F1 Seizoen 2023
-
Re: F1 Seizoen 2023
Max heeft geoefend om meer met de achterkant te sturen:

- Knot
Geinig om te zien maar dit soort auto’s zijn wel even andere koek dan een GR86 of M2 oid… denk dat ik er ook een hand vol aan heb die grip met dat vermogen en die powerband!
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Voor Max is dat een laffe ondergemotoriseerde bak.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Marco is van het padje. Beweert dat Max nu zo goed is dat ie ook pole kan pakken met een AT of Haas. Klap van de molenwiek of journalist die met komkommertijd iets te schrijven moet hebben? Maar het zou wel leuk zijn als ze Max nu in een AT zetten.
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/mar ... ion-pakken
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/mar ... ion-pakken
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Denk komkommertijd bij F1Maximaal , zeer waarschijnlijk volledig uit z'n verband getrokken uitspraak (of mogelijk compleet verzonnen) , ik lees die onzin eigenlijk nooit
...

- Downforce Hans
.
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 15 aug 2023, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Je ziet zoveel van die berichten dat Marko bijna dag en nacht interviews moet geven zoveel verhalen worden er verzonnen.. 

- MParallel
- Auto: BMW
Sja in deze tijd moet je constant content maken om relevant te blijven. Dat werkt veel onzin in de hand.
- JP
- JP
https://www.ad.nl/formule-1/felipe-mass ... ~a99b4bf4/Felipe Massa eist tientallen miljoenen voor mislopen ‘gestolen’ wereldtitel Formule 1 in 2008
Voormalig Formule 1-coureur Felipe Massa wil financiële compensatie van de Formule 1 en de internationale autosportfederatie FIA voor het mislopen van de wereldtitel in 2008. Volgens de Braziliaan, die toen voor Ferrari reed, is hij door een ‘samenzwering’ van de destijds betrokken bestuurders de titel misgelopen.
Zij zouden destijds al hebben geweten dat de uitkomst van de Grote Prijs van Singapore was beïnvloed door het Renault-team. Massa eindigde op 1 punt van de Brit Lewis Hamilton als tweede in het WK-klassement.
Persbureau Reuters meldde donderdag dat advocaten van Massa deze week een brief van acht pagina’s hebben gestuurd aan Formule 1-directeur Stefano Domenicali en aan FIA-voorzitter Mohammed Ben Sulayem. Via deze zogeheten letter before claim laat Massa weten dat hij naar de rechter wil stappen. De Braziliaan is volgens zijn advocaten naar schattingen ‘tientallen miljoenen’ misgelopen omdat de wereldtitel in 2008 niet naar hem, maar naar Hamilton ging. Het was voor de Brit zijn eerste van in totaal zeven wereldtitels.
De claim van Massa draait om de zaak die bekend staat als crashgate. In de Grote Prijs van Singapore in 2008 crashte Renault-coureur Nelson Piquet junior. Later bleek dat de Braziliaan dit opzettelijk had gedaan na orders van de teamleiding, om zo teamgenoot Fernando Alonso aan de overwinning te helpen. Massa, die aan de leiding reed toen Piquet crashte, eindigde mede als gevolg daarvan en een mislukte pitstop buiten de punten.
De toenmalige Formule 1-baas Bernie Ecclestone zei begin dit jaar in een interview dat hij en FIA-voorzitter Max Mosley er al tijdens het seizoen 2008 achter kwamen dat Renault de uitkomst van de race in Singapore had beïnvloed. Volgens de nu 92-jarige Brit hielden ze dit echter stil, om de sport niet in diskrediet te brengen. Ecclestone, die begin 2017 stopte als directeur van de Formule 1, zegt nu tegen Reuters dat hij zich die uitlatingen niet kan herinneren.
Voor Massa (42) is het echter reden genoeg om financiële compensatie te eisen en met een rechtszaak te dreigen. Volgens zijn advocaten is de Braziliaan de rechtmatige wereldkampioen van 2008. Naast financiële schade heeft Massa volgens hen ook ‘emotionele schade en reputatieverlies’” opgelopen door de uitkomst van het seizoen 2008.
- Knot
Pfffoe.. 2008 is wel een tijd terug hoor. Maar er was in 2021 toch ook iemand "bestolen" toch ofzo? 

