Lotus Evora S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
HJ2

Lotus Evora S

Bericht door HJ2 » 06 aug 2023, 17:08

Beste lotgenoten, Lotusslachtoffers,

Jullie weten dat ik best vaak van familiesloep ruil, en dat daarbij best gekke wagens voorbij komen.
Het mag ook bekend zijn dat ik daarnaast de Lotus Elan had, die me in 15 jaar bezit nooit is gaan vervelen.
Eigenlijk deed hij dat nog steeds niet, maar de roep om wat anders werd sterker en sterker, totdat hij niet lager meer was te negeren. Ongeveer driekwart jaar geleden heb ik de knoop doorgehakt en ben ik begonnen om de centen bij elkaar te harken voor een waardige opvolger.

Dus: Allereerst de Lexus GS450h eruit. Dat deed pijn, want dit was met afstand de allerfijnste reisgezel die ik ooit heb mogen bezitten.
V8 Prestaties, 4 in lijn verbruik en een heerlijke ride in alle comfort en luxe die je je maar wensen kunt. Daarnaast lag die ook nog eens aangenaam op het netvlies, en voelde een beetje aan als de Jaguar XF die ik trouwens ook enorm kan missen. De wagen was snel verkocht, want: Geen occasions te vinden in NL EN Hybride, dus de verkoop was als kakken zonder drukken.

Daarnaast ben ik mijn M100 verkoopklaar gaan maken. Want hoewel technisch een van de beste in de EU, was er optisch een beetje werk aan, En ik wilde gewoon dat alles perfect was voor de volgende eigenaar. Daar ging wel even wat tijd overheen.

In de tussentijd ben ik ook begonnen an de verkoop van Elan onderdelen die ik had liggen, maar ook heb ik veel van mijn geliefde audio equipement op Marktplaats gezet om daarmee anderen blij te maken en mijn spaarvarken aan te dikken. Daarnaast natuurlijk alle spaarcentjes opzij en hyper-focus op de uitgaven. Bij elke uitgave heb ik me de vraag gesteld: Brengt dit me dichter bij mijn doel? Mijn droomwagen? Indien nee... dan niet doen. Daarnaast nog wat andere zaken verkocht op Marktplaats en intussen was de Elan zover om te koop te zetten.

Dat proces hebben jullie kunnen volgen, en dat was niet gemakkelijk. De psychische 20k grens bleek in de weg te zitten en na heel heel veel geduld heb ik besloten de vraagprijs net onder de 20k te zetten. Dat ging al beter, maar nog niet naar mijn zin. Uiteindelijk heb ik wat upgrades verwijderd zodat de prijs van de wagen nog een keer naar beneden kon. Toen ging het los.. Of ik hem naar de USA wilde verschepen, Zuid-Frankrijk, Belgie, Duitsland en Nederland. Ook op facebook heel veel reacties (en nog steeds)

Uiteindelijk heb ik de wagen verkocht aan een echte petrol head, dat is toch het leukste natuurlijk. Afscheid nemen was zwaar na 15 jaar lief en leed gedeeld te hebben en vrijwel elk onderdeel van de M100 te hebben gereviseerd / gerepareerd / verbeterd / opgeleukt of gewoon schoongemaakt. Het mees moeilijke was mijn zoon, die niet beter weet dan dat papa een rode Lotus Elan in de garage heeft staan. Ik heb 'm een paar maanden lang voorzichtig richting afscheid gecoacht. Hem duidelijk gemaakt dat je voor wat nieuws soms ook eerst plaats moet maken door afscheid te nemen van wat ouds. In de ratio ging dat allemaal prima. Op de dag zelf de ene huilbui na de andere, och wat was dat jochie verdrietig. Toen ik nog 1 keer de deur voor hem opendeed stak hij zijn hoofd naar binnen, legde zijn neus op de stoel en nam een diepe diepe teug. "Dan weet ik later nog goed hoe lekker hij rook papa!" (ik schiet er weer vol van nu ik dit typ) Als laatste nog hartverscheurend meegerend toen de trailer om de hoek verdween.

Afbeelding

Nadat ik langs de RDW was geweest voor export is het dan nu echt gedaan als Elan M100 Turbo eigenaar! (voor nu dan)

Maar wat nu?
Ik geef de clou vast weg, want ik ben ff klaar met typen. De rest van het verhaal volgt later.

Nu staat dit enorm dikke ding op de oprit en is (bijna) alle leed dik vergeten natuurlijk!
Een heuse Lotus Evora S!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HJ2 op 04 sep 2023, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.

SlowCo

Re: Mijn Droomwagen gekocht! De nieuwe 'blijver'

Bericht door SlowCo » 06 aug 2023, 17:22

Zo dan, dat is wel een hele stap vooruit (en qua gewicht omhoog...)!
Veel :df: gewenst.
Wel even wat meer specs en foto's delen hier a.u.b. :tooth:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 aug 2023, 17:24

De opvolger is top, maar dat stukje van je zoon......

De mijne is ook zo ontzettend gek op de Elise. Dat zijn echt 'onze' momenten. De beste.

JP

Bericht door JP » 06 aug 2023, 17:33

Mooi dat je het merk trouw blijft. Zoonlief zal best een band gaan opbouwen met de nieuwe, sommige dingen hebben eenmaal wat tijd nodig. :thumbup:

HJ2

Bericht door HJ2 » 06 aug 2023, 17:34

ErikS schreef: 06 aug 2023, 17:24 De opvolger is top, maar dat stukje van je zoon......

