wat is dit voor (belachelijk) systeem bij BMW

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
volvoc30

wat is dit voor (belachelijk) systeem bij BMW

Bericht door volvoc30 » 18 okt 2007, 21:12

Onlangs las ik dat op de 1 serie standaard de start/stoptechniek geleverd wordt. Ik ben ABSOLUUT geen voorstander van zo'n systeem IMHO is het niet goed om een auto vaak te starten. Als je in de spits door bv utrecht rijd slaat je motor in 30 min misschien wel 15 keer af. Kan iemand mij de voor en nadelen zeggen over dit kl*te systeem. spuw uw gal :wink:

allen

Bericht door allen » 18 okt 2007, 21:18

Maakt geen donder uit als de motor toch al warm is. Bij kruipen zet je de auto toch ook niet 100 keer in z'n vrij?
Als je bang bent dat je motor stuk gaat (ondanks dat bmw z'n vak wel verstaat) koop je maar een automaat. Die heeft geen start stop systeem.

En anders blijf je in je aftands zweedse minitank rijden!

.
.
.
.
DIT IS EEN GRAPJE :!: :twisted: :wink:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 okt 2007, 21:21

hehe, mijn minitank heeft dat systeem gelukkig niet. Vind het gewoon A-relax dat dat voor je bepaald wordt. Een motor starten kost gauw 1,5 sec. minder doorstroom verkeer dus qua co2 uitstoot vermindering gaan we er niet op vooruit.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 18 okt 2007, 21:23

Autofabrikanten moeten wel laten zien dat ze iets voor het milieu doen.

Gewoon politiek.

Tom

Bericht door Tom » 18 okt 2007, 21:23

Ik denk niet dat BMW zo'n systeem op hun massamodellen standaard maakt als het slecht is voor de auto. Een keer een terugroepactie en je praat over miljoenen en gezichtsverlies, dat risico nemen ze niet.
Zou me er niet druk om maken ;)

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 18 okt 2007, 21:44

Je kan het systeem ook gewoon uitzetten.

Femme

Bericht door Femme » 18 okt 2007, 22:40

Het treedt pas in werking als je de wagen in de vrij zet en de voet van het koppelingspedaal haalt.

Je mag aannemen dat BMW deze feature op betrouwbaarheid heeft getest. Ik vind het nogal frustrerend om voor het stoplicht het verbruik te zien oplopen terwijl er niets nuttigs met de brandstof wordt gedaan. Ik zou het startstopsysteem graag in mijn auto willen hebben.
Laatst gewijzigd door Femme op 19 okt 2007, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 18 okt 2007, 23:13

Het kan uitgezet worden met een knopje op het dashboard, ten tweede hoef je het niet te gebruiken: gewoon de bak in z'n 1 laten staan.

Ten derde gaat de motor niet uit wanneer bijvoorbeeld de accuspanning te laag is.

Uiteindelijk zal de startmotor iets harder slijten, maar vind het zelf wel een goed systeem (en BMW waarschijnlijk ook, want dit zal al uit den treure getest zijn): waarom brandstof verspillen als je er toch niets mee doet, zoals Femme het eigenlijk al aangaf.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 okt 2007, 23:14

Nee het is me duidelijk dat je het systeem kan uitzetten, dat vind ik belangrijk. Mijn voorkeur krijgt het systeem iig niet zal er alleen maar nerveus van worden. 8)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 18 okt 2007, 23:23

Tom schreef:Ik denk niet dat BMW zo'n systeem op hun massamodellen standaard maakt als het slecht is voor de auto. Een keer een terugroepactie en je praat over miljoenen en gezichtsverlies, dat risico nemen ze niet.
Zou me er niet druk om maken ;)
Grappig dat je een terugroepactie associeert met gezichtsverlies; ik sprak onlangs met de leidinggevende van een tussenleverancier van autofabrikanten. Hij gaf aan dat een grote terugroepactie van een deze fabrikanten vooral positief gezien werd door de klanten; het automerk geeft zo immers om de veiligheid van haar rijders! :?

Ondertussen moeten de tussenleveranciers vrolijk opdraaien voor alle kosten verbonden aan zo'n terugroepactie en dat vertellen die autofabrikanten er natuurlijk niet bij.. :roll:

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2007, 23:25

Dennis van der Schoot schreef:Je kan het systeem ook gewoon uitzetten.
En weer starten.. en weer uitzetten.. en weer starten.. :lol:

Tom

Bericht door Tom » 18 okt 2007, 23:27

Pescatore schreef: Grappig dat je een terugroepactie associeert met gezichtsverlies; ik sprak onlangs met de leidinggevende van een tussenleverancier van autofabrikanten. Hij gaf aan dat een grote terugroepactie van een deze fabrikanten vooral positief gezien werd door de klanten; het automerk geeft zo immers om de veiligheid van haar rijders! :?