- JP
Ja Max in Silverstone 

-
Waar het wringt is dat de FIA al in zelfde jaar er lucht van kreeg en toch door is gegaan met de punten telling zoals die gegaan is. FIA wilde het in doofpot stoppen.
Anno 2021-23 met SM zou dit niet meer gebeuren en had die race qua puntentelling niet meer meegeteld in kampioenschap en was Lewis geen kampioen geworden.
Anno 2021-23 met SM zou dit niet meer gebeuren en had die race qua puntentelling niet meer meegeteld in kampioenschap en was Lewis geen kampioen geworden.
- Knot
Dus er is een kans dat LH44 terug gaat van 7 naar 6 dan?
-
Wat je voornamelijk hoort van de bashers/trollen van elke kant is:
" Max heeft onverdiend gewonnen in '21" met als antwoordt, "Lewis heeft dan alsnog maar 7 titels want 2008 telt niet mee"
Ik vind het 15 jaar na dato ook lastig om te zeggen. Ene kant denk ik, laat de FIA maar flink op de klote gaan. Want als Massa Brit was geweest en Lewis alles behalve Brit dan weet ik zeker dat de race ongeldig was verklaart, maar ja ga dat maar eens bewijzen.
En andere kant denk ik, tis 15 jaar terug, dat is zo lang terug, ik weet zelf niet eens meer wat ik toen deed afgezien van motorrijbewijs halen en een motor kopen.
" Max heeft onverdiend gewonnen in '21" met als antwoordt, "Lewis heeft dan alsnog maar 7 titels want 2008 telt niet mee"
Ik vind het 15 jaar na dato ook lastig om te zeggen. Ene kant denk ik, laat de FIA maar flink op de klote gaan. Want als Massa Brit was geweest en Lewis alles behalve Brit dan weet ik zeker dat de race ongeldig was verklaart, maar ja ga dat maar eens bewijzen.
En andere kant denk ik, tis 15 jaar terug, dat is zo lang terug, ik weet zelf niet eens meer wat ik toen deed afgezien van motorrijbewijs halen en een motor kopen.
-
Maar zal de hele race geschrapt worden of wordt dan Alonso uit de uitslag gehaald? In dat geval zou Lewis namelijk met meer punten verschil kampioen geworden zijn.
Lees de reacties alweer op de Verstappen fan sites, daar gaan we weer…
-
Nou ja op 'beide' fansites. Ik ben dat hele Max/Lewis gedoe wel zat.k33z schreef: 18 aug 2023, 11:11 Maar zal de hele race geschrapt worden of wordt dan Alonso uit de uitslag gehaald? In dat geval zou Lewis namelijk met meer punten verschil kampioen geworden zijn.
Maar Lewis mag wel stoppen met klagen hoe dominant Max zou zijn terwijl hij zelf ook met 2 vingers in neus GP wins aan elkaar reeg door de geweldige motor vanaf 2014. RB heeft aerodynamisch nu geweldig gedaan vanaf start nieuwe regels. Iedereen behalve hij mag/kan daarover klagen.
- Knot
Ik vind dat Hamilton en Massa samen in een Haas een hele GP moeten doen om te bepalen wie de titel van 2008 krijgt!
-
Onlinefrankie
Is samen in een Haas (of überhaupt een F1 wagen) niet wat krap?
-
Om de beurt achter het stuur van een tweezitter:
- MParallel
Massa = Kassa?
Wat heeft Singapore er nou mee van doen. Ja het Piquet verhaal, maar het was toch echt de laatste race in Brazilië waarbij die het kampioenschap, in de laatster ronde, verloor doordat LH net nog een auto inhaalde waardoor die in alsnog het WDC pakte.
Dus dan kan je wel een random andere race er tegenover gaan zetten. Ik ken de rest van 2008 zo niet uit me hoofd. Misschien heeft die bij andere races ook punten laten liggen?
En die race dan. Hij reed vooraan, dus die crash die voor Alsonso was, zou alsnog geen invloed gehad moeten hebben. Blijkbaar hebben ze een pitstop verpest en toen buiten de punten.
Dat is wel een hoop mitsen en maren, maar vooral too little too late. Na 15 jaar ineens gaan klagen. Die kerel is al lang binnen.
Wat heeft Singapore er nou mee van doen. Ja het Piquet verhaal, maar het was toch echt de laatste race in Brazilië waarbij die het kampioenschap, in de laatster ronde, verloor doordat LH net nog een auto inhaalde waardoor die in alsnog het WDC pakte.
Dus dan kan je wel een random andere race er tegenover gaan zetten. Ik ken de rest van 2008 zo niet uit me hoofd. Misschien heeft die bij andere races ook punten laten liggen?
En die race dan. Hij reed vooraan, dus die crash die voor Alsonso was, zou alsnog geen invloed gehad moeten hebben. Blijkbaar hebben ze een pitstop verpest en toen buiten de punten.
Dat is wel een hoop mitsen en maren, maar vooral too little too late. Na 15 jaar ineens gaan klagen. Die kerel is al lang binnen.
- Knot
Gaat mij alleen maar om LH44 zn 1e titel door de goot te spoelen....
-
Ik denk dat het komt door Lewis zijn 8e wereldtitel gezeur.MParallel schreef: 18 aug 2023, 12:22 Massa = Kassa?
Massa denkt nu; Als we zo doen, Hold my beer.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
@ErikS, zoiets.
Piquet jr crashede met opzet, dat weten we.
Crashede Latifi met opzet?
Piquet jr crashede met opzet, dat weten we.
Crashede Latifi met opzet?
- MParallel
Popcorn Time!
Al is het wel heerlijk om vooral die Engelsen ff terug te pakken met hun eeuwigdurende Michael Masi gezeik.
Al is het wel heerlijk om vooral die Engelsen ff terug te pakken met hun eeuwigdurende Michael Masi gezeik.