De mijne is ook zo ontzettend gek op de Elise. Dat zijn echt 'onze' momenten. De beste.
Het hele gezin pinkte een traantje weg. Hoezo auto's is ratio? Allemaal emotie! EN gelukkig maar :df:

HJ2

Bericht door HJ2 » 06 aug 2023, 17:35

JP schreef: 06 aug 2023, 17:33 Mooi dat je het merk trouw blijft. Zoonlief zal best een band gaan opbouwen met de nieuwe, sommige dingen hebben eenmaal wat tijd nodig. :thumbup:
Hij vind het he-le-maal tegek! (net als Pa)
Natuurlijk de eerste rit samen gedaan als vader-zoon dingetje (ophalen in BE)

Tom

Bericht door Tom » 06 aug 2023, 17:38

Mooi dat je zoontje ook zo'n petrolhead is. En dat de auto naar een liefhebber gaat.
En wauw, een Evora is ook gaaf :)
Mooie opvolger van de Elan.

TLRS

Bericht door TLRS » 06 aug 2023, 17:46

Mooie machine! Lekker blok, weinig poespas.. niet te hardcore?! Dikke :df:

HJ2

Bericht door HJ2 » 06 aug 2023, 17:48

Hardcore? Dit is een luxe bak man! ;-)

JP

Bericht door JP » 06 aug 2023, 17:48

Wat is het ? :coffee:

Fabian

Bericht door Fabian » 06 aug 2023, 17:49

Van harte!! Super gaaf. Je zoon komt er wel overheen 😄 en anders kun je hen nog ff rood wrappen 🤭

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2023, 18:05

Mooi geschreven verhaal en kan het mij voorstellen voor je zoon maaaar hij zal uiteindelijk ook maar wat blij zijn met de opvolger verwacht ik.

Waanzinnig wat een machine! Echt superrr dik ding :df:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 aug 2023, 18:11

Mooie opvolger zeg 🥰

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 06 aug 2023, 18:12

Mooi hoor :thumbup: hele upgrade, niet dat de Elan slecht was, dit is toch ff wat anders en zoizo nieuwer.
Plezier ermee, lees en zie graag de verhalen en foto's....is enigste hier op dit forum toch.

DFJEF

Bericht door DFJEF » 06 aug 2023, 18:22

Mooi dat de familie zo betrokken is. Kan me goed voorstellen dat het na zo een lange tijd toch vreemd voelt. Maar wat een vervanger zeg ! Geweldig mooie Evora ! Veel rijplezier gewenst. :df:

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 06 aug 2023, 19:14

Ik hoop dat mijn kids ooit ook zo gek worden op auto's. :) Leuk om te lezen, benieuwd naar het verhaal waarom het de Evora is geworden, en wat heeft de GS vervangen eigenlijk?

In ieder geval van harte!!

Zed240

Bericht door Zed240 » 06 aug 2023, 19:25

Hele gave upgrade, gefeliciteerd! Een keer doorhalen tot de limiet, en je zoon snapt het vast wat beter. :) Was het prijstechnisch nog te doen, want voor mijn gevoel zijn die dingen de laatste 2 jaar ook flink de lucht ingegaan?

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 06 aug 2023, 19:27

Dat is een mooie opvolger zeg, gefeliciteerd!

Vanreijmersdal

Bericht door Vanreijmersdal » 06 aug 2023, 19:45

Mooi hoe je ons mee neemt in het afscheid en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, heel tof. Enjoy!

Kijk nu al uit naar je verhaal, over hoe je tot deze keuze en dit exemplaar bent gekomen.

Nivek
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Bericht door Nivek » 06 aug 2023, 20:57

Geleficiteerd! Dat is wel even heeel iets anders!

Handbak of automaat?

Emiel

Bericht door Emiel » 06 aug 2023, 21:03

Nogmaals proficiat HJ,
Mooi verhaal!

Joop

Bericht door Joop » 06 aug 2023, 21:29

Mooie upgrade… Tijd om nieuwe herinneringen te gaan maken met de Evora. Toffe auto in ieder geval! :df:

mark323ti

Bericht door mark323ti » 06 aug 2023, 21:39

Wat een gave upgrade. Die is echt wel next level.

Misschien volgende keer je zoon eerst zeggen wat er voor terug komt :)

Wat zeg ik nu….. volgende keer, dan is ie waarschijnlijk zelf vader :)

En jij dus OPA……

Geniet ervan! Waanzinnig apparaat!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 aug 2023, 21:40

Mooie bak die Evora. :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 06 aug 2023, 22:03

Gaaf die Evora, mooie volgende stap!

Hij gaat er wel aan wennen straks, komt vast goed. Als klein mannetje was ik ook zo vroeger, urenlangs janken omdat mn vader zn BMW boxer met kickstart verkocht had. Werd in de avond opgehaald en ik was natuurlijk wakker gebleven, wegrijdend blijven luisteren bij het slaapkamerraam tot je het geluid echt niet meer hoorde (en daarna weer verder janken)..... Maar toen hij daarna een R90S had gekocht met startknop was het weer oké.... :tooth:

Plaats reactie