Onderstellen...

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Onderstellen...

Bericht door Marc R » 18 okt 2007, 15:34

Ik heb het quattro onderstel onder mijn RS4 zitten maar op een of andere manier ben ik er niet 100% tevreden mee.

Ik vraag me af wat nou de prijzen zijn van de verschillende aanbieders van deze setjes en wat de specefieke kenmerken van hiervan zijn.

Noem eens een:

-Maxtrack
-Intrax
-KW inox line
-Bilstein PSSS9

Gewoon ter info zeg maar...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 18 okt 2007, 18:13

AST

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 18 okt 2007, 18:58

Ja oke,kleine nuance. het hoeft niet speciaal voor t circuit te zijn en n ongeveer prijs graag wat het zo kost.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2007, 19:02

Ligt er helemaal aan wat je wil en hoeveel het kosten mag. En ligt er ook aan wat je klachten zijn.

Intrax kan alles op maat maken, straatonderstellen tot zo'n 2200 euro, race spul ben je ongeveer 3500 euro kwijt, of nog meer voor de 4 weg verstelbare.

AST kan ook op maat maken wat je wil. Sport/straatsetjes tussen de 1200 en 2200 euro gok ik, 3 weg verstelbaar race 3500.

KW Inox heb je verschillende varianten. Geen fan van KW 1 en 2, zijn eigenlijk gele koni's met hun veren. Var 3 heeft rebound en compressie verstelling, kost je 1500-1800 euro.

PSS9 goed systeem, compressie en rebound met 1 knop verstelbaar. Kost je zo'n 1500-1800 euro. Wat ik alleen niet weet is of Bilstein RVS dempers levert, ik heb ze namelijk ook in gewoon staal gezien. Eigenlijk zelfde idee als KW var 3, qua mogelijkheden, werken vaak ook met ongeveer dezelfde veersterktes.

Met schroefonderstellen ga je vaak al wel vrij hard qua vering. Bijvoorbeeld PSS9 en KW3 voor een M3 zijn 3,5 keer zo hard als origineel.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 18 okt 2007, 20:45

3,5x zo hard...sjezus.. :?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 18 okt 2007, 21:24

En met dempers moet je dus ook nog uitkijken. Pas nog een wagen gezien waarvan de dempertorens compleet uitgescheurd waren. De week daarop wel weer netjes nieuwe plaatjes ingelast maar echt goed voor de wederverkoop is het niet. :lol:

Heb zelf een schroefkit van MK-Motorsport. Niets anders dan de schroefkit van H&R en Bilstein geloof ik. Imho voor straatgebruik veel te hard!

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 18 okt 2007, 22:28

Mijn Reiger schroefset voor en schokdempers achter zitten op ca. 4000 euro ex BTW. Deze zijn op maat gemaakt voor de auto en hebben een extern stikstofreservoir. Wat je er allemaal aan kunt instellen weet ik eigenlijk niet :oops: (ik heb dit spul gekocht omdat hij mij zo werd geadviseerd en vanuit een stukje Achterhoeks chauvinisme, de afstelling gaan we samen met Reiger doen).

Dit is de schokdemper achter:

[img=600,401:600:401]http://tweakers.net/ext/f/1ccee5e6aff3a ... d/full.jpg[/img]

Voor heb ik geen goede foto's van. Hij is in ieder geval ook verstelbaar vanaf de dempertoren en misschien ook bij het reservoir zoals de demper achter?

[img=600,402:600:402]http://tweakers.net/ext/f/34e3060775f89 ... 4/full.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2007, 22:47

Gescheiden compressie en uitgaande slag verstelling. Meestal zit de compressie verstelling op het reservoir en de uitgaande slag op de demper, boven of onder maar de precieze hoe en wat verschilt per demper.

Je hebt ook een beschadigde velg zo te zien :(

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 18 okt 2007, 22:52

Ik heb eind maart een akkefietje gehad waarbij de velg linksvoor, de wielophanging linksachter en wat plaatwerk beschadigd is. De betreffende velg is inmiddels hersteld.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Hans44, maurizio en 2 gasten