeleid.
Maar zeggen dat elke moslim extreem is, is net zo onwaar als zeggen dat elke Nederlander van kaas houdt, op klompen loopt en de hele dag een joint rookt. Ik persoonlijk moet van alle drie niks hebben
Ik ben absoluut vóór een strenger immigratiebeleid, zoals bijvoorbeeld Australië hanteert. Heb je niks toe te voegen dan kom je er niet in. Laat gelukszoekers die lopen te rellen lekker thuis blijven, en als ze hier al zijn, stuur ze terug. Maar dat moet je niet rechtstreeks koppelen aan een bepaald geloof. Dat kun je in een democratie niet doen.
Daarom vind ik het ook jammer dat Wilders niet wat politieker te werk gaat, dan hadden we wellicht nu al stappen gemaakt kunnen hebben op het gebied van immigratiebeleid.