Ik ben nog steeds in de markt voor een Mini Cooper Cabrio als 3e auto ipv de good old 320i.
Aangezien de Good Old 320i de vakantie weer prima heeft weggewerkt, heeft het nog niet echt haast.
Daarnaast dit jaar naar een BV gegaan ed, dus ik wil eigenlijk eerst dit eerste jaar weer lekker afronden.
De 6GC bevalt me zo extreem goed, dat ik die eigenlijk nog wel een jaar of 2 wil rijden, maar;
Ik ben wéér door mijn rug gegaan op vakantie & de vrij lage instap voor een daily begin ik toch wat irritant te vinden. (Tja, behoorlijke rugklachten op mijn leeftijd inderdaad.) En toch, elke keer als ik autoscout oid openklik dan hangt er gelijk een zweem van; Ik wil de 6GC nog helemaal niet weg doen omheen. Zeldzaam fijne wagen & het blijft gewoon een jongensdroom voor vele. (ook te merken aan de grote hoeveelheid complimentjes....)
De 320i Staat al langer op de schopstoel, maar doet het eigenlijk ook elk jaar weer zó ontzettend goed dat ik 'm vrijwel elk jaar toch weer doorrij. Dit jaar gekozen om hem op te laten halen na 4mnd geen gebruik & deze helemaal klaar te laten maken door een garagebedrijf. Slechts €400,- en de auto was gepoetst, nieuwe APK & volledige aankoopkeuring doorgelopen & het lijstje afgevinkt & wat kleine dingetjes laten vervangen. Een lachertje om te rijden dus eigenlijk & ik geniet er nog steeds van.
De Elise.
Echt Engels. Vorig jaar helemaal op & top laten maken & dan toch bij de eerste ritten elke keer weer kleine problemen & dingetjes. Geniet ik er van? JA! Wat een heerlijk gevoel om met die auto te rijden. Maar je rug dan? Ach, als je 10 keer instapt op jaarbasis dan is dat niet echt een probleem.

Wat zou jij doen;
Stel ik ruil de 6GC, de 320i in & ik doe de Elise weg. Doe het budget erbij wat ik eventueel aan een nieuwe Mini Cooper S Cabrio zou uitgeven & het geeft al snel een leuke +/- 120K budget (incl DF oprek) om mee te gaan shoppen voor een andere samenstelling van het wagenpark.
Ik rijd alles privé, maar zou ook zo weer een nieuwe auto kopen op de zaak.... Maar dit jaar doe ik nog niks.

Wat zou jij doen?
Terug naar 2 4/5-zitters ipv de huidige samenstelling, of gewoon lekker een mini'tje uitzoeken?