Ondertussen moeten de tussenleveranciers vrolijk opdraaien voor alle kosten verbonden aan zo'n terugroepactie en dat vertellen die autofabrikanten er natuurlijk niet bij.. :roll:
Ligt eraan wat voor terugroepactie hé. Als het om veiligheid gaat zullen klanten het misschien als positief ervaren, hoewel ik ook daarover m'n twijfels heb (jarenlang mensen laten rondrijden met een onveilige auto). Terugroepacties vanwege zo'n start/stop-systeem omdat motoren sneller slijten noem ik toch echt negatief ;)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 okt 2007, 23:28

Zo'n systeem is nu ''niet'' bepaald goed voor het milieu lijkt mij.

Al eens op een CO meter gezien wat een auto aan troep uitstoot in de 10 seconden na het starten? Ik wel, en als een motor stationair loopt komt er nagenoeg niks uit. Je kunt een motor een aardig tijdje stationair laten draaien wil je smeriger zijn dan 1 keer warm of koud starten!!

Brava

Bericht door Brava » 18 okt 2007, 23:57

Jan Visser schreef:Zo'n systeem is nu ''niet'' bepaald goed voor het milieu lijkt mij.

Al eens op een CO meter gezien wat een auto aan troep uitstoot in de 10 seconden na het starten? Ik wel, en als een motor stationair loopt komt er nagenoeg niks uit. Je kunt een motor een aardig tijdje stationair laten draaien wil je smeriger zijn dan 1 keer warm of koud starten!!
Een warme start maakt geen zak uit qua emissies. Maar blijkbaar weet jij het beter dan BMW.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 19 okt 2007, 00:56

Brava schreef:
Jan Visser schreef:Zo'n systeem is nu ''niet'' bepaald goed voor het milieu lijkt mij.

Een warme start maakt geen zak uit qua emissies. Maar blijkbaar weet jij het beter dan BMW.
Heb jij een CO meter tot je beschikking? Dacht het niet. Ik wel, en heb dat soort dingen al lang eens uitgeprobeerd. Dacht jij dat een motor tijdens het starten soms direct aansloeg? Dacht het niet. Duurt altijd tig omwentelingen voor een motor aanslaat, en juist tijdens die omwentelingen dat de motor wel draait, maar er nog geen verbranding of een onvolledige verbranding plaats vind komt er de meeste rotzooi uit de uitlaat.

Het is allemaal een milieuhype waarmee BMW probeert mensen die gevoelig zijn voor het milieu zijn probeert over te halen om toch een BMW aan te schaffen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 okt 2007, 01:16

In de praktijk start de auto gelijk op het moment dat je weg wilt rijden.
Je hebt dus niet eerst zoals bij normaal starten dat hij een paar keer rond gaat.

Marc R

Bericht door Marc R » 19 okt 2007, 06:41

Zo'n zelfde gedachte heb ik bij al die drempels die overal liggen,je moet afremmen en weer optrekken dat leverd in principe weer meer Co2 uitstoot/slijtage op als dat je relaxed door had kunnen hobbelen.

Dus al die drempels moeten weg die zijn een enorme belasting voor het milieu!!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 okt 2007, 07:52

Marc RS4 schreef:Zo'n zelfde gedachte heb ik bij al die drempels die overal liggen,je moet afremmen en weer optrekken dat leverd in principe weer meer Co2 uitstoot/slijtage op als dat je relaxed door had kunnen hobbelen.

Dus al die drempels moeten weg die zijn een enorme belasting voor het milieu!!
Das pas een ergenis; die K U T Drempels...............................lijkt werkelijk nergens op.........................................

Als je een hartinfarct krijgt;

1 hopen dat de ambulance op tijd is
2 je kan vinden
3 niet door de assen gezakt is van alle drempels
4 je niet op nieuw een stilstand krijgt als je naar het ziekenhuis wederom over al die bulten moet
5 deze kans acht ik klein; je rikketik spontaan op gang komt na weer over zo`n bult geragd te zijn...................................

Knot

Bericht door Knot » 19 okt 2007, 08:11

In zn vrij en koppeling op, dan moet je m zelf nog op de handrem zetten.

Dus of

- 1 - bak in neutraal
- 2 - koppeling op
- 3 - handrem erop

Dan beter zonder dat systeem

- 1 - contact handmatig uitzetten
- 2 - koppeling op

En je rolt niet weg en staat ook stil.. nog een handeling minder ook!

Plaats reactie